indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Dat schreef mijn wakker krant van Nederland.
Menir Samsom wilde de ambassadice niet spreken omdat hij te druk had.
Zij wilde de grote baas van de PvdA spreken over de tanklevering (80 stuks).
Een dergelijke afwijzing geldt in diplomatieke kringen als een schoffering.
Rond het kabinet is de actie van de PvdA voorman dan ook met verbijstering gadegeslagen.
Ambassadrice Marsudi is echter stoicijns : Ik kan wachten .Ik ben niet zo snel beledigt.
Aldus De Telegraaf .
------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zou zeggen, steek die oude logge tanks in je eigen reet.
Indonesia kan het mss beter kopen bij de Duitsers .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Vreemd, als je IndonesiŽ ergens op aanspreekt moeten we niet met binnenlandse problematiek bemoeien en andersom gebeurt het herhaaldelijk. Dat gebeurde al eens met Wilders, waar Verhagen terecht wat van zei. En nu wil men op gesprek met Samson ? Die ambassadrice moet bij het kabinet zijn mocht ze wat willen. Vooralsnog is de gesprekspartner voor IndonesiŽ vwb dit onderwerp het ministerie van Defensie.

En buiten dat - maar dat is een persoonlijke mening - heeft IndonesiŽ geen tanks nodig, misschien leuk om een beetje indruk te maken op Papoea of voor het machogedrag, maar IndonesiŽ heeft 16000 eilanden om te verdedigen tegen niemand.

"Bhinneka Tunggal Ika"

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Druk of niet, het is in politieke kringen niet correct om een ambassadeur / ambassadrice te passeren. Hij had allicht een praatje kunnen maken, onafhankelijk van het feit waar die tanks vandaan gaan komen. Al was het alleen maar als gebaar.

Sportieve reactie van Marsudi.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

On 20-06-2012 14:25 Macan Belanda wrote:
maar IndonesiŽ heeft 16000 eilanden om te verdedigen tegen niemand.

Indonesia is een archipelago met een gebied zo groot als vanaf Amsterdam tot de Oeral gebergte.
Waar de zeegrenzen zo lek is als bamboemandje.
Waar vreemde vissersboten, uit Malaysia, Taiwan, Thailand -Japan en andere boten met smokkelwaar (goederen, wapens en mensen) in en uit varen.
De schade per jaar werdeen paar jaar geleden geschat op 3 miljard dolari .

Vandaar dat Nederland ook 4 moderne korvetten van Sigma klasse leverde en binnenkort fregatten wil leveren aan Indonesia .
Waar de Indonesiers in Surabaya verder hun eigen korvetten cq fregatten kunnen bouwen( assembleren .
In samenwerking , juist met Nederland .

http://www.pal.co.id/v5/index.php

http://endanesia.com/content/view/221/66/

spacer line  

Dat zijn boten SA, wat moet IndonesiŽ met tanks ? Overigens is een marine die alles of veel tegen houdt ook een utopie, maar ergens naar streven snap ik nog wel, tanks daarentegen ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 20-06-2012 15:57 Macan Belanda wrote:
Dat zijn boten SA, wat moet IndonesiŽ met tanks ? Overigens is een marine die alles of veel tegen houdt ook een utopie, maar ergens naar streven snap ik nog wel, tanks daarentegen ....

Het is ook "machogedrag"zoals je schrijf.
Dat kwam omdat die Maleiers (Maleisiers) ook MBT (Main Battle Tanks) hebben gekocht .
Lees de Indonesische kranten maar.
Wat moeten ze doen met die MBT?.
Illegale TKI-ers weren ?

Indonesia kan ook hun eigen lichte gevechtswagen produceren (Made in Bandung)

spacer line  

Tanks zijn militiair gezien geen slechte keuzen. Er zijn genoeg gebieden waar ze inzetbaar kunnen zijn. Het was politiek correct geweest als Samson zich even als een goed gastheer had gedragen en deze dame had ontvangen. Een beetje basi basi? Kan toch geen kwaad?

Hij gaat vast binnenkort met de staart tussen de benen overstag...

Die beruchte tanks gaan nu straks wellicht via via naar een land waar wij ze ook niet willen hebben. Het is goed voor onze economie. Die fregatten worden ook door Nederlandse bedrijven aangepast ik weet dat er nu al bedrijven mee bezig zijn. Ook dit is weer werkgelegenheid. Het is goed voor Ned. Om RI Te vriend te houden.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Nou BG, stuur ze dan gelijk maar naar SyriŽ, kunnen ze gelijk worden ingezet ook. Ik vind het zonde van het geld van IndonesiŽ ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 20-06-2012 12:28 schreef Surya Atmadja:

Een dergelijke afwijzing geldt in diplomatieke kringen als een schoffering.

Dit is uiteraard gewoon waar, Samson moet dat beter kunnen dan op deze manier.

"Bhinneka Tunggal Ika"

emgee
User
spacer line

Zoveelste stomme blunder van Samsom,geen partijleider waardig !!
Wat is trouwens de bedoeling van de Indonesische ambassadrice om een leider van een Nederlandse politieke partij te benaderen voor een gesprek over aankoop van Nederlandse tanks?? Zij moet als diplomate toch weten dat zij voor zulke akkevietjes bij de minister van Defensie moest wezen ???

spacer line  
matur suksama

spacer line  

Goed stuk.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een vooringenomen kut publicatie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een publicatie van "Door De Eeuwen Trouw"? De ultra-rechtse club die de RMS vroeger steunde? Ik dacht dat die al was uitgestorven maar blijkt nog "nakomelingen" te hebben geproduceerd. Super pro-Moluks en pro-Papua gejengel. Maar dan alles aan de kant van RMS en Vrij Papoea......geef maar aan fikkie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En dat neo-koloniale gedoe van de PVDA kennen we al vanaf dhr. Pronk die als een laatste koloniaal bestuurder 20 jaar geleden de Indonesische overheid de les wilde lezen met zijn calvinistische vingertje. Nu zet dhr. Samson dat beleid weer even voort.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,315 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,691,831 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com