indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ramrod
User
spacer line

Hallo, in begin oktober wil ik via Kuala Lumpur naar Java vliegen , op Java zou ik dan 14 dagen willen blijven om vervolgens weer via Kuala Lumpur terug te vliegen naar Nederland .

Ik dacht zelf om via Jakarta heen en via Surabaya of Yogja terug te vliegen , anders om kan natuurlijk ook , zitten aan beide optie's nog voor en nadelen , welke verdiend de voorkeur ?

Op Java wil ik graag naar de Borobudur , Bromo , Bandung , . Waar zijn de mooiste Sawa,s of rijst terrassen om een mooie tocht te maken ,te voet ,fiets of brommer ?.

Ik heb veel door andere landen in AziŽ gereisd ,daar was het bus vervoer goed geregeld, hoe is dit op Java , hoe verplaats ik me daar het beste met wat ik daar wil gaan zien .

Is die 14 dagen voldoende voor wat ik wil, als er tips zijn waar ik ook naar zou moeten toe gaan hoor ik het graag ook tav overnachtingen
Ik reis alleen ,hotel/guesthouse gemiddeld zo;n $30 per nacht ,als het schoon is en liefst een beetje knus is het goed .

Alvast bedankt , gr Wim

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wim,

Kijk eens goed rond op dit forum. Je hebt geluk want Java wordt samen met Bali overspoeld met info,
Het maakt niet uit of je in Yogya begint en in Surabaya eindigt hoewel ik persoonlijk Yogya wel een relaxter stad vind om te eindigen. Als je ook naar Bandung gaat kun je misschien beter overwegen om vanuit Jakarta weer terug te gaan.
Op Java is goed openbaar vervoer van simpele bussen tot luxe touringcars met aircon. Je kunt ook een travel nemen, een soort deeltaxi, meestal een grote(re) auto of minibus waarmee je door to door reist en dus niet nog een keer naar of van een busstation moet vertrekken.

Sawahs op Java ten zuiden van Bandung zijn mooi (rondom Ciwidey). De treinreis van Bandung naar Yogya of omgekeerd is de mooiste op Java en geeft veel sawahuitzichten. Als je 14 dagen gaat dan zou ik van de gelegenheid gebruik maken om ook naar Madura te gaan. Tegenwoordig nog gemakkelijker bereikbaar via de tolbrug., Madura is totaal anders dan de rest van Java en misschien heb je net als ik vorig jaar, geluk om de stierenrennen mee te maken
Hotels in overvloed voor die prijs.

Maar nogmaals er is hier al in overvloed geschreven over Java.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

ramrod
User
spacer line

Dank voor je reactie , ik ben hier ook aardig aan het lezen .

Wat is er in Madura dat dit de moeite waard is , ik heb er nog nooit van gehoord .

Zou het Dieng Plateau ook nog kunnen in deze 14 dagen ?

Welk van de NP is eventueel het meest de moeite waard om te bezoeken ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van Madura is de cultuur en het landschap anders. Schitterende perahu in het noorden (anders dan die op Java en Bali), zandduinen (zoals wij di in Nederland kennen). Veel tabak en kokosnoten, zout in het zuidwesten. De stad Sumenep is heel mooi, beetje Middellandszee-achtig. En die stierenrennen is heel bijzonder als je dat mee mag maken. In het zuiden in een dorp bij Pamekasan in de buurt heb je letterlijk brand zand, waar de grond eeuwig brand. En verder niet de toeristenhype zoals rondom Yogya en Bandung. En een steenworp vanaf Surabaya via de SuraMadubrug (chinese makelijk).

Hieronder een link van een deel van mijn reisverhaal van vorig jaar. Het begint toevallig met Madura omdat ik die ochtend vanuit Lombok rechtstreeks naar Surabaya en meteen door naar Madura ben gereisd.
http://forum.indahnesia.com/to(...)_dari_jawa_timur.php

Van de NP's die ik ken op Java blijf ik Bromo het mooist vinden. Heb een paar maal een poging gedaan om de Kawah Ijen te bezoeken maar dat is door weeromstandigheden nooit gelukt.
In die 14 dagen is Dieng ook mogelijk.

ramrod
User
spacer line

Dank weer ,

Ik ga nu afwachten tot dat ik een goed geprijsd ticket tegen kom .

Even over Bromo , wat is een goede uitval basis om naar de Bromo te gaan , wil hem ook beklimmen , hoe pak ik dit het beste aan , eventueel een goed hotelletje/guesthouse ?

Wim

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wim,

Het dichtste bij is Cemoro Lawang met prachtige uitzichten maar de hotels daarboven zijn niet echt geweldig. Eigenlijk niet eens alleen om de hotels zelf maar meer de "Bromomaffia". Gewoon maar verstand op nul want het blijft toch de beste polek. Daarnaast is er acco in Ngadasari. Voor het beklimmen hebben ze het je gemakkelijk gemaakt, er zijn nl. trappen. Je zou een stukje over de rotswand kunnen lopen maar dat lijkt me nogal gevaarlijk. In de vroege ochtend tot een uur of 9 is het druk maar daarna heb je de vulkanen voor jezelf alleen (nou ja je komt een heel eind) tot een uur of vier in de volgende ochtend en eigenlijk is dat de mooiste tijd, gewoon overdag dus.
De meeste touringcars, privechauffeurs zijn voor de middag allemaal weer richting Malang, Kaliburu of Bali.

ramrod
User
spacer line

Wat bedoel je precies met de "bromomaffia " , ik had het al meer gehoord maar benieuwd wat voor "trucs" ze uit halen .
Mijn bedoeling is om de zonsopkomst , als het weer het toe laat qua zicht te zien je kan toch tot de rand van de krater lopen ?

Willem

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met Bromomaffia bedoel ik praktijken in het algemeen waar toeristen afhankelijk zijn er woekerprijzen gevraagd worden en vooral mensen niet eerlijk zijn (hotel zit vol, hotel bestaat niet meer, bus zit vol) en niet te beroerd zijn om agressie aan te wenden. Er zijn plaatsen in Indonesie die daar, helaas om bekend zijn. Dat is dus bij de Bromo maar bijvoorbeeld ook het busstation van Sibolga op Sumatera, de ferryoversteek bij Bangsal op Lombok en zo nog een aantal. Het zijn specifieke plaatsen waar veel toeristen altijd problemen hebben.

Ik wil ermee zeggen dat mensen niet alles meteen moeten geloven, gewoon je eigen ding doen en als het enigszins ze gewoon negeren. Ze doen alles om het jou zo moeilijk mogelijk te maken.

Heb je het over de krater van de Bromo? Ja daar kun je met die trappen tot aan de rand van de krater komen. Bromo is nl maar 1 vulkaan. De verzamelnaam is het Tenggergebergte en in de zandzee liggen veel vulkanen zoals de Semeru, Kursi, Batok, Penanjakan. De zonsopkomst wordt meestal vanaf de Penanjakan gespot maar....... daar kan het verschrikkelijk druk zijn. De Semeru kun je vanaf Cemoro Lawang in de verte zien liggen. Deze vulkaan "ontploft" elke (ik geloof) 20 minuten waarna een mooie rookpluim tevoorschijn komt. Het uitzicht vanuit Cemoro Lawang (er zijn hotels die tot bijna aan de steile wand die naar de zandzee afdaalt gebouwd zijn) is prachtig.

ramrod
User
spacer line

Welke krater zou ik het beste kunnen "beklimmen" voor het mooiste uitzicht en foto's waar het nog niet zo druk is ?

Welke betrouwbare Indonesische luchtvaart maatschappijen vliegen er tussen Kuala Lumpur en Java . Ik krijg als ik een zoek opdracht via Google in tik alleen de grote maatschappijen er zijn toch ook wel low cost maatschappijen denk ik ? Naar KL vliegen is een stuk goedkoper momenteel dan naar Jakarta, vandaar .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-08-2012 16:55 ramrod wrote:

Welke krater zou ik het beste kunnen "beklimmen" voor het mooiste uitzicht en foto's waar het nog niet zo druk is ?

Welke betrouwbare Indonesische luchtvaart maatschappijen vliegen er tussen Kuala Lumpur en Java . Ik krijg als ik een zoek opdracht via Google in tik alleen de grote maatschappijen er zijn toch ook wel low cost maatschappijen denk ik ? Naar KL vliegen is een stuk goedkoper momenteel dan naar Jakarta, vandaar .
Ik dacht dat ik het goed had opgeschreven. Heel veel duidelijk kan ik het niet maken. Vanaf de Penanjakan heb je het mooist uitzicht als het om de zonsopgang gaat. Het kan er alleen erg druk zijn, wat uiteraard niet betekent dat er mensen op jouw foto staan die je niet wil maar dat je je eigen plekje moet veroveren. Vanaf het pad van Cemoro Lawang dat naar Wonokitri gaat (toegang tot Penanjakan) heb je halverwege mooie uitzichten over de zandzee incl. Bromo, Semeru, Batok en Kursi.Je ben niet verplicht om daar alleen in de vroege ochtend te zijn. Na 9.00 of 10.00 uur zijn er nog maar weinig toeristen. Vanaf de krater van de Bromo kun je de krater inkijken en naar het noorden over de bergtoppen. Je kunt ook niet op alle kraters komen die in dat gebied liggen.

Je zou ook de Ijen in oost Java kunnen bezoeken, het best bereikbaar via Bondowoso. Dat is weer een vulkaan in in andere setting.

Low Cost en betrouwbaar (naar Europese maatstaven) gaat in Indonesie niet altijd samen.
Als je met betrouwbaar bedoelt de = non blacklist maatschappijen die naar KL vliegen, zijn dat Garuda en Airasia. Maar Lion Air vliegt ook. Batavia mogelijk ook. Check even met Ticketindonesia

ramrod
User
spacer line

Bedankt , het was wel duidelijk maar het ging mij er specifiek om "weinig mensen" op de vulkaan ivm foto,s .

Kan je daar wel alleen naar toe op een brommer of zo ( of zou je dit afraden ) of moet dit altijd georganiseerd?

> Je zou ook de Ijen in oost Java kunnen bezoeken

Ik heb maar 14 dagen op Java , zal keuzes moeten maken denk dat Borobudur , Bromo , Bandung , Yogja en veventueel Dieng Plateau , anders wordt het te veel denk ik .

Willem

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,225,934 topic views - 224,558 posts - 13,536 topics - 17,036 members - last post @ 17-12-2017 03:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,538,299 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com