indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb mijn vlucht naar Manado geboekt om na een paar dagen naar Maluku te gaan.

Het is 17 jaar (!) geleden dat ik er geweest ben dus het kan wel weer. Ik kan me van die tijd niet zoveel herinneren omdat ik toen erg ziek was (thyphus) en vooral in ziekenhuizen heb doorgebracht. Misschien dat het daarom zo lang geduurd heeft voordat ik terug zou gaan.

Ben aan het schaatsen geweest door de topics maar het is lastig om redelijk snel praktische informatie terug te vinden.

Ik zoek:
  • Hotels in Manado (destijds overnacht in Minahasa hotel en Kolongan Beach maar vond ze toen niet heel erg geweldig)
  • Hotels in Tomohon (in het geval ik ter plekke een culture shock krijg van Manado of toch wat langer wil blijven) in de nabijheid van de Lokon en het centrum.
    Prijs max Rp 300.000
  • Mannetje met auto in Manado en Tomohon en prijsindicatie.

Kent iemand Bitung? Zo ja, is het wat en hoever van Manado (in reistijd)?
    In mijn herinnering waren de wegen in de Minahasa goed. Is dat (nog steeds) zo?

Trims.

• Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar:

Er zijn de laatste jaren veel goede hotels bijgekomen in Manado, van het niveau Novotel, Aston (onze voorkeur), Swiss-Bell hotel, etc., etc., met ruime, schone kamers met (zeer) goede faciliteiten. Kamerprijzen schommelen zo rond de IDR 400,000,- per nacht incl. tax en ontbijt (wij zijn KITAS en KTP houders). Meeste van dat soort goede hotels zijn gelegen aan / nabij de Jl. Sudirman, dus vrij centraal in Manado en ca. 30 minuten bij de luchthaven vandaan.

Vanuit Manado naar Bitung duurt ca. 1u15 tot 1u45 minuten, over een goed onderhouden weg. Tempo wordt bepaald door de vele trucks die containers vervoeren van / naar Bitung.

Bitung is geen mooie of leuke stad. Erg druk / levendig / niet al te schoon of fris, o.m. vanwege de drukke handel en de haven. Ze hebben er wel een kopie van de Eiffeltoren staan, op zijn Indonesisch Emoticon: Smile Geen echt goede hotels kunnen vinden in de stad zelf, maar wel er buiten. Omdat het eilandje Lembeh voor de kust behoorlijk vol begint te raken (of er misschien een bouwstop is afgekondigd?) zijn er de laatste jaren veel (dure) resorts / hotels en (gelukkig ook) B&Bs gebouwd langs de kustweg met zicht op Lembeh.

If you have nothing to loose, you can risk everything

jstar
    User
    spacer line

Zal mijn zwager vragen welke wagen+chauffeur hij altijd voor ons regelt en het dan aan je doorgeven. Zal wel even duren, zelfs via BBM want hij zit nu in de US.

Prijs (voor een local): 250.000 IDR voor een Avanza zonder chauffeur en benzine. Reken op 50.000 voor de chauffeur. Maar: je dient ook het eten e.d. van de chauffeur te voorzien (is wel goedkoop) en uitdrukkelijk voor 12 uren te reserveren. Benzine in Manado redelijk duur trouwens.

Een mogelijk hotel: zit zelf af en toe in de Sedona, wel een klein beetje vergane glorie en (zwembad) disco dreun op zondag ochtend. Verder niet slecht.

Ben het volledig oneens met bovenstaande opmerkingen over Bitung maar dat is persoonlijke smaak zeker?

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Wanneer wil je vertrekken naar Manado? Ik ben over ca. 1 maand op Manado en moet exact hetzelfde uitzoeken als jij. Kan altijd info doorgeven daarna. Ben er zelf ook al 7 jaar niet geweest. Laatste hotel was ook Sedona maar vond Minahasa altijd gezellig (wel slecht opgeleid personeel maar dat is bijna overal zo in RI).

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 13-06-2012 04:49 jstar wrote: Ben het volledig oneens met bovenstaande opmerkingen over Bitung maar dat is persoonlijke smaak zeker?
    Ik ben het wel eens met AEB.....tenzij men van slonzige uitgaansgelegenheden houdt, die zijn er volop. Ben vaker in Bitung geweest dan in Manado maar vindt de stad vanuit toeristisch oogpunt weinig interessant.

leomanado
    User
    spacer line

Ik ben het zeker eens met AEB. Bitung is vuil en alleen de haven is leuk als de vis wordt aangeland.....Lembeh is een uniek duikgebied en ligt vlak voor de kust bij Bitung.
    In Manado veel nieuwe hotels. Keuze wordt bepaald door je budget. Peninsula is ver uit het beste en mooiste gelegen, naast Aston overigens, maar dat ligt aan de straat. Peninsula hoog op een heuvel en zicht op zee. Verder het grootste zwembad in de stad.
    Het Minahasa is leuk, low budget en tegenwoordig een klein zwembadje boven op de heuvel. Zicht op zee. Als je goed trappen kunt lopen een aanrader.
    Sadona leuk maar 20minuten buiten de stad. Wel aan het strand overigens. Meestal heel erg weinig gasten. De helft van het hotel staat leeg.
    Santika aan de noordkant van de stad is ook leuk, maar half uur rijden. Ligt tegenover Bunaken en heeft een duikschool met Ned. eigenaresse.

De wegen in Minahasa zijn goed. Naar Tomohon een haarspeld weg. Stop even onderweg, de chauffeur weet wel waar, voor een prachtig uitzicht over Manado.

Bedenk wel dat ze in Minahasa werkelijk ALLES eten. Vraag dus goed na in restaurants wat ze hebben. Hond, kat, muis etc.....is daar heel gewoon.

Veel plezier daar

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Nou dankjewel allemaal, dat schiet lekker op zo.

YB: Ik ga pas eind september hoor, dus ik heb nog even.

Idd smaken verschillen. Het is de bedoeling om 2 dagen een auto te huren. Ik heb destijds wel de Japanse graven gezien, meer van Tondano enzo en de haarspeldbochtweg kan ik me als de dag van gisteren herinneren (met een buik die op hol was geslagen).
    Ik zoek in Bitung niks toeristisch of zo, maar gewoon het alledaagse leven
    Dat zer alles eten weet ik ook. Ik hoop het straks een keer te kunnen eten, toen kon dat om dezdelfde reden niet. Ik herinner me ook alle durian langs de weg.
    Dankjewel voor zover. Er komt vast nog meer. Afhankelijk van de antwoorden bepaal ik straks hoe lang ik er blijf.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
    User
    User icon of BintangJan
    spacer line

AM,

Een jaar of 5 geleden zaten wij in Tomohon. Happy Flower Homestay, daar verbleven wij. Kun je ook googelen. Was toen keurig verzorgd. Jootje, de "manager" regelde alles voor ons. Gij was tevens gids. We zijn met hem toendertijd de omgeving wezen verkennen. De homestay ligt enkele honderden meters van de drukke hoofdweg en aan ded voet van de Lokon.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

koming
    User
    User icon of koming
    spacer line

Misschien overbodig maar ik kan me in grote lijnen aansluiten bij vorige sprekers. Bitung vind ik toeristisch weinig interessant maar de omgeving is wel mooi (straat Lembeh). Er zijn inderdaad veel hotels bijgekomen de laatste twee, drie jaar, ik heb er recent een aantal bekeken, maar er niet gelogeerd.
    Autohuur met chauffeur kostte naar Tomohon ongeveer IDR 350.000 per dag.

groet,

Koming

barubagus
    User
    spacer line

Ben vorig jaar in Manado geweest. Had een goede sopir, maar wel wat duur.
    Sliep in Santika, Novotel en in Temohon het garden view hotel.
    Verder naar Gerontalo met de auto gegaan... een prachtige tocht.

Via Agoda.com kon ik toen het Novotel voor 29 euro p/n reserveren.
    Het hotel is schoon, wel wat uit de stad maar ze hebben een shuttle bus.
    Je kunt goed eten buiten de Bohol mall ( ik ben de naam vergeten) maar het is
    het seafood restaurant van Menado.

Vergeet niet naar Cella patisserie te gaan voor De klappertaart met rum.
    Op de markt in Temohon moet je niet wezen, als je om honden geeft.
    Het is in ieder geval een gebied waar overal drank te koop is, bulan puasa of niet.
    Verder is het vergeven van de allerlei Christelijke sektes.
    De GMIN ( Gereja Minahasa) is overal aanwezig, in elkke straat lijkt wel.

succes

jstar
    User
    spacer line

Hond heeft weinig smaak en ze maken het heel pikant. De vleermuis is wel heel lekker.

Tja, als je een mooie schone stad wil kan je beter naar (een fake als) Singapore gaan. En voor een bounty eiland naar de Seychellen of zo. Ik vind Bitung interessant omdat daar het echte leven is met de actieve haven bijvoorbeeld. Om dezelfde reden vind ik Jakarta (nog steeds) fascinerend, ook al is het hectisch en vuil. Ook is het er niet vergeven van de toeristen zoals Kuta, Ubud, Sanur etc. Tevens is Bitung een ideale uitvalbasis.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 14-06-2012 04:06 jstar wrote:
    En voor een bounty eiland naar de Seychellen of zo.
    Nee, dan ga je naar Maluku... Emoticon: Angry

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
    User
    spacer line

Anne Mieke, ik vond Onongs Palace in Tomohon heel leuk, al was 2 jaar geleden Happy Flower mijn eerste keus. Klonk zo leuk, ik heb ze toen gemaild, maar kreeg bericht dat het in renovatie was. Dat zal toch inmiddels wel afgerond zijn.
    Onongs Palace is een vriendelijk family run hotelletje, met allemaal losstaande huisjes. Gelegen in een weelderige bloementuin, 10 minuutjes lopen vanaf de hoofdweg.

spacer line  

Anne mieke leuk om te lezen dat je naar manado gaat, zelf een aantal maanden geweest om te helpen met bouwen aan een weeshuis gelegen in Amurang een uur rijden van manado af. In manado heb ik een aantal nachten in hotel rokrin geslapen, goedkoop en schoon. er is geen extra luxe zoals een zwembad.

Ik heb een aantal vrienden in manado zitten waar ik dagelijks contact mee heb en daar ook wel een driver tussen. zelf was ik 250.000RP. kwijt aan huur voor een auto (4x4 landrover) deze konden we 24uur gebruiken de prijs was ex. bensin. Indien je zou willen kan ik eens voor je horen of er iemand beschikbaar is en wat de kosten hier van zijn aan de hand van het x aantal dagen dat je de chaufeur zou willen hebben.

Gr Ian

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 14-06-2012 15:27 iantigchelaar wrote:
    Anne mieke leuk om te lezen dat je naar manado gaat, zelf een aantal maanden geweest om te helpen met bouwen aan een weeshuis gelegen in Amurang een uur rijden van manado af. In manado heb ik een aantal nachten in hotel rokrin geslapen, goedkoop en schoon. er is geen extra luxe zoals een zwembad.

Ik heb een aantal vrienden in manado zitten waar ik dagelijks contact mee heb en daar ook wel een driver tussen. zelf was ik 250.000RP. kwijt aan huur voor een auto (4x4 landrover) deze konden we 24uur gebruiken de prijs was ex. bensin. Indien je zou willen kan ik eens voor je horen of er iemand beschikbaar is en wat de kosten hier van zijn aan de hand van het x aantal dagen dat je de chaufeur zou willen hebben.

Gr Ian
    Ian,

Dankjewel. Ik zoek zeker geen luxe hotel en een zwembad al helemaal niet. Airco wil ik wel.
    Die huurprijs voor een auto is een zeer aantrekkelijke. Ik kan nu nog neit zo goed inschatten hoe lang ik in Manado en/of Tomohon blijf. Ik kom op een vrijdag aan en moet hws de keuze maken tussen vertrek die maandag daarop of de woensdag daarop. Het gaat dan zeker om twee dagen autohuur maar het kunnen er dus ook drie of vier worden. Ik moet ook even kijken wanneer het ticket voor de doorreis naar Halmahera kan boeken (Express Air kan geloof geen maanden van te voren). Mijn plan daarvoor was om dit eind juli of zo te doen. Als jij intussen vraagt dan kom ik er zelf ook nog op terug.
    Thx

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Alle anderen zover ook bedankt. Er staat zeker wat bruikbaars tussen.
    Ik ben niet van het hotel reserveren via het internet. Hooguit bel ik van tevoren. Als ik overigens toch buiten de stad (Manado) besluit te logeren dan kan ik net zo goed in Tomohon gaan zitten. Ik ben bang dat Manado zo groot geworden is dat ik het niet zo leuk vind. Ik vind steden van de grootte van Kupang ern Ambon meer dan groot genoeg.

Onongs' en Happy Flower klinkt ook goed. ik heb destijds gelogeerd in het Lokon Resort zo ongeveer aan de voet van Lokon, in een huisje op palen. bestaat dat nog? Kan me niet meer zo herinneren waar dat precies lag.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 14-06-2012 04:06 jstar wrote: Ik vind Bitung interessant omdat daar het echte leven is met de actieve haven bijvoorbeeld.
    Hehehe Jjstar, welk echte leven? Het nachtleven? Ja, daarmee kom je wel aan je trekken in Bitung. In de jaren-90 heel wat malen rondgehangen tot in de late uurtjes met de zeelui. Onder de bemanning van de boot waar ik op voer, was Bitung no.1 van heel Oost-Indonesia. Als men vernam dat er een paar nachten in Bitung werd overnacht, ging er al een gejuich op onder de crew: Asoka, etc.

Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 14-06-2012 15:27 iantigchelaar wrote: Ik heb een aantal vrienden in manado zitten waar ik dagelijks contact mee heb en daar ook wel een driver tussen. zelf was ik 250.000RP. kwijt aan huur voor een auto (4x4 landrover) deze konden we 24uur gebruiken de prijs was ex. bensin. Indien je zou willen kan ik eens voor je horen of er iemand beschikbaar is en wat de kosten hier van zijn aan de hand van het x aantal dagen dat je de chaufeur zou willen hebben.
    Graag mij ook mailen (staat onder mijn forumnaam) want ik moet zeker een week reizen door de Minahasa tot aan Kotamobagu toe en ben geinteresseerd in transport.

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Ik heb intussen bedacht dat ik straks idd maar rechtstreeks naar Tomohon ga. Betere temperatuur dan in Menado en mooiere omgeving. Met de hotels hierboven beschreven kom ik nog niet helemaal uit. Omdat ik alleen reis vind ik het misschien toch fijner om in het centrum te overnachten maar ik kan me dat centrum niet meer goed herinneren. Daarnaast denk ik dat Happy Flower nog het dichtstbijzijnde alternatief is.
    De laatste dag/nacht(en) dan naar Menado ivm vroege vlucht naar Halmahera.

Iemand hier nog aanbevelingen voor in het centrum van Tomohon met een kamerprijs tot Rp 300.000?

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 27-07-2012 12:35 Anne Mieke wrote:
    Iemand hier nog aanbevelingen voor in het centrum van Tomohon met een kamerprijs tot Rp 300.000?
    Deze nog maar even een schopje omhoog. Weet iemand nog iets?

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 14-06-2012 15:27 iantigchelaar wrote:

Gr Ian
    Ian, je hebt geen mailadres dus dan maar even zo.
    Kun je mij even mailen (zie profiel) om af te stemmen of je iemand beschikbaar hebt? Het gaat om vrijdag 28 september rond 13.00 uur tot maandag 1 oktober heel vroeg dus 2,5 dag zeg maar.
    gr
    Anne Mieke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,507 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,587,184 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com