indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

martman
User
spacer line

Ik ga samen met mijn vriendin eerst een week naar bali en dan 3 weken reizen richting jakarta.. Nou willen wij natuurlijk niks te kort komen daar, en verscheidene reisjes doen.. hoeveel geld zou je dan ongeveer mee moeten nemen?

bedankt alvast voor je reactie

spacer line  

Accommodatie, transport, eten en drinken, attracties bezoeken, souvenirs kopen, met 2 personen? Ik zou richting de Euro 120 tot 150,- per dag denken dus voor 4 weken ca. Euro 3.500,- tot 4.000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor dat bedrag zul je inderdaad niets te kort komen. Maar met de helft moet het ook wel lukken als je niet in sterren-hotels hoeft te slapen (maar goede middenklasse) en je ook niet alles vliegend doet (maar met de trein/luxe bus).

elsbeth
User
spacer line

Wij waren vorig jaar, op basis van 6 personen (aldoor twee 3-persoonskamers) voor 3 dagen Bangkok, 15 dagen Sumatera, 7 dagen Java, 9 dagen Bali p.p. € 55,- per dag kwijt, incl. accomodaties, 3 binnenlandse vluchten, snorkelen, olifantentour, orang utans bekijken, fietsen huren, overig vervoer, alle maaltijden. Kortom, inc. alles, we hebben echt alles gedaan wat we maar leuk vonden. Moet erbij zeggen dat 15 dagen Sumatera de prijs lekker drukt. Afwisselend dure en goedkope hotels, waarbij de dure hotels zeker niet leuker waren. Je kunt het zoals Yerun zegt veel goedkoper maken, maar een vakantie wordt altijd duurder dan je van plan was, ook in Indonesie. Ik zou dus zeker voor 2 personen € 100,- tot € 120,- aanhouden. Als je budget minder is (weet niet hoe oud je bent??), zul je meer met openbaar vervoer moeten doen en simpeler hotels moeten nemen. Toen ik jong was, had ik echt andere eisen aan een hotelletje en was alles veel goedkoper. Eten hoef je niet op te beknibbelen, kost al zo weinig.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 01-06-2012 11:21 Amed East Bali wrote:
Accommodatie, transport, eten en drinken, attracties bezoeken, souvenirs kopen, met 2 personen? Ik zou richting de Euro 120 tot 150,- per dag denken dus voor 4 weken ca. Euro 3.500,- tot 4.000,-.

wat aan de dure kant / berekend

maar goed voor bali kan dat wel aardig kloppen

java makkelijk kan je het met de helft doen eten rond touren etc tenzij je 4 of 5 sterren wil slapen Emoticon: Party!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Ja, of in een kos-kosan slapen, je transporteren op een motor of in bus, eten in een warung of bij een kaki-lima en de attracties van achter het hek gratis bekijken. Kost nog minder, maar of dat nou vakantie is Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
User
spacer line

Voor de volledige vakantie ( 4 weken ) zonder vlucht zal het wel kloppen wat Amed zegt.
Dit is toch mijn ervaring.... een beetje westerse normen inbegrepen natuurlijk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB; ben ik toch niet helemaal met je eens zo. Af en toe een bus of trein pakken i.p.v. het vliegtuig is toch juist vakantie? Vliegen is nu ook weer niet zo leuk, zo in je stoel blijven zitten en weinig zien.

Eten op straat doe ik nog altijd met liefde, zeker als het lekker vers is mag ik graag aanschuiven. Recentelijk nog bebek goreng op de boulevard van Ambon Stad en rujak een paar kilometer verderop in Natsepa. Hier in de buurt haal ik vaak een goede bak nasi goreng of mie goreng. Allen onder de 2 euro per maaltijd inclusief drinken (geen drank). En dat is niet afgedingd verder, maar wel gewoon standaard prijzen.

Attracties van achter het hek bekijken werkt niet inderdaad, maar dat zijn nu over het algemeen ook niet de uitgaven, 9 euro voor de Bodobudur is het duurste wat ik betaald heb voor kaartjes voor historische/culturele plekken. Ancol is duurder, maar mijd wel weekeinden en feestdagen anders sta je tussen 100.000 anderen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

en in een kos-kosan slapen heb ik ook wel eens gedaan.. maar dat was mijn vrijgezellen-periode.. en dus verleden tijd. Dat was overigens niet per se goedkoop door 'bijkomende kosten', maar wel vaak leuker als een hotelletje.

spacer line  

On 02-06-2012 11:32 Yerun wrote:
en in een kos-kosan slapen heb ik ook wel eens gedaan.. maar dat was mijn vrijgezellen-periode.. en dus verleden tijd. Dat was overigens niet per se goedkoop door 'bijkomende kosten', maar wel vaak leuker als een hotelletje.

Kos2-an heb ik ook 2 keren gedaan (via een kennis bijna 2 maanden ), wel alles er op er aan, met aansluitinginternet /a.c /tv , eigen kamar mandi .
Ongeveer 1.5 jut/permaand in Kemanggisan Raya Jakarta , per dag uitgereken 4 euro.
Het is geen hotel , voor dat bedrag kan je alleen 3 dagen slapen in een hotel(3* .), exclusief ontbijt( wel voor 2 personen).
Voor korte afstanden ga ik vaak huurauto combineren met trein of travel .
Met eten ben ik wel kieskeurig ( zwak gestel , met de kans op veel pprrrreeeet) .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens.. zou ik nooit zoveel geld meenemen in cash als dat ook een vraag zou zijn.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Je kunt het duur maken door te slapen in sterren hotels, transport met auto en chauffeur veel vliegreizen. Als wij nu rondreizen in Indonesie wisselen we auto met chauffeur af met lokale (luxe) bus of trein en slapen in middenklas hotels. Op basis van 3 personen hebben wij afgelopen vakantie €80,- per dag uitgegeven, inclusief 2 vliegreizen. Net zoals Elsbeth wisselen we luxe en minder lux af.

elsbeth
User
spacer line

€ 80,- p.p.p.d. (lijkt me erg veel), of € 80,- p.d. met 3 personen (lijkt me nl. weer erg weinig)??

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Het is €80,- per dag voor 3 personen, 2 volwassenen en 1 kind. De reis hebben we vorig jaar gemaakt. Inclusief 2 binnenlandse vluchten Java-Medan-Java rondreis noord sumatra en java . 2 dagen auto met chauffeur, verder met trein en (luxe)AC bus, verblijf middenklas hotels, meestal rond de 250.000 idr. en diverse excursies.

elsbeth
User
spacer line

Ja, dat moet dan wel kunnen. Onze kinderen zijn al te groot voor de kinderkortingen. En wat ik eerder al opmerkte: Sumatera drukt de prijs behoorlijk. Wij hebben behoorlijk wat dagen niet meer dan 60-65 euro uitgegeven per dag, met z'n zessen. (excl.accomodatie, maar ook die was meestal spotgoedkoop). Bali is een stuk duurder.

Indoboy20
User
spacer line

Als ik jou was dan zou ik gewoon pinnen waar er een maestro logo staat. Panin Bank, Maybank werken prima als je Rabobank/ABN-Amro/ING hebt. Max 3 miljoen rupiah per transactie. Totale limiet is dacht ik 5.5 miljoen per dag per pasje.

Veel cash meenemen is gewoon niet slim.. Oh en als je Rabobank hebt, vergeet dan niet voordat je weggaat in je bankinstellingen op internet het werelddeel 'Azië' te activeren, omtrent het kunnen pinnen in Indonesia. Anders komt er geen geld uit de 'muur'.

Veel plezier. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

jstar
User
spacer line

Op 02-06-2012 15:52 schreef Yerun:
Overigens.. zou ik nooit zoveel geld meenemen in cash als dat ook een vraag zou zijn.

Inderdaad. Bijna niets meenemen !!!!

Veel ATM's accepteren ook Maestro. En in elk restaurant of supermarkt kan je met credit card betalen (je moet ze vaak wel uitleggen dat er een PIN code op zit).

En zeker niet wisselen in Schiphol of zo, je krijgt een veel betere koers in RI.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,554,646 topic views - 232,847 posts - 13,679 topics - 22,706 members - last post @ 27-06-2019 05:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,925,360 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com