indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2014 12:49 Anne Mieke wrote: Dat wist je toch allang Jeroen?

Yerun weet op de minuut af wanneer z'n aangetrouwde familieleden overlijden, ja.

Hij heeft overigens het enige gedaan wat in dit geval mogelijk was: gaan. Iedereen zal zijn verhaal waarom hij te laat was begrijpen, en waarderen dat hij toch kwam opdraven.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 06-07-2014 12:41 Anne Mieke wrote:
Door het vele reizen ging/gaat mijn paspoort maar 4,5 jaar mee, en ik zal niet de enige zijn.

Het is me overigens niet duidelijk .....................waarom er dan toch onderhandeld kan worden en waarvoor dit bedrag dan precies is.

Denk dat Nederland een van de weinige landen is met zo'n lange levensduur van het paspoort? Het is inderdaad wel jammer als u net hiervoor een paspoort had aangevraagd.

Die zes maanden geldigheid is hier een wettelijke bepaling. Niet zozeer een regel van de luchtvaartmaatschappij (ik beweer niet dat u dat zegt maar velen denken dat). Die onderhandeling en het afkopen om toch binnen te geraken is dus in facto een overtreding van de wet en corruptie bij de ambtenaar.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2014 12:05 Lieve wrote: Ik denk dat het bellen van de betreffende ambassade niet echt een realistische optie was

Sterker nog, het is absoluut geen optie.* Als je paspoort niet ten minste 6 maanden geldig is, kom je het land niet binnen. Daarvoor staat geen tarief, en dus kun je geen bonnetje vragen bij Imigrasi als je € 400 betaalt om toch binnen te komen. Het idee alleen al getuigt van nul kennis van Indonesië.
De toerist is op zich niet zozeer de lul. De vliegtuigmaatschappij wel. Die moet je in dit geval het land uitwerken, op haar kosten. Weliswaar ook niet leuk voor de toerist die z'n vakantie in het water ziet vallen, maar toch.

De oplossing is de kans krijgen om een nieuw paspoort aan te vragen bij de [Nederlandse] ambassade. Dat is nog een hoop gedoe, maar het kan. Ik weet niet of daar regels voor zijn (Lieve?), maar het is me overkomen.

*Het bellen van de NL ambassade hielp in mijn geval dus wel. Alleen het dreigen ermee al.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-07-2014 13:11 guna2 wrote:

[quote removed]

Yerun weet op de minuut af wanneer z'n aangetrouwde familieleden overlijden, ja.

Hij heeft overigens het enige gedaan wat in dit geval mogelijk was: gaan. Iedereen zal zijn verhaal waarom hij te laat was begrijpen, en waarderen dat hij toch kwam opdraven.
Dat zou mooi zijn, dan zou ik me alsnog met een goede smoes niet hals over kop hoeven te melden in de kampung. Dan zou ik er wel voor zorgen dat ik 'toevallig' in het buitenland zou zitten of zo.

Maar zolang dat niet het geval is doe ik mijn plichtplegingen maar gewoon. Kost een dag, maar krijg er wel weer spaarpunten voor terug die ik kan inwisselen voor een paar dagen Bai zonder aanhang.. of iets gelijkwaardigs. Emoticon: Puh!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2014 13:11 guna2 wrote:

[quote removed]

Hebben we hier een misverstand? Ik denk dat je het nu anders uitlegt dan dat ik het bedoelde.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2014 13:47 Anne Mieke wrote: Ik denk dat je het nu anders uitlegt dan dat ik het bedoelde.

Leg dan maar eens uit hoe je het wel bedoelde.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik bedoelde alleen in het algemeen te zeggen dat je eigenlijk altijd te laat bent bij een islamitische begrafenis omdat er inderdaad bijna nooit rekening wordt gehouden met mensen die wat verder moeten reizen. En in dit geval is het nog niet eens zo ver.
(buiten dan nog de interpretatie van het snel begraven die ook niet overal hetzelfde is)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-07-2014 14:21 Anne Mieke wrote: Ik bedoelde alleen in het algemeen te zeggen dat je eigenlijk altijd te laat bent bij een islamitische begrafenis omdat er inderdaad bijna nooit rekening wordt gehouden met mensen die wat verder moeten reizen.

Je bent nooit te laat bij een begrafenis omdat je in de kampung woont van de overledene. Dat is de standaard. En als je daarbuiten valt, dan wordt je dat vergeven. Klaar. Geen discussie mogelijk, tenzij je in Eindhoven woont, en dan nog.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 06-07-2014 13:21 guna2 wrote: De oplossing is de kans krijgen om een nieuw paspoort aan te vragen bij de [Nederlandse] ambassade. Dat is nog een hoop gedoe, maar het kan. Ik weet niet of daar regels voor zijn (Lieve?), maar het is me overkomen.

Het probleem met veel ambassades en consulaten is dat de vertegenwoordigingen alleen administratieve diensten verlenen aan personen die in het betreffende land zijn ingeschreven (i.e. eigen onderdanen en vreemdelingen die er een verblijfsvergunning hebben), of aan onderdanen van het betrokken land. Toeristen en bezoekers op visa kunnen er dus geen gebruik van maken*.

Men wil dus alleen een nieuw paspoort of Schengen visum verstrekken aan die personen woonachtig in het land. Een voorbeeld dat wij hebben gezien, was de weigering tot verwerken van een Schengen visum aanvraag in Londen. De Duitse ambassade daar weigerde een koppel uit India dat van plan was door te reizen, omdat ze geen UK residence permit hadden. Dus daar sta je dan. In Brussel zal men in principe geen paspoort of identiteitskaart verstrekken aan een Nederlander die niet-ingezetene is.

Anderzijds heb ik ook al gezien dat er redelijk eenvoudig uitzonderingen op de regel gemaakt werden met paspoorten voor de eigen onderdanen, soms door escalatie via het regionale coördinatie centrum van het land in bijvoorbeeld Kuala Lumpur (NL), Brussel (SIN) of Hong Kong (UK). Men is echt wel bereid te helpen als iemand danig in de knoei zit.

* Nog een argument voor KITAS/KITAP. Maar Ik denk net aan een uitzondering; de verklaring dat er vanuit de staat geen beletsel is indien men wil huwen.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

beste foremleden,
over het gedoe van een paspoort het volgende:
je wil naar Indonesie, verblijf 4 maanden, je vraagt via de Indonesiche ambassade een sociaal buduya visa aan.
Door de ambassade wordt niet gekeken hoelang het paspoort geldig is, je krijgt een visa en binnen 3 maanden na afgifte moet je Indonesie binnenkomen.
Je komt tot de ontdekking nadat je het paspoort terug hebt gekregen, dat je paspoort na binnenkomst in indonesie nog maar 5 maanden geldig is. Voorbeeld je paspoort is uitgegeven op 7 juli 2009 is geldig tot 7 juli 2014.
Je vertrekt uit Nederland met het visa op 7 maart 2014 en kom terug op 7 juni 2014, op deze dag 7 juni 2014 is je paspoort bij binnenkomst in Nederland nog maar 1 maand geldig. Sorry zegt de marechaussee op Schiphol, U heeft geen geldig paspoort, de reiziger zegt het is nog 1 maand geldig, de marechaussee zegt Uw paspoort dient bij binnenkomst in Nederland nog 6 maanden geldig te zijn. U bent een ongewenst persoon en wordt aangehouden met alle gevolgen vandien.
Voorwat de binnenkomst in Indonesie geldt alleen een geldig paspoort met visa of men krijgt een visa on arrivel, de geldigheid vanhet paspoort komt niet terzake dit is alleen wanneer men binnenkomt in het land waar men vandaan komt dus Nederland.
Hoop dat dit voor een ieder duidelijk is. Ik weet dit zeker want ik ben een ex marechausee en heb nu mijn pensioen en er verander niets in deze situatie.
Latex 40

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

http://www.meenemen.nl/voorber(...)geldigheid-paspoort/

Ik kwam deze link tegen, met landen waarbij de nadruk op.......... 6 maand geldig voor VERTREK ligt.

Er zijn dus nogal wat verschillen buiten Nederland.

It's only kinky the first time.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Oyibo, we hadden het over vertrek uit Nederland.
Aanvraag visa bij de ambassade 30 januari 2014, vertrek uit Nederland 7 maart 2014
vertrek uit Indonesie 7 juni 2014. Binnenkomst in Nederland op 8 juni 2014. Het paspoort is geldig tot tot 7 juli 2014. Dus bij binnen komst in Nederland is het paspoort
nog 29 dagen geldig met andere woorden de 6 maanden is verlopen.
Bij de aanvraag voor het visum was het paspoort geldig tot 30 juni 2014 dus 6 maanden was geen probleem. Echter bij binnenkomst in Nederland 29 dagen inplaats van de door de Nederlandse regering 6 maanden. Hoop dat dit nu duidelijk is voor U.
Latex

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik zie het. Waarvoor dank !

Vond het opvallend dat in de link aangegeven werd dat er zelfs nog verschillen zijn in de 6 maanden. En vond het vermeldenswaardig.

It's only kinky the first time.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 07-07-2014 09:44 latex40 wrote:
beste foremleden,
over het gedoe van een paspoort het volgende:
je wil naar Indonesie, verblijf 4 maanden, je vraagt via de Indonesiche ambassade een sociaal buduya visa aan.
Door de ambassade wordt niet gekeken hoelang het paspoort geldig is, je krijgt een visa en binnen 3 maanden na afgifte moet je Indonesie binnenkomen.
Je komt tot de ontdekking nadat je het paspoort terug hebt gekregen, dat je paspoort na binnenkomst in indonesie nog maar 5 maanden geldig is. Voorbeeld je paspoort is uitgegeven op 7 juli 2009 is geldig tot 7 juli 2014.
Je vertrekt uit Nederland met het visa op 7 maart 2014 en kom terug op 7 juni 2014, op deze dag 7 juni 2014 is je paspoort bij binnenkomst in Nederland nog maar 1 maand geldig. Sorry zegt de marechaussee op Schiphol, U heeft geen geldig paspoort, de reiziger zegt het is nog 1 maand geldig, de marechaussee zegt Uw paspoort dient bij binnenkomst in Nederland nog 6 maanden geldig te zijn. U bent een ongewenst persoon en wordt aangehouden met alle gevolgen vandien.
Voorwat de binnenkomst in Indonesie geldt alleen een geldig paspoort met visa of men krijgt een visa on arrivel, de geldigheid vanhet paspoort komt niet terzake dit is alleen wanneer men binnenkomt in het land waar men vandaan komt dus Nederland.
Hoop dat dit voor een ieder duidelijk is. Ik weet dit zeker want ik ben een ex marechausee en heb nu mijn pensioen en er verander niets in deze situatie.
Latex 40

Beste heer Latex 40,

Ik heb nog niet vaak in zo'n korte tekst, zoveel onwaarheden gelezen. Ik sta gewoon echt versteld. En u was werkzaam op Schiphol als immigratie ambtenaar?

In de eerste plaats moet bij de visum aanvraag gecontroleerd worden of het paspoort nog lang genoeg geldig is. Dit is één van de basis controles en vereisten bij het toewijzen van een visum!

Of dat het nu om een Sosbud of VOA gaat, het paspoort moet nog zes maanden geldig zijn voor binnenkomst in Indonesië. Er is een wettekst waarin dit duidelijk vermeld wordt, dit is de link voor de volledige wet: http://www.imigrasi.go.id/inde(...)emerintah-tahun-2013
In pasal (artikel) 101 bijvoorbeeld, vindt u het voorbeeld van de visa on arrival waarin zes maanden vermeld wordt. De Nederlandse marechaussee heeft hier trouwens niets over te zeggen, alleen de Indonesische immigratie is bevoegd.

Tevens zal geen enkele staat ooit een eigen onderdaan binnenkomst in het land weigeren als het paspoort of de identiteitskaart nog valide is. Het maakt niet uit of een paspoort nog 4 maanden of 4 dagen geldig is, voor rentree in uw eigen land is het niet belangrijk.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dhr. Oyibo brengt een goed punt op natuurlijk, het is inderdaad zo dat sommige landen de 6 maanden vanaf vertrek uit het land rekenen, niet bij binnenkomst. Ik kan me herinneren dat dit ook in een aantal Latijns Amerikaanse landen zo is (Mexico? Belize?).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 07-07-2014 10:55 schreef Lieve:

[quote verwijderd]

Beste heer Latex 40,

Ik heb nog niet vaak in zon korte tekst, zoveel onwaarheden gelezen. Ik sta gewoon echt versteld. En u was werkzaam op Schiphol als immigratie ambtenaar?

In de eerste plaats moet bij de visum aanvraag gecontroleerd worden of het paspoort nog lang genoeg geldig is. Dit is één van de basis controles en vereisten bij het toewijzen van een visum!

Of dat het nu om een Sosbud of VOA gaat, het paspoort moet nog zes maanden geldig zijn voor binnenkomst in Indonesië. Er is een wettekst waarin dit duidelijk vermeld wordt, dit is de link voor de volledige wet: http://www.imigrasi.go.id/inde(...)emerintah-tahun-2013
In pasal (artikel) 101 bijvoorbeeld, vindt u het voorbeeld van de visa on arrival waarin zes maanden vermeld wordt. De Nederlandse marechaussee heeft hier trouwens niets over te zeggen, alleen de Indonesische immigratie is bevoegd.

Tevens zal geen enkele staat ooit een eigen onderdaan binnenkomst in het land weigeren als het paspoort of de identiteitskaart nog valide is. Het maakt niet uit of een paspoort nog 4 maanden of 4 dagen geldig is, voor rentree in uw eigen land is het niet belangrijk.

Voor binnen komst was die paspoort 5 maanden geldig Lieve, maar bij het verlaten teerde hij in en was het nog maar in Indonesië 1 maand geldig.
hebben wij het over een Nederlands paspoort??? toch.

Nou begrijp ik er geheel niets meer van, Nederlands paspoort die op schiphol niet wordt geaccepteerd ,van 1 maand geldigheid, onbegrijpelijk
De verwarring is nog groter dan het als was.
Op de eerste plaats had de Indonesische ambassade goed moeten kijken voordat die zegel in het paspoort word gebracht, slordigheid is vooral daaraan niet vreemd.
Nou wil ik mij een vraag stellen als men als Nederlander binnen komt en je bent niet volks verzekerd, Gezondheid en Aansprakelijkheid , gaan ze je dan ook weigeren???? Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused

Merk buitenom dus offtopic dat velen met vakantie zijn? weinig reacties de afgelopen 24 uur..... Emoticon: Cry Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ja mijnheer Zieleffe, ik denk dat we beiden hetzelfde begrijpen: Hij beweert dat een Nederlander met een paspoort dat nog maar een paar maanden geldig is, géén problemen krijgt op de heenreis en bij binnenkomst in Indonesië, maar wél op de terugreis bij thuiskomst in Nederland.

Ik ben nog steeds beduusd.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

geachte mevrouw lieve,

U moet de text eens goed lezen, voor vertrek 6 maanden geldig, na verblijf in Indonesie
en binnenkomst in Nederland 1 maand geldig, wordt U als ongewenst persoon beschouwd. Uw paspoort is verlopen, punt uit
Artikel 1 van de grondwet staat vermeld ieder Nederlander behoort de wet te kennen
Genoeg over dit onderwerp, als ik met vakantie ga is mijn paspoort nog 6 maanden geldig bij terugkomst waar ter wereld
Hoedoe

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 07-07-2014 12:08 latex40 wrote:
geachte mevrouw lieve,

U moet de text eens goed lezen, voor vertrek 6 maanden geldig, na verblijf in Indonesie
en binnenkomst in Nederland 1 maand geldig, wordt U als ongewenst persoon beschouwd. Uw paspoort is verlopen, punt uit
Artikel 1 van de grondwet staat vermeld ieder Nederlander behoort de wet te kennen
Genoeg over dit onderwerp, als ik met vakantie ga is mijn paspoort nog 6 maanden geldig bij terugkomst waar ter wereld
Hoedoe

Nu breekt mijn klomp. Joepie, ik kon ook eens een Nederlandse uitdrukking gebruiken!

Artikel 1 van de Nederlandse grondwet moest ik opzoeken. Dit artikel zegt:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Daar staat dus niet in dat iedere Nederlander de wet dient te kennen, maar dit terzijde.

Ik vraag me werkelijk af hoe u hier allemaal bij komt (en wat u precies heeft gedaan bij de marechaussee maar soit); iemand wordt nooit persona non grata in zijn/haar eigen land, tenzij er een verbanning is. Wat trouwens betekent dat de nationaliteit ontnomen wordt. Dus u beweert dat dit gebeurt als men terugkeert naar Nederland met een paspoort dat nog één maand geldig is?! Ongelofelijk.

In uw eigen land geldt: Een geldig paspoort, is een geldig paspoort. Er is geen minimale geldigheid. Punt aan de lijn.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Mag ik u allen uit uw dromen helpen een paspoort heb je nodig om te reizen .
Doordat Nederland een gek land is, hebben ze de paspoort opgewaardeerd tot identiteitsbewijs.
Als je Nederland in komt, heb je al genoeg aan een klein pasje en dat kan ook al een indentie tijd bewijs zijn.
Met zo een pasje kan ik alle Sengen landen door reizen. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Sadley

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-07-2014 14:33 zieleffe wrote:
Mag ik u allen uit uw dromen helpen een paspoort heb je nodig om te reizen .
Doordat Nederland een gek land is, hebben ze de paspoort opgewaardeerd tot identiteitsbewijs.
Als je Nederland in komt, heb je al genoeg aan een klein pasje en dat kan ook al een indentie tijd bewijs zijn.
Met zo een pasje kan ik alle Sengen landen door reizen. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Sadley

Click to see original image

Als je voor de paspoortcontrole staat dan ben je nog niet in Nederland (je bent nog aan het reizen) en moet je een paspoort kunnen overleggen. Daarom zijn er twee verschillende zones op Schiphol: Schengen en Non Schengen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat doen ze dan met die mensen die Nederland niet in mogen dat zou toch Latex40 moeten weten als hij bij de marechaussee gewerkt heeft.....
ALs ze dan nog niet in Nederland zijn voor de balie van de marechaussee......... Emoticon: Yeah right!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Immigratie/marechaussee heeft een apart kantoor.
Zodra er problemen zijn dan wordt de passagier mee apart genomen. Dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld als het niet duidelijk is wat iemand in Nederland komt doen of de documenten twijfelachtig/niet aanwezig zijn.
Nederlanders met een geldig paspoort worden gewoon toegelaten natuurlijk.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Precies.

De laatste keer dat ik met mijn Schengen visum in Amsterdam aankwam, werd ik meegenomen naar het kantoor van de marechaussee omdat de loketbeambte iets 'vreemds' had gezien in mijn paspoort. In een visum sticker. Van Vietnam. Van drie jaar geleden.

Dat voelde echt aan als 'buitenlandertje pesten'. Het positieve was dat men mij vertelde dat zij de aansluitende vlucht naar Brussel zouden vergoeden en regelen, mocht ik die missen.

Op het moment dat men nog niet voorbij de grenscontrole is, is men gewoon nog niet in het land. Men is in niemandsland. En daar dient men te blijven tot er een oplossing is gevonden (óf doorlaten, óf in een open centrum bijvoorbeeld bij een asielaanvraag, óf in hechtenis, óf terugsturen).

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Juist Lieve,

Daarom zie je ook regelmatig bij bepaalde aankomende vluchten, dat de marechaussee al bij de gate paspoorten e.d. controleren. Het is volgens mij zo dat, als je Nederlander bent en je paspoort zelfs is verlopen, je gewoon Nederland kunt binnen reizen. Door het verlopen van je paspoort verdwijnt je Nederlanderschap niet. Ik heb het vermoeden dat meneer Latex abuis is.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,741 posts - 13,675 topics - 22,513 members - last post @ 18-06-2019 19:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,603,928 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com