indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Die vluchtboekingswebsites passen zichzelf tegenwoordig zo vaak aan dat het wel heel lastig is om een beetje leuke prijs vast te leggen. Maar het is gelukt, om 0500 uur 's morgens. We vliegen met Korean Air een open jaw Ams-Jakarta en Denpasar - Ams over Seoul. Kijken of ze net zo goed zijn als 22 jaar geleden ;-) .

We hebben bijna 4,5 week om in te vullen juli - augustus, dus ik doe graag een beroep op de wisdom van de crowd. Wij; gezin met twee kinderen 10 en 11. Mijn laatste eigen ervaring in IndonesiŽ dateert van 1991. Vragen die opborrelen;

1. Hoe zit het met de kosten, wat ben je per dag ongeveer kwijt, hoe vergelijkbaar is het met Thailand? Ik lees bij Lonely Planet dat het goedkoper moet zijn dan de omliggende landen, maar dat zie ik niet terug op de hotelbookingsites.
2. We komen om 2035 's avonds aan na een reis van dik 20 uur. Hotel in de buurt van Vliegveld. Of toch Jakarta in.
3. Is Jakarta eigenlijk wel de moeite waard of kunnen we van de luchthaven net zo goed meteen door naar meteen door naar Bogor? Wat is een leuk en betaalbaar gezinshotel in Bogor. Met zwembad!
4. Van Bogor naar Bandung of nog iets tussendoor?
5. Is de trein van Bandung naar Yogjakarta nog steeds verplicht?
6. Surakarta vond in 1984 best leuk. Is dat nog steeds het geval?
7. Hoe verder over Oost Java?
8. Wat moeten we op Bali vooral doen en laten?
9. Weet iemand een leuke duikschool met nederlandstalige instructie waar ze ook junior PADI geven?
10. En verder zijn alle (accomodatie) tips natuurlijk van harte welkom.

Hans

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Hans, voor ik verder ga even een vraagje. Heb je er rekening mee gehouden dat je op dag 30 het land weer uit moet? Het visum on arrival is 30 dagen geldig.
Ik zou zoveel mogelijk hotels zelf aanschrijven/mailen, dan kom je, is mijn ervaring, op andere prijzen. Hoe luxe wil je? Waar houd je van?
Je zal op verschillende plekken genoeg hebben aan 1 grote kamer, dat scheelt je in prijs (maar wil je misschien niet).
Ik ben afgelopen zomer met mijn gezin (4 kinderen) naar Indonesie geweest.
De accomodaties verschilden in prijs van Ä 6,00 p.p.p.n. (Suamatera prima!) tot Ä 25,00 p.p.p.n. (Bali, mooi, maar het minst leuke hotel van de hele vakantie)
En alles wat je daartussen kunt bedenken. Dit alles op basis van 2 driepersoonskamers.
Eten kun je zo duur maken als je zelf wilt. Ik houd niet van luxe restaurants en drink geen alcohol. Op Bali (Ubud) hadden wij ons duurste diner voor ongeveer 90-100 euro (met z'n zessen). Uiteindelijk wordt zo'n vakantie natuurlijk toch een dure grap. Je gaat snorkelen, neemt misschien nog 1 of 2 binnenlandse vluchten, gaat wat apies kijken, olifanten moeten gewassen worden, je wilt surfles. Concreet: wij waren kwijt voor 5 weken (incl. 3 dagen Bangkok, grote vlucht en binnenlandse vluchten, talloze excursies etc) Ä 3.000 p.p.
Dat is veel geld en dan kan ongetwijfeld nog flink wat vanaf als je iets meer oplet. Maar als je niet oplet, kun je daar zo nog Ä 1000,0 p.p. aan vastplakken.
Kom later nog wel terug op je hotel/routevragen, hoewel ik daar geen expert in ben, zoals sommige anderen hier wel. Op Bali zeker je accomodatie vastleggen, stroomt altijd snel vol.

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Ja, we zijn net twee dagen te lang in het land. Wordt dus een visumpje ophalen in Den Haag. Vluchtprijs viel wel weer mee. Dank voor de Bali tip, ik ben niet zo'n vooruitboeker.

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Ben ik ook nooit geweest, maar met kinderen (zeker als het er 4 zijn) is het minder romantisch dor de hitte zeulen dan met z'n tweeen tig jaar geleden.
Zeker als je Ubud aandoet (herken je niet meer terug, verschrikkelijk toeristisch), zou ik erop rekenen dat je zonder boeking heel erg lang aan het bellen bent voor je ergens plek hebt. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere plaatsen.

oliebol
User
spacer line

Beste Dhans, Ik ga deze zomer ook langer dan 30 dagen naar IndonesiŽ. Dus Ambassade in Den haag gebeld om afspraak voor visum te maken - hoeft niet zeggen ze daar. Je kunt kennelijk ter plaatse ook een verlenging kopen zonder dat je het land uithoeft!
Succes met voorbereiden. Emoticon: Party!

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Hebben wij weer; we gaan 32 dagen. Visum verlengen kost ook geld en tijd. Is het dan niet handiger om in nederland er maar een asn te vragen? We wonen dicht bij Den Haag, dus dat is geen probleem.

Www.reisfamilie.nl

spacer line  

9. Weet iemand een leuke duikschool met nederlandstalige instructie waar ze ook junior PADI geven?

I.c.m. een verblijf in ons hotel (Bayu Cottages, Amed) kan mijn vrouw (PADI IDC Staff Instructor) uw kind(eren) in het Nederlands een Junior PADI Open Water cursus geven.

Ja, in Den Haag alvast een 60-dagen visum aavragen en betalen is makkelijker dan hier ter plaatse uw 30-dagen VoA verlengen met 30 dagen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. amed east bali.

Goedemiddag bij jullie (net?). Dank voor de snelle reaktie op de visumvraag. Ga inderdaad gewoon "even" in Den Haag langs.

Heb helaas net bij de concurentie onderdak en duikcursus geboekt. Maar misschien komen we een bintang bij je pakken. Nog tips voor ubud of noord-west Bali?

Www.reisfamilie.nl

elsbeth
User
spacer line

Ubud: Viila Sonia, 3 keer geweest. Leuk kleinschalig onderkomen, zeer grote kamers.
Pemuteran: Adi Assri. Ook een aardig hotel, mooi snorkelen bij Menjangan Island.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-05-2012 14:24 oliebol wrote:
Beste Dhans, Ik ga deze zomer ook langer dan 30 dagen naar IndonesiŽ. Dus Ambassade in Den haag gebeld om afspraak voor visum te maken - hoeft niet zeggen ze daar. Je kunt kennelijk ter plaatse ook een verlenging kopen zonder dat je het land uithoeft!
Succes met voorbereiden. Emoticon: Party!

Oliebol, je bent werkelijk een oliebol, hou je wijsheden bij je als je het niet weet.
Lees de topics hier over verlengen van een toeristenvisum.
Zet mensen niet op het verkeerde been alstublieft.

elsbeth
User
spacer line

Malam, misschien handiger als je dat even naar de ambassade in Den Haag mailt.
Oliebol weet het niet, belt met de ambassade en krijgt dit antwoord.
Als de ambassade haar verkeerde informatie geeft ligt daar toch het probleem?

elsbeth
User
spacer line

Om nog even terug te komen op Ubud, midden in de rijstvelden, goed wandelend of fietsen d te bereiken, ligt de perfecte lunchplek: Sari organic garden. ik heb er geen tel.nr. meer van, maar je vindt het vast wel op de diverse kaarten. Heerlijke lunchmogelijkheden, schitterend uitzicht. Lekkere plek om even uit het zeer drukke Ubud weg te zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lieve Eslbeth, dit probleem is inmiddels al tientallen malen aan de orde geweest.
Als Oliebol informatie heeft gevraagd dan ook de volledige informatie hier vermelden.
Haar bericht zet mensen op het verkeerde been.
Verlengen kan, maar dan ook vermelden wat er allemaal voor komt kijken.
Het zou verdomd jammer zijn als Dhans straks 3 of 4 dagen kwijt is aan de verlenging voor twee dagen, zoeken sponsor, tussenpersoon die dat gaat regelen (immers ze is niet bekend met de procedure) terwijl ze vlak bij den Haag woont en een twee maanden visum probleemloos aan kan vragen.
Voel je wat ik bedoel?
Ik bedoel het niet kwaad, maar losse flodders hou ik niet zo van, volledige informatie om teleurstellingen en ergernissen te voorkomen is beter.

elsbeth
User
spacer line

Natuurlijk begrijp ik je reactie wel, maar het is toch logisch om eens even bij de ambassade navraag te doen. Heel erg vervelend dat zij informatie geven die onjuist/onvolledig is.
Maar het lijkt me ook logisch dat mevrouw Oliebol (12 mei hier aangemeld) nog eens uren besteedt om te checken of deze informatie wel overeenkomt met de informatie van forumleden. Beetje gastvrijere ontvangst op het forum..
Maar als ik Hans was, zou ik het inderdaad in Den Haag regelen. Voor mij was dat 2 jaar geleden (ik woon ver van Den Haag) mijn terugticket 1 dag te vervroegen.
By the way: ben je nou als eens bij Ocean Queen langs geweest en zo ja, vond je het een leuk plekje? Leuk dat je mij laatst even quootte bij een ander topic. Al die hotels kunnen wel wat reclame gebruiken.
Groet Elsbeth

elsbeth
User
spacer line

Correctie: dat zij NIET nog eens uren besteedt aan...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Correctie: wat uren zijn in den Haag zijn dagen in Indonesia

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

4 formulieren(incl. van sponsor) per persoon, pasfoto's, kopie KTP sponsor.
Brengen bij het loket van kantoor immigratie (foreigners) op Bali zo druk als de pest.
Afgeven en betalen, een dag erna of twee dagen erna ophalen?
Weer effe op je beurt wachten?
Sorry maar de verlenging van een toeristenvisum is nagemoeg hetzelfde als het verlengen van een Sos Bud wat ik hier al 4 jaar mag doen elke 30 dagen, ik weet inmiddels hoe het werkt.
Emoticon: Frustrated

spacer line  

M.a.w mensen die meer dan 30 dagen willen blijven moeten toch een 60 dagen toeristenvisum in Den Haag aanvragen.
Praktisch en financieel gezien moet men het uitbesteden bij diverse bemiddelngsbureau( effe googlen) , en zeker als je ver weg woont van Den Haag.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je kan het ook in Indonesia doen Om, maar vaak (zeker op Bali) vraagt de tussenpersoon die alles regelt voor je, bedragen die te gek zijn voor woorden, immers hij fungeert ook als sponsor.
Voor iemand die niet goed bekent is in IndonesiŽ, inderdaad regel je zaakjes in Nederland.
Zonder zorg aan je kop op vakantie.

Vandaar dat deze posting van Oliebol verneukeratief is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-05-2012 11:41 elsbeth wrote:
Natuurlijk begrijp ik je reactie wel, maar het is toch logisch om eens even bij de ambassade navraag te doen. Heel erg vervelend dat zij informatie geven die onjuist/onvolledig is.
Maar het lijkt me ook logisch dat mevrouw Oliebol (12 mei hier aangemeld) nog eens uren besteedt om te checken of deze informatie wel overeenkomt met de informatie van forumleden. Beetje gastvrijere ontvangst op het forum..
Maar als ik Hans was, zou ik het inderdaad in Den Haag regelen. Voor mij was dat 2 jaar geleden (ik woon ver van Den Haag) mijn terugticket 1 dag te vervroegen.
By the way: ben je nou als eens bij Ocean Queen langs geweest en zo ja, vond je het een leuk plekje? Leuk dat je mij laatst even quootte bij een ander topic. Al die hotels kunnen wel wat reclame gebruiken.
Groet Elsbeth

Sorry Elsbeth ik had deze posting niet gelezen.
Ja nu zal duidelijk zijn de boel in Nederland te regelen voor Hans.
Neem mij niet kwalijk Elsbeth, maar ik vind het zo zonde als mensen de reis van hun leven maken en tegen problemen oplopen die niet nodig zijn Emoticon: Angry
Vandaar mijn reactie op Oliebol (misschien is ze zelf nu ook wakker Emoticon: Wink )
Daar is dit forum bij uitstek voor, informatie, maar dan goede informatie.(tussen al het gezeik door Emoticon: Wink )

Nee Elsbeth ik ben er nog niet geweest, maar ik heb een geheugen als een olifant, herinnerde jouw enthousiasme t.a.v. Ocean Queen, aangezien ik de dingen met aandacht lees heb ik ook een idee wat mensen aanspreekt.
Ik ga zeker naar Ocean Queen de volgende keer en laat ik nu zeker weten dat mij dat ook enorm gaat bevallen Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Geen groene zwembroek aan, he!

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Om terug te komen op je vragen:

1. Volgens een website (ik weet niet meer welke) die uitrekende hoeveel voordeliger IndonesiŽ was t.o.v. Nederland was 40% gemiddeld goedkoper. Thailand zal iets voordeliger zijn.

2. Je hebt op de Soekarna-Hatta (Jakarta) luchthaven een hotel en er zitten 3 hotels in de buurt: FM7 Resort Hotel, Amaris Hotel Bandara en sheraton Bandara Hotel volgens booking.com. Ik heb ooit een nacht geslapen waarschijnlijk in ťťn van deze hotels en de 2-p kamers waren erg klein, warm en niet erg schoon. Ze hadden wel een gratis shuttlebus. Een andere optie is de shuttlebus van de luchthaven zelf. Voor 20.000 idr p.p. is dat er goedkoop.

3. Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Jakarta is de stad van verkeersfiles en overdekte winkelcentrums. Alles is verzameld in die malls in tegenstelling van Bali, waar je allerlei winkeltjes hebt in lange straten. Je hebt in Ancol (noord Jakarta) verschillende attracties en in Ragunan een dierentuin. Ikzelf zit in een gasthuis van 3 jt (ongeveer 250 euro) per maand met zwembad in zuid Jakarta en dichtbij een supermarkt.

4. Tussen Jakarta en Bandung heb je een safari park Taman Safari

7. In Malang heb je een zeer goed Tugu hotel met nabij een prachtig uitzicht op het gemeentehuis.

8. in Ubud, Bali moet je zeker naar Monkey Forest gaan, maar wel alle losse dingen opbergen vanwege de loslopende aapjes. GWK in Jimbaran is een beetje een tegenvaller. Alleen een Balinese dans in een krijtgroeve en 2 enorme beelden.

10. Green Fields hotel in de Ubudse rijstvelden met klein zwembadje is ook de moeite waard. Ik zou ook met de kinderen naar Turtle Island gaan.

Verder moest ik als blanke buitenlander 3x zo veel entreegeld betalen in Bali Safari en 2x entreegeld GWK.

Als je bij het immigratiekantoor in Jakarta je visa wil verlengen dan moet goed gekleed zijn. Lees: geen t-shirt, korte broek of teenslippers door man of vrouw. Anders wordt je geweigerd door de portier.

Je bent trouwens 2-3 bezoeken kwijt als je het zelf doet. Het 2e bezoek is om te betalen en het 3e om je paspoort af te halen. Soms kan je een paar uur wachten om het te krijgen op dezelfde dag.

Je bent al snel 1.5-2 uur kwijt om er te komen en je heb geen parkeerruimte bij het kantoor zelf (altijd vol) maar aan de andere kant is een klein parkeerterrein nabij de voetgangersbrug/bushalte. Misschien de bus nemen van Pejaten mall is een betere optie.

Dhans
User
User icon of Dhans
spacer line

Ik blijf internet een heerlijk medium vinden. En ja, jullie hebben gelijk, je moet niet alles voor zoete koek slikken. De beschrijving van de daadwerkelijke procedure voor verlenging door degenen die het meemaken vind ik sowieso betrouwbaarder dan een beschrijving van een telefoongesprek. Twee keer anderhalf uur Den Haag (incl reizen) gaat een hoop ellende besparen. Dank!

Terzijde; netjes aankleden wanneer je naar of langs iets officieels moet loont altijd de moeite. Zeker bij immigratie en douane. In 1995 moesten we over de grens van Thailand naar MaleisiŽ. Nachttrein, dus 's morgens vroeg op de grens. Gewassen, gekamd, geschoren, gewone schoenen, lange broek en vriendelijke blik bij het onmiddellijk openritsen van de rugzakken. De controle duurde niet langer dan 12 seconden. Een paar miuten na ons waren een paar hippies aan de beurt. Die bestonden toen nog (denk ik) of ze zagen er zo uit. Ongeschoren stinkend rasta hemdje kralenketting teenslippers om het te duiden. Werden 20 minuten gecontroleerd. Alles, maar dan ook alles moest open, waarbij. Zelfs een tube tandpasta leeggeknepen werd. Toen ze klaar waren kregen ze niet de tijd om fatsoenlijk in te pakken voordat iedereen weer op de trein moest. Moraal: je kunt een hoop plezier hebben van een afritsbroek en een leuke bloes.

En dank ook voor de alle reistips. Keep them coming!

Www.reisfamilie.nl

spacer line  

Hallo Dhans,

Leuke plannen allemaal.
Ik heb 1 tip en dat is om een aantal dagen in borobudur te verblijven. Veel mensen gaan alleen naar de tempel maar dat is echt zonde! Er is echt een hele mooie homestay in het midden van de rijstvelden met uitzicht op de borobudur tempel en de merapi vulkaan. Ik verblijf hier momenteel ook zelf.
Het zijn vier prachtige bungalows en er wordt iedere dag heerlijk gekookt. Ook kun je vanuit hier vele trips maken en daarnaast zijn er gratis fietsen voor de gasten.

Mocht je nieuwsgierig zijn geworden kijk dan even op www.rumahdharma.com
Ik hoor graag wat je ervan vindt!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,646 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com