indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 27-05-2012 12:10 schreef Yerun:
meer weggooien.

Hier ben ik het niet mee eens Emoticon: Nooo
Het woord zegt het al "warung" dit staat voor kleinere tentjes.
De voorraad wordt iedere dag vers gemaakt en wordt verkocht tot dat het OP is.
Simpel, men maakt 50 porsie's en als deze op zijn gaan ze naar huis.
Als iedere dag ruim voor sluitingstijd deze 50 altijd op zijn verhogen ze het aantal Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 27-05-2012 12:22 siebjans wrote:

[quote removed]

Hier ben ik het niet mee eens Emoticon: Nooo
Het woord zegt het al "warung" dit staat voor kleinere tentjes.
De voorraad wordt iedere dag vers gemaakt en wordt verkocht tot dat het OP is.
Simpel, men maakt 50 porsie's en als deze op zijn gaan ze naar huis.
Als iedere dag ruim voor sluitingstijd deze 50 altijd op zijn verhogen ze het aantal Emoticon: Yes!

Ik ken kleine warung KUPAT Tahu die tegenover 5* Hotel in Noord Bandung gelokaliseerd zijn.
Omstreeks 10-11.00 zijn ze al uitverkocht. Hun klanten zijn naast "gewone Indonesiers"zoals tukang beca tot en met Jakartanen die met hun dure auto gepaarkeerd staan en aan het smikkelen zijn van de overheerlijk kupat tahu.
What about DAPUR SUNDA, of Warung AMPERA.
Dat was ook een warung voor de gewone man die uitgroeide tot franchiseketens .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Om Sid, en precies dat is wat ik bedoel Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Een warung makan, JA daar denk ik ook vaak aan Emoticon: I love it

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik durf zelfs te zeggen dat IK het het beste idee vind wat ik in tijden voorbij heb zien komen Emoticon: Smile

spacer line  

Ik vroeg aan die uitbater, kenapa sdh habis.
Hotperdom, kom ik van Jakarta en van Bandung Centrum (logeerde in jln Asia Afrika) en dan uitverkocht.

Waarom gaat hij niet langer open , kan je meer verdienen.
Antwoord , ik lever geen massaproduktie .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Nou ik heb dat ooit gevraagd aan iemand en die antwoorde;

Ik ben tevreden met hetgeen ik overhoud Emoticon: I love it

Wellicht zit daar de gunci al als men zich wil onderscheiden...

spacer line  

On 27-05-2012 12:54 siebjans wrote:
Nou ik heb dat ooit gevraagd aan iemand en die antwoorde;

Ik ben tevreden met hetgeen ik overhoud Emoticon: I love it

Wellicht zit daar de gunci al als men zich wil onderscheiden...

Dat is o.a de kunci("sleutel).
Men is nog steeds ambachtelijk bezig .
2 jaar geleden hd ik gesprek met een taxisupir.
Zijn neef heeft een stuk of 4 warung teh/kopi/supermie .
Perdag haalt hij 250.000 rup per stalletje dus zeg maar 80 eurie (net) .

Zelfs dese menir uit Amsterdam staat te likkebaarden , 80 eurie per dag (als het waar is!!) maal 25 dagen per maand is 2000 eurie (belastingvrij zonder BTW).
Heeft hij zijn vorstelijke AOW niet meer nodig.

Terug naar tukan Ketupat Tahu van bepaalde segment( langs de straat).
Zijn portie kost 15.000 , winst ongeveer 7000 rupiah , maal 50 portie is , 350.000 rup
Of 30 eurie per dag.
Voor =+/- 3 uren werken.

Normaal kost een portie lotek of ketoprak 8000-10.000.
Bij de bewuste stalletje/gerobak komen ook Jakartanen , en die dag een verdwaalde turis uit Amsterdam, vandaar dat het duurder is.

spacer line  

On 27-05-2012 11:54 elsbeth wrote:
Jeff, probeer eens door die soms negatieve toon heen te lezen en lees de adviezen op inhoud. Dan zie je dat hier wel degelijk onderbouwde adviezen worden gegeven, de meeste ook nog door mensen die hier al lang wonen . Het is niet leuk om je plan te zien wankelen, maar wees blij dat mensen je eerlijk zeggen wat voor problemen je tegen kunt/zal tegenkomen. Zachte heelmeester maken stinkende wonden.

Goed onderbouwde adviezen .Dats waar alleen moet een nieuwe lezer ook een evenwichtige advies of mening krijgen.
Zoiets van:
1.De voordelen zijn ..........
2.De nadelen zijn ..............
3.De kosten, verblijfvergunning etc is ongeveer zoveel.
Formeel kan je nalezen in diverse site .

Informele kosten zijn ongeveer zoveel.
Het alleen toeteren van negatieve zaken (mss eigen ervaring ?) en zelfs soms afzeiken kan mensen afschrikken.

Zie mijn en Siebjans posting .
Woon niet daar maar, wel al een tijdje bezig met een deelname (als stille vennoot) .

elsbeth
User
spacer line

Ben ik helemaal met je eens, Sid.
Ik kan absoluut niet beoordelen of zoiets rendabel is, waar dan ook in Indonesie.
Het is jammer dat de toon de inhoud overschaduwt. Iemand heeft een plan, is hier mogelijk nieuw op het forum, wil nog het ÚÚn en ander uitzoeken. De aanval wordt toch vrij snel ingezet (niet door iedereen), poster gaat zich verdedigen en wordt mede daardoor meteen in een bepaalde hoek geplaatst. Gelukkig komt Sieb nog even om de hoek kijken voor een tegengeluid. En dan wordt het afwegen inderdaad.

elsbeth
User
spacer line

Ik lees nog even terug en kom tot de conclusie dat de toon eigenlijk reuze meeviel. Sorry heren, als ik jullie onheus bejegend heb! Excuses.

spacer line  

On 27-05-2012 17:05 elsbeth wrote:
Ik lees nog even terug en kom tot de conclusie dat de toon eigenlijk reuze meeviel. Sorry heren, als ik jullie onheus bejegend heb! Excuses.

Voor oudgedienden is het nog redelijk meegevallen.
Er zijn ergere posting /reacties waar nieuwelingen die de spelregels en de mensen niet kennen gelijk afgeschoten worden.

elsbeth
User
spacer line

Volgens mij is het belangrijk om feiten te blijven geven, zonder dat te doorspekken met allerlei oordelen als Balilovers, losers of weet ik veel wat. Het is niet nodig en je bereikt het tegenovergestelde: je wilt dat iemand zijn ogen opent, maar hij zal ze eerder sluiten. Je helpt er dus niet mee. Zelfde als iemand met een foute man aan komt. Feiten blijven benoemen, maar vooral niet zeggen dat die vent gedumpt moet worden, want ze zal hem alleen maar gaan verdedigen en strakker in haar armen sluiten.
Maar nogmaals: ik vond het in dit topic allemaal vrij netjes gezegd.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Surya Atmadja, mooie herkenbare verhalen, vooral over de warungs in Bandung die al vroeg dicht zijn wegens uitverkocht. Onze familie heeft ook een warung "Sego Gudeg Mbak Hanny" vlakbij Kampus IT Telkom. Prijzen voor een goed bord eten beginnen bij 5000rp, duurste is 10000rp dus daar kun je je geen buil aan vallen. Wel hard werken, zo'n warung want je moet iedere ochtend als een van de eersten op de markt zijn om de verse waren te kopen. En ze zijn tot 10/11 uur open 's avonds. Als dat in Nederland kon, dan zouden we zo van de werkloosheid af zijn, maar helaas zijn Nederlanders niet ge´nteresseerd in eten Emoticon: Stupid

From Dayeuhkolot with love

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Pakotree, ik ben in ieder geval heel benieuwd of jullie "warung" en wanneer operationeel wordt/is.

Zou leuk zijn als je het ons laat weten Emoticon: Yes!

spacer line  

Beste pakotree,

Wat hebben jullie ondernomen en hoe ver zijn jullie? Het idee is niet makkelijk maar wellicht haalbaar. Waarom niet iets Nederlands gaan proberen. Een oud Hollandsche poffertjeskraam van hout met lekkere gula Java, fruit, pannekoeken met babi guling spek?
Dan heb je iets nieuws en wellicht trekt het mensen. De investering is minimaal.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

pakotree
User
spacer line

Bedankt voor alle reacties. Wij hebben door de negatieve toon heen gekeken en de adviezen in gezien. De positieve reacties hebben ons gemotiveerd om in ons plan te blijven geloven.

Op dit moment zijn wij hard bezig met het maken van een goed businessplan.
Bepaalde dingen kunnen we pas in Bali zelf uitzoeken; zoals het vinden van een lokatie en de kosten die wij zullen hebben voor de huur, verbouwing en inkoop van goederen. Wij kunnen met jullie hulp wel een bepaalde schatting maken.

Verder zijn wij aan het uitzoeken wat voor soort visum ik precies nodig heb. De planning is dat wij minimaal 4 maanden zullen blijven voor het opzetten van de Warung.

- Weet iemand van jullie een leverancier van vlees, drankjes en wat is de gemiddelde prijs?
- Weet iemand of het per se nodig is om een werkvisum (Kitas?) aan te vragen of gewoon een vakantievisum? Anjani is Indonesisch en heeft een Indonesisch paspoort, dus we doen alles op haar naam.
- Om onszelf in levensonderhoud te voorzien moeten wij in de eerste maanden wel geld verdienen. Is het voor mij dan nodig dat ik een werkvisum heb? En ik heb vaker op dit forum gelezen dat er dan bepaalde voorwaarden aan vasthangen. Welke zijn dat? En hoeveel zal dat gaan kosten?

Bedankt!

Ps Leuk om te horen dat jullie geinteresseerd zijn in de voortgang! Emoticon: Smile

spacer line  

Alles op je naam van je Indonesische vrouw( wel moet ze Indonesische nationaliteit hebben) .
Wil je zelf werken dan moet je een werkvergunning hebben , zo niet kan je gedeporteerd worden als je verlinkt of gesnapt wordt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,158 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com