indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

op 23 mei vertrekken wij ( 7 personen ) naar Singapor. Wij maken daar een stopover van 1 dag en komen dus 25 mei in Medan aan.
Daar ongeveer 5 dagen, dan naar Jakarta en in 2 weken via Bandung, Yokjakarta naar Bali en daar de laatste week "rust", nouja, rustiger aan doen want op Bali zal ook genoeg te zien zijn.
Wij vertrekken 23 juni weer vanuit Bali naar Schiphol.
Wij doen dit op eigen gelegenheid dus we zijn niet zo zeer afhankelijk van de datum in IndonesiŽ. Ook hebben we wat adressen waar we kunnen overnachten.

Zijn er mensen die goede tips voor ons hebben.

B.V.D.
Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

spacer line  

Op sumatra moet je zeker naar Lake Toba en dan overnachten op het eiland. Hotel lake toba beach is een aanrader.
Op Java moet je in Yogya zijn geweest, zie ander forum onderwerp hier is reeds veel informatie te vinden. Dan verder naar Bromo Vulkaan met zijn schitterende zonsopgang. Neem wel warme kleren mee hier is het koud. Overnachten in Lava View lodge, ligt op de rand van het gebergte.
Op Bali naar Lovina Beach, dolfijnen kijken, Overnachten in Nirwana Seaside Cottages. Maar om een betere tip te geven. Lombok is veel mooier, minder toeristen, mooiere stranden en snorkelen is hier prachtig op het eiland Gili Nanngu.
Succes als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel, er is namelijk zoveeeel te zien.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d,

Ik neem aan dat je niet die vijf dagen in de stad Medan wilt doorbrengen, want het is geen fraaie stad. Ik kan je overigens het Hotel Ini Dharma Deli op de Balai Kota 2 aanraden. Kamers vanaf 40 euro. Dit voormalige Hotel de Boer ademt vanbinnen nog iets uit de Tempo Dulu tijd. Er tegenover is het oude postkantoor met zijn fraaie glas in lood glazen en op loopafstand in de Jl. Jen.A.Yani 92 bevind zich het Tip Top restaurant waar nog kroketten en bitterballen op de menukaart staan. Beter kan je die vijf dagen doorbrengen in Bukit Lawang (orang utans) en op Samosir eiland aan het Tobameer. In Bandung kan ik je Hotel Savoy Homan op de Jl. Asia Ė Afrika aanraden. Mocht je de kamers te prijzig vinden dan is het altijd leuk om er iets te drinken of te eten (rijsttafel!) want de art deco inrichting is werkelijk een plaatje om te zien.

Veel plezier, Jan.

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

Vanmiddag overleg gehad met de vakantiegangers.
Eerst dus een stopover in Singapur, dan naar Medan 1 dag en 3 dagen naar het Toba meer. Van daaruit naar Bukit Lawang en op het eiland. Weer 1 dag naar Medan en daarna naar Jakarta.
Overnachten in Bogor dan door naar Bandung waar we eigenlijk door de grote groep (7 pers.) nog geen adres hebben voor overnachtingen. Daar blijven we langer omdat daar mijn schoonfamilie vandaan komt
(Buter, www.butersite.nl een site over de familie die ik onderhoud).

Daarna gaan we met de trein naar yokjakarta. Hier hebben we nog wat onduidelijkheden. Wij willen overdag gaan zodat we wat zien onderweg van het landschap. Nou hebben we ook verhalen gehoord dat we de luxe trein moeten nemen maar die schijn 's nachts te gaan en dan zien we niets dus dan willen we ook niet.
Heeft iemand hier nog info over?

Dan via Borobodur, Solo, Bromo en zo door naar Bali.

We verheugen ons erop.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De luze trein vertrekt in de avond en rond 7 uur in de morgen. Voortijdig reserveren is aan te raden, je moet de Taksaka hebben als je om 7 uur wil vertrekken. De reis duurt zo'n 7 uur als je onderweg niet hoeft te stoppen voor een tegemoetkomende trein (enkelspoor meestal).

Hopelijk sta je bij die tussenstop ůf op een station, zodat je kan wandelen ůf ergens in een mooi landschap. Ik heb beiden al gehad wat dat betreft Emoticon: Puh!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zeker geen 5 dagen in Medan blijven, een goede en goedkope plaats in Medan is Jimmy Janssen guesthouse.
Op Lake Toba is hotel Carolina een aanrader en verder is Romlan voor een groep van 7 mensen ideaal, zij hebben keurige kamers in Batakstyle en de eigenaresse Marion doet echt alles om het jullie naar de zin te maken, zij is van oorsprong Duitse maar woont na haar huwelijk met een Batak man al meer dan 20 jaar op Lake Toba.
Met 7 personen huur je gewoon een busje met chaufeur die jullie naar Parapat brengt en vervolgens neem je de boot.
PT Bagus Wisata Holidays en Tobali zijn de twee betrouwbare bedrijven in buurt van Lake Toba die voor vervoer kunnen zorgen.
Zij hebben nu ook een kantoor in Medan in de buurt van de grote moskee.
De hotels op Samosir verkopen ook tickets namens deze kantoren.

Voor Java zijn aan te bevelen, Bogor, Cipanas Garut, Bandung, Pangandaran, Yogyakarta en zeker de Bromo niet te vergeten.
Zeker Yogyakarta is de moete waard om minimaal een dag of 5 te verblijven.

In Bali is Lovina de moeite om 's morgens in alle vroegte de dolfijnen te gaan bezichtigen in een vissersboot.
Vervolgens naar Ubud waar wel wat te zien is, verder heeft Bali niet veel dingen om te zien behalve natuurlijk de cermonies en de tempels die overal wel zijn te vinden.
Van bovenstaand programma zijn we nu een website aan het maken maken met veel foto's en informatie, die zal spoedig te zien zijn op onze site.
Leuke reis gewenst,
Tuti & Jan

Schultz
User
spacer line

Dangdude,hoe goed ken je Medan? Van je reizen na "tempo dulu" of al van voorheen?Ik herinner mij Hotel De Boer ,Restaurant Tip Top,het postkantoor,het HBS-gebouw,het huis van de resident....sudah al.Je hebt gelijk,als toerist heb je daar niets te zoeken.Een/twee dagen en de koek is op.Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d heb je een gids in Medan en voor de andere reizen? Ik ken een heel goeie,maar die spreekt geen Hollands.Dank Dangdude,voor het terugbrengen van herinneringen.Voor mij kan nhet in Medan niet lang genoeg duren.Behalve de geuren,als het waar is wat de tegenwoordige toeristen zeggen.Het programma van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d ziet er gezellig uit.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 30-01-2005 23:57 Schultz wrote:
Dangdude,hoe goed ken je Medan? Van je reizen na "tempo dulu" of al van voorheen?

Zů goed ken ik Medan nou ook weer niet Schultz, ik ben er drie maal geweest. De laatste maal september vorig jaar, hoewel ik er toen niet overnacht heb. En zů oud ben ik nou ook weer niet, ik ben geboren na de soevereiniteitsoverdracht. Maar ik geef toe, ik heb een zwak voor plaatsen waar nog iets van Tempo Dulu te zien valt. Maar dat komt voornamelijk omdat ik een groot liefhebber ben van de lectuur uit die periode ( Carry van Bruggen, Madelon Szekely Luofs, P.A. Daum, R. Nieuwenhuis etc.) , maar hopelijk stoor ik hier niemand mee. Wat dat betreft valt er in Medan nog genoeg te zien: het oude stadhuis, de Javasche Bank, de Bank Negara (vroeger de exclusieve sociŽteit De Witte uit 1879) en de koloniale woonwijk Polonia. In deel zes van ĎHet Wilde Westen van IndonesiŽí wordt Medan ook behandeld.
Maar wanneer ben jij voor het laatst in Medan geweest Schultz?

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

De oudste uit ons gezelschap (60 daar, niet tegen hem niet vertellen) komt uit Medan en is daar goed bekend. De naam janssen heb ik ook gehoord, het viel ons op, een puur nederlandse naam en ook nog van mijn moeder. Maar die hoor je meer heb ik gemerkt. We hebben ook ergens van der Heijden gehoord (mijn achternaam), de wereld is klein.

We hebben overal wel iemand zitten die ons kan rondrijden langs al het moois. Ook hebben we in Yokjakarta een hotel(etje) en daar moet het eten van "tante Lies" heel goed zijn. Maar het is nooit verkeerd om nog meer info te hebben van mensen die er geweest zijn. Vooral de info over de treinreis was nuttig en verder zie ik zoveel namen dat ik het even moet opzoeken want mijn topografische kennis over indonesiŽ is niet zo denderend.
goed dat ik hier een topic heb gezet, je leert er veel van.
Voor ons is het eigenlijk een 2e huwelijksreis (6 juni 25 jaar).

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste .........
Kijk even op http://www.parpulo.com/sumatra/ , daar vind je alvast de info en wat foto's over Sumatra, de site van Java is in de maak en zal over enkele weken verschijnen.
Als de oudste in jullie gezelschap 60 jaar is kunnen jullie op Lake Toba misschien beter naar Hotel Carolina gaan, naar Romlan en veel andere plaatsen is het een pad waar je zeker 's avonds goed uit moet kijken, bij Hotel Carolina is dat niet.
Tevens heeft hotel Carolina een noodstroomvoorziening wat echt geen luxe is, de stroom is daar soms dagen weg.
Ik weet dat zo goed omdat ik een keer 6 maanden daar heb gewoond en verscheidene keren lang op vakantie ben geweest.
Wil je ergens buiten hotel Carolina gaan eten is het verstandig om dat van te voren even af te spreken, de mensen kunnen dan vers inkopen, omdat er zo weinig toeristen zijn hebben ze vaak niets op voorraad.
De IKAN MAS (goudkarper) is echt aan te bevelen.
Denk ook aan voldoende Rupia's voordat je naar Lake Toba gaat, op het eiland is geen pinautomaat en zelfs in de kleine stad Parapat op het vaste land is het vaak moelijk om te pinnen.
Pematang Siantar is dan de dichtstbijzijnde stad waar je kan pinnen, een ritje daar naar toe kost inclusief de boot meer als een halve dag, verder heeft die stad weinig te bieden of je moet voordelig willen inkopen.
Succes,
Tuti & Jan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

De laatste keer dat ik op Samosir eiland was (Tuk Tuk), september 2004, was Hotel Silintong waar ik eerder goede ervaringen mee had helemaal volgeboekt. Carolina was toen toen een goede tweede keus en het leek erop dat dit hotel de eerste aan het verdringen was als het om service en het eten in het restaurant gaat. Inderdaad werd een noodstroomvoorziening ingeschakeld wanneer de stroom uitviel. Helaas kon ik maar voor twee dagen boeken (het was erg druk met de toeristen). Daarna heb ik een kamer gehuurd bij Samosir Cottages. Aanvankelijk leek dit ook wel een goede keus, maar in het weekend werd door de jeugdige bezoekers tot diep in de nacht muziek gemaakt door middel van gitaar + samenzang. Op zich kan dat gezellig zijn, maar niet als het tot drie uur in de nacht doorgaat.
Ikan mas is niet echt mijn favoriete dis. Maar dat kan liggen aan de manier van bereiden. Erg graterig en de smaak deed me aan die van brasem denken.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hallo Tui en Jan.
Bedoel je Jimmy Janssen in de Candi Borobodur 20 of de russische ambassade die hij in 1996 heeft verbouwd tot guesthouse ??
Caroline cottages in Samosir is een uitstekend homestay, c.q. bungalow aan het meer, goed eten goede verzorging niet duur is zoals jullie zeggen een aanrader
Latex

Iris8
User
spacer line

Hallo Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d,

Mijn man komt uit Medan. Dus ik ken Medan redelijk goed. In een van de reisgidsen staat het heel mooi omschreven, het goede van Medan is dat je als je hier aankomt, alles erna beter wordt! Het is druk, heet en vies, maar inderdaad er zijn wat oude koloniale gebouwen te bezichtigen. De grote moskee is vooral erg mooi.
Als je lekker wilt eten in Medan zou ik restaurant Garuda aanbevelen, jalan Gadjah Mada tegenover Gramedia bookshop. Je moet wel een taxi nemen.
Een avontuurlijk alternatief op twee uur rijden van Medan is Bukit Lawang. Hier kun je Orang Oetans bekijken in het wild. De wandeling naar de voederplaats is redelijk te doen. Mijn moedertje van 60 deed zelfs mee aan een jungle tocht. Het dorp heeft een zware klap te verwerken omdat het in 2003 de rivier het dorp zwaar heeft getroffen. Maar er zijn alweer toeristen. Bukit Lawang cottages zijn ee goed logeer adres. Djoser laat daar ook zijn mensen overnachten.
Lake Toba is ongeveer 4 uur rijden. Als jullie opzoek zijn naar een wat intiemer hotel op te verblijven kan ik zeker Tabo cottages aanbevelen. Ook gerund door een Duitse. In ieder geval veel goedkoper dan Carolina en ook een stuk persoonlijker. www.tabo-cottages.com
De rit naar Bukittinggi duurt circa 12 uur!!!! vanaf Prapat. Dus als jullie weer terug willen keren naar Medan per auto is dat enorm vermoeiend. Waarom vliegen jullie niet vanuit Padang (1,5 uur vanaf Bukittinggi) naar Jakarata?
Rondom Bukittinggi is heel veel te zien, Vergeet vooral niet Makan Padang te proberen (Padangs eten). Boven de markt in Bukittinggi zit de beste van de stad, je zit daar wel heel autentiek tussen de MInangkebauers aan tafel. In Bukittinggi zijn een heel aantal reisbureautjes waar je trips in de omgeving kunt boeken. Ook is er een prachtige kloof waar je in een paar uur doorheen kunt wandelen (voor de sportievelingen). 's Avonds is het wel eens leuk om een dansvoorstelling te bezoeken. In Bukittinggi zijn nog een paar guesthouses gevestigd in oude koloniale huizen. Keuze te over qua hotels. Vlakbij Bukittinggi ligt Lake Maninjau, als je Lake Toba al mooi vindt, moet je dit meer eens zien. Ik vond dit nog veel mooier qua natuurschoon en ook heerlijk om te zwemmen. Je kunt ook overnachten aan het meer, er zijn verschillende hotelletjes.
Veel plezier op jullie reis.

Iris

spacer line  

Beste Jan,

Heb je toevallig een adres van Hotel Ini Dharma Deli of website. Kijk er naar uit om hier te logeren.

Thanks,
Jack Westdorp
06-53935773 jp060665Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tref.nl

On 30-01-2005 14:11 dangdude03 wrote:
Hoi Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d,

Ik neem aan dat je niet die vijf dagen in de stad Medan wilt doorbrengen, want het is geen fraaie stad. Ik kan je overigens het Hotel Ini Dharma Deli op de Balai Kota 2 aanraden. Kamers vanaf 40 euro. Dit voormalige Hotel de Boer ademt vanbinnen nog iets uit de Tempo Dulu tijd. Er tegenover is het oude postkantoor met zijn fraaie glas in lood glazen en op loopafstand in de Jl. Jen.A.Yani 92 bevind zich het Tip Top restaurant waar nog kroketten en bitterballen op de menukaart staan. Beter kan je die vijf dagen doorbrengen in Bukit Lawang (orang utans) en op Samosir eiland aan het Tobameer. In Bandung kan ik je Hotel Savoy Homan op de Jl. Asia Ė Afrika aanraden. Mocht je de kamers te prijzig vinden dan is het altijd leuk om er iets te drinken of te eten (rijsttafel!) want de art deco inrichting is werkelijk een plaatje om te zien.

Veel plezier, Jan.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Jack,

Dit heb ik voor je gevonden:

http://www.innadharmadeli.com/engindhome.php

Veel succes,

Jan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,135 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 00:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,972,175 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com