indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

aschwin
User
spacer line

Hallo forum,

Wij gebruiken een aantal voedingsupplementen, gewoon omdat we ons er beter bij voelen. Maar omdat het geen medicijnen zijn, hebben we er geen doktersverklaring voor.

Moet ik nu echt voor elk dingetje op de site van de douane controleren of ik het mee mag nemen, of zien jullie er niet zo snel een probleem in dat wij dit mee willen nemen? Wat is jullie ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

Aschwin

toedeloe
User
User icon of toedeloe
spacer line

Ik denk dat het handig is om aan te geven om welke voedingsupplementen het gaat.
Want wat hier een supplement is dat kan daar een verboden stof zijn.

Wees voorzichig, zeker met onbekende stoffen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gewoon meenemen. Doe ik al jaren.
Verder is het eerder omgekeerd als het gaat om verboden stoffen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

toedeloe
User
User icon of toedeloe
spacer line

On 17-05-2012 22:07 Anne Mieke wrote:
Gewoon meenemen. Doe ik al jaren.
Verder is het eerder omgekeerd als het gaat om verboden stoffen.

Ik vind dat een onverantwoorde opmerking Anne Mieke.
Zolang je niet weet om welke stoffen het gaat kan je daar geen uitspraak over doen.

Als een bepaald supplement al een zeer kleine hoeveelheid THC bevat dan is het maar te hopen dat ze dat niet opmerken.

En hoe zal de douane reageren op een potje pillen waarvan ze de tekst niet begrijpen?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mijn vrouw neemt steeds voedingssuplementen mee, nog nooit problemen mee gehad.
Wij hebben ook nog nooit een koffer moeten openmaken, en dat na +10 reizen naar IndonesiŽ.
En ALS ze je supplementen er dan al uit halen, dan vertel je ze gewoon dat het vitaminen zijn. Zolang de hoeveelheid niet abnormaal groot is, geeft dat geen problemen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-05-2012 01:01 toedeloe wrote:

[quote removed]

Ik vind dat een onverantwoorde opmerking Anne Mieke.
Zolang je niet weet om welke stoffen het gaat kan je daar geen uitspraak over doen.

Als een bepaald supplement al een zeer kleine hoeveelheid THC bevat dan is het maar te hopen dat ze dat niet opmerken.

En hoe zal de douane reageren op een potje pillen waarvan ze de tekst niet begrijpen?
Je weet toch zelf wat er in producten zit die je gebruikt? Op basis daarvan ben je zelf verantwoordelijk voor het al dan niet meenemen ervan.

Hoe de douane reageert als ze een etiket zien dat ze niet begrijpen? Niet, dat boeit ze geen drol, zolang ze niet zeker zijn dat er iets aan valt te verdienen. Als jij langsloopt met je potje vitaminen, dan zul je niet eens gecontroleerd worden omdat het toch niet bijzonder is dat er iemand een potje pillen mee neemt.

Ho Lee Fuk

aschwin
User
spacer line

Bedankt allemaal voor de reacties en ook waarschuwingen.

Op zich zijn het geen spannende stoffen die er in zitten. Ik ben er zelf ook niet zo bang voor, alleen kon het zijn dat jullie vanuit ervaringen of kennis konden vertellen wat absoluut niet zou kunnen.

THC, bijvoorbeeld, tja, dat is iets wat je bewust bij je hebt. Al dan niet in een pil. Als je het niet weet, dan is dat vreemd.

Ik doel meer op multi-vitaminen, natuurlijke rustgevers voor het slapen, omega-3 enz. Als er een algemeen verbod op supplementen zit en ik neem een koffer vol mee, dan is dat vragen om problemen.

Maar wat ik uit de reacties begrijp, gaat het om interpretatie van de stoffen. Daar lig ik niet zo wakker van. Er zitten geen siberische tijgertanden in of vleermuisvlerken.

Nogmaals bedankt, ik houd het wel beperkt tot het hoogst wenselijke om mee te nemen.

Groeten,

Aschwin

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aschwin,

Dat soort homeopatische middelen is allemaal geen probleem. Dit land hangt zelf ook van dat soort producten bij elkaar, alleen heet het hier jamu . Zo neem ik naar Nederland ook wat mee zodat ik in het vliegtuig lekker slaap ( pil lelap ), puur homeopatisch. Niets mee aan de hand.

Heb je twijfels? Controleer het, of laat het lekker thuis als het even kan.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,159,475 topic views - 240,310 posts - 13,732 topics - 33,695 members - last post @ 29-10-2020 20:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,538,651 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com