indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste Mensen,

Wie kan mij iets vertellen over de plaats Sukabumi / Sukanegara en omgeving. Wat ios daar allemaal te zien?
Het lijkt ons leuk om via Bogor richting Sukabumi te rijden en naar de zee te rijden bij Pelebuhan Ratu.
ZIjn er mensen die ons leuke tips kunnen geven? Hoe is het strand/ de kust bij Pelebuhan Ratu Kan ik het emmertje en schepje van junior mee nemen of heeft dit geen zin daar?

Groeten,

BG

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sukabumi daar zit ik, ik begrijp de link naar Sukanegara niet.
Ga je vanuit Bogor naar Pelabuhan Ratu dan kom je ook niet in Sukabumi.
Bij Cibadak ga rechtsreeks naar Pelanbuhan Ratu

Cibadak - Sukabumi is 20 km, vet 40 minuten rijden onderweg ook nog effe in de file in Cisaat.

Bogor - Pelabuhan Ratu is 85 km, knelpunten Cicurug, Parungkuda en Cibadak.
Hou maar rekening met 3 uur rijden.

Pelabuhan Ratu heb ik mij altijd goed kunnen vermaken, verwacht geen schone sneeuw witte stranden, maar het is te doen voor enkele dagen.
Elsbeth kan meer vertellen over Pelabuhan Ratu die is er een aantal maanden geleden nog geweest, uit het hoofd gezegd in Cisolok.

Ik ging voorheen op de solex, heb je minder last van file en je kan de kuilen in de weg beter omzeilen Emoticon: Wink
Maar ja dat is alleen mogelijk als je met zijn tween bent

spacer line  

Bij Pelabuhan Ratu moet je bij de Beach Hotel of logeren of gewoon lunchen.
Mss kan je de misterieuze kamer van Nji Roro Kidul bekijken .
Cisolok is volgens mij een beetje basic, je hebt weinig te zien.
Ben alleen maar langs gerden.
In feite blijft die regio een beetje achtergesteld in vergelijking met bijvoorbeeld Pangandaran , zelfs met de regio Gunung Kidul.

Vroeger hadden we nog familieleden in de buurt van Sukanegara.(Tasikmalaya ?)
Maar al tig jaren geen contacten meer .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit schreef Elsbeth vorig jaar juni.

Verder nog een absolute aanrader: de Ocean queen (resort) in Cosolok, Pelabuhanratu. Na de 3 dagen in Halimun hebben we daar heerlijk geluierd, gelezen, gezwommen. Voor ons is dit resortje een perfecte plek. Grote, maar simpele bungalows, aan het strand. Het prettige is dat bij de prijs inbegrepen een jongeman zorgt voor de bungalow. Je bespreekt met hem wat je wilt eten, geeft hem geld om naar de markt te gaan en hij kookt voor je in je eigen bungalow (of buiten bij de barbecue). Ik heb veel van zijn kookkunsten geleerd en ook een beetje met hem zitten OH-en. Een leuk concept, voor ons veel leuker dan een of ander chique hotel. Dat is ons wel duidelijk geworden: de duurdere hotels waren eigenljk het minst leuk, zelfde voor de restaurants.

spacer line  

Beste Malam en Surya,

Bedankt voor jullie berichten. Ik begrijp Malam waarom hij aangeeft dat de route niet helemaal klopt. We willen een rondje gaan rijden en kunnen zo bij die plaatsen langs.

Ik wil in ieder egval via Bogor, Sukabumi richting de kust.

Wat Elsbeth schreef over de bungalow spreekt mij ook wel aan. Ook het Beach Hotel wat Surya noemt zou een optie kunnen zijn.
http://www.travbuddy.com/Ocean(...)een-Resort-v350572#6
http://www.tripadvisor.nl/Hote(...)_West_Java_Java.html

met de Solex zal lastig zijn voor ons met zijn 3en Emoticon: Smile

Mag ik er vanuit gaan dat het daar erg rustig is en er weinig toeristen zijn? Wat is er in de avond te beleven of gaat het licht dan helemaal uit zo als in de gemiddelde kampung Emoticon: Smile

Wat zijn aanraders bij je in de buurt Malam?

spacer line  

Pak Ronald heeft daar ook rond getoerd .
Hij is zelf naar beneden gegaan (Zuiden).
Ik ben alleen een paar keren geweest , langsgereden , wel gelogeerd in Sukabumi.

In mijn kinder jaren was het een vaste prik om naar Cigombong (dicht bij Lido) , en Pelabuhan Ratu te gaan.
Nu zit het buiten mijn route .
BG ,
je kan vanaf Jakarta eerst naar Carita Beach gaan, lunchen bij de Sol grp hotel, daarna een stopje in de buurt van Merak (Banten , ben nooit meer geweest) en verder naar Tanjung Lesung Resort (overnachten) en dan verder naar Pelabuhan Ratu , via Sukabumi naar Garut ( dat had Elsbeth gedaan) en in de buurt logeren bij Cipanas (warmtebron) , logeren bij Cipaganti hotel., 2 jaar geleden schoon / nieuw en goedkoop , ontbijt basic en karig, maar dan kan je gewoon ontbijten bij een grote hotel in de buurt .
Daarna naar Tasikmalaya (lunchen) bij een stopplaats voor toeristen(bule) dichtbij alun alun.
En dan naar Pangandaran . Neem gewoon een huurauto, als het kan de nieuwere versie van Kijang Innova( .i.v.m benzine verbruik!) .
Een Avanza is te klein voor langere reizen.

spacer line  

elsbeth
User
spacer line

Bulegembel, ik ben nu 3 keer in de Ocean Queen geweest, 2 keer met vrienden, 1 keer met mijn gezin. Een heerlijke plek. We hadden alle keren de 8-persoons bungalow, dat zijn de mooiste met direct uitzicht op het strand. Een grote veranda, heerlijk luieren met een boek.
Zwembad erbij met genoeg ligbedden eromheen.
Echter geen sprake van dat jouw kleine daar met z'n emmertje de zee in kan gaan, echt uitgesloten. Sterker nog, het is ook niet verstandig om er zelf in te gaan.
Ik ben er in 2000 bijna verzopen, de branding is nogal verwoestend en daardoor kom je bijna niet meer terug op het strand. Om de hoek ligt een mooie baai waar je wel kunt zwemmen en surfen. Maar eigenlijk is de hele Zuidkust van Java heel verradelijk.
En je moet uiteraard een auto hebben. Pelabuhanratu heeft een goede pasar, behoorlijk netjes en schoon voor Indonesische begrippen. Ik heb de dagen daar ( alle keren een dag of 4) weinig gedaan, gewoon een heerlijke plek om een beetje rond te hangen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zou zeker in overweging nemen om het Samudra beach hotel en Ocean Queen eerst te bekijken voor je een besluit neem.
Ik vond zelf Samudra niets aan en veel te duur.
Zoals Elsbeth al aan gaf Pelabuhan Ratu is best leuk voor een aantal dagen.
Ikan bakar eten aan het strand, een ritje langs de kust is heel mooi om te doen.
Toeristen zal je er niet veel vinden, vaak is het in de weekenden wel druk, het is voor de Indonesirs uit Jkt, Bogor, Sukabumi enz. een trekpleister.

Een rondje rijden en via Sukabumi naar de kust, had ik al aangegeven dat gaat niet, bij Cibadak sla je af naar Pelabuhan Ratu.

Wat een optie zou kunnen zijn, vanuit Pelabuhan Ratu terug naar Cibadak - Cisaat - Sukabumi - Cianjur - Puncak pass - Bogor

Pelabuhan Ratu Cibadak 40 km
Cibadak Sukabumi 20 km
Sukabumi Cianjur 35 km
Cianjur Puncak Pass 26 km
Puncak Pass Bogor 36 km

Puncak Pass is een aanrader geweldig mooie rit.
Niet verstandig dit in n dag te doen.

spacer line  

Beste Malam,

Puncak Pas heb ik al een paar keer gedaan en is zeker de moeite waard nog eens te doen.

Je kan wel tourguide worden met alle info en ervaringen die je hebt Emoticon: Smile

Ik neem je opties mee in ons reisplan! bedankt.

Beste Elsbeth,

Ik was jouw helemaal vergeten te bedanken. Alsnog dan en bij deze bedankt. Het is een paar uurtjes later maar niet vergeten.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ja mooie maar wel druk tenminste dat was jaren geleden...... Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Gezellig BG...dan kan je samen met Malam in zijn vijver vissen...'' Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Heerlijk om naar IR te gaan, een ieder die daar toe gaat ben ik jaloers op....
Maar ik wens ook voor lle forummers een ontspannende en fijne vakantie toe.... en wie weet om ook andere forummers te kunnen bezoeken... Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

spacer line  

Beste Kembang,

Als Malam wil vissen dan doe ik dat graag. Ik zou hem graag eens diep in zijn ogen kijken Emoticon: Cooool

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hoezo diep in zijn ogen kijken??? Dan zie de poppetjes aan het dansen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Of het wordt poppetje gezien, kastje dicht... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

Zijn vrouwtje heet ook Pop.... Emoticon: Party!

Gewoon gezellig bij elkaar komen en over van alles en nog wat praten is altijd leuk, toch?

spacer line  

Dat bedoel ik met hem diep in zijn ogen kijken Kembang

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Wat malam en elsbeth zeggen Ocean Queen !!

Ben er ook 2 keer geweest

Gewoon weg goed en niet te duur

Maar dat weten alle insiders en die en ik gaan er stee vast weer heen Emoticon: Yes!

De tijd gaat snel.

pierre
User
spacer line

Op 11-05-2012 19:53 schreef harlys:
Wat malam en elsbeth zeggen Ocean Queen !!

Ben er ook 2 keer geweest

Gewoon weg goed en niet te duur

Maar dat weten alle insiders en die en ik gaan er stee vast weer heen Emoticon: Yes!

Het gaat goed totdat het meer bekendheid krijgt en dan is het hek van de dam voor de toeristen of gaat het hek juist dicht

spacer line  

Beste Pierre/ Pieter,

Ik zal vragen als dit onderwerp verwijderd kan worden. straks is het daar nog druk, gaan de prijzen omhoog, worden er meer hotels gebouwd discotheken, nachtclubs met schreeuwende Aussies en Belandas...

Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van mijn posting.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,883 posts - 13,715 topics - 29,350 members - last post @ 29-03-2020 08:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,568,056 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com