indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Adeline
User
spacer line

Ik lees op diverse sites verschillende bedragen voor het visum. Hoeveel kost het momenteel en moet je in USD's, EURO's, of IDR's betalen?
Nog iets anders. Op mijn ticket staat maar een voornaam, terwijl er drie in mijn paspoort staan. Krijg ik daar problemen mee? KLM zegt van niet, maar hier las ik weer iets anders.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

25 US Dollar of het equivalent in RUPIAH of EURO afhankelijk van de koers.

Een voornaam is voldoende. Ik heb er vier en die staan er uiteraard ook nooit op. Waar heb je iets anders gelezen?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Adeline
User
spacer line

Yerun
Gebruiker

Geplaatst Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 20-10-2011 06:29

AM; de maatschappij die een passagier vervoerd zonder visum (of een paspoort dat niet in aanmerking komt voor een visum) is verantwoordelijk voor het terugbrengen van de passagier, vandaar dat ze dit vaak controleren (zeker in Singapore, helemaal allergisch zijn ze daar). De maatschappij kan zelfs een boete krijgen, dat de passagier uiteindelijk zelf de kosten voor een ticket betaald is een ander verhaal.

op mijn ticket stond mijn 2e naam afgekort, omdat dit niet in het invoerveld past.. zelfs dat leverde vragen op, gelukkig had ik mijn visum al op zak, waar wel mijn volledige naam in stond. Dit werd op de boarding pass aangegeven door middel van een stempel en ik kon verder.

Jeremy; ze kunnen je weigeren, en dan kun je elders naar toe om een paspoort te regelen. Het recht hebben ze, en zoals Anne Mieke al zei; ze worden steeds strenger. Eng om zo naar Indonesie (of ander land) af te reizen als je het mij vraagt. Ik zou het kosten wat kost proberen te voorkomen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een ticket is wat anders als een reservering. Mijn namen passen wel in de invoervelden bij de maatschappijen (al is het net), bij het printen van de tickets worden deze afgekort. Dat is geen probleem, maar ga je zelf namen weglaten dan kan dit tot weigering leiden. Heb het al een paar keer voorbij zien komen bij klanten die dachten hun roepnaam te gebruiken i.p.v. namen als in paspoort. Jammer maar helaas... vul alles zo volledig mogelijk in in het devies.

Ho Lee Fuk

Adeline
User
spacer line

Vervelend zeg, nu weet ik het niet meer. Op de reservering had ik maar een naam opgegeven (geen roepnaam). Later had ik iemand aan de telefoon en ik zei dat ik drie voornamen heb. De dame aan de telefoon zei dat dat niet uitmaakt. Nu weet ik eigenlijk niet of ik alsnog naar de KLM moet bellen om te zeggen dat ze drie namen op de tickets moeten zetten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als hier al over geschreven is in welk topic dan? Ik weet nu niet wat de context van deze postings is.

Je moet nooit meer dan een voornaam voor het ticket opgeven, precies om dit soort probleme (dat het niet past) te voorkomen. Zo ook met de immigratiekaart. Mijn voorletters zijn A.M.M.A. de eerste twee gaan altijd voluit en de twee laatste kort ik gewoon af (er zit een naam bij met 10 letters) omdat ik OF e e n naam op twee regels moet zetten (en het dan neit duielijk is of het nu om een of twee namen gaat) of omdat het niet past als ik daarvoor een aparte regel gebruik.

Hoe dan ook, EEN voornaam voor je ticket is zeker genoeg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2012 16:12 Yerun wrote:
... vul alles zo volledig mogelijk in in het devies.
Bij mij gaat dat dus niet.

Adeline
User
spacer line

Zelfde topic (pag. 14), reactie van Yerun.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2012 16:38 Adeline wrote:
Zelfde topic (pag. 14), reactie van Yerun.
Pagina 14 van wat? Ik zie geen naam of link staan.

Adeline
User
spacer line

Jammer dat je bij de balie van de KLM niet net als bij Garuda het visum al voor de vlucht kan aanschaffen. Had me nu een hoop twijfel bespaard.

Adeline
User
spacer line

Anne Mieke, ik kon het ook niet meer terugvinden.
Onderstaand stukje van Yerun even kopieren en plakken in het zoekveld van google. Dan kom je op betreffende pagina.

"op mijn ticket stond mijn 2e naam afgekort, omdat dit niet in het invoerveld past.. zelfs dat leverde vragen op, gelukkig had ik mijn visum al op zak, waar wel mijn volledige naam in stond. Dit werd op de boarding pass aangegeven door middel van een stempel en ik kon verder."

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Volgens mij is de visum-service van Garuda inmiddels alweer afgeschaft?

Ho Lee Fuk

Adeline
User
spacer line

Inderdaad, eind vorig jaar, zie ik ook net staan.

jstar
User
spacer line

Als je bij de reservatie de info UIT HET PASPOORT letterlijk hebt overgenomen, net als op de ARRIVAL en DEPARTURE kaart is er niets aan de hand. De luchtvaartmaatschappijen maken vaak een andere combinatie op het ticket. Ook wordt er (bijna) nooit om een return ticket gevraagd als je bij de douane aankomt.

Op de Arrival/Departure kaart hoef je ook niet zo netjes binnen de blokjes te blijven, hoor. Vooral bij de adressen is het meestal onmogelijk alles erin te krijgen.

Voor VOA accepteren ze EUR / USD / IDR even makkelijk, geen probleem. Zelfs een combinatie heb ik ooit gezien.

Adeline
User
spacer line

Wel, toch maar weer naar de KLM gebeld om te vragen hoe of wat. Volgens de KLM moet 1 naam echt voldoende zijn en geen problemen opleveren. Echter, omdat ik zei dat ik tegenstrijdige berichten hoor, zullen ze op mijn verzoek toch maar al mijn voornamen vermelden. Pff... gerustgesteld. Emoticon: Party!

Adeline
User
spacer line

Nou, mensen, ik zit nu in Jakarta. Op mijn e-ticket staan inmiddels drie voornamen. Op de boardingpass die ik in Singapore kreeg voor de overstap met Garuda stonden er twee.
Ik het vliegtuig (KLM) kreeg moest ik tijdens de vlucht een formulier en een kaart invullen met mijn gegevens e.d.. Die moest ik bij me houden en afgeven bij de balie van Visa on arrival op Soekarno-Hatta. Geen punt allemaal. Eerst bij een balie 25 dollar betalen en dan door naar de balie ernaast. Hier weer alles afgeven en klaar. Binnen vijf minuten was alles geregeld. Ik was bang voor lange wachtrijen, maar dat viel reuze mee. Slechts een persoon voor me. Dus, kloppend hartje was voor niets.
Bedankt voor jullie reacties.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,353 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com