indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Wouterjkt
User
spacer line

Goedemorgen allen,

Allereerst excuses als ik er overheen heb gelezen in andere topics maar na veel zoeken ben ik nog geen antwoord tegengekomen op mijn vraag.

Ik woon sinds enige tijd in Jakarta. Ik ben hier gaan wonen nadat ik een baan aangeboden heb gekregen. Dit bedrijf heeft voor mij de benodigde papieren in orde gemaakt (Kitas etc.).
Doordat ik hier zelf vrij weinig mee van doen had heb ik er dan ook vrij weinig verstand van.

Nu wil ik graag mijn Nederlandse vriendin over laten komen, welke graag bij me wilt komen wonen (is hier ook al vaak geweest dus kent het land/stad nu ondertussen Emoticon: Smile ). Echter zijn wij niet getrouwd. Dit houd dus in dat mijn werkgever (company pollicy i gues) voorlopig niet kan assisteren bij het verkrijgen van de benodigde papieren.

Wanneer ik op de site van de ambassade in den haag kijk (nl nationaliteit), ben ik vooral ge´nteresseerd in het zogenaamde: " Limited Stay Visa (Single Entry Visa)". Houd dus in dat ze daarmee niet kan werken maar dit is voorlopig toch niet aan de orde. Echter heb je daar natuurlijk ook een sponsor voor nodig. Maar waar een sponsor aan moet voldoen, daar verschillen de verhalen over.

Hier bv: http://expat.or.id/info/docs.html#KITAS , word gezegd dat je of de Indonesische nationaliteit moet hebben, of een Kitas. Dit ondanks dat op andere sites weer staat dat je echt de Indonesische nationaliteit moet bezitten.

Weet iemand hier een antwoord op?

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr. Wouter

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb met het zelfde probleem te maken gehad.
Er zijn twee mogelijkheden:
╔Ún: Trouwen, dan kan ze als je echtgenote op jouw werkvergunning in IndonesiŰ verblijven op dezelfde manier als jij (multiple entry)

Twee: Een Sosial budaya visum, dan heeft ze een sponsor nodig, maar dat is geen probleem dat kan iedereen zijn, mits ze maar de Indonesische nationaliteit bezitten.

Het bedrijf waar je voor werkt zal zeker een Indonesische tussenpersoon hebben die de werkvergunningen regelt, het moet voor hun niet moeilijk zijn een Sos bud visum te regelen.

spacer line  

On 27-06-2012 03:54 Malam wrote:
Ik heb met het zelfde probleem te maken gehad.
Er zijn twee mogelijkheden:
╔Ún: Trouwen, dan kan ze als je echtgenote op jouw werkvergunning in IndonesiŰ verblijven op dezelfde manier als jij (multiple entry)

Twee: Een Sosial budaya visum, dan heeft ze een sponsor nodig, maar dat is geen probleem dat kan iedereen zijn, mits ze maar de Indonesische nationaliteit bezitten.

Het bedrijf waar je voor werkt zal zeker een Indonesische tussenpersoon hebben die de werkvergunningen regelt, het moet voor hun niet moeilijk zijn een Sos bud visum te regelen.

2. Indonesiers die daar wonen en ook "in staat moet zijn " om als sponsors te fungeren.
Dus financieel draagkrachtig , wel weet wat een sponsorschap betekent want hij/zij kan verantwoordelijk gesteld worden voor de(wan) daden van de gesponsorde .

Dat is officieel , in de praktijk is het anders .
Diverse bemiddelingsbureau kunnen zelfs betrouwbare sponsors leveren.Waarschijnlijk niet gratis maar inclusief in de package deal.
Dit is ook bekend bij de imigrasi .
In het verleden kon men zelfs "sponsors" van de "straat plukken".

Ik denk dat een WNA met een vaste verblijfpapieren en voldoende inkomen heeft een gast mag sponsoren , alleen kan het feit dat ze niet officieel getrouwd is met de sponsor roet in het eten gooien.
Formeel kan men niet samenwonen ( klinkt raar , maar is zo ) .
Men weet dat ook .
Dus om lastige vragen, vertraging etc te voorkomen is het beter dat ze niet op dezelfde adres (samen)woont.

De beste is om een bemiddelingsbureau in te schakelen en niet zelf regelen.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik dacht Wouter effe op een eenvoudige manier uit te leggen wat de mogelijkheden waren.
Helaas Om Surya voelt zich weer geroepen om zijn visie er in te gooien.
Als nietwetende, krijg je dan ala minuut hyperventilatie en Wouter ziet door de bomen het bos niet meer.
Baiklah.

paulb.
User
spacer line

Tja, Om Surya is helaas het aloude spreekwoord vergeten:
spreken is zilver maar zwijgen is goud.

spacer line  

On 28-06-2012 12:25 paulb. wrote:
Tja, Om Surya is helaas het aloude spreekwoord vergeten:
spreken is zilver maar zwijgen is goud.

A Nir ,tierlek ben ik het niet vergeten.

Ik voel me soms geroepen( door wie eigenlijk ?) om iets van te zeggen als ik denk dat ik iets kan toevoegen.
En ik hou het ook op de officiele versie , zoals de wet het bedoelde.
Dat in de praktijk behoorlijk gesjoemeld werd en wordt , dat hoef ik aan ervaringdeskundigen niet meer vertellen.

En heb je dan ook iets toe te voegen , een advies of zo ?

bisa dicek of makemyday .

peter@bali
User
spacer line

hoi
graag had even een en ander vernomen in verband met werk visuim
dit is dus een kitas als ik goed begrepen heb
een kitas daar voor moet je sponsor hebben
moet een work permit ook aangevraagd worden en als alles goedgekeurd is dan is de kitas klaar ? of heb ik iets vergeten ,?
dank bij voorbaat voor reactie s
soms zie ik zoveel dat ik het echt niet meer weet Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een KITAS is geen werkvergunning. Je kunt bij een KITAS wel een werkvergunning regelen. Je regelt eerst bepaalde documenten voor je tewerkstelling waar uiteindelijk onder meer een IMTA uit komt. Daarna kun je op een ambassade van keuze je 12-maands visum ophalen. Je gaat dan het land uit, haalt dit visum op, komt weer terug en meld je binnen 7 dagen bij de immigratie zodat je 12-maands visum omgezet wordt in een KITAS en werkvergunning.

peter@bali
User
spacer line

dank voor uw antwoord
dusdanig is een kitas een verblijfsvergunning=visuim gekoppeld aan een werkvergunning? Emoticon: Nice

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. peterRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali:

Nee dus, de KITAS is de verblijfsvergunning (en niets meer dan dat) en de werk-vergunning heet "Ijin Mempekerjakan Tenaga Kerja" (afgekort tot) IMTA.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,655 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com