indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Willow
User
spacer line

Zoals vele van jullie wel weten dat een Gourami visje wel lekker weg hapt.
Er zit aardig wat vlees aan en de graat is nog te tellen.
Wie weet nou wat nog meer een lekkere vis is hier in Indo met niet al te veel graat en genoeg vlees.. Emoticon: Puh!
Voor de gene die niet weten waar ik het over hebt,hier een voorbeeld:

" rel="nofollow">

spacer line  

Ikan Mas (di)Goreng kering.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Mahi-mahi
Red Snapper
Ikan Patin
Ikan Tuna (tonijn)

If you have nothing to loose, you can risk everything

Willow
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.S A, Dat ziet idd ook lekker uit,waarmee kan ik dat vergelijken met een vis uit Nederland,qua smaak..

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.A E B, Mahi-mahi,Alien vis..ga ik zeker een keer proberen,zit er veel graat in of valt dat wel mee?
Red snapper smaakt idd goed ook al heeft die iets meer graat dan de Gourami en minder vlees..maar zeker een lekker visje.
Ikan Patin lijkt weer meer op een haai soort maar nog nooit geproefd.
Ikan Tuna,ja die ken ik ook..smaakt goed Emoticon: Yes!

spacer line  

Ikan Mas smaakt een beetje karperachtig?
Met Gurame is het mijn favoriete vis , ook van mijn vrouw .

In West Java zeer populair.

Willow
User
spacer line

On 10-05-2012 10:29 Surya Atmadja wrote:
Ikan Mas smaakt een beetje karperachtig?
Met Gurame is het mijn favoriete vis , ook van mijn vrouw .

In West Java zeer populair.

Karper..oke dat is niet slecht.
Ja wat je zegt,de Gurame is een erg populaire vis hier en erg lekker.
Wekelijks eten we die dan ook,maar je wilt ook weer eens wat anders proberen Emoticon: Wink
Maar meestal als ik iets nieuws probeer zitten ze vol met die kleine graadjes..vind ik zooo gepiel hehe

Willow
User
spacer line

Snap alleen niet hoe mijn topic hier terecht is gekomen?
Had voor het plaatsen ervan nog niet op Subforum: Gezocht & Aangeboden gekeken.. Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja de verhuiswagens rijden net weer weg.

Uit je topic maak ik op dat je iets zoekt. Informatie over vis in dit geval. Dus beginnen we dan het geselecteerde topic verhuisbedrijf in te schakelen.

Ik heb wat witvis geprobeerd in RI, niet mijn smaak en ga me als alternatief bij terugkomst in Nederland te buiten aan gebakken kabeljauw filet. En inderdaad, zoetwater vis heeft naar mijn smaak ook te veel graten. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het enige waar ik je mee kan voorzien is een adres in SIngapore waar een vis importeur uit Scandinavie een outlet heeft geopend voor particulieren. Niet goedkoop maar wel vers !

It's only kinky the first time.

Willow
User
spacer line

On 10-05-2012 11:16 oyibo wrote:

Uit je topic maak ik op dat je iets zoekt. Informatie over vis in dit geval. Dus beginnen we dan het geselecteerde topic verhuisbedrijf in te schakelen.

Ik heb wat witvis geprobeerd in RI, niet mijn smaak en ga me als alternatief bij terugkomst in Nederland te buiten aan gebakken kabeljauw filet. En inderdaad, zoetwater vis heeft naar mijn smaak ook te veel graten. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het enige waar ik je mee kan voorzien is een adres in SIngapore waar een vis importeur uit Scandinavie een outlet heeft geopend voor particulieren. Niet goedkoop maar wel vers !

Oyibo maakt niet uit hoor in welk topic,zolang er maar gereageerd word..hehe.
Hmm kabeljauw filet..zonder graatjes zalig.
Adres in Singapore is nu ook weer niet nodig,ging me meer over de vis die op de locale markt word verkocht..in ieder geval bedankt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-05-2012 11:16 oyibo wrote:

Heeee moderator, als die verhuiswagen weer eens terug komt donder er dan is een kudde gerookte makrelen in Emoticon: Laugh out loud

Wat de ikan mas betreft waar Om Surya het over heeft, qua graat ongeveer hetzelfde als gurame Willow.

Wat te denken van ikan asin (jambal) witte rijst (nasi timbal) kangkung en ayam goreng.
Jammie de jammie, alleen moet je de moderator met zijn verhuiswagen niet in de buurt hebben, die pikt dan een stukje ikan asin van je bord en gaat dan als een kikker in de rondte dansen, hoesten en proesten uitschreeuwend "dog food dogfood" Emoticon: Laugh out loud

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik eet graag Lele....vis ziet er absoluut niet uit, maar is erg lekker.
Heb het op verschillende plekken op Java gegeten (ook aan de weg). De lekkerste was toch wel de Mangut Lele die ik in Yogya had. Andere gerechten zijn gewoon digoreng en de pecel lele.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

klopt, Lele, letterlijk vertaling meerval, ik weet niet of het hetzelfde is.
Niks mis mee, alleen willen ze ze hier heel klein handgroot, in onze vijver zitten ze van 30 cm en meer.
Indonesische kennissen van mij zijn daar niet echt gek op, maar de filet is werelds

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als ik vis eet dan wil ik inderdaad vis, liefst zo min mogelijk graat.(luilak)
Koppen van vis wordt hier om gevochten'
Oogjes uitzuigen, hersenen uitzuigen schijnt het toppunt van culinair orgasme te zijn.

Hoeft dus niet voor mij.
Maar het zij zo.
Heb ooit met Indonesische kennissen in Duitsland gezeten Emoticon: Blush
Koppies van de forellen die we aten werden even onderhanden genomen, oogjes en hersenen Emoticon: Yes!
Ik was een ietsepietsie beschaanmd Emoticon: Blush
Maar op is op hehehehehe er bleef niks over.
Ook geen gasten Emoticon: Laugh out loud

Willow
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. pak ronald,is dit een vis zonder al te veel graat,dan wil ik die wel eens gaan proeven.
Qua uitelijk maakt het me niet uit,zegt wel iets maar uiteindelijk gaat om de smaak.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malan,Als ik vis eet dan wil ik inderdaad vis, liefst zo min mogelijk graat.(luilak)
Koppen van vis wordt hier om gevochten.

Een luilak met vis eten ben ik ook,al dat gefriemel met graten is niet voor mij weggelegd..duurt veel te lang en me andere eten word koud..het gaat mij op het witte vlees yummy..
En de koppen mogen ze hebben van mij,das toch geen vr..eten meer Emoticon: Stupid

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Niet te vergeten:

Ikan bandeng
Ikan layur
Ikan tenggiri

Allemaal erg lekker

spacer line  

Bandeng asap lunak.
Met nasi pandan, sambel terasi plus emping(geen krupuk) .
In combinatie met karedok leuntja of kacang panjang.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik vind alle vis lekker die alleen maar de ruggegraat verwijdert hoeven te worden
en het voor de rest graatloos vrij is....héérlijk Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Maar....hoeveel vissen zullen dat zijn ??
Gebakken, op de BBQ, in soep, noemt het maar op...het is en blijft lekker. Emoticon: Yes!

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

On 11-05-2012 12:44 Willow wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. pak ronald,is dit een vis zonder al te veel graat,dan wil ik die wel eens gaan proeven.
Qua uitelijk maakt het me niet uit,zegt wel iets maar uiteindelijk gaat om de smaak.

Ik vond op dit forum nog iets over de lele.
Abon lele: je kan de graten dan ook op eten. ook blijkt er gerookte lele te zijn:
http://forum.indahnesia.com/to(...)hoek-omong-omong.php

Ga staan waar geen plek is om te staan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,271 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com