indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

simpati
User
spacer line

met name in het ziekenhuis in NL waar ik werkzaam ben
Even off-topic.
Vind Paul het normaal dat ouwe zeikerds op bed worden vast gebonden omdat er te weinig personeel is??

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

. Nou Monyet....je ziet dat mijn berichtje toch door andere forumleden worden gesteund....
Natuurlijk is het voor de ouders plezierig dat ze kunnen reizen met baby's c.q. kleine kinderen en dat ze het goed doen in de vliegtuig......Maar helaas de kinderen hebben NIETS over te zeggen of zij het wel zó leuk vinden om 12 uur en langer in een vliegtuig te zitten, toch?? En inderdaad grote ergernissen met dreinende, gillende en huilende kinderen is écht een ramp voor ouders én toeristen c.q. personeel in een vliegtuig... Emoticon: Frustrated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zit drie keer per jaar op een lange afstandsvlucht naar Indonesie. Er gaan naar het lijkt ook steeds meer kinderen mee. De keren dat er een kind tussen zit die de boel dusdanig afbreekt dat niemand een oog dichtdoet is gelukkig zeldzaam. Meestal blijft het bij een een uurtje of zo.

Het is allemaal maar hoe men tegen dingen aankijkt. In een vliegtuig kunnen de kids in elk geval nog een beetje rondlopen. In een auto naar een of andere kust in zuid Europa hebben ze meestal hooguit een halve vierkante meter bewegingsruimte. Personeel van bv SQ of MAS zijn uiterst behulpzaam. Het ene kind is het andere ook niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Anne-Miek ik kan jou neutraliteit best begrijpen,maar daar gaat het niet om.
Wil je de mensen opschepen met jou kinderen doordat jij zo nodig naar Indonesië wil, of waar elders.
Je kan begrip hebben, maar als ik het moet beoordelen dan zijn de Hotels zelfs niet goed voor ingericht.
En zoals je over al ziet het gehoor in de kamers is erg hoog.
Dat is ook in Spanje zo heb ik wel gemerkt, de laatste keer dat wij naar Spanje waren.
Neen ik blijf er bi,j, het is eenmaal het lot van de ouders de eerste jaren niet te veel reizen met een baby.
Rustig thuis lekker bezig zijn tot dat de leeftijd pas er toe doet, die tijd die dan er aan komt dat de kinderen er ook wat van opsteken.
Zodat als ze op een reis veel fantasie opdoen, die ze dan kunnen gebruiken als ze op school zitten..... Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gewoon een beetje aanpassen. Vliegen is gewoon kortgezegd saai, en kinderen vervelen zich snel, dus dan moet je wat dingen achter de hand hebben lijkt me. Die van mij is nu 11 maanden en heeft enkele dagen geleden met succes de vlucht naar Nederland gemaakt. Huilen? Ja, 2x een kwartiertje.. verder vooral slapen en wat spelen op de grond voor me. Ging prima, al waren papa en mama wel erg moe.. maar goed, een nachtje goed slapen en dat probleem is opgelost.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat een geklaag over kleine kinderen op vakantie. Ik vraag me af of al die klagers zelf wel eens met kleine kinderen hebben gereisd. Soms moet je wel eens reizen met kleine kinderen, zoals Yerun die nu in Nederland is met kind en vrouw op familie bezoek moet hij dat maar uitstellen tot het kind 12 of 16 of bijv. 18 is? Wij hebben nooit problemen gehad met reizen met kinderen ook niet in de auto, het is maar net hoe jij je opstelt en wat voor maatregelen je neemt om je kinderen zoet of bezig te houden. Een baby of kleuter die huilt die laat zich vaak horen bij opstijgen en landen en dus is een fopspeen of een voeding geven om de druk op de oortjes te verminderen, net als een stukje kauwgom bij volwassenen. Ik heb me er nog niet eerder mee bemoeit maar geloof me ik heb me vaker geergerd aan het gedrag van volwassenen in een vliegtuig dat dat het gehuil van een baby me heeft gestoord, kleine kinderen huilen nu eenmaal, die weten niet anders maar volwassenen zouden moeten weten hoe ze zich moeten gedragen.
Ik heb eens 2 dames voor me gehad en die hebben de hele nacht alle films bekeken die nog op een groot scherm werden afgespeeld, koptelefoon op en maar schreeuwen en lachen tegen elkaar, de pot met tijgerbalsem open waar ze zich regelmatig mee insmeerden en de koffertjes uit de bagageruimte boven de stoel halen om weer een of ander te pakken. Dan doe je dus ook geen oog dicht. Als het donker wordt probeer ik te slapen maar wat als degene die voor of naast je zit het lampje aanklikt boven het hoofd, dat zit de persoon erachter of ervoor ook in het volle licht, dan mensen die om de haverklap de stewardess roepen/bellen omdat ze iets moeten midden in de nacht en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is nou eenmaal zo dat je jong wordt geboren met alle voor en nadelen maar dat je ook oud wordt met voor en nadelen. Laten we een beetje tolerant zijn tegenover elkaar we zijn nu eenmaal wereldreizigers geworden met alle voor en nadelen. Ouders met kleine kinderen hebben er meestal heel goed over nagedacht en de voors en tegens tegen elkaar afgewogen voordat ze een kapitaal uitgeven aan vliegtickets voor kleine kinderen, dat doe je niet zomaar.

Een ding staat vast na je geboorte ga je in de luiers en krijg je babyvoeding en als je bejaard bent ga je weer in de luiers en krijg je gemalen voedsel als het eten niet meer lukt, tussen die tijd moet je er met zijn allen wat van maken.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Het is gemakkelijk om te vergeten dat je zelf jong bent geweest. En het is ook gemakkelijk om te vergeten dat het wel die kinderen zijn die later de AOW moeten betalen. Omgekeerd hebben ouders een verantwoordelijkheid voor het gedrag van hun kinderen. Laat iedereen, jong en oud, in zijn waarde. Wordt de wereld en Indonesië een stuk gezelliger van.

Www.reisfamilie.nl

simpati
User
spacer line

Laat iedereen, jong en oud, in zijn waarde
Daar past taalgebruik als ouwe zeikers dan zeer zeker niet bij.

Bij dit topic wordt een normale vraag gesteld, de antwoorden zijn erg verschillend, maar hopelijk heeft Mirjam er wel iets aan gehad om dit topic te openen.
Ik wens Mirjam met haar gezin in ieder geval een erg leuke vakantie en geef één advies:
BEN ERG VOORZICHTIG MET ETEN EN DRINKEN , een kindermaag van streek kan de hele vakantie verpesten voor het hele gezin.
Groetjes,
Jan

elsbeth
User
spacer line

Ach, het is de mens nou eenmaal eigen zijn gemaakte keuzes te verdedigen.
Zo zal iemand die de stap heeft gemaakt met kinderen te reizen niet snel zeggen dat het een vergissing was. Net zo min zal degene die het nooit aan gedurfd (of gewild) heeft met kinderen te reizen snel zeggen dat het toch eigenlijk wel heel jammer was dat hij dat nooit gedaan heeft.
Zo blijven we lekker onze eigen keuzes verdedigen en moet iedereen het zelf weten.
Ik ben het met Yoke eens: hangt er helemaal vanaf hoe je er zelf mee omgaat.
En laten we wel wezen: Indonesie is geen Angola of Zuid Sudan.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Eerst maar eens reageren op het geen de oudere dames vinden.
Want had niet zo veel tijd gehad, omdat we naar Jakarta moesten en ja dan ben ik maar meegegaan.
Maar geloof mij ik heb het nog nooit zo slecht gehad in mijn leven dan wat ik nu meemaak..................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up!

Op 11-06-2012 15:58 schreef simpati:
Laat iedereen, jong en oud, in zijn waarde
Daar past taalgebruik als ouwe zeikers dan zeer zeker niet bij.

Bij dit topic wordt een normale vraag gesteld, de antwoorden zijn erg verschillend, maar hopelijk heeft Mirjam er wel iets aan gehad om dit topic te openen.
Ik wens Mirjam met haar gezin in ieder geval een erg leuke vakantie en geef één advies:
BEN ERG VOORZICHTIG MET ETEN EN DRINKEN , een kindermaag van streek kan de hele vakantie verpesten voor het hele gezin.
Groetjes,
Jan

Ben het helemaal eens met Jan ieder zijn eigen mug
Moet je eens horen als ze pas thuis komen van een vakantie, dan hebben een prachtig vakantie gehad.
Na een half jaarje dan hoor je pas wat voor ellende ze allemaal hebben meegemaakt.
de mens heeft altijd de neiging om het mooier voor te stellen dan het werkelijk was... Emoticon: Nice Emoticon: Shut up!

Wat een geklaag over kleine kinderen op vakantie. Ik vraag me af of al die klagers zelf wel eens met kleine kinderen hebben gereisd. Soms moet je wel eens reizen met kleine kinderen, zoals Yerun die nu in Nederland is met kind en vrouw op familie bezoek moet hij dat maar uitstellen tot het kind 12 of 16 of bijv. 18 is? Wij hebben nooit problemen gehad met reizen met kinderen ook niet in de auto, het is maar net hoe jij je opstelt en wat voor maatregelen je neemt om je kinderen zoet of bezig te houden. Een baby of kleuter die huilt die laat zich vaak horen bij opstijgen en landen en dus is een fopspeen of een voeding geven om de druk op de oortjes te verminderen, net als een stukje kauwgom bij volwassenen. Ik heb me er nog niet eerder mee bemoeit maar geloof me ik heb me vaker geergerd aan het gedrag van volwassenen in een vliegtuig dat dat het gehuil van een baby me heeft gestoord, kleine kinderen huilen nu eenmaal, die weten niet anders maar volwassenen zouden moeten weten hoe ze zich moeten gedragen.
Ik heb eens 2 dames voor me gehad en die hebben de hele nacht alle films bekeken die nog op een groot scherm werden afgespeeld, koptelefoon op en maar schreeuwen en lachen tegen elkaar, de pot met tijgerbalsem open waar ze zich regelmatig mee insmeerden en de koffertjes uit de bagageruimte boven de stoel halen om weer een of ander te pakken. Dan doe je dus ook geen oog dicht. Als het donker wordt probeer ik te slapen maar wat als degene die voor of naast je zit het lampje aanklikt boven het hoofd, dat zit de persoon erachter of ervoor ook in het volle licht, dan mensen die om de haverklap de stewardess roepen/bellen omdat ze iets moeten midden in de nacht en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is nou eenmaal zo dat je jong wordt geboren met alle voor en nadelen maar dat je ook oud wordt met voor en nadelen. Laten we een beetje tolerant zijn tegenover elkaar we zijn nu eenmaal wereldreizigers geworden met alle voor en nadelen. Ouders met kleine kinderen hebben er meestal heel goed over nagedacht en de voors en tegens tegen elkaar afgewogen voordat ze een kapitaal uitgeven aan vliegtickets voor kleine kinderen, dat doe je niet zomaar.

Een ding staat vast na je geboorte ga je in de luiers en krijg je babyvoeding en als je bejaard bent ga je weer in de luiers en krijg je gemalen voedsel als het eten niet meer lukt, tussen die tijd moet je er met zijn allen wat van maken
Ach, het is de mens nou eenmaal eigen zijn gemaakte keuzes te verdedigen.
Zo zal iemand die de stap heeft gemaakt met kinderen te reizen niet snel zeggen dat het een vergissing was. Net zo min zal degene die het nooit aan gedurfd (of gewild) heeft met kinderen te reizen snel zeggen dat het toch eigenlijk wel heel jammer was dat hij dat nooit gedaan heeft.
Zo blijven we lekker onze eigen keuzes verdedigen en moet iedereen het zelf weten.
Ik ben het met Yoke eens: hangt er helemaal vanaf hoe je er zelf mee omgaat.
En laten we wel wezen: Indonesie is geen Angola of Zuid Sudan.

Vrouwen bekijken dat dan van de zwakste kant.
Het is een keuze die gemaakt word en vooral tegenwoordig tijd is het bewust kiezen voor een nieuw leven dan het vroeger was.
Gelukkig is die tijd voorbij en kan men regelen wanneer ze kunnen komen het is allemaal mogelijk, zelfs of het een meisje of een jongen moet zijn.
Dat het laatste hier in Nederland en ik denk ook hier in Indonesië nog niet mag dat komt door die vervelende conservatieven religieus gedoe.
ovulatie-berekenen kan je ook, dus keuzes genoeg zelfs allemaal op internet te vinden, http://www.ovulatie-berekenen.com/
Maar over dat alles gaat het niet om, als je zoveel mogelijkheden heb dan weet je van te voren dat je een keuze hebt gemaakt waardoor je ook weet dat je niet alle vrijheid meer bezit, maar dat het gaat om het kind gezond groot te brengen.
Je gaat er niet mee sjouwen overal naar toe en vooral geen verre reizen maken en vooral niet naar risico landen waar van alles kan gebeuren.
Je hoef niemand tot last te zijn omdat jij zo nodig je niet wil opofferen voor je eigen belang ter willen van anderen.
Maar nu de Oma’s en de Opa’s ik ben daar keihard daarin ja ze zijn blij een nageslacht te krijgen ja ze zijn blij met veel kleinkinderen, maar niet ten koste van alles.
Ze hebben vroeger zelf genoeg in die strond luiers gezeten en verpest hun leven niet om Oma’s en Opa’s elke keer weer onder druk te zetten om hun te helpen met alles en nog wat.
Wij zien het in onze dansclub boven de 55 jaar, dan moeten ze afhaken, een woensdag middag zelfs opofferen, om de kleinkinderen op te vangen, terwijl ze zo graag bij de dansclub hadden willen blijven.
Het is triest dat te moeten aan zien.
De kinderen zelf moeten zo wijs zijn om hun moeder en vader dat te gunnen.
Ik blijf bij mijn standpunten dat je eerst zelf zorg dat ze groot komen en als ze het kunnen zelf beseffen dan is het tijd genoeg om op vakantie te gaan.
Bij Jeroen kan ik geen oordeel over iets oordelen, alleen dit, als alles gewoon gezond is zou ik zeggen tegen mijn ouders als je, je kleinkind wil zien dan kom je maar naar Indonesië.
Maar dat is een oordeel omdat ik niet kan weten of de ouders daarvoor bekwaam zijn.
Uitzonderingen heb je altijd.
Het is triest te moeten aanzien dat vele ouderen, vooral hier in Indonesië, niet aan het sociale leven kunnen deelnemen omdat ze geheel opgeslokt worden door hun kinderen.
Niet iedereen heeft een vrije keuze, als wat ik altijd heb gehad en verschillen zijn nu eenmaal groot.
Tot een bepaalde leeftijd zou ik zeggen genoeg is genoeg............. Emoticon: Confused Emoticon: Very funny Emoticon: Yeah right!

P.S. Even voor de duidelijkheid dit had ik nog niet gelezen ben door dat ik als voorzitter bij die dansgroep vake geconfronteerd, met wat hier vermeld staat....... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated
http://www.powned.tv/nieuws/bi(...)mishandeling_ou.html

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. zieleffe . Wel heel erg OT. Het onderwerp ging ergens anders over. De kinderen gaan namelijk mee op vakantie en worden juist niet voor vier weken bij opa en oma gedropt.

En verder ben ik het helemaal met je eens: wie een kind krijgt mag het houden! En opa en oma moeten genieten van het leven en (alleen als ze er zelf zin in hebben) van de kleinkinderen. Emotionele chantage kan alleen werken als de navelstreng nog niet doorgesneden is. Tegen de tijd dat er kleinkinderen zijn wordt het daar toch wel tijd voor.

Www.reisfamilie.nl

spacer line  

Mirjam Ook wij gaan met onze zoon jaar naar Bali. Ik volg je dus op het forum wij gaan
8 juli ruim 3 weken Bali op bijna de zelfde plaatsen waar jullie heen gaan.Dus alleinfo is welkom.het vervoer tussen de hotels regelen we zelf,6 locaties ,graag wat info
alvst bedankt.

chirpy
User
spacer line

PaulB
Het is gemakkelijk ervaring en kritiek af te doen als gezeik. Als iemand van avontuur houdt, ben ik het wel en zeker ook met mijn eigen kinderen en kleinkinderen. Wil je hebben dat de kinderen ook plezier hebben en het niet alleen een doordrammen is van de volwassenen, dan moet je genoeg tijd en mogelijkheden inbouwen waarbij de kinderen centraal staan. Met een klein kind de zee oversteken in mijn zeilboot, is voor een kind beslist niet leuk. Heel kleine kinderen in een wieg vallen daarbuiten. Wel het Ijsselmeer, want dan ben je binnen vier uur ter plaatse en heeft het kind alle tijd om zich te vermaken. Het lijkt alsof je spreekt zonder enige ervaring en niet nadenkt voor je antwoordt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-06-2012 13:08 4yoke4 wrote:

Een ding staat vast na je geboorte ga je in de luiers en krijg je babyvoeding en als je bejaard bent ga je weer in de luiers en krijg je gemalen voedsel als het eten niet meer lukt, tussen die tijd moet je er met zijn allen wat van maken.

Zeer wijze woorden Yoke, neem mijn petje er voor af, verdraagzaamheid dus.
In eerste instantie dacht ik ook, mens waar begin je aan met kleine kinderen.
Na het lezen van jouw posting moest ik ook even terug denken aan mijn eigen tijd.
Bagage tussen de voorstoelen en de achterbank, kussens en een slaapzak, vertrekken om 7 uur in de avond op naar het Gardameer, 1400 km.

Dochterlief 10 jaar met nicht (voor het gezelschap) op de achterbank en rond 10 uur in slaap vallen (nieuwtje was er af) ze merkten niet eens dat we gingen tanken of wisselden van bestuurders plaats.

Rond 7 uur in de ochtend waren ze wakker, stoppen en eten, daarna overvol van alles wat anders is als in Nederland.
Rond 10 uur begonnen ze zich te vervelen maar om 11 uur ter plekke Emoticon: Laugh out loud
Geen probleem dus.

Ja en jou verhaal van volwassenen die totaal geen rekening houden met anderen op een lange vlucht is verdomd herkenbaar.
En natuurlijk horen wij regelmatig kinderen jengelen op zo'n lange vlucht, maar vaak is dat een uurtje en klaar, ik erger mij meer aan mensen die als een dragonder door het looppad banjeren en iedereen die aan het gangpad zit en slaapt aanstoten Emoticon: Angry

Als ik verdorrie naar achteren moet dan loop ik als op eieren om niemand aan te raken.
Geef mij maar Indonesiërs, voordat we opstijgen slapen ze al en je moet ze wakker maken om te eten Emoticon: Laugh out loud
Net als mijn Pop, overigens een gezellige reisgenoot Emoticon: Confused

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Na het lezen van jouw posting moest ik ook even terug denken aan mijn eigen tijd.
Bagage tussen de voorstoelen en de achterbank, kussens en een slaapzak, vertrekken om 7 uur in de avond op naar het Gardameer, 1400 km.

Heel herkenbaar Malam, wat een tijd, wij gingen naar Spanje, net als bij jou tussen de voor en achterbank bagage een dekbed erover heen kussens in de buurt en daar zaten ze te spelen, spelletjes doen, kaarten, tellen hoeveel auto's er van een bepaald merk ons voorbij reden enz. niks geen psp, dvd, ipod of wat dan ook, zelf zingen in de auto. Iedere paar uur stoppen bij een plek waar ze konden spelen en zich uitleven, zelf eten maken in de caravan, een dutje doen en dan verder en via de route nationale bij de fruit kraampjes stoppen, kersen of ander fruit kopen of een marktje of bezienswaardigheid bekijken. 3 dagen deden we erover, we hadden de tijd. Het voordeel was natuurlijk de caravan, slapen en eten was dus geen probleem. Iedere morgen voor het instappen kregen ze een klein cadeautje, een strip boek o.i.d. wat een verschil met nu.
Nu moet het kind vastgebonden zitten in een autostoeltje kijken naar een DVD en stil zijn want Pa moet opletten en doorrijden, misschien is het veiliger dat het kind vastgebonden zit in stoeltje of gordel maar door het harde en langere tijd achter elkaar rijden lijkt het me niet minder gevaar opleveren, we worden oud Malam allemaal nostalgische gedachten! Vanaf baby hebben we met ze gekampeerd.

Naar Indonesie gaan onze kleinkinderen mee vanaf een jaar of zeven en dat gaat goed, vliegen vinden ze niet erg, er is genoeg aan boord te zien op het schermpje voor ze in de stoel of ze krijgen net als vroeger een kleinigheidje om zich mee te vermaken. Ze zijn aan die moderne dingen gewend, TV, Laptop, Ipod enz. de tijd vliegt als ze er zoet mee zijn, zijn ze eenmaal in Indonesie dan raken ze die dingen niet meer aan hebben ze geen tijd voor ze vermaken zich met andere dingen, vooral in de kampong. lekker in de bomen klimmen, voetballen en spelletjes doen, ze praten van alles door elkaar en ze begrijpen elkaar ook nog.

Als je goed op de hygiene let, je kinderen op tijd rust geeft, even een dutje laten doen als ze moe zijn ook al is het overdag, veel laten drinken, flessen water en geen ijs erin en ook dingen doet die voor kinderen leuk zijn dan is het geen probleem om met kinderen te reizen, je moet als ouders goed je verstand gebruiken en goed kijken en luisteren naar je kinderen als ze aangeven dat ze moe zijn, honger of dorst hebben dan komt het allemaal wel goed.

Volgende maand gaan we met zijn tienen, inclusief kinderen en kleinkinderen weer heen, de jongste is dan 7.

Voor ieder die met zijn kinderen op reis gaat, een fijne reis gewenst en een fijne tijd in Indonesie. Laat kinderen de leuke dingen zien maar ook de minder leuke, dan zien ze hoe bevoorrecht ze zijn om in Nederland te wonen, hopelijk worden het door dit soort reizen tolerante wereldburgers.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Whoaaaaaaa Yoke effe een beetje offtopic, nostalgie ja hahahaha.
Ik heb het 6 jaar geleden nog 4 weken gedaan met twee kleinkinderen, 9 en 5 jaar, maar wel met een camper.
Die twee schijters aan tafel met spelletjes en in de gordel, één van de mooiste belevenissen van mijn leven, Italië en Frankrijk, vergane glorie Emoticon: Cry

Vorig jaar is onze zoon nog 3 dagen in bij ons geweest met de oudste (die van de camper een zij inmiddels 14 toen ) en de jongste een hij 10 jaar.
Vliegen naar Thailand, na 2 dagen naar Jakarta, pfffffff 4 uur in de auto en ja hoor daar kwam het spul.
Tja ook voor de jongste geen probleem, vliegen niet, reizen niet Emoticon: Nooo
Lekker met mijn kleinzoon op de solex op stap geweest, zus had de pest er in Emoticon: Yes! maar ja die was met de camper op stap geweest een beetje adil moet er zijn Emoticon: Laugh out loud

Afijn inderdaad vraag ik me wel eens af, waar begin je aan maar ik was/ben zelf geen haar beter, als je de koters de nodige aandacht geef dan is het geen probleem.
Pffff Yoke met zijn tienen dat gaat de reis van jullie leven geven, kinderen en kleinkinderen bij je en naar de roots van vader en opa, potverdrie ik zou haast jaloers op je worden, heel veel plezier.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dankjewel Malam, we zullen proberen en wat van te maken deze zomer. Dan is ons nageslacht er allemaal een of meerdere keren geweest, leuk voor opa heeft hij weer wat te vertellen, verhalen uit de oude doos.
Misschien dat deze verhalen de mensen die met hun kids op vakantie willen gaan een steuntje geeft dat het echt wel zal lukken met een beetje goede wil.
Nou maar weer ON TOPIC anders worden we er nog af gedonderd.

Misschien is het zelfs wel gemakkelijker met een klein kind of een jong volwassene te reizen dan met pubers. Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Leuk Yoke, waar ga je heen met het hele spul?
Heel veel plezier alvast!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yerun die nu in Nederland is met kind en vrouw op familie bezoek moet hij dat maar uitstellen tot het kind 12 of 16 of bijv. 18 is?
ik wilde eerst nog een jaartje wachten, maar de tickets waren zo goedkoop dat we maar gegaan zijn. Op Schiphol kregen we nog complimenten van een ouder paar direct achter ons. 'Voorbeeldig gedragen'..en dat is fijn te horen natuurlijk.

Als anderen niet willen dat ze baby's om zich heen hebben (of de kans erop) dan huren ze maar een eigen vliegtuig of kopen ze business class.. Het vliegtuig is niet meer als openbaar vervoer, dus een beetje rekening met anderen houden lijkt me niet meer als normaal.

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Op 15-06-2012 19:42 schreef Yerun:
Als anderen niet willen dat ze babys om zich heen hebben (of de kans erop) dan huren ze maar een eigen vliegtuig of kopen ze business class.. Het vliegtuig is niet meer als openbaar vervoer, dus een beetje rekening met anderen houden lijkt me niet meer als normaal.

Check ;-)

Www.reisfamilie.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-06-2012 20:24 Dhans wrote:

[quote removed]

Check ;-)
Emoticon: Shiny Er zijn namelijk mensen die denken dat vliegen iets van prive-vervoer is of zo..nou ja, dat kan natuurlijk, maar was wellicht waar in de begintijd van het straalmotor-tijdperk. Nu vliegt al het klapvee met economy-class (inclusief ikke) ...Helaas 12.5 uur zitten, maar het is niet anders.

spacer line  

Mirjam
wik gaan ook naar bali in jyli met onze zoon van 5
nijna het zelfde opk 3weken en naar de zelfde
plaatsen misschien contact met elkaar.

chirpy
User
spacer line

Het gaat mij er niet om mensen te veroordelen die met kinderen op stap gaan. ook wij hebben met de auto best verre reizen gemaakt, maar dan heb je de vrijheid om te stoppen, uit te stappen enz. Voor kinderen gelden andere tijden dan voor volwassenen. Houd hier rekening mee. En wat heeft een klein kind aan het buitenland? Pas tegen de tijd dat ze naar de eerste klas, sorry groep 3 gaan, begint het echte beleven. Voor die tijd is het van weinig nut de argumenten te hanteren van ervaring opdoen en dergelijke. En familiebezoek heeft nog een andere insteek dan alleen op vakantie gaan. Misschien is mijn mening als oud onderwijzer toch niet zo onzinnig.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 15-06-2012 19:33 elsbeth wrote:
Leuk Yoke, waar ga je heen met het hele spul?
Heel veel plezier alvast!

Bedankt Elsbeth.

We doen 3 dagen Bali om uit te rusten van de vliegreis, kunnen de kinderen ravotten, zwemmen enz. Dan naar Yogya vliegen, 3 dagen daar, door naar omgeving Jepara, 3 dagen, door naar Semarang en omgeving 3 dagen. In Yogya een dagje met de becak door de stad, 5 becaks achter elkaar, zie het al voor me.De borobudur en andere bezienswaardigheden bezoeken, met de kinderen naar een pretpark of dierentuin. Jepara familiebezoek en omgevening verkennen waar opa geboren is, de kampong vonden de kleinzoons het leukst de vorige keren.Door naar Semarang waar Opa gewoond heeft, mijn dochter wil dat graag allemaal zien, ze gaat voor het eerst met haar gezin mee. Terug naar Yogya om met de avondvlucht weer naar Bali te gaan, vluchten geboekt via Jeroen, toppy hoor, net als de vorige keren.Voor de hele periode op Java hebben we een 11 pers. bus gehuurd, dus geen gezeur met vervoer zoeken en we hebben voor het grut niet alleen tempels, gebouwen en andere bezienswaardigheden in de planning maar ook ontspanning.
Er is genoeg te doen en te zien waar ze wat aan hebben. De route ligt vast maar daar kan ook vanaf geweken worden indien nodig en gestopt ook om te eten of even te rennen. Eten is geen probleem, ze lusten allemaal rijst en hebben het nodige al mee gekregen van de indische cultuur.

Dan terug naar Yogya en vandaar weer terug naar Bali voor de laatste 2 weken, ook daar weten wij ons wel te vermaken. Dat we voor Bali gekozen hebben komt omdat we er de hele ramadan zijn, op hari Merdeka weer vertrekken, dus 2 dagen voor idul fitri.
We hadden geen keus i.v.m. de schoolvakantie en werk.

We hadden een reis in de planning aankomst Bali en na een paar dagen door naar Java voor een langere trip en dan van Soekarno-Hatta weer vertrekken naar Ned. maar dat leek ons achteraf geen goed idee omdat het er wel hartstikke druk zal zijn met pulang kampung gangers en macet op de wegen. Hopen dat het nu wel allemaal zal lukken, het is nog begin van de vasten en de vluchten liggen vast

En ja Chirpy, voor zo'n rondreisje vinden wij een leeftijd van 7 jaar ook aanvaardbaar, op die leeftijd gingen de kleinzoons ook voor het eerst mee.Neemt niet weg dat met een kleiner kind reizen ook goed gaat maar dan moet je de nodige maatregelen nemen om te voorkomen dat ze ziek worden.

Ziek worden kan je trouwens op elke leeftijd, ik heb het zelf wel meegemaakt en in het ziekenhuis gelegen maar ook dat is weer goed gekomen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Met al dat nostalgie hadden we geen last van elkaar.
Maar zoals de exclusiviteit, nu niet meer er is, denkt men dat alles geoorloofd is.

Dat waren pas tijden dat je verantwoordelijk voor je eigen kroos was.
de tijden veranderen niet altijd ten goede................ Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,493 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com