indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Jawa / Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

duo-focus
User
spacer line

Twee reisfotografen reizen van 12 augustus tot 7 september over Java.
Wie heeft er bruikbare tips over typisch Indonesische locaties, lokale bevolking, plantages.

Tevens zoeken we een goede flexibele chauffeur/gids met auto.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dit een bijzondere vraag voor reisfotografen. Ik ben dan misschien geen professionele fotograaf maar ik fotografeer veel op mijn reizen, zoals de laatste 4600 foto's in een maand. De cultuur, de momenten, de details, het komt vanzelf langs. Wat je precies bedoelt met tips dan graag even toelichten want dat begrijp ik niet.

Jullie zullen in elk geval Idul Fitri, het suikerfeest aan het eind van de vastentijd dus rond 19 augustus in volle glorie meemaken, hoewel dit feest voornamelijk in huiselijke kring wordt gevierd.
En je zult ook hier en daar complete chaos meemaken omdat iedereen "pulang kampung" gaat, dus terug naar zijn.haar geboorteplaats en familie. Dat is een ware volksverhuizing.

Of er rond die datum een auto beschikbaar is, is nog maar de vraag. Zie hiervoor ook het topic mbt de Ramadan.
Wel weer jammer dat alleen Java belicht wordt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

duo-focus
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,

Bedankt voor je reactie.
Een goede voorbereiding en kennis van het land en zijn specifiek locaties is erg belangrijk.
Er zijn ongetwijfeld veel bijzondere locaties die niet in de std. reisgidsen genoemd worden.

Toch een paar leuke tips, Dank je.

We gaan overigens wel proberen om ook Bali en Lombok onder de aandacht te brengen. (als de tijd dit toelaat)

(Je hoeft overigens niet professioneel te zijn om goede foto's te maken)

Vriendelijke groet Harrie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Precies dat bedoel ik. Jullie gaan naar voornamelijk Java en misschien Bali en Lombok, eilanden die al breeduit en veelvuldig worden beschreven.

Buiten die Idul Fitri zou ik het echt niet weten. Op Java en Lombok gevierd en op Bali vooral door vakantiegangers (van o.a. Java en Lombok).
Iets als typisch Indonesisch is wat lastig met een zo groot en divers land. Maar dingen die niet in reisgidsen worden genoemd zijn zoals ik afgelopen april de paasoptoch in Kupang op Timor meemaakte en honderden foto's heb gemaakt in een halve dag tijd of een gids tegenkomt die ooit Mick Jagger heeft rondgeleid.
Of een bijeenkomst van en net gekozen leider in oost Papua waarbij alle stammen uit het dal aanwezig waren.
Veel zaken kun je niet plannen.

Een andere bijzonder fenomeen is de walvisvangst op het eiland Lembata, oost van van Flores maarja ze vangen niet elke dag een walvis...

Gewoon zorgen dat je bij mensen op de thee wordt gevraagd of slaapt in een kampung waar 's avonds alleen een generator is zodat alle mobiele telefoons weer opgeladen kunnen worden, men een paar uur heeft om het wereldnieuws te volgen en jezelf wassen met rivierwater. Twee boten op volle zee aan elkaar hangend omdat er twee mensen op de verkeerde boot zijn gestapt en er midden op deze volle zee overgestapt moet worden. Dat zijn ook dingen die niet in een reisgids staan. Natuurlijk kun je daar ook voor op Java terecht maar mijn meest bijzondere ervaringen zijn nog steeds op de buiteneilanden of heel ver van het toeristenpad af.
In de reisgidsen staat het meeste over de drie eilanden die je noemt terwijl andere veel grotere gebieden soms maar met een paar pagina's gevuld worden.

17 augustus is het hari Raya Merdeka, een nationale feestdag waarbij de onafhankelijkheid gevierd wordt. Je moet dan zorgen om in een plaats te zijn waar een gouverneur woont voor de festiviteiten. Normaalgesproken is er dan ook eten in overvloed maar het is dan nog Ramadan dus iedereen zal zich tot een uur of 6 in moeten houden.

Op Java, Bali en Lombok zijn mooie dingen te zien en beleven maar het is maar een klein deel van Indonesie en vele, vele eilanden zijn echt compleet anders qua landschap, taal, cultuur

Enfin, zomaar wat dingetjes.
Nog een laatste tip voorzover je dat nog niet weet. Voldoende geheugenkaarten van je eigen favoriete merk meenemen. Ik wil zelf eigenlijk alleen maar Sandisk of Kingston maar die niet altijd overal even gemakkelijk en in de variatie verkrijgbaar zoals wij gewend zijn. In Indonesie vooral Transcend en V.... en nog iets (paars). Met een Transcend (toch weer veel meer foto's gemaakt dan bedoeld) heb ik al een paar keer problemen gehad (ligt nu in de kliko)

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

In pangandara kan je de vissers zien die met hun boten op jacht gaan. Ook kan je daar de platformen op zee bezoeken waar snachts met olielampen op garnalen gevist wordt.

Verder heb je bij Ujung Genteng een professionele fotograaf rondlopen. Als je interesse hebt geef even een gil

Ga staan waar geen plek is om te staan.

duo-focus
User
spacer line

Hallo Ronald,

Wij zijn altijd ge´nteresseerd in bijzondere foto locaties , vooral als een goed verhaal achter zit.

groeten harrie

spacer line  

Voorstel.

1.Je zou vanaf Jakarta richting Banten( Bantam) gaan om de landingsplaats van Compagnie van Verre te bezoeken (voorloper van de VOC).
2. Daarna naar boven om bij Tanjung Lesung Resort te lunchen. Of koffie drinken.
3.Ga je richting Pelabuhan Ratu (Wijnkoopsbaai) waar je de oude Samudra Beach Hotel gaat bezoeken .
En probeer om de geheimzinnige kamer van Nyi Loro Kidul te bezoeken(weet niet of het kan).
De legendarische Sundanese Prinses .
4a. Je neemt Bogor (Plantentuin ) en dan via Puncak naar Bandung
4b.Of je gaat vanaf Pelabuhan Ratu via Sukabumi naar Cianjur richting Bandung (kortere weg naar Bandung) j Maar dan mis je de route van 4a.

5.In Bandung ga je naar Lembang en in de buurt hebt je Ciater warmwater bron en de berg Tangkuban Perahu ( Omgekeerde praauw) Het onstaan van Tangkuban Perahu werd verteld in een Sundanese legende.

6. Je kan daarna naar Pangandaran gaan via Tasikmalaya.
Onderweg even de Kampung Naga bezoeken, en de Situ Cangkuang bij Garut.
Daar kan je een kleine maar oude Hindu tempel bezoeken , ouder dan de grote/beroemde Borobudur.

Vanaf Pangandaran kan je verder richting Yogya.

bisa dicek of makemyday .

duo-focus
User
spacer line

Bedankt voor je voorstel,

Weet je misschien een flexibele chauffeur die niet een geplande vaste route aanhoud?

groet harrie

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-07-2012 22:42 duo-focus wrote:
Hallo Anne Mieke,

Bedankt voor je reactie.
Een goede voorbereiding en kennis van het land en zijn specifiek locaties is erg belangrijk.
Er zijn ongetwijfeld veel bijzondere locaties die niet in de std. reisgidsen genoemd worden.

Toch een paar leuke tips, Dank je.

We gaan overigens wel proberen om ook Bali en Lombok onder de aandacht te brengen. (als de tijd dit toelaat)

(Je hoeft overigens niet professioneel te zijn om goede foto's te maken)

Vriendelijke groet Harrie
Dat dikgedrukte, daar ga je eigenlijk al fout door midden in de drukste periode van het jaar te gaan. Je maakt het hierdoor voor jezelf onnodig duur en moeilijk om te reizen. Dit had je toch kunnen weten met een klein beetje voorbereiding.

Een chauffeur vinden voor precies deze periode kan vast wel, maar zoek er 1 die niet Islamitisch is, want dan kun je wel eens voor verrassingen komen te staan (door het vasten is ie een gevaar op de weg naar mijn mening en het kan zomaar zijn dat ie zeg: morgen ga ik terug, want ik heb Lebaran)... Verder zal het niet meevallen iemand te zoeken voor de hele periode, omdat ook zij al volgeboekt zijn inmiddels. En zo niet, dan betalen de Indonesiers gewoon wat meer zodat jouw 'reservering' niet door gaat.

duo-focus
User
spacer line

hallo Yerun,

Bedankt voor je info.

We hebben bewust voor deze periode gekozen.
Er gebeurt veel en erg druk, ja dat weten we.
We hebben heel veel in islamitische landen gereisd ook tijdens de Ramadan.

De chauffeur dat is een goede tip, maar je weet er niet een?

groeten,

harrie

spacer line  

On 24-07-2012 20:16 duo-focus wrote:

De chauffeur dat is een goede tip, maar je weet er niet een?

Gewoon Car Rental Jakarta intikken bij de wijze Google.
Neem een grote organisatie zoals Blue Bird en Cipaganti .
Je kan ook proberen bij een grote travel organisatie , in Jakarta .

Je kan zelf vragen om een chauffeur die niet vast , alles is mogelijk !!!
Klant is koning .

bisa dicek of makemyday .

shilpa173
User
spacer line

Hi
I am new in this site i am introducing my website to you.
dainik bhasker

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,805,818 topic views - 226,975 posts - 13,603 topics - 18,680 members - last post @ 18-06-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,652,050 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com