indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Vice-president roept op tot regelgeving luidsprekers moskeeŽn
Gepubliceerd op 28 april 2012 09:07
Vice President Boediono heeft de Indonesische Raad van MoskeeŽn gevraagd om een discussie te beginnen over de mogelijke regulering van het gebruik van luidsprekers van moskeeŽn.
Lees verder , klik op de titel

simpati
User
spacer line

Dat zou mijn woongenot sterk verbeteren, het is nu zondagmorgen rond de klok van 06:00, ik ben al ťťn uur geleden opgestaan omdat ik wakker werd van de pokkeherrie .
Enkele zullen actief zijn tot de Katholieken weer thuis zijn na de kerk te hebben bezocht voor de heilige mis.
Het schijnt dat Allah doof is.
Als men allemaal op hetzelfde tijdstip zou beginnen is het lawaai al een heel stuk minder, soms schijnt het dat men bewust om beurten begint.
Gelukkig ben ik een ochtendmens en amuseer mij wel.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Simpati; ik heb nog een goede smoes voor dat zondagochten-gebrul... dat zou voor de gotong royong zijn. Tja, je moet iets verzinnen als je niet het lef hebt gewoon te zeggen dat het bedoeld is als vorm van terreur tegen andere geloven.

Helaas noemt Boediono niet de pesantren die bijvoorbeeld in de Pasundan uren en uren doorgaan met allerlei jengel-acties waarbij alles van baby tot huismoeder voor de microfoon gezet wordt om maar zolang mogelijk iets van geluid te produceren. Heeft ook niets met geloof te maken, is puur een centenkwestie. Iedere minuut dat ze geluid produceren komen er oliedollars uit de Grote Zandbak binnen voor dit soort groeperingen.

Mij hebben ze er ook niet mee, ik slaap namelijk gewoon door omdat mijn oren inmiddels weten dat dergelijke rotzooi geen toegevoegde waarde in mijn leven heeft. Emoticon: Shiny

spacer line  

Is er een reden voor waarom het speakertje van de moskee al rond 0500 op vol vermogen open gedraaid wordt?

De moskee is vaak nog eerder als de haan!

Je kan op Manado gaan wonen volgens mij is het daar rustiger.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 29-04-2012 08:51 bule gembel wrote:
Is er een reden voor waarom het speakertje van de moskee al rond 0500 op vol vermogen open gedraaid wordt?

De moskee is vaak nog eerder als de haan!

Ja de reden is dat Aziaten helemaal verslingerd zijn aan karaoke, ze horen zichzelf heel erg graag en denken ook nog dat ze de beste zijn, al is het niet om aan te horen.

Komt nog bij dat je in een wijk niet ťťn moskee bouwt, maar 10, allemaal met hun eigen zakkenvuller aan het bewind, die elkaar trachten af te troeven met de langste preken en met de grootste speakers, ze zijn werkelijk volledig gek aan het worden hier.

Ben een aantal jaren geleden nog in de grote zandbak geweest, daar hoor je de oproep tot het gebed en klaar.
Hier doen die mafkadetten wedstrijdje, wie heeft de grootste speakers, wie is het vroomst, wie krijgt de meeste zieltjes.

Gek zijn ze, zo gek als een deur, zelfs zo gek dat nu zelfs de vice president er een opmerking over maakt, kan je nagaan.

spacer line  

De bewuste heren hebben een soort Ego wat ze hoog willen houden?
Een soort verlengstuk van.... hun strijkstok om het zo maar te zeggen Emoticon: Smile ( ik refereer even aan je stukje in omong?)

Dat een geloof dit soort dingen toestaat?

Er zijn er dus maar heel weinig die aan de mensen om hun heen denken. Ken je uberhaupt Indonesische mensen in je woonomgeving die ook mensen helpen met school oid?

Ik ben benieuwd wat oom Sid als moslim denkt van al dat speaker kabaal. Sorry dat ik het kabaal noem dit bedoel ik niet negatief voor het geloof maar gewoon voor het lawaai.

Ik respecteer ieder zijn geloof zolang mij niets opgedrongen wordt..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat ik nu het antwoord van Om Sid al weten, zover ken ik hem wel Emoticon: Laugh out loud

simpati
User
spacer line

Hij voegde hier aan toe dat volgens de Koran Mislims hun stemgeluid moeten verlagen tijdens hun gebeden aan Allah.
Dus in feite zijn het mensen die hun geloof niet kennen.

Een van de zuilen van de Islam is de ZAKAT vrij vertaald: hulp aan de armere medemens blijft beperkt tot 5 kilo rijst met het suikerfeest terwijl er overal zwervers rondlopen en mensen op straat slapen.
Heel veel Moslims rijden daar langs met hun zes cilinder mobiel en durven ook nog te toeteren als zo'n arme donder niet snel genoeg over steekt, voor mij zijn dat ongelovigen ondanks dat ze vaak HJ voor hun naam durven te gebruiken!

Zeker in Oost Java ligger er in de bewoonde gebieden per kilometer zeker vijf moskeeŽn, dat zou er ook ťťn minder kunnen zijn en die gebruiken voor de daklozen.
En zo kan ik wel even doorgaan.

Sorry dat ik het kabaal noem dit bedoel ik niet negatief voor het geloof maar gewoon voor het lawaai.
Ik noem het pokkeherrie, kabaal is ook een goede benaming of lawaai om de buurt te treiteren.

spacer line  

On 29-04-2012 09:56 bule gembel wrote:

Er zijn er dus maar heel weinig die aan de mensen om hun heen denken. Ken je uberhaupt Indonesische mensen in je woonomgeving die ook mensen helpen met school oid?

Ik ben benieuwd wat oom Sid als moslim denkt van al dat speaker kabaal. Sorry dat ik het kabaal noem dit bedoel ik niet negatief voor het geloof maar gewoon voor het lawaai.

Ik had een paar jaar geleden in een 4* hotel gelogeerd in de Malioboro straat Yogya.
Kwam ik met de schrik wakker toen er een behoorlijk kabaal hoorde, bleek dat "vlak"bij onze hotel een moskee staat.

Nou seh , ik dacht als ik in Ollanda was , zou ik de polizei bellen wegens geluidshinder.
Mijn fout was dat ik de raam op een kier opende, voor "frisse lucht" .

Daarna kon ik gewoon verder slapen, het went gewoon.
Wil ik geen last hebben dan moet ik niet naar een Moslim land gaan als toerist, laat staan daar wonen.

Persoonlijk heb ik in Ollanda nog nooit geld uitgegeven voor allerlei projecten in het buitenland .In Indosenia geef ik wel eens aan mensen die met collecte busjes rondlopen , vaak geloofsgenoten .
In mijn vriendenkring en kennissen doen ze vaak aan goede doelen , helpen in de gezondheidszorg , maatschappelijke organisaties, weeshuizen ,moskee etc.
Soms steunen ze ook de moskee met geld .

Ik steun mensen op andere manier, redelijk goede fooi geven , mensen goed behandelen , en mss als ik daaro in de toekomst een paar maanden per jaar verblijf ( inshaallah) zal ik ook goede "daden"verrichten , mss kan ik daardoor in de 4de of iets hogere hemel terechtkomen. Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

simpati
User
spacer line

mss kan ik daardoor in de 4de of iets hogere hemel terechtkomen.
Naar Mekka gaan schijnt goed te zijn om een iets hoger in stand te komen en dan SOMBONG neer kijken op mensen die daar niet zijn geweest.

spacer line  

On 29-04-2012 10:26 simpati wrote:

Heel veel Moslims rijden daar langs met hun zes cilinder mobiel en durven ook nog te toeteren als zo'n arme donder niet snel genoeg over steekt, voor mij zijn dat ongelovigen ondanks dat ze vaak HJ voor hun naam durven te gebruiken!

Jan dat is toch normaal dat je als chauffeur moet gaan toeteren als mensen zo maar gaan oversteken .
Zelfs ik een bijbelvaste Moslim zegt de laatste jaren vaak astagafirullah als iemand zo maar oversteekt of een brommerrijder je zo maar gaat snijden.
In het begin vloekte ik vaak GVD of Hotperdom.

En dan ben ik een gewone passagier van een taxi , of toevallig in een huurauto zat.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Malam dan zal ik het eerst een schepje er boven op doen.

Bij Te vuur en te zwaard heb ik gestreden hoe ik jaren geleden er tegen aan keek.
Daar waren velen er bij, die mij veroordeelde, dat ik zo vel van leer trok over die Islam
Het is een zooitje bij elkaar geraapt idioten.
Maar ook hier weer het gewone volk laat zich weer eens inpakken, zoals jij je verhaal ook al deed in Omong-omong over Atjeh.
Wacht maar hoe meer ellende op de wereld hoe groter dat zij worden en hoe meer invloeden ze krijgen.
Dat weet jullie allemaal het komt te paard en gaat te voet, dus gewoon elke keer iets van je geloof door voeren, zodat je er niet meer van af kan komen................. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Sid voldeed met zijn antwoord precies aan mijn verwachting.
Geloof ja, dat overbodige gegil de hele dag uit de speakers neen Emoticon: Laugh out loud
Je hebt je antwoord BG.

pierre
User
spacer line

Op 29-04-2012 10:42 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Jan dat is toch normaal dat je als chauffeur moet gaan toeteren als mensen zo maar gaan oversteken .
Zelfs ik een bijbelvaste Moslim zegt de laatste jaren vaak astagafirullah als iemand zo maar oversteekt of een brommerrijder je zo maar gaat snijden.
In het begin vloekte ik vaak GVD of Hotperdom.

En dan ben ik een gewone passagier van een taxi , of toevallig in een huurauto zat.

Beste SA.

Ik heb het idee dat je het moraal van de posting van Jan even gemist hebt.

Ik heb het idee dat Jan bedoelde dat die rijke moslims hun ogen sluiten voor de armoede.
terwijl m.i. de Koran aangeeft dit juist niet te doen.
maar ik kan dit mis hebben natuurlijk

simpati
User
spacer line

Helemaal juist Pierre, maar dit soort reacties van Sidia ben ik gewend, een antwoord geven zonder iets te zeggen of net als waar IndonesiŽrs meester in zijn net doen dat ze je niet begrijpen.

spacer line  

On 29-04-2012 13:02 pierre wrote:

[quote removed]

Beste SA.

Ik heb het idee dat je het moraal van de posting van Jan even gemist hebt.

Ik heb het idee dat Jan bedoelde dat die rijke moslims hun ogen sluiten voor de armoede.
terwijl m.i. de Koran aangeeft dit juist niet te doen.
maar ik kan dit mis hebben natuurlijk

Dat denk ik ook .
Mensen die mij al langer "kenden" zal het waarschijnlijk begrijpen in welke posting ik sarcastisch, ironisch of iets anders bedoelde.

Jou versie over " rijke" Moslim die hun ogen "sluiten" voor hun minderbedeelde geloofsgenoten , dat zal wel voorkomen . Dat staat buiten kijf.
En over plotseling overstekende mensen , of fietsers in Amsterdam (als voorbeeld) mompelde ik ook GVD.
Mompelen anders krijg ik klappes op mijn kanis.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.simpati; de afkorting HJ staat in mijn Indonesische kringen voor 'handjob' (of op z'n Nederlands een trekbeurt). Nu zegt dat inderdaad iets over de mensen waar ik mee om ga, maar in het geval van dit soort HJ is het direct duidelijk dat er geld voor betaald moet worden, net zo haram als de manier waarop de gemiddelde haji zijn/haar reis bekostigd heeft over het algemeen.

Dat een geloof dit soort dingen toestaat?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.BG: Geen idee, maar dat is niet het belangrijkste.. Geld staat op nummer 1, en daaronder, op zeer ruime afstand God/Allah en hun hanglangers profeten. Het maakt hierbij niet uit welk geloof overigens. Alleen hebben kerken over het algemeen geen luidsprekers, in tegenstelling tot moskeeen en pura's.

simpati
User
spacer line

de afkorting HJ staat in mijn Indonesische kringen voor 'handjob
Waar die afkorting voor staat weet iemand die in IndonesiŽ woont meestal wel, zou ik mogen stemmen maakt iemand die HJ voor zijn/haar naam gebruikt het mij wel gemakkelijk, daar zal ik dus nooit op stemmen.
Volgens de KORAN ga je op bedevaart voor jezelf en niet voor de status, in de praktijk is dat echter heel anders.
Ik zal dat nooit voor mijn naam kunnen gebruiken omdat ik heel zeker niet naar die zandbak zal gaan voor wat dan ook.

spacer line  

Beste forumgenoten,

Waar ben ik weer aan begonnen met mijn posting... Dus conclusie: minder moskeen bouwen en meer geld naar de armen voor onderwijs en ( op) voeding? en Tua ( speaker ) tax van 1000%. Dit geld kan dan mooi weer besteed worden voor de armen.

Of is deze opmerking weer heel kort door de bocht.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Da's natuurlijk onzin in een land als dit, waar iedere boerenpummel zich het recht toe-eigent een moskee/pesantren te bouwen en te gaan lopen schreeuwen. Het gaat namelijk om geld, de regeltjes zijn niet belanglijk, want geloof is belangrijker dan regeltjes..

Werken 8 uur per dag is leuk, maar niet op vrijdag, want dan moet er maar liefst 2 uur gebeden worden, althans zijn de meesten twee uur afwezig om wat te bidden, lekker lang te eten en te roken. Maar wel gewoon doorbetalen als werkgever zijnde, want ander steken ze je fabriek in de fik.

Het is dus
1. Geld
2. Geld
3. Geld
4. Geld
5. Geld
5. Allah/God/...
6. Regelgeving

spacer line  

Het woord "geld" in de bovenstaande punten 1 tot en met 5 kan desgewenst worden aangevuld cq. vervangen door "belazeren middels list en bedrog".
Tenminste, mijn bescheiden mening.
Tussen punt 5 en 6 kan m.i. worden toegevoegd "bewust danwel onbewust NIET naleven van de regelgeving".
Onbewust, omdat helaas bij velen de kennis niet verder reikt dan enkel "geld, geld, list, bedrog en geloof". Ik constateer dat velen geen "normale" opvoeding hebben genoten (heel triest voor deze groep overigens) en blijkbaar er e.e.a. schort aan de zg. kennisoverdracht op school OF het absorberend vermogen van deze groep gedurende die periode al dusdanig is aangetast dat kennisoverdracht niet meer effectief blijkt.

Geloof prima, maar dat staat geheel los van de prestige wie het meeste decibellen geluidsgolven kan voortbrengen.
Afgezien dat dit binnen een bepaalde straal van de bron gemeten gehoorschade kan veroorzaken, is bewezen dat langdurige blootstelling aan hoge decibellen iets doet met de hersenen. Niet voor niets een essentieel onderdeel van "bepaalde ondervragingstechnieken" of voorbereidingen daarvan.
Wil geen (causale) verbanden gaan leggen, maar sluit het ook niet uit.

Bij nog wat meer duiding en verbintenissen zit hier nog wel een "doctoraaltje" voor me in Emoticon: Smile

Overigens is het voor mij onbevattelijk dat gelovigen (welk geloof dan ook) enerzijds handelingen uitvoeren die haaks staan op elementaire begrippen van ieder geloof EN anderzijds op bepaalde momenten vroom hun geloof belijden alsof er niets aan de hand is. Dat gaat van list en bedrog tot misbruik van kinderen.
OF je bent een smeerpijp OF je belijdt geloof gedurende je hele leven en niet alleen op bepaalde momenten.

Het verzoek tot verminderen van het aantal decibellen (of tenminste de opening tot discussie daartoe) is dan ook een heel redelijke, waar niemand tegen de borst wordt gestoten en eenieder een voordeel bij heeft.

Toch?

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

spacer line  

Als ik de opmerkingen zo lees boven dan gaat het dus vaak om eigen gewin, geld, macht.
Hoe denken bijvoorbeeld jullie partners hier over? Denkt de gemiddelde IndonesiŽr ook dat het om macht en gewin gaat of wil men dat niet zien.

Welcome to Indonesia.....

simpati
User
spacer line

Hoe denken bijvoorbeeld jullie partners hier over?
Die hebben heel vaak op jonge leeftijd een hersenspoeling gehad en zijn gewend aan die pokkeherrie net als bij de kippen in Nederland waar keiharde muziek gedraaid wordt zodat ze niet schrikken als er eens een vliegtuig door de geluidsbarriŤre gaat.

spacer line  

On 30-04-2012 07:04 bule gembel wrote:
Als ik de opmerkingen zo lees boven dan gaat het dus vaak om eigen gewin, geld, macht.
Hoe denken bijvoorbeeld jullie partners hier over? Denkt de gemiddelde IndonesiŽr ook dat het om macht en gewin gaat of wil men dat niet zien.

Welcome to Indonesia.....

De "gemiddelde" Indonesiers zijn ook gewone mensen zoals de "gemiddelde"Nederlanders .

De meeste Indonesiers die ik persoonlijk ken (en dat is redelijk veel) hebben bepaalde mening over de herrie, over de onverdraagzaanheid van bepaalde extreme groepen.
En denken ook , ach zo lang het ver van mijn bed show is zal het wel meevallen.

In het algemeen is de overgrote deel van de Indonessche Moslim moderate , hun Islam is anders dan de "Midden Oosten"Islam.
De jongeren willen ook in jeans rondlopen , sommigen doen ook "verboden"ddingen .
Zijn ook rebels zoals alle andere jongeren in het buitenland .

Uiteraard , de ervaringen van de leden kan verschillend zijn .
Hangt af wie de partners zijn , hun opleiding/vorming , sociale achtergrond etc .

We kunnen niet generaliseren.

simpati
User
spacer line

We kunnen niet generaliseren.
Het topic ging over: Vice-president roept op tot regelgeving luidsprekers moskeeŽn.
Wat dit onderwerp betreft kunnen we zeer zeker wel generaliseren, in Java en ook in veel andere gedeeltes van IndonesiŽ zorgen die luidsprekers voor heel wat overlast en ik geloof niet dat er meer dan 10% van de Indonesische bevolking die pokkeherrie kan waarderen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,169 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com