indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SaelBo
User
spacer line

Ik ben van plan om vanaf Oktober langdurig vrijwilligerswerk te gaan doen aan de Borobudur tempel. Mijn initieel idee was om dit 6-8 maanden te doen.

Een soc-cultureel visum voor 60 dagen in België aanvragen, dan 4 keer verlengen ter plaatste. Echter, hierna ben ik een beetje de kluts kwijt. Kan ik/ is het beter om:
- naar bv Kuala Lumpur te gaan en daar opnieuw een socio-cultureeel visum aan te vragen in de ambassade voor 2 maanden
- naar buitenland gaan en opnieuw binnenkomen in Indonesia, toeristenvisum voor 30dagen aanvragen en dan nog een maal verlengen

Wat is jullie ervaring met lange verblijven? Bovendien, wat kan ik het beste doen: uitleggen aan de ambassade dat ik vrijwilligerswerk ga doen, of gewoon zeggen dat ik héééél graag Indonesia bezoek voor een zéér lange tijd op exact dezelfde plaats Emoticon: Smile

Groetjes en alvast bedankt!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor vrijwilligerswerk heb je een werkvergunning nodig, dus je verhaal met sosial budaya gaat helaas niet op.

Ga je niet werken dan kun (lees: moet) je na al die verlengingen gewoon het land uit om een nieuw visum aan te vragen. Niets bijzonders, is ook al heel veel over geschreven hier.

Ho Lee Fuk

simpati
User
spacer line

Allereerst welkom op dit forum.

Wat is jullie ervaring met lange verblijven?
In ieder geval niet meer voor een Social Budaya naar Kuala Lumpur maar naar Penang of Singapore.
In Singapore is het mogelijk binnen één dag als je een visaconsulent gebruikt.
In Penang kan het probleemloos zelf, duurt het wel twee dagen.

MET EEN SOCIAL BUDAYA IS HET TEN STRENGSTE VERBODEN OM TE WERKEN!
Succes,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,916 posts - 13,715 topics - 29,373 members - last post @ 29-03-2020 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,596,206 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com