indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

simpati
User
spacer line

ziet er gelikt uit Jan, zo te zien is het een goed onderhouden huis.
Beste Zieleffe,
Dit huis is nieuw, er is bijna twee jaar op gebouwd en geen rupiah op bezuinigd, ik heb geluk gehad met een prima ploeg bouwvakkers.
De begane grond is zonder dorpels en opstapjes en geschikt voor rolstoelgebruik.

Het uitzicht is schitterend en nu nog erg rustig, dat zal waarschijnlijk afgelopen zijn als die moskee klaar is.
Dat bouwwerk is voor mij een flinke tegenvaller, ik weet dat de toeters op het dak van dat bouwwerk niet alléén worden gebruikt voor de oproep van het gebed maar om uren lang door te schreeuwen, zoals gebruikelijk in dit dorp.

Het huis wordt te koop aangeboden met alles erin met uitzondering van onze kleren en mijn computers.
Mocht dat lukken weet ik al een plaats om opnieuw te beginnen, daar heb ik eerder al een paar jaar gewoond met geen hinder van gebouwen met toeters op het dak.

P.S. Ik ben zo vrij geweest om tekst van jou uit een ander topic te lenen!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Potverdrie Jan, na al die jaren nog steeds niet gewend aan die ellende?
Heb er hier 3 op mijn lip, laat het afglijden, heb me er voor afgesloten Emoticon: Yes!
Weiger het te horen, behalve de toverbal die elke ochtend met een vast clubje toverballen van half zeven tot negen in één van de drie aan het blerren is.
Maar ook dat gaat wennen Emoticon: Yes!
Zit hier mooi en spot goedkoop dus lekker puh voor die fanaten, sluit me af.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Surya,

Ga er maar vanuit dat overal een creatieve oplossing te vinden is.
Als jij hier nu klussen bedrijf begint en het groots aanpakt, kijk ik wel of ik voor jouw klant wat kan betekenen. Kunnen we samen een mooi stukje werk leveren en is iedereen tevreden, hihi.
Laat me het maar weten wanneer je start.

Lijegab
User
spacer line

Nou Tony, ik vind het wél een goed voorstel van jou. Zit hier ook een prijskaartje aan vast? En zo ja, wat vraag je hier dan voor?

spacer line  

Beste Lijegab,

Het is inderdaad zo dat ik het leuk vind om te doen, maar het is natuurlijk wel ook fijn om wat extra inkomsten te hebben.
Ik zou dus graag betaald worden voor de zorg, aandacht en tijd die ik besteed aan de begeleiding van het bouw project dat je wilt laten bouwen. Het is natuurlijk niet gemakkelijk om hier even een bedrag te plaatsen zonder dat ik weet wat er van me verwacht wordt en hoever je al bent in de voorbereiding.
De kosten zijn vooral afhankelijk van de uren die ik er aan hoor te besteden en dus ook de afstand tot het project. Procentueel zal een zal een dure villa dus goedkoper zijn dan een goedkope woning.

Mocht je ook hulp willen in het zoeken van een goede betrouwbare aannemer, dan kan ik je misschien al wat besparen met een goedkopere offerte.
Het is beter als je me even mailt en wat details vertelt of zelfs wat op tekening of foto laat zien. Uit eindelijk lijkt het me beter om alles eens goed te bespreken om dan te kijken of we samen tot een overeenkomst kunnen komen.

Ibu Bali
User
User icon of Ibu Bali
spacer line

Beste lezers,

Het blijkt wel weer dat je zeer goed op moet passen met wie je in de arm neemt voor het bouwen of realiseren van je woon wensen. Een goede vriend wilde hier ook een mooie villa laten bouwen op Bali.

Eerste “goede bouwer” was zo ontzettend duur dat hij elders ging zoeken, op advies van een verder onbekende Poolse architect is hij in contact gekomen met een andere goede aannemer met zeer mooie afwerking eigenschappen.
Na diverse ontmoetingen en het nader tot elkaar komen met begroting en ontwerp een contract opgesteld en te snel begonnen. Direct al een moeizame samenwerking en vele fouten herhaaldelijk herstelt. Uiteindelijk gaat het dus te hard met het geld en de overeen gekomen prijs is niet toereikend meer. Aangezien je met een half huis en een berg rommel ook niets kunt toch maar de bouwsom aangepast en door gegaan met bouwen.
Na 2 maanden weer niet genoeg geld om het af te maken, maar nu vonden ze het genoeg en wenste niet meer bij te betalen. De aannemer die deze ellende heeft veroorzaakt blijkt dan plotseling niet meer bereikbaar en komt ook niet meer opdagen. Dan heb je natuurlijk een groot probleem. Een contract of naar politie maakt niet uit, een buitenlander tegen een Balinees zonder geld is een verloren zaak.

Mocht je dus nog op zoek zijn naar een aannemer en je hoort de naam Nyoman Bisana uit Denpasar denk dan even terug aan dit verhaal. Om het huis dan nog af te krijgen heb je niet veel keus meer. Je kunt dan niet meer dan redden wat er te redden valt.
Je hebt dan dus nog steeds een huis dat niet af is. De nieuwe aannemers die je dan op bezoek krijgt om het alsnog af te maken zijn ook niet te beroerd om stevig misbruik te maken van het feit dat je dan met de handen in het haar zit en door de bomen het bos niet meer ziet.

Nu hebben mijn man en ik hem geholpen en proberen het huis nu alsnog binnen een maand met losse ingehuurde mensen af te maken, maar dan merk je ook wel dat de meeste mensen die je op bezoek krijgt sterk misbruik wensen te maken van de situatie. De mensen die er nu werken lijken wel hun best te doen. Het is echter haast onmogelijk om de mensen te laten doen wat je wenst. De meest simpele dingen krijg je ze niet duidelijk gemaakt en ze werken zo vreemd en onlogisch dat je er gewoon depressief van zou worden. Ik denk wel dat we het gaan reden en dat het huis op tijd klaar is, maar er zal wel flink wat extra geld bij moeten.

Zo blijkt maar weer dat bouwen iets is waar je zeer voorzichtig mee moet zijn.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Op deze site is ondertussen al zo vaak gewaarschuwd voor Bali, huizen, grond, en aannemers. Ik heb het zelf van dichtbij kunnen zien. Ook medelanders al dan niet met internetsite die graag een handje helpen. Meestal NIET de goeie kant op. Medelanders die grond en huizen verkopen. Of je hierbij helpen.......... via constructies die niet legaal zijn. En ook zogenaamde projectontwikkelaars die na een poosje opeens verdwenen zijn toevallig net voor de problemen beginnen. De regering in RI begint er oog voor te krijgen. Eindelijk.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze wel eens. Toch zijn er nog steeds mensen die er met ogen open intrappen. De helpende medelanders zijn nog wel de ergste in hun soort. Blijf er verre van.

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Plannen als hierboven zijn uiteraard al laaaaaaang eerder uitgevonden en uitgevoerd. Vraag deze jongens maar even wat er dan gebeurd?! Ze hebben het een aantal jaren volgehouden (beiden Europeanen) en hebben zich van arren moede maar op iets anders moeten richten. Denkt men nou echt dat men de eerste is met het idee van begeleiden van de bouw van villa's??
Bezint eer gij begint. Wie krijg je tegen je? Dat zijn er heel wat en jaloezie is de grootste boosdoener in het land (en op Bali nog een schepje erger).

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Ibu Bali, pech voor je vrienden, maar het is mooi dat je probeert te helpen waar je kunt. Het is zeker moeilijk om betrouwbare mensen te vinden hier in het paradijs voor het bouwen van een mooie woning.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anorak, er is inderdaad al veel gewaarschuwd, maar je zal toch iemand moeten vertrouwen als je iets wilt laten bouwen. Dat de medelanders erger zijn dan de lokalen wil ik niet zeggen, want natuurlijk zijn er aannemers die eerlijk en oprecht zijn. Het is wel zo dat de meeste gewoon zo veel mogelijk geld aan je proberen te verdienen. Dat zal natuurlijk altijd wel zo blijven. En dat ze geld aan je proberen te verdienen is nog niet zo erg als ze maar doen en nakomen wat wordt beloofd en is afgesproken.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tony, je hebt niemand nodig om voor je te bouwen, ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt? Bovendien kan een niet Indonesier iets laten bouwen dat van hem is. Die discussie is al lang geweest. En een Indonesier heeft geen Nederlander nodig zijn huis te bouwen. In Indonesie kunnen ze zelf de kwaliteit uitstekend halen. Ik ben in ieder geval blij dat de regering in RI eindelijk oog heeft voor de praktijken op Bali. En immigratie inderdaad een begin heeft gemaakt. En de medelanders? Die zijn zo mogelijk inderdaad erger. Ik heb ze aan het werk gezien bij verkoop van land en huizen, onder het motto freehold, hun Nederlandse mannetjes die wel effe helpen huisje bouwen. Hou op schei uit.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-01-2013 12:32 Tonyvanriel wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Ibu Bali, pech voor je vrienden, maar het is mooi dat je probeert te helpen waar je kunt. Het is zeker moeilijk om betrouwbare mensen te vinden hier in het paradijs voor het bouwen van een mooie woning.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anorak, er is inderdaad al veel gewaarschuwd, maar je zal toch iemand moeten vertrouwen als je iets wilt laten bouwen. Dat de medelanders erger zijn dan de lokalen wil ik niet zeggen, want natuurlijk zijn er aannemers die eerlijk en oprecht zijn. Het is wel zo dat de meeste gewoon zo veel mogelijk geld aan je proberen te verdienen. Dat zal natuurlijk altijd wel zo blijven. En dat ze geld aan je proberen te verdienen is nog niet zo erg als ze maar doen en nakomen wat wordt beloofd en is afgesproken.

Geweldig dat je de droom hoog houdt Tony.
Niet hier met lulverhalen aankomen alstublieft, internet liegt niet.
Op diverse sites is te lezen waar je zelf tegen aan gelopen bent
Niet voor niets werp je je inmiddels op als adviseur voor iemand die wil gaan bouwen.
Ook jouw droom is inmiddels redelijk bijgesteld, anders zou je het adviseurschap voor Nederlanders die gaan bouwen niet nodig hebben.
Bisnis beginnen, zeggen dat het goed loopt en je zelf opwerpen als adviseur voor iemand die wil gaan bouwen rijmt niet met elkaar.
Zeker niet als je in eerste instantie totaal geen weet hebt van bouwen.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-01-2013 12:32 Tonyvanriel wrote:
hier in het paradijs voor het bouwen van een mooie woning.

Waarbij nog opgemerkt kan worden dat Bali al lang geen paradijs meer is om te wonen, verre van dat zelfs. Het is aangenaam verblijven, dat wel....maar er zijn veel mooiere plekken op de wereld.

hati hati, pelan pelan

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam, Anorak,
Het lijkt er op dat jullie Tony kennen. Ook lijkt het er op dat jullie samenspannen om hem tegen te werken.
Wellicht heb ik inzake Tony nooit goed mee gelezen, dus verklaar jullie eens nader. Leg mij eens uit wat er mis is met deze Tony (die ik overigens niet ken).
Wel ben ik het met jullie waarschuwingen eens, Koop niks, bouw niks. Niet alleen in Bali, maar in heeeeel Indonesie. Je gaat altijd de bietenbult op.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sorry Jan,

Allereerst blijft het contact tussen Anorak en Malam beperkt tot dit forum.
Ten tweede zoekt Malam iets uit
Doe ik een uitspraak dan kan ik dat verantwoorden, door ondersteunende uitspraken van de persoon zelf.
Samen spannen is dus geen sprake van.
De verklaring is niet zo moeilijk, is een kwestie van zoeken op internet en combineren wat Tony schrijft en wat hij hier ventileert.
Ik besteed wat meer tijd aan Indahnesia Jan, ik weet in dit forum precies waar ik het over heb. Emoticon: Yes!
Ook Tony, niet alleen kijk ik naar zijn vragen en postings in het verleden, maar kijk ook naar de rest wat Tony allemaal op internet heeft gedumpt.

Ben je weer wakker Jan?
Sorry, Jan maar ik ben honderd procent eerlijk.
Bali lovers die volop in de problemen hebben gezeten in de bouw van hun eigen huis, kan ik begrijpen,
Maar als je uitdraagt dat je zakelijk volledig geslaagd bent, dan heb je geen Nederlanders nodig om een villa te bouwen.

Kwestie van effe kijken wie iemand is
Emoticon: Wink

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,
Wakker ben ik op de momenten waarop je dat moet zijn.
Je hoort mij niet zeggen dat er contact is tussen jou en Anorak, toch...alleen op dit forum.
Antwoord op mijn vraag: "Wat is er mis met Tony" krijg ik niet.

Zoek maar eens op internet e.d. Dus, help mij maar eens op weg.
Jij zegt dat je meer tijd besteed aan Indahnesia. Ik niet. Lees af en toe eens en reageer op (meestal) toeristische vragen. Maar soms stuiten zaken mij tegen de borst. Onlangs Om Ziel over Marokkanen, moslims en nu jij en toevallig Anorak over deze meneer Tony.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 13-01-2013 18:20 schreef senior:

[quote verwijderd]

Waarbij nog opgemerkt kan worden dat Bali al lang geen paradijs meer is om te wonen, verre van dat zelfs. Het is aangenaam verblijven, dat wel....maar er zijn veel mooiere plekken op de wereld.

Senior,
Ben ik met jou eens. Bali is niet Indonesie. Er zijn mooiere en rustiger plekken in RI en ook in de rest van Azie. Ga naar Alor en omgeving, ga naar Ambon en omgeving. Je komt zulke mooie plekken en mensen tegen. Thailand is ook verschrikkelijk mooie en waarschijnlijk makkelijker om te verblijven.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Beste Jan,

Ik reageerde op 2 verschillende dingen. Alleen ik ga het internet niet afstruinen. Het is duidelijk genoeg waarin deze meneer zich begeeft. Schroomt ook niet even zijn site te vermelden. Die link is gelukkig weg. De intenties zijn dus wel duidelijk. Daarbij weet ik uit eigen ervaring hoe het er aan toe gaat op Bali. En heb daar wel een beetje genoeg van. Malam reageerde uitzichzelf en heb hem niet gesproken. Hij is echter lang genoeg in RI om te weten waar een bepaald soort medelanders zich mee bezighoud. Moet ik het nog duidelijker maken Jan? Zogenaamd werken op Bali als adviseur? Aan dit soort praktijken moet een eind komen. En gelukkig heeft de regering in RI er nu oog voor, er is recent ingegrepen. Dit zijn geen kleinigheden Jan. Emoticon: Angry

Het vervelende Jan is dat 99% niet betrouwbaar is. En die 1% er haast niet uit te halen is. Er zijn genoeg figuren geweest op dit forum die dachten een slaatje te slaan en hun internetsite kwamen promoten. Bonafide bedrijven zijn het probleem niet. Het forumbeheer heeft ook geen moeite met bonafide bedrijven. Echter blijkt bij het checken van de huizen en grondverkopers continu dat mensen die denken iets te kopen of te bouwen onjuiste informatie krijgen, het forum staat/stond er ondertussen vol mee. Leg mij eens uit Jan, als je als niet Indonesier geen grond en huis kan kopen, dan biedt iemand zich aan een medelander te helpen? Die net een huis heeft gekocht?????????????????????????????????????????????

spacer line  

Ik heb geen behoefte om mij hier te verdedigen al zijn er hier blijkbaar diversen die mij denken te kennen. Er worden heel veel vreemde conclusies getrokken.
Ik zou ook geen verstand hebben van bouwen en voor eigen gewin bezig zijn. Het wel of niet als buitenlander in bezit kunnen hebben komt ook steeds weer naar boven.
Is BintangJan dan de enige hier die een beetje helder blijft denken.

Of ik geld zou wensen te verdienen met iets waar ik goed in ben? Ja, waarom niet.
Er wordt ook al gesuggereerd dat ik niet eerlijk zou zijn, Waar komt dat vandaan? Jullie kennen mij niet persoonlijk.
Mijn website kenbaar maken aan iemand die al een half jaar geleden heeft gebouwd. Is dat fout? Ik wilde alleen maar tonen wat mogelijk is. Natuurlijk kun je zelf goedkoper bouwen.
Als je geen verstand hebt van bouwen, zoals veel hier op het forum, dan lijkt alles wat ze hier doen nog niet zo verkeerd en lijkt alles prachtig. Ik heb zeker wel verstand van bouwen en alles wat er bij komt kijken en dan zie je heel veel ellende en vreemde fouten.
Dat is het enige dat ik probeer te verbeteren. Ben ik dan op voorhand onbetrouwbaar? Ik denk dat Anorak en Malam beter even naar zich zelf kunnen kijken en iets minder suggereren dan wat ze daadwerkelijk weten.
Ik heb inderdaad al geadviseerd, maar heb er nog nooit iets voor gerekend.

Wat je ook van mij wil denken, denk wat je wil, maar hou het a.u.b. voor jezelf want het is nergens op gebaseerd.

spacer line  

In de site staat :
In Gianyar 2,5 kilometer ten noordoosten van centrum Gianyar en 10 kilometer ten oosten van Ubud hebben we
4 off-plan villa’s op 4 bijzondere kavels van ± 800 m² tot ±1000 m², te lease voor 30 jaar.
======================================================================
Wat gebeurt er na de 30 jaar "erftpacht" periode ?

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Beste Surya Atmadja,

Het is hier niet gewenst dat ik reclame maak, dus laat ik her hier niet verder over uitwijden.
Bij serieuze interesse kunt u uw vraag stellen via het informatie mail adres dat u kunt vinden op de website.
Dan kan ik uw vraag beantwoorden en de mogelijkheden toelichten.
MODERATOR BREAK

Voor alle zuiverheid is de user signature en homepage verwijderd tot het geheel is aangepast op de site, zoals het hoort, juiste informatie.

Placed by oyibo @ 14-01-2013 11:14

elsbeth
User
spacer line

Tony, wat heeft het antwoord op de vraag van Surya te maken met reclame maken?
Wat is de regel/wetgeving hierin?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

De voorwaarden om reclame te maken? 100 postings of meer, of kontakt opnemen met jeroenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indahnesia.com. Om Sid stelde een vraag die nu al is ontweken, een heel valide vraag. En ook de site van Tony is nu al misleidend. Want...............met een beetje fatsoen zet je erbij dat je als niet Indonesier geen grond en huis kan kopen. En ook hier........alleen de term Freehold?

Lekker fris bezig, of was dit "vergeten" en wordt het even aangepast.

Gaat lekker he Tony ! Beetje door de mand gevallen? Emoticon: Angry

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Gek............. misleidende site en informatie per mail? Leg eens uit...................

spacer line  

Jullie blijven lekker bezig is het niet.
Plaats ik het adres van de site, dan word deze verwijderd. Op alles wat ik schrijf of meld krijg ik kritiek dus waarom zou ik niet gewoon persoonlijk in gaan op de wensen van een mogelijk geïnteresseerde.

Iedereen weet hier dat je als buitenlander niets in eigendom kunt hebben dus waarom moet ik dat steeds vertellen. Ik vertel dat wel aan de mogelijke geïnteresseerde. Ik ben niet op zoek naar Nederlanders die iets willen kopen in hoop voor elke nationaliteit te kunnen bouwen. Waarom geen mixed koppels of Javanen. Waar ligt dan het probleem. Iedere klant heeft andere wensen en behoeftes. Wat is er dus mis met de term freehold of lease? Ik zie geen rare dingen. Jullie doen gewoon alle moeite om vreemde dingen te vinden of achter alles iets te zoeken.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik een Indonesische vrouw heb en we dus gewoon grond kunnen kopen en verkopen of door leasen.

Waarom is het een misleidende site? Er staat nog niet veel op omdat we startende zijn en nog druk met andere dingen.
Wil je antwoord op de vraag wat er gebeurd na de aangeboden 30 jaar. Geen probleem. Het is net wat de leasende zou willen.
Huis door leasen na 30 jaar, huis niet door leasen, 10 jaar verlengen, 20 jaar verlengen, 25, jaar verlengen of weer 30 jaar verlengen. Misschien is het te koop over 30 jaar en zou het eigendom kunnen worden. Als er een Indonesische partner is en ze zijn op huwelijkse voorwaarde getrouwd is er nog steeds geen probleem.

Beste Anorak waarom blijf je bezig om dingen te zoeken die er niet zijn. Ik probeer gewoon eerlijk zaken te doen naar de wensen van desbetreffende geïnteresseerde zonder hem het vel over de oren te trekken. Ik weet niet wat ze jou ooit misdaan hebben, maar laat mij daar alstublieft buiten

spacer line  

Beste beheerder,
mail me aub wat ik fout doe. Iedereeen beschouwd mij als een schooier en zelfs u vind dat mijn gegevens niet zichtbaar mogen zijn

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,753,692 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com