indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie kan me verder helpen met een meisje die misbruik wordt door iemand.
Dit meisje woont en werkt in Medan en dit is al twee jaar aan de gang.Wij zijn er in 2010
geweest en wij hebben nog regelmatig contact met haar.En hopen dit te kunnen op lossen.
Maar daar heb ik hulp bij nodig want alleen zou ik het niet weten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misbruik is zo'n ruim begrip
Seksueel?
Als hulp in de huishouding?
Ik denk dat je iets duidelijker zal moeten zijn.
Dit is een aangeven, hoe kan je nu verwachten dat iemand actie gaat ondernemen op deze informatie?

spacer line  

Misbruik in de zin het niet nakomen van loon of arbeidstijden kan men in" principe" ook bij de bevoegde instanties melden.

Of het een oplossing geeft moet ik helaas betwijfelen .
De beste is om een andere werkgever te zoeken.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Malam:Het is dus sexuwelen handelingen die hebben plaats gevonden op Sumatra.Wij waren
Op reis in Sumatra en kwamen in een Hotel resort daar hebben wij het meisje ontmoet.Ik heb
Dat meisje belooft om voor haar studie tebetalen maar dat is niet door gegaan omdat zij vond dat zij al te oud was.Zij was in 2010 26 jaar ik gehoord dat ze na dat wij weg waren
Gegaan uit Sumatra zij zonder werk kwam te zitten.Dus heb ik aan de reisleider gevraagd
of hij voor werk kon zorgen.Dus ik vind me dus wel een beetje schuldig aan die sexhandelingen.Maar je begrijp dus dat hij de schuldigen is aan het geheel.Maar voor ik dat wist is er wel wat vooraf gegaan zij kreeg door hem werk in Medan.Dat vond ik voor haar dus
Wel leuk,maar toen kwam voor haar de pech dat ze grijze staar aan haar oog kreeg.Die ope-
ratie heb ik voor haar betaald,daar was ze erg blij mee maar toen kreeg ik het verhaal van
Haar dat hij haar als zins dat ik haar ontmoet had met haar bezig is geweest.Op sexeweel
gebied en hij bedreigde haar want ik maakte wat geld over en daar moest zij ook wat van
Afstaan.Toen kreeg ik de rest ook te horen dus dit is een heel verhaal waar ik niet zomaar
Mee naar buiten komt.Dit is het begin van het verhaal Groetjes Joop

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oei dit is wel erg smerig geval.
Hoe kan je daarin, je het beste van maken.
Ik zou ze daar weg halen en meenemen, als dat in je vermogen lig, naar Jakarta of zo.
Daar kan hij ze toch niet vinden.
Tenminste, als je daar ben, en als je haar kan adviseren, van afstand
Want zij blijf voor hem de dompet, omdat hij denk, dat ze word onderhouden, door U.
Ja zo zie je maar weer, IndonesiŽ!!! (maar daar heb je niets aan ) moeilijk moeilijk.
Weg halen, dat is het beste ,zolang ze nog geen kind(eren) heeft, van hem.
Anderen zullen je kunnen helpen, als ze in Jakarta is, voor Pembantu zodat ze geld en onderdak heeft.
Maar ja dat is ook zo weer iets, word ze dan ook niet misbruikt.
Moeilijk, zo op de voorhand weghalen is het beste, dat is het enige advies wat ik kan geven................ Emoticon: So funny Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het kan zijn dat ik de dingen niet begrijp maar, met alle respect, ik vind het een onsamenhangend verhaal wat moeilijk leest en waarin ik ook wat dingen mis cq niet duidelijk zijn. Het eerste wat me te binnen schiet is hoe kan een 26 jarige sexueel misbruikt worden? We hebben het hier over een meerderjarige vrouw..

De reisleider is "de schuldigde" ? Warom

Sexuele handelingen vallen niet onder misbruik.Dat hij met haar "" bezig"" was is nog steeds geen misbruik tenzij het om verkrachting gaat.

Gegaan UIT Sumatera? Waar is ze nu dan?

Om Ziel? Weghalen? We hebben het over een vrouw van 28. Met een beetje geluk krijgt iemand ontvoering aan zijn broek en mot met haar familie.

Maar nogmaals, het verhaal is zo duister dat reageren eigenlijk ook niet verantwoord is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
User
spacer line

Ik vrees dat hier weer eens misbruik wordt gemaakt van een Nederlander met goede bedoelingen, er is al betaald voor een operatie die waarschijnlijk nooit heeft plaats gevonden, rekeningen van een ziekenhuis laat men gewoon namaken, met wat kennis van computers is dat kinderspel.
Er zullen in de komende tijd hoogstwaarschijnlijk meer mensen ziek gaan worden in de directe omgeving van deze dame, als dit zo is geef ik maar ťťn advies: DE GELDKRAAN DICHTDRAAIEN en vermoedelijk denken veel forumbezoekers dat het beter is om dat nu al te doen.
Ik ben net weg uit Medan, anders had ik deze dame graag eens ontmoet.
Jan

spacer line  

Jan deze geldkraan staat al niet meer open.En ze ergens anders mee naar toe nemen is geen optie.Ik heb wel nog contact met haar ik heb vandaag nog nog een bericht gehad.
Dus dat zit wel goed maar ik wil die vent aan pakken maar dat zal wel moeilijk worden.
Want haar laten vallen vind ik geen optie.Want zij is hier in terecht gekomen.En dat is
eigelijk gekomen opdat ik werk voor haar wou regelen via die reisleider.Ik kon namelijk op
dit forum in het begin niet helemaal openlijk zijn snap je.Want er is veel meer voor gevallen.
Groeten Joop

spacer line  

Nou nou, het is met wat: Grijze staar aan je oog als je 26 jaar oud bent. Een "apart medisch geval" zullen we maar zeggen.

BTW, wat heeft die operatie u gekost?

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

halo ''dit zort verhalen komen mij bekend voor''joop ik heb het gevoel dat jij medelijding
met dat meisje hebt'of ik kan beter zegen'pienter is zij zeker''zij speeld goed op jouw gevoelens'en het schijn te werken''zij heeft een goeije opleiding gehad'want die personen werken goed samen.en de dompet ''gaat dan ook open''simsala bim''het schijnt dat je zwak bent' en heel erg social gevoelig bent'' lekker laten gaan die handel' think twice''before you make a big mistak'' percayala diri mu''!111 Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Mijn reactie is vet gedrukt .

On 24-07-2012 22:48 Anne Mieke wrote:

Het eerste wat me te binnen schiet is hoe kan een 26 jarige sexueel misbruikt worden? We hebben het hier over een meerderjarige vrouw..
Al ben je 80 of meer , sexuele misbruik kan altijd plaatsvinden.

Het is waarschijnlijk een vermoeden

Sexuele handelingen vallen niet onder misbruik.Dat hij met haar "" bezig"" was is nog steeds geen misbruik tenzij het om verkrachting gaat.
JAWEL , en zeker als er sprake is van onvrijwilligheid .
Een persoon die gedwongen wordt om bepaalde handelingen te " dulden" op zijn /haar lichaam is al misbruikt.

Alleen moet je het kunnen bewijzen bij de rechter.
Is het vrijwillig en tegen betaling of is het onvrijwillig met straffe dat je ontslagen wordt etc ?De wet is hier duidelijk .

Een lid had ook iets verteld over de ervaringen van een fabriekarbeidster.
Verhalen over misbruik van PRT is al jaaaren bekend .

In het geval dat ze niet onder een hoedje speelt zoals andere leden het denken , en zij werd echt misbruik , en ze gaat dat raporteren bij de Pak RT-Pak Polisi , dan kan het betekenen dat ze naast een andere werk ook uit Medan moet verkassen .
Haar veiligheid kan niet meer gegarandeerd worden.

Maar nogmaals, het verhaal is zo duister dat reageren eigenlijk ook niet verantwoord
Verhaal is ook duister.
Wel kan men onderzoeken( Joop) of het echt gebeurde, en of Joop en de slachtoffer werk wil maken .

Zie kekerasan of pelecehan sexual , gesanctioneerd door KUHP(HukumPidana -Strafrecht)

Zie de relevante Undang Undang :
orang yang bekerja membantu rumah tangga dan menetap
dalam rumah tangga tersebut.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 24-07-2012 22:48 schreef Anne Mieke:
Het kan zijn dat ik de dingen niet begrijp maar, met alle respect, ik vind het een onsamenhangend verhaal wat moeilijk leest en waarin ik ook wat dingen mis cq niet duidelijk zijn. Het eerste wat me te binnen schiet is hoe kan een 26 jarige sexueel misbruikt worden? We hebben het hier over een meerderjarige vrouw..

Om Ziel? Weghalen? We hebben het over een vrouw van 28. Met een beetje geluk krijgt iemand ontvoering aan zijn broek en mot met haar familie.

Maar nogmaals, het verhaal is zo duister dat reageren eigenlijk ook niet verantwoord is.

Ja ja Anne-Miek je kan het wel mooie schrijven maar wat denk je dat ze in Amsterdam ook voor gekozen heeft .
Door slinkse wijze hebben die heren, die vrouwen onder controle, of je zoals Om Sid schreef 80 ben.

Maar ik ben het eens, met meerdere schrijvers, het riekt naar, zoals gebruikelijk in IndonesiŽ, de dompet van een bule.
Daar geraken we niet over uitgepraat, vooral onder de gevoelens van de mens, heeft zijn zwakte.
ALs je geen geld meer stuur, wat kan die man nog van haar verwachten.
zo iets aan die man zeggen, dat de huissleutel daar hangt.

Advies is hier moeilijk te geven, velen hebben gelijk, maar ja, hij vraagd het, dus je kan een mening hebben, over dit speciale geval............. Emoticon: Very funny Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik schreef al dat ik er niet zoveel van begrijp. Sexueel misbruik is in mijn ogen iets dat gebeurt met een weerloos iemand en als het meer dan een keer voorkomt dan doe je daar aangife van maar ik realiseer me intussen ook dat zoiets in Indonesie mogelijk een andere norm heeft dan in Nederland. Omdat dit al een paar jaar aan de gang is begrijp ik het niet. Ik verbaas me erover dat de zogenaamde sociale controle dan blijkbaar toch niet groot genoeg is.

Om Ziel, ik schrijf geen mooi verhaal en ik weet voor een deel helaas ook waar ik het over heb.

Maar nogmaals, ik vind het een warrig verhaal en omdat het nogal onsamenhangend is opgeschreven en er wellicht vele details niet worden genoemd worden mensen nogal snel op het verkeerde been gezet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
User
spacer line

Ik verbaas me erover dat de zogenaamde sociale controle dan blijkbaar toch niet groot genoeg is
Vreemd gaan is de belangrijkste sport in IndonesiŽ en dat weet iedereen die er langer verblijft, voor mij is het op dat gebied een schijnheilig volk en niets minder en degenen die nu met de Ramadan van 's morgens vroeg tot in de avond nonstop menen te moeten schreeuwen door de toeters van de Moskee zijn voor mij nog het ergste.

Er zal niemand wakker liggen van de gebeurtenissen die Joop hier probeert te omschrijven of hij moet met flinke geld bedragen de politie omkopen.
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-07-2012 11:03 simpati wrote:
Vreemd gaan is de belangrijkste sport in IndonesiŽ en dat weet iedereen die er langer verblijft, voor mij is het op dat gebied een schijnheilig volk en niets minder en degenen die nu met de Ramadan van 's morgens vroeg tot in de avond nonstop menen te moeten schreeuwen door de toeters van de Moskee zijn voor mij nog het ergste.

Er zal niemand wakker liggen van de gebeurtenissen die Joop hier probeert te omschrijven of hij moet met flinke geld bedragen de politie omkopen.
Jan
Vreemd gaan is voor mij iets anders dan sexueel misbruik en ik bedoelde dan de sociale controle mbt het laatste.

Wel raar eigenlijk dat men zich wel bemoeit met zaken die ze niet aangaan (zoals vreemdgaan waarbij twee mensen hat allebei goed vinden) maar zich niet bemoeit met zaken waar het juist nodig is en/of waar mensen hulp nodig hebben.
Ik ben er inmiddels ook wel achter dat veel Indonesiers (er zijn gelukkig uitzonderingen) weinig voor een ander doet tenzij uit eigen belang,

spacer line  

ik heb het gevoel''als hij dat zal melden bij de ''politie'dan wordt het gat nog groter en dat gaat hem geld kosten'want je blijt een ''bule gila''ik heb er geen vertrouwen in'maar ik heb wel ''respect ''voor de ramadan''puasa''het is vooral gezellig als je in een kleine gemeenschap woond''maar ik zelf doe er niet aan mee''maar uit respect''eet iki maar mee met het openen''van ''puasa''half 3 in de nacht en half zes in de avondt''maaaar ik blijf gewoon door slapen ''als de fam waker woord in de nacht''mohon maaf lahir dan batin'' Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 25-07-2012 11:03 simpati wrote:
Ik verbaas me erover dat de zogenaamde sociale controle dan blijkbaar toch niet groot genoeg is
Jan

Hoeft niet altijd.
Je kan bij de Pak R.T raporteren cq Politie waar je wijk er onder valt.
Wordt je niet geholpen , kan je de Provoost inschakelen( de Politie van de Politie).
Of men het tot zo ver laat gaan is andere vraag.

Er is een groot verschil tussen vreemd gaan of sexuele misbruik .
Alles staat gewoon beschreven in diverse Undang2 .

simpati
User
spacer line

Sorry Surya,
Jij weet veel uit de boeken maar van de praktijk heel weinig.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden dat de politie mij beschermt omdat eerder in mijn omgeving een rapporteur van de UWV en zijn Indonesische echtgenote op een vreselijke manier zijn vermoord en dat wil men natuurlijk niet twee keer laten gebeuren.
Regelmatig komt er wel eens een agent een praatje maken en eten zelfs wel eens een hapje mee, nu ik een tijd niet thuis ben wordt mijn huis dagelijks gecontroleerd.

spacer line  

On 25-07-2012 13:45 simpati wrote:
Sorry Surya,
Jij weet veel uit de boeken maar van de praktijk heel weinig.

Ik ben natuurlijk nooit betrokken geweest met politiezaken , dat is waar.
Maar weet wel hoe de spel gespeeld wordt .
En ik heb altijd geprobeerd om via de officiele weg (regels etc ) te regelen.
En dat is de beste optie voor een nieuwkomer / zal ik altijd adviseren.

Lukt het niet , dan ga ik of mijn familie in Jkt een paar telefoontjes plegen.

spacer line  

Simpati Emoticon: Very funny at is wel fijn dat je vrienden heb bij bepaalde instantie,dat werp wel zijn vruchten af maar het geval van mij zit toch iets anders in me kaar.Het is niet zij die mij bedonderd maar hij namens haar hij beinvloed haar.Hij heb ook tegen haar gezegd dat hij met haar naar bed wou,maar dat heb zij geweigerd.Zij is naar mij toe wel eerlijk want het heb heel wat kracht nodig gehad om het mij te vertellen.De operatie aan haar oog heeft 570 euro gekost maar ik weet ook wel dat er wat aan de strijkstok blijft hangen.Want ik heb jou aan werk geholpen dus daar staat iets tegen over.En ik heb ook een paar keer kleine bedragen over gemaakt.En daar moest hij ook wat van hebben maar dat doe ik niet meer na de operatie van haar oog.Het land is nu eemaal zo heel corrupt.Maar ik doe al twee jaar met haar sms en aimailen,en anders was ik er al lang mee gestopt.Zij heeft geen vader meer die is toen ze 7 jaar was overleden zij beschouw mij als haar vader,en er komt veel liefde van haar af.Tussen haakjes hij is een Batak dan weet je het wel. Groetjes Joop

simpati
User
spacer line

is wel fijn dat je vrienden heb bij bepaalde instantie
Je maakt in IndonesiŽ geen vrienden, ook niet als je er woont.

Tussen haakjes hij is een Batak dan weet je het wel.
De Toba Batak is inderdaad een heel apart volk wat er niet voor schuwt om een vrouw een pak slaag te geven, zeker als ze te veel TUAK hebben gedronken.
Toevallig ben ik heel vaak op Samosir geweest en heb regelmatig vrouwen gezien met een zonnebril op om een blauw oog te verbergen.

spacer line  

Simpati: Dan weet je ook waar voorheen dat meisje heeft gewerkt.Juist waar die oude
chineese vrouw aan het bewind is van het resort.Daar is dat meisje toen ontslagen omdat
ze naar haar zieke moeder toe wou in het dorp.Maar dat mocht zij niet,en is toch gegaan.
Dus daar komt het zij had geen werk meer toen wij daar weg gingen om onze reis te vervolgen. Joop

spacer line  

Anne Mieke Als je de rest van het verhaal gelezen heb begrijp het meschien beter.Het zit dus een beetje anders in mekaar.Dat meisje had weinig andere keus zij heeft geen leiden figuur.Zoals een echte vader en ik zit te ver weg Anne Mieke. Groeten Joop

spacer line  

He ben weer terug met mij verhaal, Emoticon: Smile het gaat heel goed nu met meisje.Ze heeft zins verleden jaar een andere baan niet meer in Medan bij die slechte kerel.Ze werk nouw bij het Tobameer in de buurt van Ronggurnihuta dat is een gebergte en in de buurt van de plaats Pangganguran.Ze werk voor de Ecotorisme heeft een kantoor op Bali in Jakarta en in Kuala Lumpur en nu ook bij Tobameer.Doe al 2 half jaar whatsappe met haar wij gaan deze zomer naar haar toe.Wij ontmoeten haar in Jakarta want we doen de reis Java, Bali Lombok Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,354 posts - 13,704 topics - 27,706 members - last post @ 29-01-2020 19:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,928,668 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com