indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi! Ik ga dus eind april naar Indonesie en heb het plan om zelf rond te trekken. Is het vervoer een beetje te doen en is het makkelijk om van het ene naar het andere eiland te komen? Is het alleen reizen in Indonesi:e gevaarlijk (in vrgelijkng metbv india, thailand en Brazilie waar ik al ben geweest) Is een trekking, of jungletoch makkelijk lokaal te organiseren?

Het lijkt me bijvoorbeeld mooi een trekking te doen diir het sterrengebergte naar de julianatop op nieuw guinea. Verder nog een vraagje overe het nightlife, hoe staat het met de scams? Ik heb in verschillende landen diverde varianten gezien, van clubs waar men de deur achter je dicht hooit en je beroofd, tot cafes waar je gedrogeerd wordt, of een vriendelijk uitniodiging voor koffie die eindigd in een geweldadige beroving, of een taxi die je niet naar de plaats van bestemming brengt ,maar naar een afgelegen plek om je te beroven (mij allemaal gelukkig allemaal nooit overkomen, maar ik probeer altijd van te voren te kijken op welke scams je in een bepaald land alert op moet zijn.)

spacer line  

Ik zie er trouwens ENORM naar uit , zit nu de net gekochte LP te lezen en IndonesiŽ is echt Schitterend zo lijkt het! als ik het goed begrijp valt het ook nogal mee met onveiligheid en is het reizen ,zelfs door de lucht redelijk betaalbaar. ik heb een optie van 23 aprik-10 mei vlucht,maar ik denk dat ik hem maar wat langer maak en wat extra vakantiedagen opoffer, want er is zo ongelofelijk veel te zien dat het anders haastwerk wordt en dat is zonde!

De Kalimantan expedities naar de oerang oetan zijn wel erg duur trouwens begreep ik, maar zolang het geld ten goede komt aan natuurbehoud vind ik dat niet erg, want ik begreep dat het wel 5 voor 12 is in veel gebieden.. Emoticon: Sadley

met hoeveel geld kun je in die periode uit trouwens? (buiten het tocket om) Ik ga v.a 23 april en dan zon 3 weken.ik hoop voor 1000 euro alles wel te kunnen betalen eigenlijk.

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Je lijkt me niet een typische tourist die met dollars wil smijten...

Als je gewoon van het land geniet en niet als een idioot in 5* hotels wil maar lekker rond wil trekken en slaapt in wat je tegen komt (basic hotels) dan moet je makkelijk uitkomen met 1000 euri.

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

spacer line  

dat klopt, in Brazilie heb ik gemiddeld aan hotels zo'n 10 euro per nacht uitegegeven incl ontbijt.. Ik denk dat dat in IndonesiŽ ook wel moet kunnen?

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Ik ben nu een keer of 5 in Indonesie geweest en gemiddeld voor 50.000 Rp. per nacht is er overal wel een overnachting te regelen met een douche en ontbijt. Verwacht natuurlijk geen airco dan maar een ventilator.
Ene plek wat duurder dan de ander maar het zal niet veel schelen.

ps... 50.000 Rp. == Ī 5,00 euri

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

spacer line  

Ik heb mijn ticket!! Ik vlieg de 23e april met singapore airlines naar jakarta en 15 mei weer terug Emoticon: Shiny

spacer line  

Hoe zit het met het uitgaansleven in Jakarta? Ik hoorde dat blok-M de place to be is ?

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Het enige positieve van het uitgaan in Blok-M is het sero-positieve... niet echt een aanrader dus... teveel kippetjes lopen daar rond... maar sommige mensen houden daar van...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

dus prostituees?? Emoticon:

Dat lijkt me inderdaad niet leuk dn, zijn er verder dan andere wijken waar je wel leuk uit kan gaan en geen prostituees, pooiers en drugsdealers rondlopen? Maar wel een gewoon leuk gemeleerd publiek en goedkoop ook! Dus geen poenerige hotelbarren enzo.. maar leuke disco's en barren die goedkoop zijn en leuk, maar waar geen prostitutie is en dat soort zaken!

spacer line  

Wat ga je nu eigenlijk in Indonesie doen. In de grote steden rondhangen of echt van het schitterende land met zijn omgevingen genieten. Ik ben er reeds 11 keer geweest en weet wel een beetje hoe het eraan toe gaat daarginds. Als je alleen reist moet je goed opletten (maar dat geldt overal hier ook in Nederland). De mensen zijn zeer vriendelijk.

lissone
User
spacer line

als je info wilt, mail mij dan op; nadyaputryfazaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

spacer line  

thanks! ga ik doen! Ik vroeg me hetvolgende af. Ik ben een beetje aan het plannen momenteel en het lijkt me erg leuk om Ambon /de molukken te bezoeken (ivm de historie en de toeristische ongereptheid) , maar ik begreep van de visumdienst dat je met een toeristenvisum niet naar Ambon kan!! :( En dat terwijl het volgens alles wat ik lees volkomen rustig is daar momenteel..

Ze zeiden bij de visumdienst echter dat je makkelijk bij "immigrasie" een visum voor Ambon kan krijgen, klopt dit? en kun je makkelijk vanaf denpasar naar Ambon vliegen??

Mijn voorlopig plan is om Java van oost naar wet te doorkuisen met de trein voornamelijk en dan met de boot over naar Bali, Lombok en het komodo varanen eiland. Ik heb ik idee om dan naar Ambon te vliegen en vanaf de molukken een oerang oetang park op Kalimantan, of evt een bezoek aan Sulawesi (daar ben ik ook nog niet ovevr uit!) en vanaf daar met het vliegtuig dus weer terug naat Jakarta.

Kunnen jullie wat tips geven en is dit reisplan doable in zo'n 3 weken, of is het te ambitieus??

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

in 3 weken??!
da's ietwat ambitieus ja...ik zou t houden bij java/bali als je maar 3 wkn hebt.
wil je alles doen wat je van plan bent dan is 3 wkn te kort
slmt jln

sayang

ariyanti
User
spacer line

Sorri ander onderwerp, maar ik wil die meneer van Brongkolnews effe gedag zegen. Hoe is het met jullie?Wij waren Zondag terug gekomen,ging harstikke snel hee die twee manden. Ik moet maar eens foto van het feestje op sturen. In onze vakantie hebben wij inmiddels jeroen(meneer van deze forum)ook nog gezien,het was harstikke leuk.

Groetjes en tot bellen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,607 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com