indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 10-07-2012 09:48 schreef monyet:
Met chaos in IndonesiŽ moet je niet denken aan files zoals in Nederland. Als het in IndonesiŽ chaos is dan kun je dus echt helemaal niets meer. Van Yogyakarta naar Bandung bijvoorbeeld duurt normaal al 12 uur met de auto, met files wil je niet eens weten hoe lang dat duurt. Vliegen is dus beter, maar zelfs dan, kom je aan op het vliegveld en dan duurt het nog vele uren voordat je je hotel of andere bestemming hebt bereikt. Vorige week waren we s avonds even naar Ciwalk in Bandung (slecht idee), dat is ongeveer 30 minuten lopen van ons guesthouse af. Maar lopen was niks met een kinderwagen en een baby in de babybjŲrn en menceret van het eten, dus wachten op een taxi. Duurde een half uur voor we een taxi hadden (dat is hťťl snel), daarna een uur rijden voor we thuis waren. Dan praat je over een normale doordeweekse dag.
Paar dagen terug in Jakarta, vanaf Kelapa Gading Mall naar MOI met de taxi, duurde drie kwartier, is ook een afstandje van niks, maar stond helemaal vast. Buiten spitstijden nog wel. Ik moet zeggen dat ik het verkeer steeds erger vind worden in IndonesiŽ. Met ramadan wil je dit dus zeker mijden, anders kunnen ze je na twee weken opnemen in een gesticht als je het niet gewend bent.

Vorige week waren we 's avonds even naar Ciwalk in Bandung (slecht idee), dat is ongeveer 30 minuten lopen van ons guesthouse af. Maar lopen was niks met een kinderwagen en een baby in de babybjŲrn en menceret van het eten, dus wachten op een taxi.

U schreef kinderwagen!!!!! op de rijbaan zeker.................. Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

En dan zullen we het maar helemaal niet meer hebben over, rijdt alleen Christenen door Bandung , alleen christenen rijd die man, die aardige chauffeur in de andere topic.
Dat alleen al, heeft voor mij al een gevoel gegeven, wat een volk, meer hoef je daar aan niet te relativeren................ Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Nooo Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Kinderwagens zijn handig voor in de malls, dochtertje van drie valt makkelijk in slaap altijd en slaapt dan rustig twee uur in zo'n stroller. Buiten de malls heb je er niks aan, want die stoepen zijn te hoog Emoticon: Smile

Die sopir biedt aan om mensen die het zelfde geloof hebben praktisch gratis rond te rijden, hoe kun je daar nou boos om worden? Tussen de Christenen onderling in IndonesiŽ is een enorm gevoel van saamhorigheid en elkaar helpen. Regelmatig komen er papoea's naar de kerken op Java toe en die worden verwelkomd als ieder ander. Al die Christenen hebben ook Islamitische familieleden, kan niet anders in IndonesiŽ, dus het is geen discriminatie, maar slechts een gevoel van verbondenheid van waaruit de gedachte onstaat om te helpen.

From Dayeuhkolot with love

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Elkaar helpen??????? Ja als er muntjes tegen over staan, nikx voor nix in Indonesia, ben benieuwd wie dat durft te bestrijden Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Alle foto in Bandung.
Wat mij zo bevreemd, als je een Nederlander tegen kom, dan kijkt thie of hij plotseling een mens tegen kom en rap de andere kant op kijken.
Wij kwamen het Schone streven tegen in Braga - Permai - Restaurant toen ze naar buiten kwamen, hebben we ze nog begroet.
Dan kijken ze ook vreemd op, dat ze een echte Hollander tegen komen.
Ja raar volkje die Nederlanders als ze in het Buitenland zijn................. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
stoepen te hoog, ja, maar ook zijn het, obstakels, als je niet uitkijk............. Emoticon: Very funny Emoticon: Angry
\was er niet een liedje met de schaap met 5 poten .
We zullen met elkaar\ helpen nietwaar,jae jae .................... Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-07-2012 07:37 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Eerlijk gezegd weet ik ook niet , alleen "deskundigen", zeeeer bekwame bobo's kunnen dat doen ,Het hangt ook van de plaats waar men de waarneming doet.

Het is flauwe kul dat een Moslim in Rotterdam of Amsterdam de Mekahse tijd vasthoudt.
Als ik in Ollanda vast ( eigenlijk bijna nooit Emoticon: Wink ) , dan hou ik aan de Nederlandse tijd.

In Indonesia is het van zondsopgang tot zonsondergang.
In Nederland kan het verschillen zijn met Indonesia , vooral in de zomer .

Moet je een Moslim zijn op een plaats waar de zon toevallig langer schijnt dan ergens anders, dan ben je de LOL .

Zo zie je maar weer, Om Sid, waar de moslim, die zelf toegeeft dat hij weinig of niet aan vasten doet oordeelt wat een andere moslim die wel vast, maar op zijn eigen tijd flauwe kul noemt.
Dus de ene moslim die de wetten van de koran aan zijn laars lapt, noemt de andere moslim die in ieder geval zijn best doet om de wetten na te leven flauwekul Emoticon: Confused

Stapje verder Sidia, het doodschieten van die dame die volgens de taliban geleerden vreemd ging in Afghanistan was zeker ook flauwekul?
Voel je hem????? Wat jij als alwetende flauwekul noemt is voor anderen misschien wel een andere waarheid Emoticon: Confused
Binnen de Islam bestaat geen flauwekul, iedereen legt het uit zoals hij denkt dat het beste is voor hem. (Geldt overigens ook voor andere religies)

spacer line  

On 10-07-2012 18:09 Malam wrote:

[quote removed]

Zo zie je maar weer, Om Sid, waar de moslim, die zelf toegeeft dat hij weinig of niet aan vasten doet oordeelt wat een andere moslim die wel vast, maar op zijn eigen tijd flauwe kul noemt.
Dus de ene moslim die de wetten van de koran aan zijn laars lapt, noemt de andere moslim die in ieder geval zijn best doet om de wetten na te leven flauwekul Emoticon: Confused

Stapje verder Sidia, het doodschieten van die dame die volgens de taliban geleerden vreemd ging in Afghanistan was zeker ook flauwekul?
Voel je hem????? Wat jij als alwetende flauwekul noemt is voor anderen misschien wel een andere waarheid Emoticon: Confused
Binnen de Islam bestaat geen flauwekul, iedereen legt het uit zoals hij denkt dat het beste is voor hem. (Geldt overigens ook voor andere religies)

Het gaat om deze passage , afkomstig van Dhr Malam.
In Rotterdam achter ons huis zit een catering/afhaal bedrijf van een Egyptenaar, de eigenaar en personeel houden in de zomer inderdaad de Mekka tijden aan.

Dat is natuurlijk flauwe kul , want de Indonesiers/Moslims en ook van andere landen die in Ollanda wonen / of toevallig aanwezig is die gaat vasten en bidden volgens de Nederlandse tijd.
Er is zelfs zo'n lijst (dat heb ik thuis hangen).
Het is flauwe kul dat ze in Jakartaanse tijd( WIB) of W.I.T volgen, of de Mekahse of Tripolische tijd.
Dat moet Dhr Malam als Moslim toch ook weten ?

En andere irrelevante opgeplakte verhaaltjes doet hier niet ter zake.

En begrijpend lezen is zo te zien niet bij iedereen aanwezig
Lees even goed mijn posting , dat poppetje heb ik expres geplaats Emoticon: Shiny , en ja hoor krijg ik gelijk angin dari depan ( wind van voren).
Quote:
Als ik in Ollanda vast ( eigenlijk bijna nooit Emoticon: Wink ) , dan hou ik aan de Nederlandse tijd.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

SA

De tijden in Nederland van rond half 4 tot een uur oif 10 's avonds zijn toch niet normaal meer? Voor werkenden betekent dit dat ze "even" om 3 uur het bed uit moeten, terug gaan slapen, opstaan, werken en dan nog eens tot 10 uur moeten wachten. Vervolgens met een volle maag naar bed want na 5 uur moet je er weer uit. Je kunt me veel wijsmaken maar dat is niet meer gezond. Een hele dag niet eten en drinken is niks mis mee maar niet zoals de tijden hier nu zijn.

Waarom is het dan eigenlijk flauwekul om de Mekkatijden aan te houden? Dus de tijden in Mekka vertaald naar onze tijd, dus minus een of twee uur afhankelijk van zomer of wintertijd. En daarmee dus niet afhankelijk laten zijn van donker of licht. Dan zou de "pijn" voor iedereen in de wereld gelijk zijn, en naar mijn idee daarmee eerlijker en vooral menselijker. Daarbij leven we ook in een iets andere tijd dan toen dit allemaal bedacht is. In Nederland, in het westen worden mensen bijvoorbeeld geacht te werken. Dat hierdoor het bedrijfsleven in landen zoals bijvoorbeeld in Noord Afrikaanse landen en het Midden Oosten totaal ontwricht zijn past niet meer in deze tijd.

Ik bedoel het niet verkeerd of oneerbiedig maar wordt het niet eens tijd voor wat wijzigingsbladen? Zelf heb ik ook vele jaren gevast, al dan niet met een moslim als partner maar wel in het redelijke.

Als u zich aan de Nederlandse tijd houd en dat ook wil dat is prima, uw keuze maar misschien is er ook plaats voor andere meningen die echt wel hout snijden

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Welnu, nog ťťn keer dan maar, met de jaren en de invloed van het mooie IndonesiŽ ben ik een stuk geduldiger geworden.

Wie is u / wij / ik omdat flauwekul te noemen?
Zij zijn moslim en zij met de nadruk op zij beleven dat op hun manier.
Een bijbel vaste moslim als Om Sid (eigen woorden) die dit flauwekul noemt is de kiem tot extremisme, daar begint het namelijk mee, het noemen van flauwekul t.a.v. van een andere gedachten/stromingen binnen ťťn geloof.
M.a.w. het geen wat ik denk en verkondig is de waarheid en niets dan de waarheid en de rest is flauwekul Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oeps, telepathie

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yups

spacer line  

On 10-07-2012 19:15 Anne Mieke wrote:
SA

De tijden in Nederland van rond half 4 tot een uur oif 10 's avonds zijn toch niet normaal meer? Voor werkenden betekent dit dat ze "even" om 3 uur het bed uit moeten, terug gaan slapen, opstaan, werken en dan nog eens tot 10 uur moeten wachten. Vervolgens met een volle maag naar bed want na 5 uur moet je er weer uit. Je kunt me veel wijsmaken maar dat is niet meer gezond. Een hele dag niet eten en drinken is niks mis mee maar niet zoals de tijden hier nu zijn.

Waarom is het dan eigenlijk flauwekul om de Mekkatijden aan te houden?

Zie me al . Een Nederlandse Moslim gaat vasten in Jakarta en reist tijdens de zomermaanden naar Indonesia en hij/zij houdt aan de Nederlands tijd . Gaat eerder of later eten/drinken en vasten dan de andere Moslims in Indonesia .

En hoeveel meer uren verschil de Indonesische Moslim en Ollanda vasten in vergelijking met zijn Indonesische broeders en zusters in Indonesia kan men ook vragen aan opa Google.

Trouwens ik dacht dat deze topic over reizen tijdens de ramadan ging , i.p.v hoe Moslims in diverse landen hun verplichtingen(proberen) na te komen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb de knapen mee gemaakt, mede door toe doen dat ik al zoveel jaren in IndonesiŽ kwam heb je er oog en begrip voor.
Maar soms buitengewoon moeilijk, een man/knul die vanaf de vorige nacht pakweg half vijf niet gedronken of gegeten had.
Stapt om half vier in de middag op een container vorktruck (eigengewicht 58 ton) met een container er in 40 voet (12 meter lang) met een variŽrend gewicht van 15 tot 25 ton.
Zo rijdt er nog een hele kudde om hem heen.

De beste man is om 7 uur in de avond zo suf als een kanarie, levensgevaarlijk.
In eerste instantie zette ik zo'n vent op een gemakkelijk stekkie, maar je moet er niet aan denken dat zo iemand er ťťn plat rijdt.
Binnen ons bedrijf heb ik kunnen bewerkstelligen dat de mannen die vasten in de zomermaanden 4 weken enkel en alleen maar late nacht gingen lopen.
23.15 beginnen, 3.15 uur tot 3.45 uur eten en naar huis om 7.15 uur.

Helaas had ik geen invloed op inhuur, neem maar van mij aan dat het levensgevaarlijk is, dan heb ik het alleen nog maar over de bedrijfstak waar ik in zat.
Om even bij de bedrijfstak van Anne Mieke stil te staan Prorail ik zie al een machinist op een trein zitten die al 12 uur geen druppel heeft gedronken of geen hap heeft gegeten.
Wat te denken van chauffeurs, met de vlam in de pijp over de Brennerpas Emoticon: Confused
Jampie maar helaas, daar is in de westerse wereld geen plaats voor.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-07-2012 19:57 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Zie me al . Een Nederlandse Moslim gaat vasten in Jakarta en reist tijdens de zomermaanden naar Indonesia en hij/zij houdt aan de Nederlands tijd . Gaat eerder of later eten/drinken en vasten dan de andere Moslims in Indonesia .

En hoeveel meer uren verschil de Indonesische Moslim en Ollanda vasten in vergelijking met zijn Indonesische broeders en zusters in Indonesia kan men ook vragen aan opa Google.

Snap je het nou echt niet? Ik bedoel de Mekkatijden vertaald naar de tijden waar men op dat moment is. Dus nogmaals in Mekka tussen 4.00 en 18.00 uur dan ook Nederland, in Indonesie of waar dan ook om die tijden.
Het is juist doodsimpel.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-07-2012 19:57 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Trouwens ik dacht dat deze topic over reizen tijdens de ramadan ging , i.p.v hoe Moslims in diverse landen hun verplichtingen(proberen) na te komen.

Juist om Sid, we dwalen af.
Zelfs een nieuw topic openen met dit onderwerp heeft ook geen zin Emoticon: Wink
Vroegah kwam er nog een schillenboer met paard en wagen langs de deur bij ons.
Als klein jochie vroeg ik me altijd af, wat zijn dat nu voor zwarte dingen bij zijn ogen.

Op een dag heb ik de stoute schoenen aan getrokken en aan onze schillenboer gevraagd waar die zwarte dingen nu voor dienden.
Hij zei " Jongen dat noemen ze oogkleppen, als ik die dingen weg haal, dan ziet mijn paard de hele wereld om zich heen, dan wordt hij schrikachtig, opstandig en onhandelbaar " Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 10-07-2012 20:21 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Snap je het nou echt niet? Ik bedoel de Mekkatijden vertaald naar de tijden waar men op dat moment is. Dus nogmaals in Mekka tussen 4.00 en 18.00 uur dan ook Nederland, in Indonesie of waar dan ook om die tijden.
Het is juist doodsimpel.

Ik ken Mekahtijd niet .

Ik ken wel de Jakartatijd en weet bij benadering wanneer men in Jakarta konden eten / drinken na zonsondergang (?).
Heb vaak meegemaakt in diverse Mall in Jkt.
Zeg maar 18.00 uur WIB. Wat is het druk tegen die tijd.

Toegepast in Ollanda(Amstelerdam) is het 12.00 uur (of is het 13.00 uur??)
Dus kan ik s'middags lunchen .
Hier zie je gewoon dat het niet kan .

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Sid in Ned. vasten tussen 4.00u en 18.00u
In Indonesia vasten tussen 4.00 en 18.00 u.
In Mekka vasten tussen 4.00 en 18.00 u.
In welk land dan ook allemaal tussen 4.00 en 18.00 u. vasten het is zo simpel als wat.

En nee.......... lunchen is er dan niet bij, of misschien op een houtje bijten

Mag om mij ook tussen 6 uur 's morgens en 6 uur 's avonds, is lang genoeg maar dan ook overal ter wereld. Ik begrijp niet waarom er tot zonsopgang en zonsondergang gewacht moet worden, er zijn al zoveel aanpassingen geweest dat dit er ook wel bij kan.
Met je tijd mee gaan noemt men dat.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

On 10-07-2012 22:02 4yoke4 wrote:
Om Sid in Ned. vasten tussen 4.00u en 18.00u
In Indonesia vasten tussen 4.00 en 18.00 u.
In Mekka vasten tussen 4.00 en 18.00 u.
In welk land dan ook allemaal tussen 4.00 en 18.00 u. vasten het is zo simpel als wat.

En nee.......... lunchen is er dan niet bij, of misschien op een houtje bijten

Mag om mij ook tussen 6 uur 's morgens en 6 uur 's avonds, is lang genoeg maar dan ook overal ter wereld. Ik begrijp niet waarom er tot zonsopgang en zonsondergang gewacht moet worden, er zijn al zoveel aanpassingen geweest dat dit er ook wel bij kan.
Met je tijd mee gaan noemt men dat .

Elke geloof / partij /vereniging etc heeft hun eigen regels.
Dat is de zaak van de betrokkenen zelf.
Willen ze het volgens de regels doen , dan is het hun zaak, willen ze niet nakomen , is ook hun eigen zaak.

In Nederland is de lengte tussen de opkomst en ondergang van de zon variabel .
In de winter vaak korter , in de zomer langer .
Kort door de bocht hebben de Moslim die in Nederland tijdens de zomermaanden "pech"omdat ze langer moeten vasten.
Of men kan ook zien als betere beproeving van hun geest , etc etc .

Daarom zal een Moslim in Lapland of streken waar de zon langer schijnt of niet schijnt pech hebben of geluk hebben.

Meegaan met de tijd is relatief begrip , vroeger mag je niet je naaste buurvrouw begeren , mag sex alleen maar om te kunnen voorplanten .
Nu is het anders geworden , je mag je naaste buurvrouw en zelfs verder begeren, je mag sex hebben zonder de noodzaak voor voortplanting , mag ook met iedereen , zonder enige beperkingen .
Sommigen doen dat ook , velen niet Emoticon: Wink

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Sommigen doen dat ook , velen niet

Nu is het anders geworden

Als sommigen dat doen dan kunnen er ook velen volgen en dan bedoel ik niet...............................
je naaste buurvrouw en zelfs verder begeren, je mag sex hebben zonder de noodzaak voor voortplanting , mag ook met iedereen , zonder enige beperkingen .

maar omdat het NU anders is geworden zou ook het vasten aangepast kunnen worden.
Als er een schaap over de dam is dan volgen er meer Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya; dat gezeur om een minuutje langer vasten..tja.. je moet wat als die Ramadan je door je strot geduwd wordt! Ik ken er genoeg die gewoon moslim zijn en NIET vasten omdat ze bijvoorbeeld moeten werken. Ja, serieus, in deze moderne tijden zijn er mensen die gewoon eerlijk werken voor hun geld (in kantoor, in de lucht of op de rijstvelden) en geen tijd hebben voor een opgedrongen iets als de Ramadan. Dat kan ook prima in hun eigen tijd en op hun manier.

simpati
User
spacer line

NIET vasten omdat ze bijvoorbeeld moeten werken.
Ik denk dat 75% van de Islamieten niet volledig doet vasten, degene die daar commentaar op geven zijn meestal personen die zeker geen boer of bouwvakker zijn maar een baantje hebben op kantoor of gewoon thuis zitten en door verveling werkende mensen gaan lastig vallen, die laatste groep hoor ik ook dagelijks overdreven hard schreeuwen tijdens de oproep voor het gebed!

spacer line  

Dames en heren.
Dat in Indonesia , een land waar veel moslim wonen (demeerderheid) dat weten jullie en anderen , zelfs toeristen wel.Zie reisbrochures . De Islam is bijna tussen 600-1400 jaren daar aanwezig.

In de afgelopen 10-20 jaar veranderd door sociale mobiliteit van migranten.
Die willen 1x per jaar naar hun kampung halaman (geboortegrond) terug , om feest te vieren met hun dierbaren .
Dat miljoenen ( die het kunnen permiteren) aan een "volksverhuizing" doen , de zgn ARUS MUDIK/ARUS BALIK doet is ook een gegeven
In mijn tijd daaro kennen we dat niet.
Als toerist moet je gewoon rekening mee houden, goed plannen (vervoer-hotel) of die piek mijden.
In 2012 is het ook extra zuur omdat het toevallig in de buurt van 17-08-2012 valt , dan hebben veel mensen extra vrij genomen . Waarschijnlijk dubbel zo druk.
Advies voor would be toeristen, HOU rekening mee !!!

Als ik in Ollanda naar de strand wil (Zandvoort ) ga ik in de drukke zomermaanden ook rekening houden met verkeersdrukte , stranddrukte etc .
Je gaat eerder weg , eerder naar huis of later naar huis. Dat heet rekening houden/ anticiperen .
Wil ik met de auto met vakantie naar het Zuiden , probeer je ook de drukte/uittocht te mijden.
Soms kan het niet , dan ga je maar , toch ?

Terug naar deze topic , iemand vroeg advies over evt. drukte en ongemakken.
Dat werd ook gegeven , maar dan komen irrelevante zaken naar boven drijven , over Taliban , Moskee en what ever.
En dan moet(?) de Moslim hun regels wijzigen ten behoeve van ........... ?

spacer line  

On 11-07-2012 02:23 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya; dat gezeur om een minuutje langer vasten..tja.. je moet wat als die Ramadan je door je strot geduwd wordt! Ik ken er genoeg die gewoon moslim zijn en NIET vasten omdat ze bijvoorbeeld moeten werken. Ja, serieus, in deze moderne tijden zijn er mensen die gewoon eerlijk werken voor hun geld (in kantoor, in de lucht of op de rijstvelden) en geen tijd hebben voor een opgedrongen iets als de Ramadan. Dat kan ook prima in hun eigen tijd en op hun manier.

Als een nieuwbakken Moslim(? las ergens , correctmeifIamwrong) weet je ook dat het tot de verplichtingen behoorde .

Of men hoort bij die "club"of niet .
Zelfs daar heb je nog verschillen.
Bij de Islam , Hindu, Christenen- Joden heb je ook mensen die zoals in onze dagelijkse leven lid zijn van een VAKBOND.
Er zijn kaders, betalende lid en slapende lid etc .
Je wordt lid omdat je overtuigd ben , of solidair ben, of omdat je korting krijgt , en vele andere voordelen .
Dat is een/hun keuze . Moet je ook hun keuze respecteren.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou SA ik hoop dat het inmiddels duidelijk is wat ik bedoel of dat Yoke dat in elk geval duidelijk heeft gemaakt. Het is een idee dat ik al jaren heb. Wat mij betreft kan iedereen dat ook gewoon voor zichzelf toepassen. Het gaat om de INTENTIE, de GELIJKHEID, het GEVOEL en de EERLIJKHEID volgens mij en idd niet om een paar minuten meer of minder met dat zon en maan gedoe. Ik vind het jammer dat er zo strak en halstarrig met de regels wordt omgegegaan. Regels die in een totaal andere tijd gemaakt zijn. Mohammed had toch ook niet kunnen bedenken dat de moslims over de wereld gingen uitwaaieren, als men in die tijd al enig besef had van tijdverschillen etc.
Je kunt toch niet van pech spreken met deze tijden?

Wat Yerun zegt over werken is ook een ding. Sommige mensen hebben daar tegenwoordig gewoonweg geen tijd voor.

En ook Jan over moslims die niet voor 100% vasten. Het worden er steeds meer, daar ben ik ook van overtuigd. Maar DAT is iets wat iedereen zelf moet weten. Ik probeer alleen maar mee te denken hoe het anders, leefbaarder zou kunnen. Ik heb daar ooit wel eens met moslims over gesproken maar vaak wordt er niet eens over zoiets nagedacht en voklgt men blindelings de voorschriften (tenminste DEZE voorschriften, er zijn er ook genoeg die ze niet volgen).

De snelweg Amsterdam naar Zandvoort vergelijken met de totale chaos in Indonesie (die inderdaad steeds erger wordt omdat steeds meer mensen zich het kunnen permitteren) vind ik niet zo'n goeie.

Idd allemaal erg off topic maar het kan geen kwaad om eens wat dieper op dingen in te gaan. En het antwoord op het topic is al gegeven: Ja genoeg hier met ervaring en meestal niet zo'n goeie hoewel afhankelijk van factoren. Naar Indonesie met Ramadan? Kan goed naar Timor, Flores en Papua waarbij je bij het laatste ook nog het voordeel hebt dat een groot deel van de migranten pulang kamp;ung zijn en je meer autochtone Papua voor jezelf hebt.

spacer line  

On 11-07-2012 09:04 Anne Mieke wrote:
Mohammed had toch ook niet kunnen bedenken dat de moslims over de wereld gingen uitwaaieren, als men in die tijd al enig besef had van tijdverschillen etc.
Je kunt toch niet van pech spreken met deze tijden?

Als je de "boodschap" /uitspraken van hem las en wat Islam is zal je gewoon kunnen nalezen in de Qur'an , allerlei boeken, eventueel opa google raadplegen dat juist Islam bestemd is voor alle mensen . Vanaf het begin.
Bijna gelijk na de vestiging van Islam in Saudi Arabie werden al "evangelisten" cq handelaren gestuurd naar alle delen van de wereld, naar China , ook naar Indonesia . waar ze vaste voet kregen in Sumatra ( 8ste eeuw ) en Java omstreeks 15de eeuw.
De handelaren/ "evangelisten) kwamen zelfs al in de 7 de eeuw in Jawadwipa ( Java).
Dat i.t.t de Christendom( een afsplitsing van de Jodendom).
Zie de uitspraken van den Heer (Ik ben gezonden voor de verdwaalde schapen van Israel).
Tot dat een Romein het veranderde ( volgens hem in opdracht of overleg met den Heer).

Over pech hebben, dat zeg ik al van te voren "kort door de bocht".

Dat de moderne mens door hun werk etc niet altijd aan de verplichtingen kan voldoen is menselijk.
Vandaar dat er ook uitzonderingen zijn (Islam is flexibel) .
Zieken, ouderen , zwangeren , reizigers hoeven niet te vasten als ze NIET kunnen, verhinderd zijn .
Maar wel om het alsnog te doen .
Ik zou ook niet in een bus of angkot willen zitten met half "uitgehongerde" , dus minder allerte en overmoeide chauffeur.

En over Moslim zijn in Indonesia, iedereen weet ook wel dat ze niet allemaal puristen zijn , zelfs Clifford heeft het over "abangan", en wij kennen ook de Islam KTP.
Wie niet ?

http://www.staff.science.uu.nl(...)m/islam_astro_nl.htm

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

niet doen.
je gaat niet blij worden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,676,093 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com