indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan volgende maand die kant op.
We gaan natuurlijk naar de Borobudur en de Prambanan en Dieng plateau.
Maar zij er nog meer dingen die ik zeker gezien moet hebben.
Zijn er restaurants waar ik zeker heen moet gaan?
Ik heb iets gelezen over een speciaal kip gerecht dat geweldig schijnt te zijn, je kan het ergens halen langs de weg naar de luchthaven of zo?

Ben benieuwd.

groeten Peter

Amadeus
User
spacer line

Speciale kipgerechten zijn ayam ny Suharti en ayam goreng mbok Berek. (namen van restaurants in de buurt van vliegveld dus uit het centrum). Is erg goed.

Emoticon: Nice
Je kunt natuurlijk ook nog denken te gaan naar Kaliurang, Parangtritis of Baron (ook badplaats)

groeten van Amadeus (momenteel in yogya) Emoticon: Bye bye

spacer line  

Geen idee wat dat is Kaliurang, Parangtritis of Baron, zijn dat soms plaatsen?
Zijn er daar bezienswaardigheden?
Ben benieuwd hoe het in Yoya is, ik hoef namelijk niet naar het strand, daar houden wij niet van.
Dus als mensen tips hebben schrijf ze aub op.

groeten Peter

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Beste Peter,

De drie tempelcomplexen die je noemt zijn natuurlijk de belangrijkste attracties van deze stad. Maar de Kraton, het paleis van de sultan is zeer de moeite van een bezoek waard. Ik meen dat er op zaterdagen en op zondagochtend wayang ľ en gamelan voorstellingen voor de toerist worden georganiseerd. Dan is er nog de vogeltjesmarkt, het Waterpaleis, Taman Sari en de gezellige Jalan Malioborrow met zijn drukke marktkraampjes. Op nummer 16 zit een Tourist Information waar al deze informatie op folders te krijgen is. De Jl. Prawirotaman is bekend om zijn goedkope onderkomens voor de toerist, b.v. Sartika Homestay op nr. 44a.

Veel plezier, Jan.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Taman Sari heeft trouwens een opknapbeurt gehad en ziet er, naar mijn mening, schitterend uit. Ik had het gevoel dat ik een tijd terug in de tijd ging. Er zat zelf water in de baden, alleen de vrouwen en de sultan ontbraken nog.

Parangtritis is een plaatsje aan het strand, 40-60 min zuid van de stad.

Kaliurang is een dorp 30 min noord van de stad, tegen de vulkaan op. Leuk dagje uit kun je ervan maken.

In Jogja kun je je heerlijk vermaken met mensen kijken trouwens, vooral studenten en sturentes op en om de campussen van de vele universiteiten in de stad.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hoi Peter en Amanda
Op jouw vraag wat kan ik zien in Yogja, kan ik enkele plaatsen opgeven die je bij een bezoek aan Yogja niet moet vergeten; Moet wel bekennen ik ben in 2000 voor het laatst in Yogja geweest dus het kan zijn verandert, zoals dat ingeheel Indonesie plaats vindt: Er is door Jeroen en Dangdude gememoreerd Het Dieng Plateau, de Borobudor, de Prambanan, de nog steeds werkende vulkaan de Marapi, de Kraton met een speciale gids de koninklijke verblijven ingaan, alleen jammer video en foto's niet toegestaan,het waterkasteel met vlak daarachter de vrouwen die battikken de grote Moskee, Mesjad Agung, het Noorderplein met zijn grote alun alun het museum sono budoya, het portugese front, de beringharjo markt, niet te verwarren met de vogeltjes markt, Fort Vredenburg aan het einde van de Jl Malioboro. Iets buiten de stad in noordelijke richting het koele vervrissende plaatsje Kaliurang voor een duik zijn er 2 zwembaden. In yogje zelf Kota Gede. Lekker doorzakken kon je bij Tante Lies inde Jl Parangtritus weet niet of ze nog leeft. Over de kip die speciaal was is de naam Ajam goreng gelegen aan de Ny. Suharti richting vliegveld van Yogja aan de Jl. Laksa Adisucipto. Wil je niet in de drukte verblijven van de hotels cq guesthouses van Yogja dan heb ik een uitstekend guesthouse een zijstraat van de Jl. Lakse Adisucipto Wisma Djoglo de zoon heeft het in 2201 overgenomen van zijn ouders van 1994 tot 2000 betaalde ik voor een zit-slaapkamer met ligbad en douche toillet voor 2 personen inclusief ontbijt 30.--gulden. Met de betjak in 10 minuten tijd hartje malioborro. Met de taxi in 4 minuten.Je ziet overal zilver in Yogja de bekendste is Tom's Silver iets buiten de stad maar de taxi drivers weten allemaal waar Tom's silver is.Hoop dat je er iets aan hebt.
veel succes latex

spacer line  

Dag

Als ik dat zo allemaal hoor is er veel te beleven in Yogja! en hoe zit het eigenlijk met de stranden daar? zijn deze mooi ?'en kun je je eigen daar een paar dagen vermaken, ik wil over een tijdje een keer een binnenlandse vlucht van bali naar Yogja nemen.

Salam'

M-Solo.

Live life to the max.......

spacer line  

Hallo hier even een snelle opmerking over het voorgaande.
In het paleis van de sultan mag je WEL filmen en fotograferen alleen tegen betaling, weet niet mee hoeveel het was maar zeker wel doen.
Een mooi hotel waar ik reeds 5 keer ben geweest is Hotel Batik II in jalan Dagen, midden in Yogya. 3 minuten lopen naar de Malioboro Mall.
Kosten vorige maand ongeveer 25 Euro, wel kamer van te voren checken of alles werkt. Zie foto.
Parantritis is geen aanrader als strand, veel lastige mensen. Ander e stranden vlakbij, namen volgen nog zijn veeeeeel mooier. Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.
Groetjes en selamat tidor.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

hoi brongkolnews
even een aanvulling betreffende het filmen cq foto's maken in de kraton, ik sprak over het jaar 2000, we zijn nu 5 jaar verder en er kan wat veranderd zijn gedurende die tijd.

latex40

spacer line  

Ik ben in 1998, 2000,2001 in het kraton geweest en ik alle keren kunnen filmen en fotograferen. In 2000 en 2001 heb ik moeten betalen. Je moet het wel vragen !!!!!!!!!!!!!!
Verder heb ik aanvullende informatie over de stranden vlakbij (wat is vlakbij 60km) de namen zijn Kukup en Krakal.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

misschien kwam het omdat ik een joekel van een camera bij mij had
ben in Yogja vanaf 1994 tot 2000 geweest
latex

spacer line  

Wij gaan vanuit Bali naar Yogya met het vliegtuig.
Is het erg makkelijk te boeken op het vliegveld?
Ik kan op internet bijna geen prijzen vinden.
Meestal worden de prijzen vanaf Jakarta genoemd.
Ik hoop dat er nog iets anders heen vliegt dan de Garuda, omdat wij zo goedkoop mogelijk willen vliegen.
Dus tips zijn welkom!

groeten Peter

spacer line  

Hallo Peter en Amanda.
Betreffende de tickets, deze kan je het beste op Bali bij een "reisburo" boeken. Veel goedkoper dan vanuit hier. De kosten zijn ongeveer 40 euro. Afhankelijk van de rupiah.
Garuda vliegt rechtstreeks naar Yogya. Ik weet of Lion Air, Merpati of Bouraq rechtstreeks op yogya vliegen. Succes

spacer line  

Probeer de tickets op meerdere plaatsen te checken vvor prijzen. Je kan ook afdingen op tickets. Het beste is het te doen via indonesische vrienden die je daar intussen hebt leren kennen. Zodra ze namelijk blanken zien gaan de prijzen omhoog.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

In het kraton in Jogja heb ik nooit betaald voor een camera. Ik betaal entree, en daarmee mogen ze het doen. Ze doen ook niet moeilijk, al moet je af en toe gewoon een praatje maken. Zelfde geld voor 'betaald parkeren'. Velen betalen eenieder met een oranje pak aan... tja.. dat kan hoor, maar hoeft niet Emoticon: Shiny Van mij krijgen ze alleen als ze mijn motor ook weer uit-parkeren nadat ze hem zelf klemgezet hebben. Emoticon: Talk to the hand

Maar het blijft een sport hoor, niet betalen voor iets waar de meeste toeristen wel voor betalen. Het kan echter wel dus...

Niek B.
User
spacer line

Voor een redelijke prijs zou je naar KCB Tours & Travel, JL. Raya Kuta 127 te Kuta kunnen gaan. Voor een dubbele ticket Denpasar-Yogya en Yogya-Jakarta betaalde ik nu RP. 709.400 met Garuda. Tussen 2001 en begin 2004 boekte mijn vrouw iedere maand DPS-Yogya-DPS bij dit bureau waar tevens het Nederlandse consulaat gevestigd is. Volgens haar is dit ÚÚn van de goedkopere op Bali.

Inderdaad mag je fotograferen in het Kraton en ze vragen hiervoor RP 2000 (Ç 0,17) per gezelschap. Voor wat betreft het parkeren mag het gevoel met een motor misschien anders zijn maar met de auto heb ik geen probleem om RP 1000 te betalen als ze je helpen bij het inparkeren en uitrijden (tegenhouden van verkeer) waar de IndonesiŰrs ook voor betalen.

spacer line  

Het betalen van fooien is HEEL normaal in indonesie en wordt ook door de Indonesiers zelf gedaan. Dus 1000 rupiah (9 cent) betalen voor is niets teveel. Of gaan we weer als Nederlanders op de zuinige manier.
Alleen afdingen is daar een sport en wordt ook gewenst dat je dat doet.
Ze zien het als beledigend als je meteen het volle bedrag betaald.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ooh, maar ik betaal ook wel hoor, maar niet als die mensen niets doen. Ik krijg ook niet betaald als ik niets doe. Emoticon: Puh!

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

Je kan met Mandala of Jatayu vliegen naar Yogya. Ongeveer 2/3e van de Garuda-prijs. Vraag gewoon bij reisburo. Niet moeilijk doen. wat vluchten betreft, wordt er weinig gevarieerd in prijzen. De genoemde KCB is OK.
In Yogya kan je beter gaan zoeken naar een hotel iets buiten Prawirotaman of de Pasar Kembang area want de aanwezige hotels gaan per jaar meer achteruit qua onderhoud en service en vooruit qua prijzen en kakkerlakken.
Goede hotels zijn Tulips, Bougainville2 en nog een paar hotelletjes aan de westkant van Jl. Parangtritis tegenover Prawirotaman.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,686 posts - 13,516 topics - 16,717 members - last post @ 17-11-2017 23:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,237,068 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com