indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Even om gevoel te krijgen van de lokale situatie in Java en Bali. Wij reserveren muv het eerste hotel na het vliegveld meestal niks. Hoogstens een dag of wat vooruit bellen als we weten waar we aankomen. Maar meestal parkeer ik vrouw en kinderen in een restaurant en zoek wat. Luktte prima in India, Thailand en Maleisie, ook rond Kerst en in Juli, Augustus.

Denken jullie dat dat in Indonesie ook gaat lukken? En maakt de Ramadan nog uit? We vliegen terug op 090812, dus royaal voor Idul Fitri.

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Hangt er vanaf war je gaat zitten, Hans. Op Java zal het volgens mij wel lukken, op Bali lastiger. Afgelopen zomer meerdere mensen ontmoet die tientallen telefoontjes moetsen doen om voor 2 personen accomodatie te vinden in Ubud.
Oost Bali zal misschien veel makkelijker zijn, maar daar weet Amed East Bali vast meer van.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

ln plaatsen zoals Yogya, zou je wel eens heel lang moeten zoeken voor je iets gevonden hebt.
Twee jaar geleden gingen we kamers reserven voor augustus, we deden dat in april. We hebben toen een enkele hotels moeten bellen voor we plaats hadden!
Doe eens een steekproef en bel een hotel en vraag of ze plaats hebben.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Als je van emailen, sms'en, telefoneren en (lang) rondkijken / zoeken naar accommodatie houdt, dan moet je zeker in Juli en Augustus hier op Bali niets reserveren.

Wil je echter een ontspannen vakantie, dan zul je de accommodatie (zeker de populaire / goed-gelegen hotels) hier op Bali voor de maanden Juli en Augustus vantevoren moeten uitzoeken en boeken, vastleggen en (aan)betalen om teleurstelling of gedwongen verblijf met vrouw en kinderen in een "hondenhok" te voorkomen.

Je zult geen last hebben van (de dagen voor en na) Idul Fitri / Suikerfeest. Dat vindt pas naar verwachting plaats op 18 of 19 Augustus en dan zijn jullie zo te lezen al lang weg.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
User
spacer line

Inderdaad zoals Amed zegt.
2 Jaar terug zelfs in de maand mei een 10 tal hotels moeten doen in Ubud voor iets deftigs te vinden voor een 4 tal nachten.
Hondenhokken genoeg gezien !!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Ik zat inderdaad ook aan Yogyakarta te denken. Ik herinner me nog hoeveel moeite Yoke had om iets te vinden. Nou was die wel met meer personen, maar toch.
Volgens mij overigens niet alleen Idul Fitri zelf invloed op de beschikbaarheid, maar ook de hele ramadan.
Is het niet zo dat toeristen tijdens de ramadan liever op Bali dan op Java zitten?
En dat Bali daardoor vanaf 20 juli extra druk is? Vorig jaar eind juli/begin augustus was Ubud tjokvol.
Je kent Indonesie van heel lang geleden, er is een hoop veranderd. En op sommige plekken helemaal niks. Maar volgens mij ben jij niet op zoek naar 4 sterrenhotels en houd je meer van de simpelere accomodaties, klopt dat?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Je moet er rekening mee houden dat de middenklasse hotels volledig vol zullen zitten. Blijven over: de topklasse en de hondenhokken. In de laatste klasse wil je echt niet zitten, en al zeker niet met kinderen, en de eerste klasse is leuk als je het kan en wil betalen.
Tien jaar geleden reserveerde ik ook niets, op Java en Bali kun je nu bijna niet anders.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Mochten jullie de laatste paar dagen in Candidasa, Bali, willen zitten: ik heb 3 tot 8 augustus nog vrij...check onderstaande link! Selamat datang! Emoticon: Party!

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Duidelijke taal; wordt het toch allemaal wat meer gereguleerd. Ik denk dat we tegenwoordig flashpacker zijn, dus medium klasse hotels met een zwembadje. En die waren lastig begrijp ik. De lol van het vrije reizen gaat er wel een beetje af zo...

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Hangt er vanaf welke eilanden je pakt. Sumatera, Kalimantan, Sulawesi en ik neem aan de eilanden verder naar het Oosten zal je gewoon op de bonnefooi heen kunnen gaan en zijn ze blij toeristen te zien. Java en zeker Bali is natuurlijk veel drukker, zeker op de touristtrail.

elsbeth
User
spacer line

Hans, ik kan je nog een leuk, absoluut niet toeristisch tripje in West Java aanbevelen:
3 dagen Halimun National Park, daarna laten afzetten in de Ocean Queen in Cisolok, bij Pelabuhanratu, zuidkust van West Java (daar zal zeker nog plaats zijn, erg leuk en ontspannen). We hadden een zeer leuke en goede gids, aanbevolen door Erwin van "hier". We zijn door onze gids opgehaald in Bogor en sliepen 2 nachten in een piepklein gehucht in het huis(je) van een Indonesische familie, zeer basic, maar schoon, eigenlijk in the middle of nowhere. Deze trip nam voor ons 6 dagen in beslag. Daarna vanaf Jakarta door gevlogen naar Bali.

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

We nemen contact op met Erwin.

Www.reisfamilie.nl

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Herstel; is er een manier om een DM te sturen via dit forum?

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Dit is het emailadres van de door Erwin aanbevolen gids:

adang1972Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. elsbeth; hartelijk dank

Www.reisfamilie.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,708,015 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com