indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Caroline47
User
spacer line

Beste forummers,

We ervaren wat problemen met een visumaanvraag en ik hoop op wat tips?

Mijn "schoonvader" wil naar NL komen voor 8 weken. Nu heb ik hem uitgenodigd. Garant en logiesverklaring, kopie paspoort, inkomen enz.

Nu begon de ambassade over zijn zoon (mijn vriend dus) en of hij wel legaal in NL woont.

Nu heeft hij een indo paspoort en een verblijfsvergunning onbepaalde tijd. Deze zijn echter verlopen. Vandaar ook dat ik de uitnodiging heb gedaan.

Als extra documenten dus nog gestuurd; een uittreksel van het GBA, waarin staat dat mijn vriend sinds 2006 in ons huidige huis woont en vanaf 1995 in deze gemeente. Verder een sofi nummer. Daarbij heb ik een overzicht v/h kadaster meegestuurd waarin te lezen is dat hij dus eigenaar van dit huis is en nog een uittreksel van de KvK dat hij ook nog een eigen bedrijf heeft.

Daaraan kun je dus zien dat hij hier legaal is. Omdat de verblijfsvergunning verlopen is (het pasje zelf dus, niet de vergunning) hebben we deze niet meegstuurd ivm eventuele verwarring.

Nu heeft de ambassade het steeds weer over het paspoort en de verblijfsvergunning.

Iemand ideeŽn? Ik heb de garantverklaring/logiesverstrekking op mijn naam gestuurd. En mijn papieren zijn in orde. Waarom dan dat gedoe over mijn vriend? Hij staat niet eens op de garantverklaring?

Morgen bel ik de ambassade even, maar wordt wel al wat moedeloos hiervan.

spacer line  

On 06-06-2012 10:19 Caroline47 wrote:

Mijn "schoonvader" wil naar NL komen voor 8 weken. Nu heb ik hem uitgenodigd. Garant en logiesverklaring, kopie paspoort, inkomen enz.

Nu begon de ambassade over zijn zoon (mijn vriend dus) en of hij wel legaal in NL woont.

Nu heeft hij een indo paspoort en een verblijfsvergunning onbepaalde tijd. Deze zijn echter verlopen. Vandaar ook dat ik de uitnodiging heb gedaan.

Welke papieren zijn verlopen ?
Is het zijn Indonesische paspoort of zijn Vestigingsvergunning voor onbepaalde tijd ?
Bij de laatste moet je rekening houden dat hij mss "illegaal"in Nld verblijft.
Ik heb ook zo'n vestigingsvergunning al tig jaren lang die ik om de 5 jaar moet verlengen.

Toen mijn broer en zijn gezin naar Nld wil (vorig jaar) werd mij zelfs geadviseerd door NL ambassade m mijn sponsorschap in te trekken en mijn vrouw(Nederlandse) als sponsor te laten spelen.
Soms doet NLD ambassade vreemd, omdat mijn broer vaak naar Nld kwam voor dienstreis(ambtenaar), zelfs in Nederland had gestudeerd en hun gezins inkomen zijn 2x hoger dan onze Nldse gezinsinkomen.

bisa dicek of makemyday .

Caroline47
User
spacer line

Dank voor je reactie.

Beide documenten zijn verlopen. Alleen heeft de IND hem al verteld dat het niet betekent dat hij illegaal is

Ik ben zelf NL en mijn paspoort dus ook. Vandaar ook dat ik mijzelf als sponsor heb opgegeven.

Maar waarom zoeken ze dan door zijn gegevens steeds? In een bijgevoegde uitnodigingsbrief staat wel vermeldt dat hij bij ons in huis komt logeren, familiebezoek, kleinkinderen etc, maar zijn zoon is dus niet de officiŽle sponsor.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Iemand kan alleen sponsor zijn als er een verblijfsvergunning is. We hebben hier te maken met een zogenaamd verblijfsgat. Dat is inderdaad iets anders dan illegaliteit
Dat "men" hierover begint is omdat ze waarschijnlijk bang zijn voor vestigingsgevaar en dan zou het voorbeeld van de zoon mogelijk als "slecht voorbeeld' beschouwd kunnen worden. Ik vermoed dat het zoiets is.
Er zijn een aantal criteria en dat zijn verblijfsdoel (familiebezoek) en middelen (wie betaalt de kosten). Maar ook de binding met Indonesie moet worden aangetoond om vestigingsgevaar uit te sluiten. In dit geval zou de binding misschien (ik ken de situatie verder) evengoed met Nederland kunnen zijn en dus vestigingsgevaar.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Even los van de visumaanvraag...voor iedereen in Nederland geldt toch dat je een geldig indentificatiebewijs moet hebben.
En buitenlanders ook een geldige verblijfsvergunning.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-06-2012 12:42 ibusas wrote:
Even los van de visumaanvraag...voor iedereen in Nederland geldt toch dat je een geldig indentificatiebewijs moet hebben.
En buitenlanders ook een geldige verblijfsvergunning.
Ja MOET hebben, maar dan hebben ze dit nog niet allemaal.....
Ook niet alle buitenlanders hebben een geldige verblijfsvergunning. Als iemand op MVV naar Nederland komt geeft dat een rechtmatig verblijf in afwachting van de verblijfsvergunning. Verder gaat het in IND-land nogal een mis met het vervolg van de verblijfsvergunningen. Is de verlenging op tijd aangevraagd maar niet op tijd verstrekt door de IND dan ben je niet illegaal maar op dat moment is er strikt genomen ook geen geldige verblijfsvergunning (komt vaak voor).
Verder wordt de verlenging ook soms te laat aangevraagd en dan ontstaat er een verblijfsgat.
verder zijn asielzoekers ook in afwachting van. Dus vaak WEL rechtmatig verblijf maar (nog) geen verblijsvergunning. Snappie.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Krokodil toh die Snappie?

Ik bedoel...dat er moeilijk gedaan wordt over vriendlief is eigenlijk geen verrassing. Paspoort en verblijfsvergunning verlopen.

Mijn commentaar was "over dit heval"...

Off topic:
Ik heb zelf ooit een boete gekregen omdat ik geen identiteitspapier bij me had bij het hond uitlaten! Ä 25,- (En geen poepzak: totaal Ä 75,-.)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,338 posts - 13,717 topics - 29,628 members - last post @ 07-04-2020 05:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,976,339 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com