indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Wat is een handige maatschappij om een prepaid simkaart van te kopen voor de 4,5 weken vakantie in IndonesiŽ? Wat lokale telefoontjes naar hotels ed en regelmatig naar Opa en Oma bellen in Nederland. Dank alvast.

Www.reisfamilie.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn ervaring is dat Telkomsel de meest uitgebreide dekking heeft. Ik gebruik zelf altijd de Simpatikaart.
Lokaal bellen en sms-en is goedkoop. Naar Nederland bellen is relatief duur. Het gemakkelijkst is om de mensen uit nederland naar jou te laten bellen met een 0900 nummer.
Zie http://www.televergelijk.nl/?a(...)ndonesie&type=mobiel

Kan het echt niet anders dan heeft Telkomsel regelmatig aanbiedingen waarbij je een code moet gebruiken bv 01017 of 01016. Dit verandert echter van tijd tot tijd, dus even bij aankomst in Indonesie checken. De kosten zijn echter dan nog steeds hoger dan omgekeerd vanuit Nederland bellen. Zorg dan in elk geval voor een flink beltegoed van Rp 100.000 of Rp 200.000

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Houdt de keuze beperkt tussen de (werkelijk) landelijk opererende operators TelkomSel en IndoSat. Ter plekke even kijken welke een "promo" heeft en die vervolgens aanschaffen.

Als je naar NL wilt bellen: Even ergens gaan zitten waar ze gratis WiFi aanbieden (hotels, restaurants, cafes, food-courts, etc., etc.) en via je hp met Skype naar Nederland bellen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Telekomsel is inderdaad echt een aanrader, vaak genoeg gebruikt!

spacer line  

Inderdaad, skype is een aantrekkelijke optie. De tegenpartij hoeft zelf geen skype te hebben. Je kunt via skype bellen naar een vaste telefoonaansluiting in NL voor 2 cent per minuut.
Mijn ervaringen zijn dat de verbinding over het algemeen goed is, alleen een beetje vertraging.

Op 03-07-2012 12:49 schreef Amed East Bali:
Houdt de keuze beperkt tussen de (werkelijk) landelijk opererende operators TelkomSel en IndoSat. Ter plekke even kijken welke een "promo" heeft en die vervolgens aanschaffen.

Als je naar NL wilt bellen: Even ergens gaan zitten waar ze gratis WiFi aanbieden (hotels, restaurants, cafes, food-courts, etc., etc.) en via je hp met Skype naar Nederland bellen.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Samem met mijn vrouw zitten we bij Indosat. Ik met een prepaid en zij met een abonn.Ze heeft de laatste tijd veel problemen dat de verbinding verbroken wordt.

Voordat ik naar IndonesiŽ vertrok heb ik vaak geSkyped met haar, maar de verbinding was te traag voor een goede video link. Zij was rechtstreeks op haar modem aangesloten. Laatst nog met iemand uit de UK geSkyped vanuit Jakarta via wifi en geen problemen.

Er zou ook geSkype kunnen worden via mobiel, maar dat kan niet met haar Indosat Blackberry. Ik heb het verder nog niet uitgeprobeerd met mijn Andriod via wifi.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,427,600 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com