indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Foto AD.nl

JAKARTA - Een 69-jarige Nederlander heeft zichzelf vrijdag in brand gestoken bij de Nederlandse ambassade in de Indonesische hoofdstad Jakarta.
NU.nl
Foto: ANP
Hij is met ernstige brandwonden opgenomen in een ziekenhuis. Dat heeft de politie van Jakarta vrijdag gezegd. Het is nog niet bekend waarom de man tot zijn daad overging.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de zelfverbranding, maar kon verder nog geen informatie verstrekken.
Volgens de politie stak de man zichzelf in brand op een weggetje bij de ambassade. Vervolgens rende hij richting het ambassadegebouw. Bewakers hebben de vlammen gedoofd.

Zou deze man hier ook gepost hebben????????????????? Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, z'n situatie is er niet beter op geworden denk ik.. nu ligt ie met zware brandwonden in een Indonesisch ziekenhuis terwijl hij kennelijk dood wilde. Zo'n beetje hetzelfde als dat de intercity net op tijd weet te remmen voor iemand die op de rails is gaan zitten. Altijd sneu, of het nu wel of niet een nieuwsbericht is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben verdomd benieuwd wat voor een bak ellende hier achter zit.
Speculeren heeft geen zin, maar dat het iets met de fijne ambassade in Jkt te maken heeft is wel duidelijk.
Afijn daar zullen we nooit meer iets over horen denk ik, te pijnlijk waarschijnlijk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malam; ik dan speculeer mee en denk dat de 'klant' zelf ook deel van de oorzaak is. Heb namelijk vier paspoorten, documenten gelegaliseerd, documenten aangevraagd en een visum geregeld in de afgelopen jaren. Nooit een centje pijn.

Maar inderdaad, wellicht horen we het nooit.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is kennelijk groot nieuws.. te zien aan NU.nl en teletekst. Heeft ie in ieder geval het nieuws gehaald. Emoticon:

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik ben erg benieuwd wat de achtergrond is. Opvallend en triest natuurlijk. Nog meer verbazingwekkend is dat het een Nederlander is! Dan is er ongetwijfeld een link te leggen voor deze daad naar de Ambassade. Zo'n onderzoek is weinig hoopgevend trouwens, dat is de slager die zijn eigen vlees keurt. Naar zo'n incident hoort een onafhankelijk onderzoek.

Maar wie weet, gaat zoiets niet de doofpot in, en komt een mogelijke betrokkenheid van de Ambassade wel aan het voetlicht. Hoe dan ook, dat mensen zich op een dergelijke gruwelijke wijze zichzelf van het leven beroven zegt iets.

Vreselijke gebeurtenis, mijn medeleven aan alle famiie van deze man.

It's only kinky the first time.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

(Bron: Spitsnieuws) Nederlander steekt zich aan in JakartaEen Nederlander stak zichzelf vandaag aan in de Nederlandse ambassade op Jalan Rasuna Said, Zuid-Jakarta. 70 procent van zijn lichaam is bedekt met brandwonden. Volgens de Indonesische website kompas.com is het nog onbekend wat de man bezielde.

Albert Johannis Cornelis (69) rende zo rond kwart over 2 uur 's middags (lokale tijd) op de ambassade af, brandend en al. Dat vertelt ooggetuige Indri, een beveiligingsbeambte. Op een kleine parkeerplaats zakte de Nederlander in elkaar. Naar verluidt had de man ook zijn identiteitspapieren in brand gestoken.

Momenteel ligt hij in het Medistra ziekenhuis. Volgens de politie leeft Cornelis nog.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

“Based on information that the police have gathered, Albert had reportedly often come to the Dutch Embassy to ask for a job,” Riftajudin said.

www.thejakartaglobe.com/news/d(...)ther-hospital/515992

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ardianto; ik hoop dat het niet waar is, want dan heb ik mijn eerdere speculeren dus al bevestigd.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De man heet geen Cornelis met zijn achternaam, dat is zijn 3e voornaam. Zoals gewoonlijk ging de Indonesische politie uit van het feit dat men in RI geen achternamen kent maar - zo slim is de Indonesische Hermandad wel - dan nemen we de laatste naam van een namenreeks en dat zal wel de achternaam zijn. Fout dus. Op het gefotografeerde paspoort in Detik.com is de achternaam onleesbaar, dus gissen om wie het gaat......triest geval (ook nog een verlopen paspoort, dus enkele jaren overstay).

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Overstay, verlopen paspoort, niet handing allemaal. De werkelijke reden blijft voorlopig giswerk. Het is een vreselijk iets dat iemand zover gaat. Niet alleen voorzichzelf maar ook voor een direkte omgeving van de man.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Uit een Indische site:
Hij heet Ekelmans

Even afwachten, geen speculaties / discussie a.u.b

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik vermoed dat er al wel meer 'vreselijke dingen' gebeurd zijn in zijn leven, want als je paspoort verlopen is dan heb je over het algemeen toch al redelijk wat tijd doorgebracht ergens. Zeker als je goed voorbereid ergens naar toe gaat voor langere termijn, dan heb je een vrijwel nieuw paspoort bij je neem ik aan.

Buiten nog dat je jezelf in de fik steekt natuurlijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 05-05-2012 07:38 Surya Atmadja wrote:
Uit een Indische site:
Hij heet Ekelmans

Even afwachten, geen speculaties / discussie a.u.b

Juist Om Sid.
Er zal wel een triest persoonlijk verhaal achter zitten, zeker gezien zijn leeftijd.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Volgens de volkskrant is de reden voor zelfverbranding een protest tegen stopzetten van zijn aow door niet doorgeven van zijn adres in Indonesie. Hierdoor is zijn familie in financiele problemen gekomen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)stopzetten-AOW.dhtml

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is triest, de emotie van die man is fataal geworden.
Begrijpelijk is het wel, want kijk SVB is een instantie die voor het rijk en gemeente de uitkeringen verzorgen.
Wanneer er iets niet klopt, is hun gelijk de waarheid, dan stoppen ze abrupt met betalingen.
Dat hebben we al twee keer meegemaakt met mijn schoonmoeder.
Vergeten te melden dat ze weer in het land is.
Daarbij kan ik hier niet alles uitleggen waarom ze zo zijn en waarvoor ze het doen.
Ergens is het gewoon roofbouw plegen op de mensen die ergens zo in het nauw komen, dat ze hun uitkering verliezen.
Want ook zijn familie of gezin die hij daar heeft, zal de dupe worden van die maatregel.
Het zal mij niet verbazen dat er nog erger gebeurtenissen zal kunnen plaats vinden, want vergeet niet dat die staatssecretaris Krom (zijn naam doet hij echt eer aan) het voor elkaar heeft gekregen om te stoppen met uitkeringen, waar nog meer mensen met inkomen in een gezin vertoeven.
Dat gaat in op 1 Juli 2012............ Emoticon: Nooo Emoticon:
SVB Voor het leven Sociale verzekeringsbank

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als dat de reden is dan is het een hele stomme. Iedereen weet toch dat je adreswijzigingen moet doorgeven? Hij zal wel wat hebben proberen te verhullen, of wilde niet dat men direct bij het overlijden (later dan de geplande zelfverbranding die dus feitelijk mislukt is) de uitkering stopte?

Mah, hij is in ieder geval goed aangepast aan Indonesie, een belachelijke reactie geven op je eigen fouten. Daarvoor tien punten dus. Emoticon:

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sorry ziel; wijzigingen moet je doorgeven, al helemaal als je naar het buitenland gaat. Zal toch wel haast regel nummertje 1 zijn. Als je dat dan niet doet om wat voor reden dan ook (vergeten lijkt me haast uitgesloten, maar goed, niet helemaal).. dan moet je ook niet raar opkijken dat er maatregelen komen. Net of hij de enige is waarbij dit gebeurt?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Yerun
Als die man al van af zijn 65 jaar een AOW uitkering heeft, dan kan het zijn dat hij dacht verder hoef ik er niet naar om te kijken en automatisch, word het geld overgeboekt.
Misschien een verkeerde inschatting.
Weet zeker dat er velen zijn die hun sociale inkomen hebben via een Nederlandse bank.
Ingeschreven staan bij familie in Nederland.
Ze zijn nu alles aan het natrekken, dus het overvalt je wel als je ziet dat er plotesling geen geld meer komt op je rekening .
Dus ergens voorbarige conclusies maken.
Omdat we het fijne er niet van weten.................... Emoticon: Confused Emoticon: Sadley

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Maar laat ik iedereen maar uit hun dromen helpen.
Deze regering en die twee liberalen op het ministerie Kamp en Krom gaan alle uitkeringen te lijf, oneigenlijk gebruik word aangepakt.

Dus voor hen die dit middel ook toepassen eens kom je aan de beurt................. Emoticon: Wink Emoticon: Confused Emoticon: Cry

simpati
User
spacer line

Sorry ziel; wijzigingen moet je doorgeven
Jij moest eens weten hoe moeilijk het kan zijn om een adreswijziging door te geven, het is echt geen kwestie van even een brief op de post doen.
Toen ik van Bali naar Java ben verhuisd heb ik hulp nodig gehad van de vrouw van een forumbezoeker anders had ik nu officieel nog in Bali gewoond.
Vorig jaar met geluk de rapporteur op huis bezoek gehad, bleek die eerst naar mijn oude adres te zijn geweest en met hulp van een buurtbewoner en met geluk toch bij mijn huidige adres terecht gekomen.
Gelukkig had ik nog het bewijs dat ik mijn adreswijziging op de juiste wijze had doorgegeven.

Ik kan mij heel goed voorstellen wat die man is overkomen, waarschijnlijk had die niet de middelen (meer) om te kunnen bellen en geen kennis van de computer om zo goedkoop contact te hebben.

Beste Jeroen,
Het zou jou sieren als je wat voorzichtiger bent met hetgeen jij hier schrijft.

Groetjes,
Jan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 05-05-2012 12:36 zieleffe wrote:
Maar laat ik iedereen maar uit hun dromen helpen.
Deze regering en die twee liberalen op het ministerie Kamp en Krom gaan alle uitkeringen te lijf, oneigenlijk gebruik word aangepakt.

Dus voor hen die dit middel ook toepassen eens kom je aan de beurt................. Emoticon: Wink Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Heb meer het idee dat als het aan de regering ligt,waar deze twee pipo's ook deel van schijnen uit te maken er zo snel mogelijk helemaal geen uitkeringen meer zijn.... Emoticon: Yes!

Afwachten maar op een nieuwe regering> slechter kan een nieuw kabinet het niet meer doen....

hati hati, pelan pelan

papadiva
User
spacer line

Ik ben al jarenlang als IT'er gedetacheerd bij de overheid (boeie!) en ik kan je verzekeren dat de werkvloer op een heel zorgvuldige - zij het zeer langzame - manier omgaat met situaties zoals hierboven omschreven.
Wel is het zo dat deze 'werkvloer' bij enig vermoeden van onzorgvuldigheid - of zelfs fraude - bij die burger er een tamelijk rigoreuze verandering zal tentoonspreiden t.a.v. de behandeling van die burger met een 'probleem'.
Het zou nl best mogelijk zijn dat die Nederlander in Indoland op een onzorgvuldige manier is omgegaan met het bekend maken van zijn Nederlandse indentiteit aan de SVB. Een verlopen paspoort dat niet op tijd verlengd wordt is maar een voorbeeld! Het is dan aan die Nederlander om met bewijzen te komen dat alles in orde is vwb zijn recht op AOW in het buitenland.
Ik kan het weten (boeie!) want mn 92-jarige moeder woont in Australië en geniet ook van een AOW'tje. En zij heeft ook een keertje vergeten - maar dat mág als je de 90 bent gepasseerd - om haar 'in leven zijn' aan de SVB op tijd in te leveren, waarna zoonlief dus hemel en aarde moest bewegen dat zn moeder wel degelijk nog in leven is.
Maar mn ma is 92, en die Nederlander in Indoland 69, en dan hoor je die dingen simpelweg niet te vergeten, of, erger en zelfs dommer, te laten verslonzen ...
Wel maak ik me zorgen over zn gezin: zijn ze ook Nederlands of is zn vrouw een Indonesische die het Nederlands niet goed beheerst?

Corriene
User
spacer line

Op 05-05-2012 07:46 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Juist Om Sid.
Er zal wel een triest persoonlijk verhaal achter zitten, zeker gezien zijn l

Dat bedoel ik dus, fijn speculeren en niemand weet het juiste van deze heer.
Dat viel mij ook op deze week in het draadje over het echtpaar van Antwerpen.
Het is een tijd geleden maar toch komt het weer bovenwater , of je wil of niet.

Corriene
User
spacer line

Op 05-05-2012 11:09 schreef zieleffe:

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Het is triest, de emotie van die man is fataal geworden.
Begrijpelijk is het wel, want kijk SVB is een instantie die voor het rijk en gemeente de uitkeringen verzorgen.
Wanneer er iets niet klopt, is hun gelijk de waarheid, dan stoppen ze abrupt met betalingen.
Dat hebben we al twee keer meegemaakt met mijn schoonmoeder.
Vergeten te melden dat ze weer in het land is.

U spreekt alleen namens uw schoonmoeder begrijp ik.
Het kan ook heel anders , ga naar de mensen toe. Ook uw schoonmoeder en vriendin zijn te gast op Bali, en wel gast van de Goden.
Daarbij kan ik hier niet alles uitleggen waarom ze zo zijn en waarvoor ze het doen.
Ergens is het gewoon roofbouw plegen op de mensen die ergens zo in het nauw komen, dat ze hun uitkering verliezen.
Want ook zijn familie of gezin die hij daar heeft, zal de dupe worden van die maatregel.
Het zal mij niet verbazen dat er nog erger gebeurtenissen zal kunnen plaats vinden, want vergeet niet dat die staatssecretaris Krom (zijn naam doet hij echt eer aan) het voor elkaar heeft gekregen om te stoppen met uitkeringen, waar nog meer mensen met inkomen in een gezin vertoeven.
Dat gaat in op 1 Juli 2012............ Emoticon: Nooo Emoticon:
SVB Voor het leven Sociale verzekeringsbank

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,269,113 topic views - 233,628 posts - 13,687 topics - 24,427 members - last post @ 17-09-2019 18:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,329,540 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com