indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik ga met mijn man eind juli 2012/begin augustus 2012 voor 3 weken naar Indonesië.

Wat zijn jullie tips als je onderstaande reisomschrijving leest??
Reisomschrijving:
We hebben een vliegticket naar Jakarta gekocht, verder niks.
We willen graag 3 dagen in Jakarta blijven, om daarna door te vliegen naar Bali.
We willen op Bali graag verblijven in Seminyak of Legian, om vanuit daar diverse dagtrips te maken.
Het liefst boeken we van te voren geen hotels en binnenlandse vliegtickets, vanwege de vrijheid en de prijs, dit is ons in Thailand het beste bevallen. Daar konden op het vliegveld prima hotels uitkiezen tegen mooie prijzen bij lokale aanbieders/taxichauffeurs met een soort "marktkramen" met fotoboeken. Een binnenlandse vlucht konden we daar in het hotel regelen.
Is dit in Indonesië ook aan te raden, en vergelijkbaar met de situatie in Thailand?

We zijn dertigers en houden van uitgaan en gezellige bars bezoeken, maar zijn zeker geen party-animals die tot 5 uur 's nachts in de discotheek rondhangen. Gewoon gezellig een kroegje/terras pakken na het diner. Het liefst logeren we zo'n kwartiertje lopen vanaf de echte drukte.
Daarnaast houden we ook van wandelen en cultule bezienswaardigheden en dagtrips maken. We willen dus graag naar een toeristische plek, waar voldoende gezelligheid en barretjes zijn, maar er moeten ook voldoende "ontsnappings" mogelijkheden zijn.
Ons budget voor het hotel is in totaal max. 100 euro per nacht (voor 2 pers) en we houden wel van een beetje goed verzorgd, maar 5 sterren hoeft ook niet persé, gewoon een goede middenklasse zeg maar.

Is Seminyak of Legian naar jullie mening een goede keuze, en is dit bovenstaande goed te doen?

Verder ben ik tot de ontdekking gekomen dat onze reis precies in de Ramadan valt. Moeten we nog speciaal ergens rekening mee houden? (we vertrekken ruim een week voor het suikerfeest weer)

Graag hoor ik zo veel mogelijk tips!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Na 3 dagen al meteen naar "Bali" is jammer joh!
Doe ook Yogyakarta aan zou ik zeggen Emoticon: Yes!
Deze stad past precies in wat jullie zoeken.

Fijne vakantie gewenst Emoticon: Smile

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Bali tijdens de Ramadan geen probleem!

Java tijdens de Ramadan zijn in ieder geval de "discotheken en clubs" de gehele maand gesloten.

spacer line  

ja voor jullie budget om te blijven over nachten in seminyak.is te proberen
maar de meeste hotels zijn daar van buitelandse eigenaars''japaners.
fore one night whit braekfast''al gouw tegen de 3juta dat zijn europezen prijzen
ten zij je in een homestay wild blyven,waar standaart de prijzen 250.000 rp tot 350.000
per nacht whit makan pagi''nasi goreng'' voor lekker eten bij ''nik mat''rumah makan
de eigenaar heeft fam in denhaag'' het zijn javaanse en het is elke dag hartstike druk
een vol bordtje rijst voor lima belas ribu''met een kopje thee'' het is een schone zaak
of je moet savonds naar sanur gaan''ratatulu''van een hollanse eigenaar ilona
dinsdag live musik''hele nete zaak ''prijzen zijn gunstig''en tevens is zij een goeije
gast vrouw'' getrouwd met een balinees ''ketut'' veel sucees

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar ´s avonds na het openen van de vasten, kan men bijv. in Yogya op terrasjes ook goed terecht. Jullie doen je prijzige vakantie naar Indonesia geen eer aan als je zo lang op Bali blijft. Er is nog 99% meer Indonesia.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Bali zou ik liever kiezen voor Ubud als uitvalsbasis. Moet het toch strand zijn dan misschien Sanur. Sanur heeft meer dan genoeg goede hotels en is meer sophisticaced dan Kuta of Seminyak en veel minder druk. Nog een voordeel is dat je in elk geval gemiddels drie kwartier enkele reis uitspaart voor de trips die vrijwel allemaal noord van Seminyak of Kuta zijn. Sanur zit aan Denpasar vastgeplakt.
100 euro per nacht is zo´n beetje 1,2 miljoen Rupiah en daar kun je een riant hotel voor hebben. Ik zou liever van tevoren goed zoeken op het internet, (op deze site staan ook veel hotels) sites raadplegen zoals Tripadvisor of Zoover en reisgidsen (of sites van reisorganisaties nagaan).

Zoals SJ zegt is het toch wel doodzonde om alleen naar Jakarta te gaan. Als het jullie ook om natuur te doen is dan kun je Yogya sowieso niet overslaan. Maar ook de omgeving van Bandung en malang zijn de moeite waard. Jakarta is groot, druk, overvol, weliswaar met alle faciliteiten die je wenst maar het is geen afspiegeling van Java.

Een verhouding 2 weken Java en 1 week Bali of iets in die richting zou een goed keuze zijn. Tenminste in mijn optiek. Indonesie is veel en veel meer dan Bali alleen.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-04-2012 10:53 Yogya-Bali wrote:
Jullie doen je prijzige vakantie naar Indonesia geen eer aan als je zo lang op Bali blijft. Er is nog 99% meer Indonesia.
99,9% .... Emoticon: Smile Was intussen aan het typen, we bedoelen dus het zelfde....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 25-04-2012 10:53 schreef Yogya-Bali:
Maar ´s avonds na het openen van de vasten, kan men bijv. in Yogya op terrasjes ook goed terecht. Jullie doen je prijzige vakantie naar Indonesia geen eer aan als je zo lang op Bali blijft. Er is nog 99% meer Indonesia .

Kupang bijvoorbeeld ?!
Hahahaa..... Geintje Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gelijk AM. Ik kom net uit de binnenlanden van West-Kalimantan. Geen bule te bekennen (op de pastoor na). Heerlijke mensen.....weliswaar weinig strand maar dat kan men weer elders zoeken. Echter, totaal geen uitgaansleven. Ik denk dat de culture shock te groot zal zijn voor Ramona Harberts, dus is mijn advies hetzelfde als jouw suggestie.

elsbeth
User
spacer line

Hai Ramona, Bali in de Ramadan is geen probleem, wordt er gezegd. Feit is wel (volgens mij) , dat je dan vantevoren iets moet reserveren, zeker in de prijsklasse (behoorlijk luxe) waarin jij zoekt. Natuurlijk een beetje afhankelijk van de plek.
Ik zou, net als Anne-Mieke, eerder voor Ubud kiezen (Villa Sonia voldoet aardig aan je omschrijving) als uitvalsplek, evt. gecombineerd met een paar dagen kust.
Mijn 3 weken zouden zijn: Jakarta (2 dagen)-omgeving Bogor/Bandung (4 dagen)-vliegen naar Yogyakarta (5 dagen)-vliegen naar Bali-Ubud (4 dagen)-Legian/Seminyak (4 dagen).
Zoiets, maar misschien vinden jullie dit teveel reizen. Naar Jakarta en dan doorvliegen naar Bali zou voor mij geen optie zijn. Persoonlijk vind ik Java leuker dan Bali.

spacer line  

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de tips, mocht iemand nog aanvullingen hebben, ik hoor het graag! Het is nog lang geen juli!

Toch van te voren hier en daar wat reserveren gaan we zeker overwegen gezien alle reacties. Verder denk dat we inderdaad gaan kijken of we voor dat we naar Bali gaan, misschien Yogyakarta nog aan doen. Raden jullie dan aan om van Jakarta naar Yogyakarta te vliegen? Ik heb ook ergens iets over de trein gelezen. Is dat een aanrader?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De trein is vooral de moeite waard tussen Bandung en Yogya. Het traject Jakarta-Bandung is minder. Als je wilt vliegen bedenk dan dat je behoorlijk wat tijd kwijt bent buiten de werkelijke vluchttijd. Je zou ook een travel (=deeltaxi) kunnen nemen voor het stuk Jakarta-Bandung. Dan breek je de reis. Treinen en vervoer over de weg gaat niet zo hard als in Nederland.

spacer line  

Tip:
Ik zou de reis tussen Jakarta en Bandung met een huurauto inclusief chauffeur doen.
Dan ben je eigen baas voor op zijn minst 10-12 uren , je kan stoppen waar je wilt om te lunchen en foto's te maken .
Met de travel kost je al 75.000 rupiah per persoon , en je bent meestal binnen 2,5-3 uur al in Bandung, met een "rotgang" en 15 minuten pauze als je de Cipularang tolweg neemt.

Ik zou Jakarta -Bogor -Puncak Pas , Cianjur nemen.
Duurt langer ( 5-6 uren) maar dan heb je een mooie rit t/m Cianjur .
Vanaf Padalarang t/m Bandung is het iets minder.
De eerste week van Agustus is het nog niet druk op de weg ( Idul Fitri is pas 19 Agustus).
Van Bandung naar Yogya ga je met de ochtendtrein.
Ticket kan je eerder kopen op de station zelf of via een Postkantoor ( betaal je 7500 extra per tickrt).
Dat kan je makkelijk doen als je een huurauto met chauffeur huurt.
Kost een schijntje.

In Bandung kunnen jullie terasje pakken in een Mall , Paris van Java.
Je heb daar HEMA restaurant, BMC waar je "Nederlands" kan eten .

http://www.paris-van-java.com/index.html
Moe van de reis, laat je even maseren bij Bersih Sehat .ISO gecertificeerd .
http://bersihsehat.com/branches/bandung.html

bisa dicek of makemyday .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Verhoog je buget om dat je het regelt naar 200 per nacht, regel je ter plaatse op bali verhoog je buget naar 300 Emoticon: Party!

Cafetjes zat, iets duurder dan aan het strand bij zandvoort maar je hebt er een palmboom bij Emoticon: Yes!

Maar goed terug in nederland kan je zeggen ik ben ook naar indonesie geweest

Beter trek 2 weken door java puncak trein reis jakarta bandung

En ga daarna een week hangen op dat eiland bali en houd een kroege tocht langs het strand

krijg je geen spijt van en schilt je een emmer geld !

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Via Bogor - Puncak naar Bandung???? No way
- geen uitzicht
- alleen maar file

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

En, als je van taarten houdt, moet je eens langs het zaakje "ingrid klappertaart" in Bogor gaan

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De eerste week van Agustus is het nog niet druk op de weg ( Idul Fitri is pas 19 Agustus).
Voor Puncak maakt het niet uit welke tijd van het jaar het is, bijna 3 dagen in de week is het eenrichtingsverkeer vanwege de drukte, de overige dagen is het 'gewoon' stampdruk.

Gelukkig gaan ze aan een tolweg Bogor - Bandung beginnen, dan wordt een ritje via de Puncak weer een beetje leuk, want diegenen die moeten reizen pakken dan de tol. Nu pakt een deel ook al de tol, want Bogor - Bandung via Jakpek en Purbaleunyi is sneller dan via Puncak overhet algemeen. Emoticon: Talk to the hand

spacer line  

Vraag aan een Amerikaan of een Aziaat( o.a Japanner) hoe "druk" de Rijksmuseum , Van Gogh en Volendam ( ceklak ceklik bikin poto) is.
Men moet soms ook in rijen gaan wachten.
Alleen om must to see objecten te zien.

Dat geldt ook voor de route Bogor - Puncak-Cipanas -Cianjur en Bandung.
Er zijn bepaalde plekken die men "moet zien".
Zoals Kebun Bogor Raya ( Plantentuin) , de theeplantages , Cibodas (in de buurt van Cipanas), de vlakte van Cianjur. Dit kan je binnen 1 dag snel bekijken( foto's maken) als je een auto met chauffeur huurt.
Voor vele Nederlanders zijn het begrippen die ze aanspreken .
Alleen vanaf Padalarang is het pet , weinig natuur , en saai .
Dat was 50 jr geleden , nu erg druk en stoffig .
De laatste keer in 2011 hadden we bijna 6 uren gedaan, inclusief 45 minuten pauze ( Puncak Pas Resort , must to stop voor toeristen) en 1 uur wachten op tegenkomende verkeer. En dat op een woensdag , in de weekenden / vakantiedagen is het super druk , dan moet je rekening houden met de 1 richtingsverkeer regeling .

Een andere "onbekende route"is via Jonggol , dat had ik ooit genomen toen de route Ci[ularang Tol in de buurt van H- dagen voor Idulfitri.
De Puncak en Cipularang en .Sukabumi route was toen ( +/- 8.30 in de ochtend al Macet Total (infarct).
Dus naar de onbekende Jonggol route, nou dezelfde verhaal , we komen pas omstreeks 18.00 uur aan de rand van Bandung.

De snelste /comfortabele route waar je binnen iets meer dan 2 uren met een travelbusje de grens van Bandung kan halen .
Onderweg kan men stoppen in bij 4 of 5 wegrestaurants complex waar Mac D, KFC , zelfs restaurants Padang etc op je staat te wachten .De travebusjes stoppen +/- 10 minuten .Maar dan zie je geen natuur .

Of met de trein vanaf Gambir. Maar dan zie je Bogor(Kebun Raya) en Puncak (theeplantages) niet.

bisa dicek of makemyday .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Hoor t zo vaak, zo jammer ook, dat mensen naar Indonesië gaan en dan direct naar het meest uitgekauwde eiland gaan dat er maar te vinden is. Als je per se zon, zand en zee wil zien, dan zou ik toch liever de Turkse zuidkust aanraden. Scheelt een hoop reistijd en ook een hoop kosten. Enige verschil is dat je niet tussen de Europeanen maar tussen Australiërs zit.
Vraag je eerst af wat je nu precies wil - logischerwijs ga je naar Zuidoost Azië omdat je iets van de cultuur wil zien. Dan wil je wellicht niet in een toeristische hotspot terecht komen waar de prijzen tot wel vijf keer duurder zijn dan in de rest van het land (uitzondering Jakarta). Verdiep je eens in Java, Sumatra, of misschien Lombok als je het kleine, minder massaal bezochte broertje van Bali wil ervaren.
En ik durf er mijn geld op te zetten dat 90% van alle toeristen meer plezier zullen beleven aan Yogyakarta, Surakarta, Kalibaru, Bogor, Semarang en de bergen rondom Bandung dan aan Bali. Vooral omdat je je op Java wél gemeend welkom voelt.

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
User
spacer line

Nou, daar zou ik geen cent op willen zetten. Heel veel mensen willen iets anders dan wat jij en ik willen. En dat is precies de reden waarom zoveel mensen naar Bali gaan en er ieder jaar weer terugkomen.
Als ik lees waar Ramona van houdt, dan is het volgens mij onzin om haar Bali te gaan afraden.
Ze houdt van uitgaan, terrasjes bezoeken, cultuur, een goed verzorgd hotel, een toeristische plek met ontsnappingsmogelijkheden. Dan zijn er op Bali aardig wat plekjes waar ze leuk kan zitten, zelfs in Legian. Ik zou haar alleen afraden om alleen maar naar Bali te gaan.
Ramona, zoals ik al eerder zei, zou ik je aanraden je tijd op zijn minst te verdelen over Java en Bali, dan kun je zelf bekijken wat je het leukst vindt c.q. wat het best bij jullie past. Voor de volgende keer zal ik maar zeggen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Waarom eerst 3 dagen Jakarta? Voor mijn eerste bezoek aan Indonesië had ik ook 3 dagen Jakarta gepland. Na een halve dag was ik het al meer dan zat, en kocht een treinticket voor de volgende dag.
In plaats daarvan zou ik onmiddellijk doorvliegen naar Yogyakarta (je houdt immers van cultuur, zeg je) en daar 3 of 4 nachten verblijven, alvorens door te vliegen naar Bali.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pascal.F
User
spacer line

Volgens mij heeft Monyet wel een punt
De reden dat de meeste naar Bali gaan is omdat dit gemakkelijk te bereiken is vanuit Nederland en België.
Ze kunnen aan hun vrienden vertellen dat ze in Bali geweest zijn maar durven ter plaats niets of weinig te ondernemen.
Daarom nemen ze een heel toeristisch gebied met vooral veel bleekscheten rond hun en planen zo de uitstapjes vanuit hun resort.
Avonds veilig terug op hun hotelkamer en straffe mails verzenden aan het thuisfront .
Als men aankomt in Bali en je wil je eigen rondreisje maken naar bv. oost Java ... Ijen - Kalibaru – Bromo en dan terug naar enkele verschillende locatie in Bali moet er transport – hotels enz. geregeld worden wat niet altijd makkelijk is.
Daarom noemt het ook reizen,iets mooi ligt niet naast de luchthaven !!!
Ieder doet natuurlijk zijn zin, maar als men de eerste keer gaat is er niets mis met Bali alleen te bezoeken.Toch zou het een grote zonde zijn van alleen maar in het zuiden te logeren en de rest over te slaan.

Ik zou het wel weten !!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

[quote] On 28-04-2012 20:28 pak ronald wrote:
Via Bogor - Puncak naar Bandung???? No way
- geen uitzicht
- alleen maar file

Wel wat overdreven woon al een paar jaar op het drukste punt (taman safari) wilde ik vandaag naar bogor kon ik het in een half uur doen niks geen drukte !

ja in vakanties (en donderdag vr en zat / zon is geen peil op te trekken)

ben wel is op maandag avond na 9 uur met een jezus snelheid naar bogor gegaan geen hond op de weg wel overstekende ratten Emoticon: Wink

En er zijn locaties om weg te dromen waarom dacht je dat ik hier woonde?

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 30-04-2012 09:50 Pascal.F wrote:
Volgens mij heeft Monyet wel een punt
De reden dat de meeste naar Bali gaan is omdat dit gemakkelijk te bereiken is vanuit Nederland en België.
Ze kunnen aan hun vrienden vertellen dat ze in Bali geweest zijn maar durven ter plaats niets of weinig te ondernemen.
Daarom nemen ze een heel toeristisch gebied met vooral veel bleekscheten rond hun en planen zo de uitstapjes vanuit hun resort.
Avonds veilig terug op hun hotelkamer en straffe mails verzenden aan het thuisfront .
Als men aankomt in Bali en je wil je eigen rondreisje maken naar bv. oost Java ... Ijen - Kalibaru – Bromo en dan terug naar enkele verschillende locatie in Bali moet er transport – hotels enz. geregeld worden wat niet altijd makkelijk is.
Daarom noemt het ook reizen,iets mooi ligt niet naast de luchthaven !!!
Ieder doet natuurlijk zijn zin, maar als men de eerste keer gaat is er niets mis met Bali alleen te bezoeken.Toch zou het een grote zonde zijn van alleen maar in het zuiden te logeren en de rest over te slaan.

Ik zou het wel weten !!

En in zon resort maar zwetsen hoe geweldig ze het allemaal wel niet dien in het leven over van alles afweten maar pendelen tussen zwembad en hotelkamer maar ja this maar wat je leuk vind maar wederom Emoticon: Yes!

Je kunt zeggen oo ben ook op bali geweest Emoticon: Worship

Ik wil hier niet de opener van de topic mee aan vallen maar zo gaat en is het vaak wel en gezien is er voor je geld weinig !
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Harlys, dat vinden een hoop mensen nou eenmaal geweldig en ze hebben dat geld er voor over.
Je kijkt m.i. teveel vanuit je eigen referentiekader.
Iemand die ik ken ging vorige zomer naar Sumatera, Java en Bali.
Sumatera vond hij heel erg tegenvallen en hij noemde precies de dingen die Sumatera voor mij juist het toppunt maakten: weinig keus aan goede hotels, geen brood met hagelslag bij het ontbijt, maar alleen nasi of fruit, geen leuke terrasjes, geen andere toeristen, veel mensen die geen Engels spraken. Heel veel mensen willen dat helemaal niet en die mensen moet je dus niet naar Sumatera sturen, maar naar Bali. Ik vind daar ook helemaal niks mis mee. Het één is niet beter dan het ander. Een ander zal tegen mij zeggen:"jezus, dat jij in zo'n griebustent gaat zitten eten/slapen". Tja, dat vind ik nou eenmaal leuk (en het kost me een stuk minder).
Wat voor jou geldt, geldt voor een ander niet. Je hebt vast wel eens gedacht bij een vrouw: je zal maar met zo'n zijkwijf getrouwd zijn. De echtgenoot heeft er echter jaren geleden voor gekozen met deze vrouw door het leven te gaan (oké, hij heeft misschien wel spijt).
De vrouw is dezelfde, maar jij bent wel anders dan die man.
Komen we vanzelf weer bij mijn lijfspreuk uit: Wir sehen die Welt nicht wie sie ist, sondern wie wird sind. (I.Kant, filosoof)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,760,066 topic views - 227,359 posts - 13,611 topics - 18,997 members - last post @ 22-07-2018 20:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,975,503 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com