indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Eťn tijdszone voor heel IndonesiŽ?
Gepubliceerd op 05 juni 2012 11:15
In een poging om de Indonesische economie efficienter te maken, althans volgens een adviserende werkgroep, heeft IndonesiŽ het plan om ťťn enkele tijdzone in te voeren weer uit de kast gehaald. Hierbij moet de klok in de gehele archipel uiteindelijk dezelfde tijd aanwijzen, gelijk met onder meer Singapore, MaleisiŽ en China.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

wat mij betreft is het lekker duidelijk als er maar een tijdzone is....er zijn nu verschillen tussen Singapore Jakarta Bali enx. dat is gewoon niet handig

jstar
User
spacer line

spacer line  

Ik zou er niet blij van worden.
Het is nu al vroeg donker in IndonesiŽ en op Bali zou het dan nog 1 uur eerder donker zijn. Emoticon: Puh!
Laat ze dan de tijd maar zo verschuiven, zodat het later donker is in de avond.
Uiteraard wordt het dan in de ochtend ook later licht, maar dat is geen probleem.
Het hoeft van mij niet voor 6 uur licht te zijn. Emoticon: Wink

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Omdat het dit weekend weer 'prijs is' in Europa en het aan bod kwam in een ander topic: Heeft iemand al iets gehoord hoe het zou zijn met de ťťnmaking van RI en de gelijkstelling met Singapore en China? Men heeft natuurlijk de vooropgestelde data gemist maar dan...

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb er nooit meer iets van gehoord Lieve vlgs mij ligt dit plan
in dezelfde la als het invoeren van de nieuwe rupiahs.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

De nieuwe rupiahs zouden al wel bij de bank zijn :-) Een vriendin van mij werkt daar en die heeft ze al gezien... wanneer ze gaan komen voor de rest van ons, das uiteraard een andere zaak.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mocht iemand ze fysiek werkelijk in handen krijgen dan neem ik aan dat we dat
direct horen, want da's dan echt nieuws.

Edit: Misschien wordt er gewacht tot na de verkiezingen want nu echt invoeren
zou misbruikt kunnen worden in de campagnes.

spacer line  

On 28-03-2014 03:48 sabar2 wrote:

Edit: Misschien wordt er gewacht tot na de verkiezingen want nu echt invoeren
zou misbruikt kunnen worden in de campagnes.

U bedoelt ?

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Massa psychologie Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya wanneer men ipv 1.000 rupiah ineens een 1 rupiah-biljet
in handen krijgt voelt dat aan alsof je ineens minder krijgt.
Er zijn genoeg slimme campagnevoerders die op dit "gevoel/denken" willen
inhaken.
Ik denk niet dat ik de (indonesische) logica hieromtrent hoef toe te lichten.
Er hoeft er maar een een kreet te slagen alles wordt nu duurder en het geld
wordt zo minder waard of het hek is van de dam.

spacer line  

On 28-03-2014 12:36 sabar2 wrote:

Massa psychologie Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya wanneer men ipv 1.000 rupiah ineens een 1 rupiah-biljet
in handen krijgt voelt dat aan alsof je ineens minder krijgt.

Pak
, het is een redenominatie of zoiets (zie mijn oude posting) en geen waarde vermindering (dipotong).
Mijn oude heer was in het verre verleden ook "betrokken"geweest als ambtenaar bij de proces tot waardevermindering .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-03-2014 13:42 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Pak
, het is een redenominatie of zoiets (zie mijn oude posting) en geen waarde vermindering (dipotong).
Mijn oude heer was in het verre verleden ook "betrokken"geweest bij de proces tot waardevermindering .

Je hoeft het mij niet uit te leggen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya ik begrijp het wel maar hoe zullen 240 miljoen Indonesiers erop reageren wanneer een of andere politieke malloot roept uw rupiah wordt nu minder waard. Dat veroorzaakt nogal wat deining in de campagnes lijkt mij

spacer line  

On 28-03-2014 14:28 sabar2 wrote:

[quote removed]

Je hoeft het mij niet uit te leggen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya ik begrijp het wel maar hoe zullen 240 miljoen Indonesiers e rop reageren wanneer een of andere politieke malloot roept uw rupiah wordt nu minder waard. Dat veroorzaakt nogal wat deining in de campagnes lijkt mij

Dan wordt hij/zij gekielhaald of door 4 paarden uit elkaar wordt getrokken.
Dat is ook de reden waarom de Bank Indonesia (Centrale Bank) bezig was geweest met de sosialisasi (voorlichting) aan de grote massa.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,559 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com