indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kaibesar
User
spacer line

Hoi Vraagje hoe te handelen wanneer je terug moet van Timika naar Jakarta
plan is begin half augustus met boot van timika tual naar ambon is er van Ambon dan genoeg vliegtickets te verkrijgen om ruim op tijd in Jakarta te zijn of geeft dat ook problemen vam Timika of Ambon naar Jakarta
Vliegtuig vertrekt 21 aug naar dusseldorf terug !!!

wil in ieder geval op tijd terug in jakarta zijn voor idul fitri
plan is zodra wij op Timika zijn begin augustus meteen de terugreis te regelen !! dus bijna 3 weken voor idul fitri !!!

simpati
User
spacer line

Idul Fitri is op 19 augustus, als jullie begin augustus tickets willen boeken is dat waarschijnlijk al te laat.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

De dagen voor Idul Fitri gaan de mensen vanuit Jakarta terug naar de plaats waarvan ze afkomstig zijn. Dus is in die periode NAAR Jakarta vliegen meestal geen probleem. De bottleneck zit dan in het verlaten van Jakarta.
De dagen na Idul Fitri is het weer andersom.
Boek tijdig je tickets en wacht niet tot Augustus!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

kaibesar
User
spacer line

Zijn er in Timika veel moslims of wat ?
Anders bestel ik mijn tickets in mei via tickets indonesia online moet nu eerst 3 tickets naar jakarta af rekenen

Wil eigenlijk zo graag met boot naar ambon vanuit Timika er is toch wel plek op de boot van pelni op het dek ! of niet !! en dan van Ambon met vliegtuig terug naar Jakarta

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Met Idul Fitri reizen ook de niet-moslims. Alle overheidsdiensten zijn dicht. Het is dé vakantieperiode voor heel Indonesië en mensen van alle religies.
Of er plek zal zijn op de boot, kan ik geen uitspraak over doen, wegens geen ervaring. Als je op 20 of 21 augustus vanuit Ambon wil vliegen, raad ik je wel aan om zo snel mogelijk de te boeken.

Als je alleen bent zou het eventueel nog mogelijk kunnen zijn om een plaatsje op het vliegtuig te bekomen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

kaibesar
User
spacer line

zojuist ff gecheckt lijkt me beter vanuit Jakarta zo snel mogelijk door te vliegen naar Ambon(dus ticket Ambon vooraf boeken en gelijk terugdatum timika jakarta!!!met vliegtuig ) op de boot vanaf Ambon stappen richting Timika boot lijkt me geen probleem ff informeren bij Familie !!! in Ambon wanneer de boot gaat !! en hun alvast laten reserveren !!! zodat de terugreis zeker geen probleem word !!
Paar daagjes Ambon is ook mooi toch

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-04-2012 14:18 kaibesar wrote:
Zijn er in Timika veel moslims of wat ?
...........................................

Wil eigenlijk zo graag met boot naar ambon vanuit Timika er is toch wel plek op de boot van pelni op het dek ! of niet !! en dan van Ambon met vliegtuig terug naar Jakarta

In Papua zijn meer moslims dan ik ooit vermoedde, zeker, juist in de grote plaatsen.
Ik heb afgelopen oktober met veel migranten uit Java en Sulawesi gesproken op Papua. Als ze al pulang kampung gaan dan is het zeker in de Ramadan, tegen Idul Fitri aan. Ik zou er geen vergif op durven innemen dat er nog genoeg plaats is op de boot. Omdat tickets vanuit Papua naar west Indonesia relatief duur zijn, kiezen veel mensen juist voor de boot. Maar rechtsom of linksom, ik denk dat zowel boten als vliegtuigen sowieso erg vol zitten.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kaibesar
User
spacer line

Hoi AM

oke maar pelniis nig niet te boeken ook niet vanuit Nederland ,zelfs rooster is onbekend ! maar gaat om begin augsutus van Ambon naar Timika en Veiliger terugweg van Timika naar Jakarta met vliegtuig vooraf tickets besteld !!!

Kan altijd nog de dure klasse pakken van Pelni
het gaat me erom we willen meer zien van de natuur en eilanden zoals Banda moet heel mooi zijn !
heb je tips ???

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kan altijd nog de dure klasse pakken van Pelni
Volgens mij snap je de betekenis van vol niet. Of wil je hem niet snappen omdat je je vakantie wil doen zoals je in gedachten hebt. Ik zou er echter nog maar eens hard over nadenken om te reizen zoals je wil en een duidelijke planning te maken en deze zoveel mogelijk vast te leggen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-04-2012 01:46 Yerun wrote:

[quote removed]
Volgens mij snap je de betekenis van vol niet.
Emoticon: Smile
KB ik heb geen tips als boten en vliegtuigen vol zijn. Ik probeer alleen uit te leggen dat je er weleens lelijk in kunt vergissen. Het zou wel eens kunnen dat de boot via Fak Fak en Banda naar Ambon gaat maar dat maakt allemaal niks uit.
Dat van Pelni weet ik, ik zit zelf iedere keer te hannesen dat het steeds maar niet uitkomt met mijn eigen tijd maar eens komt de dag dat het wel lukt....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tijdens de Ramadhan gaan alle werknemers van Freeport terug naar Java......en dat zijn er nogal wat. Ze hebben geld, dus een bootje of vliegtuigje nemen is geen probleem voor hen. Mijn antwoord: vergeet het maar of z.s.m. laten regelen (maar kan doorgaans pas enkele weken vooraf en dan heeft Freeport de vliegtuigen al vol geboekt voor haar personeel).
Pelni kan je sowieso vergeten in die periode. Vooraf boeken heeft geen zin want er is geen corruptere scheepvaartlijn dan Pelni. Als je komt voor je plaats, is die alweer doorverkocht door een personeelslid aan de hoogste bieder.

kaibesar
User
spacer line

oke
maar als je nu ruim op tijd toch je vliegtuigtickets Jakarta -Timika boekt retour zal het geen probleem zijn toch !!!
dan over aantal jaren maar weer proberen om de boot te pakken !

kaibesar
User
spacer line

We besluiten er vanaf te zien en te gaan in maart of april !!!!
met het oog op minder drukte !!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wil niet nieuwsgierig zijn, maar wat moet je eigenlijk in Timika? Er is daar geen reet te doen. Een vreselijk stadje met al die "goudzoekers" op jacht naar het surplus van de Freeport-mijn. Als je het gebruikt als wip naar Agats kan ik het begrijpen maar Timika zelf is niets aan.
Anyway, als je familie daar hebt wonen is het anders.
Ik ben vorig jaar van Banda Ely doorgestoken naar Kaimana en naar Agats doorgevaren. Terug met het vliegtuig vanuit Timika. Maar het doel was Agats (en een beetje Triton baai bij Kaimana).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

wie weet wel dezelfde reden als ik eerder naar Sorong wilde.. omdat ik het gezien wilde hebben. Maar naar eerdere adviezen ben ik daar op teruggekomen.. Toch wil ik nog steeds eens naar Papua, maar dat zal wel 2e helft dit jaar worden, eenmaal ontnuchterd weer terug in Indonesie vanuit Nederland. Emoticon: Puh!

kaibesar
User
spacer line

Hey Yogja en Yerun

de reden is om mijn man zijn tante (inmiddels over de 80 !!!)daar bezoeken daar ze haar broers kinderen en dan vooral de oudste (mijn man) nooit heeft ontmoet ! ze ziet inmiddels slecht hoort slecht en ken slecht onthouden maar heeft het steeds over haar broer(rip) en zijn oudste zoon (mijn man) spreken geregeld familieleden via de ping contact of telefoon !
het verlangen om mijn mans mama mudah te ontmoeten is heftig aanwezig !!!
Zit op telefoontje van mijn man te wachten om toch de optie door te laten gaan als hij 2 dagen langer vrij van het werk krijgt !!! we gaan dan een kleine week naar zijn tante en familie en daarna veilig naar Bali !!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oke, dan is het begrijpelijk. Maar waarschuwing: het is een stad van niks. Dus naast jullie familiebezoek zullen jullie er snel uitgekeken zijn. Maar goed, daarna wacht Bali (of Ohoidertavun, is rustiger en mooier?)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

kaibesar; dat is een hele goede reden hoor, absuluut. Maar je kunt dus inderdaad beter een wat ruimer schema aanhouden zodat je altijd nog een 'herkansing' hebt om je internationale aansluiting te halen. Dagje eerder terug naar Jakarta zou bijvoorbeeld wel veilig zijn.. in ieder geval voor mijn gevoel.

kaibesar
User
spacer line

inmiddels toch de tickets geboekt bij Yerun ,bijna alle tickets zijn binnen
wel topservice !! en Supersnel

kaibesar
User
spacer line

Hi Yogja

inmiddels zelfs al 2 x op Kei Besar geweest !! zelfs 4 weken met kinderen en daar kawin kampung ! en in 2006 heel kei kecil rondgetourd !
De Kei Eilanden zijn prachtig en heb nog een droom Pulau Kelapa ,maar wie weet in de toekomst
Helaas zal het deze keer niet gaan !!!! hadden daarom graag met de boot willen gaan ,en Yerun wij zijn 4 dagen eerder terug op Jakarta dus spelen veilig om de internationale aansluiting te halen !

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,453 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com