indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

loontje9
User
spacer line

Hallo allemaal,

ik wil begin 2013 voor ongeveer 2 en halve maand naar indonesie. De zus van een vriendin woont in Jakarta en zou voor mij een sponsor of brief kunnen regelen zodat ik in aanmerking kom voor een sociaal cultureel visum. Echter voor de verlenging na 60 dagen zal ik niet in de buurt van Jakarta zijn maar waarschijnlijk op Bali.

Ik heb 3 vragen:

1. Is het mogelijk om het visum te verlengen zonder dat de sponsor hierbij betrokken is of zonder dat ik in het woongebied van de sponsor verblijf?

Vanaf wanneer kan ik het visum verlengen? moet dat rond de 60e dag of kan dat bijvoorbeeld ook al na 50 dagen?

Mijn vriend komt nl 2 maart aan op het vliegveld in Denpassar, ik ben dan ongeveer 50 dagen in Indonesie. Iemand een idee of ik het visum hier kan verlengen? Adres...website....

Groetjes Ilona

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verlenging moet plaatsvinden in het district/provincie (afhankelijk welke verlenging) van je sponsor. Of deze erbij moet zijn hangt af van de kunde van je tussenpersoon/jezelf en de hoeveelheid geld betaald voor bepaalde 'services'.

Je dient een sosial budaya ongeveer 14 dagen voor verloop te gaan verlengen.

Je kunt geen visa verlengen op het vliegveld. Daar zit geen immigratie-kantoor die dat soort zaken regelt.

simpati
User
spacer line

Ik heb straks in November dezelfde situatie, er zit niets anders op dan even IndonesiŽ te verlaten en opnieuw binnenkomen, er zijn waarschijnlijk nu al genoeg voordelige tickets te boeken voor begin 2013.
Ik weet niet hoe het zit met een Tourist Visa , dat is 60 dagen geldig en kan ťťn keer worden verlengd, waar die verlenging moet plaatsvinden weet ik niet en kan ik ook niet vinden bij diverse websites van de Indonesische ambassades.
Succes,
Jan

barubagus
User
spacer line

Ik zit nu in Betawi (JKT) en heb meteen na aankomst mijn visum verlengd met 30 dagen.
Het is dus wel mogelijk om RUIM VAN TE VOREN je visum te verlengen.
Ik ken ze op het kantor imigrasie en met 4o repen chocholade van AH was alles gepiept .Zo gaat dat nu eenmaal hier. Ik loop zo naar mijn eigen Pak of Ibu die regelt alles en na bealing van rp 250.000 kom ik na 3 dagen de boel ophalen. Zelfs dit vind ik vervelend.

Ze bieden me daarom zelfs een kitas aan. Ik weet niet wat dat is, maar heb het geloof ik niet nodig. Ik ben maar van 3 mnd per jaar hier te zijn.
Het is niet zo zeer een corrupt land maar een land met kontakten!!!
Als je die hebt opgebouwd gaat alles veel makkelijker. Probeer kontakten te leggen en vooral
aan aleh2 denken. het zijn maar kleine dingetjes, die het 'em doet.

songo
User
spacer line

Op bali is er wel een kantor imigrasi. Zoek met google naar kantor imigrasi bali. Ze zitten in Renon. Dit ligt op de weg van Sanur naar Denpasr.
Succes.

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-07-2012 19:48 barubagus wrote:
Ik zit nu in Betawi (JKT) en heb meteen na aankomst mijn visum verlengd met 30 dagen.
Het is dus wel mogelijk om RUIM VAN TE VOREN je visum te verlengen.
Ik ken ze op het kantor imigrasie en met 4o repen chocholade van AH was alles gepiept .Zo gaat dat nu eenmaal hier. Ik loop zo naar mijn eigen Pak of Ibu die regelt alles en na bealing van rp 250.000 kom ik na 3 dagen de boel ophalen. Zelfs dit vind ik vervelend.

Ze bieden me daarom zelfs een kitas aan. Ik weet niet wat dat is, maar heb het geloof ik niet nodig. Ik ben maar van 3 mnd per jaar hier te zijn.
Het is niet zo zeer een corrupt land maar een land met kontakten!!!
Als je die hebt opgebouwd gaat alles veel makkelijker. Probeer kontakten te leggen en vooral
aan aleh2 denken. het zijn maar kleine dingetjes, die het 'em doet.

Juist, zo werkt het hier ook, alleen mijn contact is van de ondeugende kant, die wil geen chocolade maar een fles jajem, hahahaha

robbert
User
spacer line

Hoi,
Zoals eerder geschreven, kan formeel de verlenging slechts plaatsvinden via een immigratiekantoor in Jkt. Maarr de immigratieambtenaren op Bali willen ook wel wat extra verdienen. Mijn advies: ga tijdig naar het immigratiekantoor in Renon of bij het vliegveld, mijn ervaring met deze laatste is dat zij erg behulpzaam waren. Leg de situatie uit en vertel dat je natuurlijk de onkosten wil betalen. Jaren terug zat ik in dezelfde situatie en toen heeft mij de verlenging en de onkosten tezamen Irp. 500.000 gekost, nog altijd goedkoper dan dat je speciaal naar Jkt. moet (en terug). Wel moet jouw sponsor in die zin medewerking verlenen dat zij de verlengingssponsorbrief voorzien van een zg. Materai en handtekening moet sturen naar Bali. Doe dit wel tijdig want wil men toch geen medewerking verlenen dan moet je toch effe naar Jkt. kunnen gaan !
Suk6 Rob

simpati
User
spacer line

Hier wordt weer eens erg moeilijk gedaan, Ilona wil slechts 2,5 maand in IndonesiŽ blijven, dan is een sosial budaya met sponsor nergens voor nodig, een Tourist Visa is al voldoende.
Om geen verlenging van het visum nodig te hebben vliegt ze van Jakarta naar Singapore of Kuala Lumpur en van daaruit naar Bali en neemt een visa on arrival .
Geen kadootjes voor de imigrasi, geen stress en gewoon doen waarvoor je naar IndonesiŽ komt: genieten van je vakantie .
Succes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 10-07-2012 16:08 simpati wrote:
Ik heb straks in November dezelfde situatie, er zit niets anders op dan even Indonesi� te verlaten en opnieuw binnenkomen, er zijn waarschijnlijk nu al genoeg voordelige tickets te boeken voor begin 2013.
Ik weet niet hoe het zit met een Tourist Visa , dat is 60 dagen geldig en kan ��n keer worden verlengd, waar die verlenging moet plaatsvinden weet ik niet en kan ik ook niet vinden bij diverse websites van de Indonesische ambassades.
Succes,
Jan
Een tourist visa wordt bij eventuele verlenging eigenlijk een sosial budaya, dus sponsor nodig en die moet dus verlengd worden waar de sponsor woont.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-07-2012 00:47 robbert wrote:
Hoi,
Zoals eerder geschreven, kan formeel de verlenging slechts plaatsvinden via een immigratiekantoor in Jkt. Maarr de immigratieambtenaren op Bali willen ook wel wat extra verdienen. Mijn advies: ga tijdig naar het immigratiekantoor in Renon of bij het vliegveld, mijn ervaring met deze laatste is dat zij erg behulpzaam waren. Leg de situatie uit en vertel dat je natuurlijk de onkosten wil betalen. Jaren terug zat ik in dezelfde situatie en toen heeft mij de verlenging en de onkosten tezamen Irp. 500.000 gekost, nog altijd goedkoper dan dat je speciaal naar Jkt. moet (en terug). Wel moet jouw sponsor in die zin medewerking verlenen dat zij de verlengingssponsorbrief voorzien van een zg. Materai en handtekening moet sturen naar Bali. Doe dit wel tijdig want wil men toch geen medewerking verlenen dan moet je toch effe naar Jkt. kunnen gaan !
Suk6 Rob
Natuurlijk zal het vast lukken, maar dat hoeft niet zo te zijn en bovendien overtreed je dan de immigratie-wet, dus als er iemand jaloers is, of denkt een geintje uit te halen, kun je op een gegeven moment zomaar opgepakt worden. En dan is een reep chocolade niet genoeg, want er staat maximaal 15 jaar cel op het overtreden van de immigratiewetgeving.

barubagus
User
spacer line

Malam

Wat is JAJEM??
Ik heb ook een Ibu islam ktp en die eist Chocolade met RUM inside!!!

spacer line  

On 11-07-2012 08:09 barubagus wrote:
Malam

Wat is JAJEM??

Minuman keras , zoals den Hollander het vroeger geregeld nam.
Dacht dat het een soort goedkope MIRAS ( in de meeste gevallen) , zoals froeher men in Nederlands Oost Indie goedkope plaatselijke arak dronk.

Ik hou ook wel van een slokkie campari, af en toe, bij feestdagen , of Grand Marnier bij de kopi , advocaatje .
Met jajem heb ik geen ervaring, wil niet dronken worden als een Maleier . Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-07-2012 08:09 barubagus wrote:
Malam

Wat is JAJEM??

Hahaha BB,
Jajem is jenever, maar wordt ook vaak gebruikt voor andere sterke dranken.(volksmond)
Van oorsprong jiddisch, afgeleid uit het Hebreeuwse woord voor wijn, jajin.

De oorsprong van het woord heb ik ook op moeten zoeken Emoticon: Wink

barubagus
User
spacer line

Malam, Moet je nu altijd een fles Bokma meenemen? Dan ben ik met mijn repen groedkoper uit.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,554 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,491,615 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com