indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rueldy
User
spacer line

Heeft het zin een grote watertank in de grond te plaatsen waarmee regenwater kan worden opgevangen? Op Tenerife doet men dat om daarmee dan in periode van droogte de tuin of het land te besproeien.
Natuurlijk als je een eigen bron hebt, hoeft dat niet. Maar als je alleen water van de overheid hebt, dan bespaar je volgens mij op deze manier geld uit.
Of is het beter water aan te boren op zo'n 30 tot 40 meter diepte.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heeft geen zin, aangezien je na 1 uurtje sproeien moet wachten tot het weer geregend heeft, en als je in het droge seizoen zit dan kan dat enkele maanden duren.

Boren? Dat kan, maar ik denk niet dat je tot 30-40 meter hoeft te gaan. Ligt er natuurlijk aan waar je woont. Gelukkig draai ik hier gewoon de kraan open, geen lelijke ton in/op mijn huis en geen noodzaak tot boren/pompen grondwater.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Heeft m.i. geen zin zolang 1 M3 / 1.000 liter water via het waterleidingbedrijf maar Rp. 1,200,- kost. Beetje dezelfde problematiek als met evt. plaatsing van zonnepanelen en de (te) goedkope stroom per kWh hier in RI.

If you have nothing to loose, you can risk everything

rueldy
User
spacer line

Bedankt Yerun en Amed East bali. De investering van een waterdichte bak haal je er dan nooit uit. Emoticon: Cooool

simpati
User
spacer line

De investering van een waterdichte bak haal je er dan nooit uit.
Ik heb een waterbak op de 3de etage van ongeveer 1M3 die gevuld word met water van de waterleiding en heb zo altijd water, net als met elektrisch hebben we ook met water vaak wel eens een dag geen water.
Een klein pompje dat water krijgt van de waterbak zorgt voor een konstante druk op het water, is er geen elektrisch is de druk van de waterbak voldoende om toch water voor het toilet te hebben.
Zo'n waterbak (tank) hoort eigenlijk standaard te zijn bij een huis.

spacer line  

Bovendien, hier op Bali is het geen droog seizoen maar een DROGER seizoen.

In de zgn. “drogere periode” van April t/m. September valt er altijd nog iets van 350 mm neerslag, wat bijna net zoveel is als in een heel jaar in NL valt.

De “tuin sproeien” is dus op heel veel dagen in het drogere seizoen sowieso niet echt nodig.

If you have nothing to loose, you can risk everything

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Zo,n watertank (opvang reservoir) is eigenlijk helemaal niet zo,n gek idee.
Toen ik in Yogya woonde had ik met regelmaat van de klok geen water Emoticon: Angry , ik zat wat hoger en heb toen meerdere malen mijn put moeten laten injecteren om weer water aan te kunnen. Ik ben eens in Aussie geweest bij familie, die hadden 2x 30 kuub silo's opvangreservoirs in de hoek van de tuin staan, waar ze alle dakgoten e.d. op hadden aangesloten om zo het regenwater te verzamelen. Goed idee!! (je hebt dan wel wat meer grond nodig om die silo's kwijt te kunnen. Anyway toch de moeite waard denk ik...

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

toedeloe
User
User icon of toedeloe
spacer line

On 06-05-2012 12:34 siebjans wrote:
Zo,n watertank (opvang reservoir) is eigenlijk helemaal niet zo,n gek idee.
Toen ik in Yogya woonde had ik met regelmaat van de klok geen water Emoticon: Angry , ik zat wat hoger en heb toen meerdere malen mijn put moeten laten injecteren om weer water aan te kunnen. Ik ben eens in Aussie geweest bij familie, die hadden 2x 30 kuub silo's opvangreservoirs in de hoek van de tuin staan, waar ze alle dakgoten e.d. op hadden aangesloten om zo het regenwater te verzamelen. Goed idee!! (je hebt dan wel wat meer grond nodig om die silo's kwijt te kunnen. Anyway toch de moeite waard denk ik...

Waar wil je dat water voor gebruiken dan?
Gezien de temperaturen moet men toch rekening houden met Legionella vorming.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,962,080 topic views - 240,271 posts - 13,732 topics - 33,685 members - last post @ 22-10-2020 04:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,232,087 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com