indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

‘Nederlandse bolletjesslikker gearresteerd op vliegveld Jakarta’
door Redactie www.indoweb op 8 mei 2012 in Nieuws

Een 41-jarige Nederlandse man, Reinder L., is op Soekarno-Hatta International Airport gearresteerd wegens drugsmokkel. De man had in totaal 205 gram aan cocaïne-bolletjes in zijn anus verstopt.

Reinder L., vertelde politieambtenaren dat hij de drugs had gekocht van een onbekende man in Bangkok. De Nederlander was van plan de cocaine te verkopen tijdens een feest op Bali. Reinder woont naar verluidt al 10 jaar op Bali waar hij de kost verdiende met het ontwerp van t-shirts. De Indonesische politie doet momenteel onderzoek naar de zaak.

Mocht Reinder L. schuldig worden bevonden, dan wacht hem een zware straf. Drugsmokkelaars kunnen in Indonesië de doodstraf krijgen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik dacht altijd dat je het in je neus moest doen? Emoticon: Yummie!

Where there is a will there will be relatives.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Mooi, opsluiten en de sleutel weggooien

hati hati, pelan pelan

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Pas maar op, straks leest sapolidi jouw reply. Maar ik bedacht net dat het voor de politie een stuk makkelijker is de gebruikers op een feestje te herkennen en een eitje om ze staande te houden. Immers senior, met deze nieuwe gebruiks vorm staan de gebruikers al met hun broek op de knieen. De coke in hun hol te duwen Emoticon: Wink wegrennen is dan al een stuk moeilijker. Staan dan half stonende met hun hoofd tussen hun knieen een agent onderste boven aan te kijken en denken wauw goeie shit man! Emoticon: Laugh out loud

senior
User
User icon of senior
spacer line

LOL....Voor drugs smokkelaars, groot of klein, heb ik geen enkel respect, laat staan medelijden omdat ze ergens in het buitenland in de bak zitten of tegen de muur worden gezet. Ik zie dagelijks in mijn werk wat de gevolgen van drugsgebruik zijn zowel op fysiek gebied als op geestelijk gebied.

hati hati, pelan pelan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Domdomdom... dit moet je echt niet proberen in een land met draconische regelgeving als Indo... Berbertje moet hangen (en de grote jongens blijven zoals gewoonlijk buitenspel)

Ik las in de NRC trouwens een artikel over de tabaksindustrie in Indonesie, een een jochie van 6 jaar dat nu al verslaafd was... Als je het dan hebt over gezondheidseffecten en wie de doodstraf zou moeten verdienen zoals ik hier door mede forummers hoor dan zijn het wel de grote bazen van Sempura etc. 200.000 doden per jaar in Indo door de cigaretten! Indo is het land met de meest vrije tabakswetten van de hele wereld, dankzij de grote tabakslobby.

In plaats daarvan focust men zich op een veel kleiner probleem; een knap staaltje symboolpolitiek maar daar is het land groot mee geworden.

Het motto in Indo blijft "Houd het volk maar dom en gelovig" dan kan je ze alles aanpraten..

Ben overigens benieuwd of iemand hem kent: zoveel Reinders lopen er in NL niet rond, laat staan op Bali..

Gracias. Sama sama

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Was het nou Rainer of Reinder? In RI gooien ze namen al snel door elkaar. Emoticon: Clown

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zou die 200 gram en een beetje nou net weer onder de grens zijn voor de doodstraf?
Echt handig is het niet allemaal. Dom dom dom. Jaha inderdaad voor een feestje? Nou ben ik redelijk naief maar dat geloof ook ik niet. Maar de vooruitzichten voor deze meneer zijn niet vrolijk. Inderdaad de doodstraf zit er in. Dat wist de domoor wel alvorens hij anale bezigheden pleegde. Het geeft ook een nieuwe dimensie aan de "uitdrukking" kontverhaal. Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Anorak, ik zou als ik jou was die voorlaatste opmerking heel snel deleten....

elsbeth
User
spacer line

Ik bedoel de voorlaatste posting, maar dat begreep je vast wel...

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik wist dat je zou reageren maar er zijn meer hondjes die fikkie heten. En heb rond 5 uur vanmiddag de brandweer commandant " brandmeester" horen roepen. Ze staan nu de emailbox nog na te blussen. Nee heb geen behoefte me even aangesproken te voelen op wat zou kunnen lijken op een woordspeling. Alhoewel er niks tegen een beetje humor zou kunnen zijn. Komop zeg.

En terug on topic natuurlijk Emoticon: Smile deze man heeft nog geluk. Hij krijgt de kogel bij een veroordeling. In Singapore knopen ze je op en mag je op het luikje gaan staan bij meneer Singh. Tja wat is geluk en boffen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Weer een bedje bezet in het Tangerang Hilton, want daar is het ook geen pretje meer met 2x zoveel gevangenen als het maximum geloof ik. Wel veel van het zelfde 'soort', dus kunnen ze ervaringen uitwisselen.

Hij heeft trouwens geluk dat ie in Indonesie gepakt is. Hier duurt een proces behoorlijk lang en wordt je niet 'snel' na je veroordeling opgeknoopt, zoals in Singapore. Volgens mij is Nederland dat trauma nog altijd niet teboven.

Overigens.. waar je mee omgaat wordt je mee besmet?
Van Damme had lived in Nigeria for a while and was married to a Nigerian woman at the time of his arrest. He was arrested on September 27, 1991, at Singapore Changi Airport. In a secret compartment of his trunk, 4.32 kilograms (9.5 lb) of heroin was found. Van Damme claimed he had been framed by his Nigerian engineer partner, but this claim was rejected by the court. In November 1993, his appeal was rejected, and the sentence was upheld. A plea for clemency from the Dutch government was rejected by the President of Singapore. Neither could a letter from Queen Beatrix sent to the President prevent Van Damme from being executed. He was hanged at Changi Prison on the morning of Friday, September 23, 1994, between 6:30 a.m. and 7:00 a.m.[1]
(http://en.wikipedia.org/wiki/Johannes_van_Damme)

Gelukkig zijn ze er hier in Indonesie ook achter dat inwoners van landen in die regio die naar Indonesie komen, hier niet werken, perfect Indonesisch spreken en een strak pak dragen een zogenaamde 'risicogroep' zijn wat drugshandel besmet. Daar zal meneer wel achterkomen in de gevangenis. Veel vriendjes van Afrikaanse komaf zal hij maken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-05-2012 19:26 ibusas wrote: De Nederlander was van plan de cocaine te verkopen tijdens een feest op Bali. Reinder woont naar verluidt al 10 jaar op Bali waar hij de kost verdiende met het ontwerp van t-shirts.
Naast Bali- lovers heb je ook Bali- loosers . In Bali stikt het van de bule die met een klein handeltje zich in leven houden om koste wat kost op "hun" Bali (het laatste "paradijs" Emoticon: Wink te verblijven. Dit soort types wordt overal uitgekotst, behalve op Bali waar men vanwege vermeende "rijkdom" dit soort loosers tolereert. Z'n business zal wel niet zo denderend hebben gelopen dat er wat extra's moest worden gezocht.
Daarnaast "verkopen tijdens een feest op Bali" ruikt alweer naar de zgn. happy few of (zoals ze zichzelf noemen) beautiful people uit het Seminyak-gebied. Loosers die uitsluitend kunnen party -en. Ja daar gaat je geld dan aan op.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja daar gaat je geld dan aan op.
en niet zo'n klein beetje ook. Zeker als je nog een paar pilletjes moet hebben, dat begint geloof ik bij 200.000 per tabletje hier in Jakarta. Ja zelfs met politie-pet in de auto wordt het je soms aangeboden (of misschien juist omdat die pet er ligt?) Verder houd ik heel ver van dat soort 'geintjes'.

spacer line  

Wat een onvoorstelbare sukkel, zeg.
Vooral gezien t feit dat hij al jaren op Kuta woont en niet zomaar een zielepiet is die nog nooit over de Nederlandse grens is geweest en die alles wijs gemaakt kan worden. Dit wordt GEEN aflevering 'Locked up', maar enkele reis jail en mogelijk de dood. Kan me niet voorstellen dat deze kerel ook maar iets gaat navertellen in vrijheid.
Manmanman waar zitten z'n hersens.
Gewoon ver weg van blijven, die rotzooi.
En dan nog verklaren dat ie t wilde verkopen...ALS er een verzachtende omstandigheid zou zijn (kleine kans, maar toch) heeft ie dat meteen verkwanseld. Verklaren dat je dus anderen aan wil zetten tot gebruik...Niet bepaald een goed punt en gaan voor de hoofdprijs...kogel, als ik t goed begreep.

Die van Damme in Singapore herinner ik me nog goed. Zou je denken dat zo'n slimme man zich hier niet mee bezig zou houden.

Heldere ziende

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Je ziet het... zijn verstand zat in zijn reet tussen de bolletjes.....

Je maakt me niet wijs dat deze man nooit hebt geweten welke straffen er zijn als je opgepakt wordt, toch?
Maar het zijn meestal mensen die in geldnood zitten en maken juist deze rare sprongen die uiteindelijk naar de dood leiden...eigen schuldt dikke bult en ook best triest....

spacer line  

Denk dat op termijn het niet beperkt blijft bij bolletjes..of verstand..daar waar het daglicht nooit schijnt.

Heldere ziende

spacer line  

oke, iemand die bijna de leefdtijd van 70 bereikt heeft en zichzelf in brand steekt, is ook geen oplossing, maar mensen die zich begeven op het criminale pad, ik heb daar geen respekt voor, ik schaam me, voor zijn daad, want ik ben ook nederlander, straks denken ze hier dat wij allemaal zo zijn als deze crimineel.

jawa tengah

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

http://www.nu.nl/binnenland/28(...)af-in-indonesie.html

Ik kwam deze nog tegen in het nieuws vandaag.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bekend maar het aantal medelanders in Indonesische gevangenissen is gelukkig behoorlijk gedaald het laatste decennium. Jammer dat er nu toch weer een bijkomt.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ach je moet maar zo denken, weer 1 minder die en huis en grond verkoopt Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vele medelanders op Bali hebben dat loosers -predikaat. Zie mijn eerdere posting:
Naast Bali- lovers heb je ook Bali- loosers ......
.....de zgn. happy few of (zoals ze zichzelf noemen) beautiful people uit het Seminyak-gebied. Loosers die uitsluitend kunnen party-en. Ja daar gaat je geld dan aan op.
De verdachte zat niet in de ontroerend business maar zou goed daarheen kunnen verhuizen. De Bali -bule veranderen bijna jaarlijks van professie en richting: alles wat maar in hun handen komt waarmee ze hun leven in Bali kunnen bestendigen, is welkom. Doet er niet toe of het halal of haram is.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Yep, ik heb al eerder gereageerd op een dergelijke posting van Yerun..

Het is een "raadsel" voor mij dat hij dit neer schrijft Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Minimaal 4 maanden verblijf in NL is nodig voor GBA inschrijving.
Kind dat niet in NL woonachtig is, is Geen kinderbijslag.
Kind dat niet in NL woonachtig is, is Niet gratis meeverzekerd.

Enzovoort.....

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ah gebande user is weer terug. Deze nick ook op schroot. Emoticon: Puh!

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,607 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,298 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com