indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Robert L
User
spacer line

Mijn moeder die in Jakarta woont is 2,5 jaar geleden zonder mijn medeweten overleden.Hoe kom ik erachter wanneer zij precies is overleden.Waar kan ik deze informatie inwinnen.Bestaat er een Basisadministratie in Jakarta??A.U.B. het is heel belangrijk voor mij(emotioneel ben ik er nog steeds kapot van).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

- Waar is ze overleden?
- Kreeg ze een uitkering uit Nederland?
- Zijn er directe nabestaanden in Jakarta die er iets vanaf weten?
- En wellicht ook: waarom duurt het 2,5 jaar voordat jij het weet?

Misschien moeilijke vragen, maar vooral die eerste kan helpen bij het opsporen van mogelijk bestaande papieren.

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun Bedankt voor je reactie
_ Mijn moeder is in Jakarta overleden
- Zij krijgt geen uitkering uit Nederland, zij heeft de Indonesische nationaliteit aangenomen
- Ja, van de kant van mijn broers vrouw,maar de relatie is jaren geleden verstoord.
- Per toeval achter gekomen door een oude vriendin van mij die in 2010 Jakarta heeft bezocht.
- Kwestie van erfenis mijn oudere broer heeft na de dood van mijn moeder alles toegeŽigend.Ben dit ook aan het onderzoeken hoe dit allemaal zomaar kan.
-Hoe kom ik achter haar overlijdensakte en overige papieren.

spacer line  

Er zijn diverse mogelijkheden , CaPil van de gemeente (of deelgemeente-Jkt heeft 5 gemeenten) .

Of bij de Ketua RT(wijkhoofd) , die je verder kan verwijzen naar de juiste instantie(s).
Die je naar de kelurahan zal verwijzen.
Als het goed is moet je bewijs van overleden , al dan niet vertaald door beedigde vertaler cq bekrachtigd door de notaris hebben , om jou legitieme erfdeel te kunnen op eisen.
Je moet ook kunnen bewijzen of je mede erfgenaam bent , is er een testament of wasiat .
(In feite bijna dezelfde soort procedures zoals je in Nederland moet doorlopen)

Zelfs als je een Nederlander bent(geworden) dan heb je nog steeds recht op een legitieme portie , en zeker als je Moslim bent .
Je broer of mede erfgenamen zal/zullen in principe je legitieme.erfdeel niet mogen toeeigenen.
NEVER !

Als het de moeite waard is (ook principieel), kan je een notaris cq advocaat inschakelen . Op papier kan je zelfs je medeerfgenaam bij de politie aangeven , uiteraard kan het de boel laten escaleren, en het zal je ook poen en moeite kosten.

Zie Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil. ("GBA" Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya Atmadja.Dank.Ik ben in 30 jaar nooit meer terug geweest in Indonesia.Daar heb ik ook niemand die mij in vertrouwen kan helpen.Zijn er vanuit Nederland mogelijkheden om de benodigde papieren te bemachtigen(zoals via de Nederlandse ambassade in Jakarta).A.U.B. ik ben lost ik weet niet de juiste weg te bewandelen.Dat vreet aan mij en op mijn leeftijd kan ik dat niet hebben.Zijn er websites van de gemeente in Indonesia die ik kan raadplegen??
Surya tot dusver heb je mij een stukje geholpen.DANK

spacer line  

© 1995 - 2012 Dinas Komunikasi, Informatika dan Kehumasan Pemprov DKI Jakarta
Jl. Medan Merdeka Selatan 8-9 Blok F Lt 1 Telp: (+6221)3822255 Fax: (+6221)3822255 email: dkiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.jakarta.go.id |

Weet niet of ze echt publiekvriendelijk zijn , je kan altijd proberen.
Iedere mutatie, geboorte , overlijden, scheiden etc moet vermeld worden in een Kartu Keluarga ( familieboek).
Die is in bezit van de gezinshoofds, Ketua RT en Kantoor v.d Kelurahan

Ik denk dat Yerun en andere leden die in Jakarta wonen jou beter kan helpen.
Toen mijn ouders overleden waren in Jkt, heb ik hun bewijs van overleden thuis in Adam ontvangen .12 jr geleden .
Werd gewoon erkend door de rechtbank in Den Haag, zonder tussenkomst van beedigde vertaling of Indonesische notaris.
Mijn eigen vertaling is geaccepteerd.

Kan je dit wel begrijpen ?

URAIAN PROSEDUR

4.1. Proses Penerbitan Kutipan Akta Kematian Bagi Warga Negara Indonesia (WNI)

1. Pelapor membawa surat pengantar dar i RT/RW dan mengisi serta menyerahkan Formulir Pelaporan Kematian (F-2.15) dan berkas persyaratan penduduk pelapor ke petugas registrasi di desa/kelurahan meliputi :

a. Surat Kematian (visum) dari dokter /petugas kesehatan

b. KTP dan Kartu Keluarga (KK) yang bersangkutan Hoofdbewoner

c. Akta Kelahiran yang meninggal (bagi yang memiliki). (geboorteakte van overledene)

2. Kepala Desa/ Lurah menerbitkan Surat Keterangan Kematian (F-2.16 ) yang disampaikan kepada pelapor untuk dipergunakan seperlunya;

3. Surat Keterangan Kematian selanjutnya diteruskan ke Kecamatan untuk diverifikasi dan validasi lalu ke Instansi Pelaksana (Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil);
Van Kecamatan naar de GBA van de Gemeente
4. Selanjutnya petugas pada Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil mencatat dalam Register Akta Kematian dan menerbitkan Kutipan Akta Kematian yang ditandatangani oleh Kepala Dinas Kependudukan dan Catatan Sipil.
Ambtenaar CaPIL (GBA) geeft je je een kopie.

Je moet bij de dienst No4 aankloppen.

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya>Terima kasih banyak.Bahasa Indonesia saya sudah tidak begitu baik saya minta maaf.Saya cuma minta keadilan.
Waarom heb ik het bewijs van overlijden niet mogen ontvangen.Moet wel zeggen dat mijn broer een aantal mensen heeft omgekocht zelfs de immigratie zodat ik Indonesia niet meer mag bezoeken.
Uit principe wil ik dit tot op de bodem uitgezocht hebben nog kosten en moeite zal ik besparen.
Ben je als executair testamentair (mijn broer) niet verplicht om mij op de hoogte te stellen van het overlijden van mijn moeder.
Je hebt mij echt geholpen.You are my hero.Orang yang sudah tua dan di tipu kakak sendiri berterima kasih banyak atas bantuan Bapak.

spacer line  

On 15-07-2012 15:49 Robert L wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya>Terima kasih banyak.Bahasa Indonesia saya sudah tidak begitu baik saya minta maaf.Saya cuma minta keadilan.
Waarom heb ik het bewijs van overlijden niet mogen ontvangen.Moet wel zeggen dat mijn broer een aantal mensen heeft omgekocht zelfs de immigratie zodat ik Indonesia niet meer mag bezoeken.
Uit principe wil ik dit tot op de bodem uitgezocht hebben nog kosten en moeite zal ik besparen.
Ben je als executair testamentair (mijn broer) niet verplicht om mij op de hoogte te stellen van het overlijden van mijn moeder.
Je hebt mij echt geholpen.You are my hero.Orang yang sudah tua dan di tipu kakak sendiri berterima kasih banyak atas bantuan Bapak.

Als ex-test is hij verplicht om mede erfgenamen te verwittigen.
En als er sprake is van (grote) erfenis ( grond/huis-rumah belanda) dan moet de notaris bij eventuele verkoop de legitieme mede erfgenamen opsporen .
Behalve als de notaris aan het slapen was of een valse soort afwijzingsbrief van jou had gezien. Alles kan vervalst worden.
Bij sommige Indonesiers die ook geen WNI meer zijn kan zulke geintjes wel voorkomen.

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Geachte heer Surya.Thats the point hij heeft alles omgekocht.Wij hadden een huis in Bandung.Jl.Diponegoro.Is voor miljarden rupiah verkocht rumah Belanda.Hoe kan ik a.u.b. mijn recht halen.Je weet heel veel van deze situaties.Kan je mij de weg wijzen a.u.b.Jij bent kundig.

elsbeth
User
spacer line

Robert, wanneer heb je je moeder voor het laatst gezien? Had je nog wel contact met haar voor ze overleed in 2010?

elsbeth
User
spacer line

Speelt de onmin met je broer al van voor je moeder overleed, of is dat allemaal daarna geweest? Niet dat ik je er verder mee kan helpen, gewoon nieuwsgierig, ik probeer me even een voorstelling van de situatie te maken.
Ik snap nl. niet helemaal wat hij gedaan heeft om te zorgen dat jij Indonesie niet in komt.
Gaat dat zo makkelijk dan?

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elsbeth Nee helaas zie mijn schrijven.Maar het is wel bizar wat er mij is aangedaan.Ik heb mijn moeder 30 jaar geleden gezien.

spacer line  

On 15-07-2012 17:31 Robert L wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Geachte heer Surya.Thats the point hij heeft alles omgekocht.Wij hadden een huis in Bandung.Jl.Diponegoro.Is voor miljarden rupiah verkocht(Euro .1.500.000)rumah Belanda.Hoe kan ik a.u.b. mijn recht halen.Je weet heel veel van deze situaties.Kan je mij de weg wijzen a.u.b.Jij bent kundig.

Voor behoorlijk minder bedrag kan je al uitgeschakeld worden.
Voor een paar duizend euro kan men nieuwe papieren krijgen, hoewel tegenwoordig is het moeilijk(er).
Vooral als ze biometrische paspoorten maken.

Robert, je moet proberen te schikken , zoek een mediator.
750.000 eurie belastingvrij in Nederland minus onkosten bea balik nama (max 10%) is een redelijk groot bedrag.
Ongeveer 675.000 eurie, daar kan ik heleboel Havana sigaren kopen.

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elsbeth helaas macht van Geld is nog altijd in Indonesia het toverwoord.Klopt onmin voor mijn moeders overlijden gedreven door hebzucht,nepotisme,zelfverheerlijking heeft mijn broer deel gemaakt van het duivelsplan om mij buiten te sluiten en alles toe te eigenen.
Ik heb geen geld nodig maar schenk desnoods aan het Leger des Heils,Artsen zonder Grenzen etc als je mij nixs gunt.

spacer line  

On 15-07-2012 17:40 elsbeth wrote:
Speelt de onmin met je broer al van voor je moeder overleed, of is dat allemaal daarna geweest? Niet dat ik je er verder mee kan helpen, gewoon nieuwsgierig, ik probeer me even een voorstelling van de situatie te maken.
Ik snap nl. niet helemaal wat hij gedaan heeft om te zorgen dat jij Indonesie niet in komt.
Gaat dat zo makkelijk dan?

Vroeger wel , je kan zonder dat je het weet in een DPO( Daftar Pencarian Orang ) geplaats worden.

Hotperdom, ik heb verL -sproken

elsbeth
User
spacer line

Maar je hebt haar in die 30 jaar toch wel af en toe gesproken neem ik aan?
Had je uberhaupt contact met haar of was dat niet mogelijk? Je broer woonde al die tijd wel in Indonesie?

Robert L
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elsbeth af en toe telefonisch contact.Mijn broer en zijn fam heeft altijd in NL gewoond.Zijn arrogante mensen die over lijken gaan.Zij zetten mensen aan tot corruptie.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik dacht dat ik een gelijksoortig verhaal als eens eeder hier gelezen heb.

Topic:
heeft iemand verstand van erfrecht?
Subforum: Algemene IndonesiŽpraat

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,741 posts - 13,675 topics - 22,513 members - last post @ 18-06-2019 19:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,604,115 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com