indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 21-05-2012 09:39 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Gedeeltelijk waar , en dan heb je de democratiseringsprocessen zoals Macan Belanda het schreef.

Door "democratie", het meer eerbiedigen van HAM ( mensenrechten) kan de regering niet al te snel de grote knuppel halen en meppen.

In het verleden werden veel extreme Moslim splintergroepen of arbeidersbewegingen letterlijk en figuurlijk kopje kleiner gemaakt.
Nu kan door transparansi (openheid , you tube facebook twitter , hape met camera ) bepaalde zaken op democratische weg opgelost .
Eventueel de gang naar de rechter.
En die kans werd door sommige groepen gebruikt totdat ze uiteindelijk tegen de lamp lopen of omdat de omgeving het niet meer pikte .
Worden ze ook uit de wijk of streek eruit gemept

Wat moet je hier nu mee Emoticon: Angry
Altijd het laatste woord willen hebben en het beter weten.
Vooral geen fout woord wat er hier aan de gang is, dan gaat meneer op zijn achterste benen.
Om vreselijk moe van te worden.
Man man man wordt toch is wakker.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ach Gaga(h....) krijgt zo haar eigen betekenis.

Ik hoop echt dat dit optreden doorgaat al was het alleen maar om een duidelijk te maken dat dit 2012 is!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-05-2012 13:59 Anne Mieke wrote:
Ach Gaga(h....) krijgt zo haar eigen betekenis.

Ik hoop echt dat dit optreden doorgaat al was het alleen maar om een duidelijk te maken dat dit 2012 is!
Ik hoop het ook, maar vrees het ergste. Waarmee Indonesie het streepje voor op Maleisie dus alweer kwijt is.. want ook daar worden concerten geschrapt om dergelijke drogredenen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-05-2012 13:59 Anne Mieke wrote:
Ik denk dat men vergeet dat het hier nog lang geen 2012 is. Wel volgens de Gregoriaanse kalender maar nog niet voor moslims (en voor Indonesia).
Middeleeuwen......nee Stenen tijdperk is vaker present.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-05-2012 13:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik denk dat men vergeet dat het hier nog lang geen 2012 is.
Nou.... gezien de aantallen BB's ...... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Emoticon: Confused BB's ?? Wat betekent dat of mis ik iets...

Bekende Buitenlanders misschien Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

BB= BlackBerry.. maar da's een te lange naam die hier niemand gebruikt.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

He he Sieb dat ik daar niet opkwam zeh Emoticon: Angry (mijn vrouw heeft er zelfs eentje..)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hehe... woesjh! ene oor in.. andere oor uit! Net als de muziek van Lady Gaga, maar ik zou spontaan naar het concert gaan de 3e. Misschien doe ik dat ook wel, om te kijken wat er gaat gebeuren. Emoticon: Shiny

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 22-05-2012 13:00 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik denk dat men vergeet dat het hier nog lang geen 2012 is. Wel volgens de Gregoriaanse kalender maar nog niet voor moslims (en voor Indonesia).

Die middeleeuwenÖnee, stenen tijdperk geldt niet alleen voor moslims in IndonesiŽ, maar deze groepering kan er ook wat van. En dan hebben we het ook nog over de Verenigde Staten. The leading nation of the world. Die ultra's heb je in alle geloven en alle landen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, inderdaad net zo'n achterlijk volk alleen met een ander geloof. Hetzelfde voor die idioten van de Westboro Baptist Church die bij begrafenissen demonstreren in de VS. Maar beiden een redelijke 'ver van mijn bed show' voor Indonesie, Indonesiers en buitenlanders in Indonesie. Gelukkig maar, want nog meer van die 'soorten' radicaaltjes zou tot een burgeroorlog leiden vrees ik.

spacer line  

On 23-05-2012 02:50 Yerun wrote:
Ja, inderdaad net zo'n achterlijk volk alleen met een ander geloof. Hetzelfde voor die idioten van de Westboro Baptist Church die bij begrafenissen demonstreren in de VS. Maar beiden een redelijke 'ver van mijn bed show' voor Indonesie, Indonesiers en buitenlanders in Indonesie. Gelukkig maar, want nog meer van die 'soorten' radicaaltjes zou tot een burgeroorlog leiden vrees ik.

Ik denk niet dat we hier over achterlijke volkeren met andere geloof hebben.
Correcter als men over bepaalde groeperingen met fundamentalistische inslag.

Niet alleen in Indonesia , maar ook in de Filipijnen (Kompas etc)en Zuid Korea was er ophef afkomstig van uit bepaalde groepen.
In een democratie moet de meerderheid ook rekening houden met de belangen en wensen van een kleine minderheidsgroepen.
De taak van de O.M cq politie is om orde /veiligheid te bewaren.
Bij eventuele ernstige dreiging moet men de juiste manier vinden om het te voorkomen.

PS: van mij mag LG wel optreden , vind ik niet erg . Emoticon: Nice

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Surya; groeperingen inderdaad. Volk kan voor wat anders staan en dat bedoelde ik niet zo. Wellicht is het een Brabants iets om een groep 'volk' te noemen? Zoals de uitdrukking, 'vreemd volk', oftewel 'onbekenden'.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

pierre
User
spacer line

Definitief afgelast.

Hoe kan de politie en de regering onder druk van bedreigingen van die achterlijke extremisten bezwijken?
Hier is toch iets fout gegaan.

Maar tja hier in nederland willen ze ook voet aan de grond krijgen, door te prediken op de DAM zaterdag j.l. en hiermede de Nederlanders te schofferen.
Te gek voor woorden dat zelfs onze Minister Opstelten geen ruggengraat heeft.
Persoonlijk vind ik dit een zeer gevaarlijke wending krijgen.

spacer line  

Op 21-05-2012 09:39 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Gedeeltelijk waar , en dan heb je de democratiseringsprocessen zoals Macan Belanda het schreef.

Door "democratie", het meer eerbiedigen van HAM ( mensenrechten) kan de regering niet al te snel de grote knuppel halen en meppen.

In het verleden werden veel extreme Moslim splintergroepen of arbeidersbewegingen letterlijk en figuurlijk kopje kleiner gemaakt.
Nu kan door transparansi (openheid , you tube facebook twitter , hape met camera ) bepaalde zaken op democratische weg opgelost .
Eventueel de gang naar de rechter.
En die kans werd door sommige groepen gebruikt totdat ze uiteindelijk tegen de lamp lopen of omdat de omgeving het niet meer pikte .
Worden ze ook uit de wijk of streek eruit gemept

Sa, ik vind het prima dat je mijn post aanhaalt en democratie is inderdaad een proces, maar dat proces gaat al een tijdje de verkeerde kant op in IndonesiŽ. Ik heb toch al heel veel IndonesiŽrs ontmoet die hunkeren naar de tijd van Soeharto, dat bleek toch een stuk duidelijker te zijn.

Nu heb je allemaal rechten die je uiteindelijk helemaal niet hebt, of kunt kopen. Ik heb elders al eens gezegd, sommige landen kunnen democratie niet aan. Dat is geologisch al een inkoppertje in IndonesiŽ, maar ook qua mentaliteit, een democratie moet gedragen worden, die moet je koesteren en dat betekent dat je ook offers moet brengen. Dat kunnen we hier in Nederland al met veel pijn en moeite, maar ik denk dat IndonesiŽ dat punt nooit gaat bereiken.

Het blootleggen (transparansie) waar jij het over hebt gaat ook iets totaal anders veroorzaken, het zal de democratie niet versterken, het is het begin van het einde van de republiek IndonesiŽ. De sociale media bereikt ook de buitenlanden en de verontwaardiging zal ook daar alleen maar groter worden. Het zogenaamde systeem wat IndonesiŽ heeft (regering) heeft alleen maar macht door geld (korupsi) en dat kan uiteindelijk niet op tegen de stem van de massa. Ik voorzie eerder rellen dan nieuwe verkiezingen. Then again; daar is de gemiddelde IndonesiŽr te lui voor, dus ze zullen nog wel een tijdje doorsukkelen daar.

Maar van een democratie kun je nauwelijks spreken, al pareert de regering er maar al te graag mee. Ik snap de verontwaardiging van Malam eerder in dit topic dan ook niet, of eigenlijk wel want die steigert al voordat hij nadenkt ... ; ik geef nota bene aan dat de democratie (die het op papier is) totaal niet werkt of zal werken in dat land ...

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 22-05-2012 13:00 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]

Zoals overal waarheen geloof tť extreem wordt gehanteerd. Ik zie zoveel plekken waar geloof hand in hand met sociale media en openheid omgaat, maar juist daar waar men de mensen iets wil wijsmaken wat (op z'n minst) discutabel is gaan de hakken in het zand. Of liever nog, ze verlaten hun eigen idealen en worden de agressor.

Dat is precies daar waar geloof de verkeerde kant op gaat (of doorslaat). Ik denk overigens Y-B, dat IndonesiŽ deels wel in 2012 leeft en dat daar de scheuring aan het ontstaan is. Juist door die vrijheden van internet zien 'bekrompen' mensen dat het leven meer biedt dan dat wat de geloofsheer uit de directe omgeving je wijsmaakt. Die zal zich vervolgens nog meer afzetten tegen die nieuwe media en daarmee zijn eigen graf graven. Maar ik denk dat daar voor IndonesiŽ nog een hele strijd zit, een echte transformasi ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 27-05-2012 10:43 schreef pierre:

Definitief afgelast.

Hoe kan de politie en de regering onder druk van bedreigingen van die achterlijke extremisten bezwijken?

Maar tja hier in nederland willen ze ook voet aan de grond krijgen, door te prediken op de DAM zaterdag j.l. en hiermede de Nederlanders te schofferen.

Die mannetjes op de Dam maken gebruik van vrijheden waar wij (Westerlingen/Europeanen) ons sterk voor maken. Vreemd genoeg spreken die apen zichzelf tegen op de Dam, ze pleiten voor een systeem wat alleen voor hun goed uitkomt en waar anders denkenden (zoals ze nu zelf zijn) keihard worden uitgeroeid.

Eigenlijk zou je dit soort mensen juist een speaker moeten geven en er lekker bij gaan zitten met een sigaret (/joint) en biertje in de hand. Het is heerlijk weer buiten en je kunt je ziek lachen om hun wantaal. In dat opzicht ben ik juist wťl voor vrijheid van meningsuiting, je kunt zo prima het kaf van het koren scheiden.

Ik zou het echter wel waarderen als er iemand bijstaat die ze van bun podium trekt als ze de Staat of een persoon bedreigen. Ik heb begrepen dat ze nu net op het randje zaten en dat doen ze dan weer slim, of eigenlijk schijnheilig, want bang hoeven ze niet te zijn met de steun van Allah.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

On 27-05-2012 10:59 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Sa, ik vind het prima dat je mijn post aanhaalt en democratie is inderdaad een proces, maar dat proces gaat al een tijdje de verkeerde kant op in IndonesiŽ. Ik heb toch al heel veel IndonesiŽrs ontmoet die hunkeren naar de tijd van Soeharto, dat bleek toch een stuk duidelijker te zijn.
====================================================================
Ya en nee
Aan de ene kant heb je duidelijkheid , maar dan de duidelijkheid dat als je niet aan de leiband wil leven je uitgeschakeld wordt ( soms ook letterlijk).
Zie de "foute"daden in zijn regering , waar anderen( Westerlingen i.h.b ) moor en doodslag schreeuwede .
Moet ik alle"vele foute zaken van die zgn OrBa ( die ongeveer 30 jr duurde hiewr opsommen ?)

Maar van een democratie kun je nauwelijks spreken, al pareert de regering er maar al te graag mee. Ik snap de verontwaardiging van Malam eerder in dit topic dan ook niet, of eigenlijk wel want die steigert al voordat hij nadenkt ... ; ik geef nota bene aan dat de democratie (die het op papier is) totaal niet werkt of zal werken in dat land .
==================================================================
Wat versta je onder democratie. ?? Er zijn verschillende soorten democratie, van het ideaalbeeld van de Grieken Demos en Cratia tot de Amerikaanse Democratie tot en met de Polder Democratie a'la Hollandaise ?)

Die mannetjes op de Dam maken gebruik van vrijheden waar wij (Westerlingen/Europeanen) ons sterk voor maken. Vreemd genoeg spreken die apen zichzelf tegen op de Dam, ze pleiten voor een systeem wat alleen voor hun goed uitkomt en waar anders denkenden (zoals ze nu zelf zijn) keihard worden uitgeroeid.
============================================================
Exaktemoa, gebeurt diezelfde situatie in de huidige "gedemocratiseerde"Indonesia ook.
Onder mom van vrije meningsuiting/ vrijheid van geloof gingen sommige funadmentalistengroepen ook hun mening verkondigen cq anderen willen dwingen.

Eigenlijk zou je dit soort mensen juist een speaker moeten geven en er lekker bij gaan zitten met een sigaret (/joint) en biertje in de hand. Het is heerlijk weer buiten en je kunt je ziek lachen om hun wantaal. In dat opzicht ben ik juist wťl voor vrijheid van meningsuiting, je kunt zo prima het kaf van het koren scheiden.
===================================================================
Idem dito :
Laat ze maar hun ware aard laten zien, kan je kijken welke monyet uit de jubahmouw er uit komen.
Het was bekend dat na bepaalde actie bij de monument nasional en andere situaties in West Java( van oorsprong redelijk gelovig gebied ) waar de BanSer (Barisan Serba Guna ) van de Nahdatul Ulama ( met tientallen miljoen aanhangers ) tegenacties hadden georganiseerd .Praat nog niet eens over de meer dan 100 miljoen moderate Moslims die nog niet hun reactie of ongenoegen hadden laten zien.

..

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Pak Pierre .
Stel eens voor dat een bepaalde extreme groep in Ollanda keihard sta te zeggen(dreigen) , als die "haatpredikers" hun voorgenomen optreden door zal laten gaan zullen we hun te vuur en te zwaard bestrijden , al komen we in de gevangenis. Dan zal de O.M en politie het optreden van die "haatpredikers" Emoticon: Cry volgens o.a DE Telegraaf ) zeker verbieden.
Op basis van ernstige bedreigingen in de openbare orde .TOCH ?

Of ga je zeggen wat een slappe lul van een Minister hebben we hiero ?
Of zeg je knarsetanden , hotperdom wat is democratie toch een vreemde zegening .

bisa dicek of makemyday .

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 27-05-2012 11:13 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 27-05-2012 10:43 pierre wrote:

Definitief afgelast.

Artikel7.nu is ťťn van de favoriete blogjes van rechtse mensen. Mad Herben heeft er ook een column en PVV-hysterici (politici) twieten de artikeltjes regelmatig door.

Wat mij betreft vind ik dit niet minder gevaarlijk , maar het schijnt bij de vrijheid van meningsuiting te horen.

pierre
User
spacer line

Op 27-05-2012 12:37 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Pak Pierre .
Stel eens voor dat een bepaalde extreme groep in Ollanda keihard sta te zeggen(dreigen) , als die "haatpredikers" hun voorgenomen optreden door zal laten gaan zullen we hun te vuur en te zwaard bestrijden , al komen we in de gevangenis. Dan zal de O.M en politie het optreden van die "haatpredikers" Emoticon: Cry volgens o.a DE Telegraaf ) zeker verbieden.
Op basis van ernstige bedreigingen in de openbare orde .TOCH ?

Of ga je zeggen wat een slappe lul van een Minister hebben we hiero ?
Of zeg je knarsetanden , hotperdom wat is democratie toch een vreemde zegening .

Beide beste SA.

Minister Opstelten is in mijn ogen een slappe L*L veel bla bla en weinig wol, praten praten praten maar vaak komt er niets uit, daarbij zijn de straffen veel te laag.
(tenminste dat vind ik) voor de crimineel is het een paradijs in Nederland.
laat staan de witte boorden criminelen die komen vaak bijna ongeschonden uit de strijd.

Democratie is prima, hier sta ik ook achter en daar hebben wij Europeanen hard voor gevochten in het verre verleden.
Maar vaak slaat de democratie een beetje te ver door en wordt er teveel geaccepteerd en hanteren de gewiekste advocaten te vaak de term "de privacy" van de crimineel is het in het geding.
Het is toch van de zotte dat vaak criminelen wegkomen met enkele uurtjes schoffelen, want ze hadden ze slechte jeugd.......

Maar alles is vreemd verdeelt, als een Nederlander ( of in ieder geval een niet moslim) zoiets zou verkondigingen ( hetgeen jij ook aangeeft) dan zouden de rapen goed gaar zijn, en de gehele politie macht er op uit trekken, maar van een stelletje achterlijke gevaarlijke witjurken worden ze een bang en arresteren ze maar de verkeerde. ( in mijn ogen)
sorry, maar ik vind dat het hiermee de verkeerde kant opgaat.
Ik heb genoeg moslim gelovige in mijn vriendenkring, waar ik het heel goed mee kan vinden, en samen mee door de deur kan,
Maar deze baard (haat)dragende witjurken mogen ze van mij part het land uitzetten.
Zeer gevaarlijke mensen, zij hebben alles uit het oog verloren en zien maar 1 ding... moorden, geweld, verkrachten,overvallen, oorlog, corruptie maar ik heb het idee dat deze dingen juist niet in de koran staan.
Zelfs de moslim vrienden die ik heb keuren dit gedrag radicaal af en zijn ook tegen deze extrimisten.

Zo wie zo vind ik de Nederlandse rechtsstaat een slappe hap.
Onlangs een uitspraak van de rechter dat je tegen de politie het woord "mierenneuker "mag gebruiken, sorry hoor maar dit gaat echt te ver. Zo ondermijnt je toch het respect voor de wethandhavers.
Ik heb een vriendin als politie agente, zij durft bepaalde personen niet aan te pakken omdat ze bang zijn dat ze aangeklaagd worden door de wetsovertreder.
te gek voor woorden.
Ze zegt ook het is gewoon frustrerend wij lopen risico op straat en eindelijk pakken we iemand op de behoorlijk wat op zijn kerfstok had en de rechter veroordeelt hem voor enkele uurtjes schoffelen ( en hij komt niet eens opdagen) pfffff

Het is triest gesteld in Nederland.
Ik ga echt serieus overwegen om dit land te verlaten.

pierre
User
spacer line

Op 27-05-2012 16:16 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Artikel7.nu is ťťn van de favoriete blogjes van rechtse mensen. Mad Herben heeft er ook een column en PVV-hysterici (politici) twieten de artikeltjes regelmatig door.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Wat mij betreft vind ik dit niet minder gevaarlijk , maar het schijnt bij de vrijheid van meningsuiting te horen.

je hebt gelijk sapolidi, dit is ook niet goed te praten.

emgee
User
spacer line

Alle meningen en uitingen van onze forumleden gelezen te hebben zou je HAAST HEIMWEE HEBBEN NAAR DE PERIODE SOEHARTO !!!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een groot deel van de bevolking heeft ook heimwee naar zaman Suharto. M.n. de Javaanse bevolking houdt van sterke en machtige leiders. Men dacht dit weer te vinden in SBY (afkomstig uit het militaire apparaat en qua uiterlijk ook stevig gebouwd); echter SBY liep vast in de aloude musyawarah en mufakat consensus (door langdurig overleg tot een consensus te komen die een ieder tegemoet komt). Hij is nu gebonden aan de politieke partijen; iets dat Suharto niet was (nou ja, in naam dan). Echter naast de Javaanse bevolking die nog nooit een echte democratie heeft gekend maar altijd in een feodale situatie heeft geleefd, zijn er ook bijv. de Manadonezen die juist wel een eeuwenlange traditie hebben van (dorps)democratie. Moeilijk om al deze groepen bij elkaar te brengen onder dezelfde noemer. Daar waar bijv. Molukkers politiek bedrijven via het conflictmodel, doen Javanen dit via het harmoniemodel.
SBY doet het nog niet zo slecht, alleen jammer dat hij teveel gebonden is aan de liantie met islamistische partijen die er alleen maar op uitzijn de panca sila ideologie te doorbreken t.b.v. van een islamitische staat.
Ben benieuwd wat voor type de bevolking hierna gaat kiezen. Het zou me niet vreemd zijn als Wiranto of Prabowo (beide no-nonsense types afkomstig uit het militaire apparaat) wordt ge-/verkozen. Het zijn toch de type leiders waar m.n. de Javanen (maar ook andere etnische groeperingen) tegen opzien, respect voor hebben en naar luisteren.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,453 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com