indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

miranda02
User
spacer line

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar Indonesie, en ben helemaal verliefd geworden op het land. Nu zit ik eraan te denken om voor langere tijd naar Indonesie te gaan. Aangezien ik kok ben, lijkt het me leuk om in die periode ook te gaan werken als kok. Dus ik ben nu op zoek naar vacatures sites zoals deze: kok. Ik hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

voor vacatures in Indonesie kun je onder meer terecht bij algemene sites als jobstreet.co.id, karir.com, maar je zult zien dat veel bedrijven hier 'lowongan' (vacatures) ophangen in hun restaurant of in lokale bladen, passend bij de stijl van het restaurant ('dure' restaurants in vakbladen en zo).

Het zal niet makkelijk zijn iets te vinden vanuit Nederland. Buiten dat zul je je moeten beperken tot bedrijven die specifiek op zoek zijn naar buitenlandse chefs, omdat zij weten dat er een werkvergunning e.d. nodig is.

spacer line  

beste miranda'' jij kan het altijdt proberen. dat is geen probleem''er zijn veel buitenlandse investteerders op bali die een hotel runnen'''de hotels komen als pannen
stoelen de grond uit''wie niet waagt,,,,,,maar als jij echt interressen hebt ,dan moet je
gewoon weg gaan.uit holland''houw er rekening mee dat de salaris niet het zelfde is
als in holland''maar het leven is wel goedkoper''kijk eerst maar de kat uit de boom'' en goed advice,en de juiste ''visa''om te gaan werken in indonesia ,,of meschien kom jij een baas tegen,die jouw daar bij helpt''zal het zo wezen dat jij op bali komt , en jij hebt hulp nodig'' voor visa's etc etc klop, even aan grtjes

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een beetje kok in een goed aangeschreven restaurant zal geen problemen hebben met het salaris dat gegeven wordt, er wordt goed betaald voor dergelijk personeel. In ieder geval geen Indonesisch salaris. Je werkgever regelt je visum natuurlijk, doet hij/zij dat niet, dan lekker een andere werkgever zoeken.

Nelin
User
spacer line

U kunt ook via de '5 stars chain hotel' solliciteren, meestaal kunt u zien in de website van die steren hotel zelf. dan is de salaris volgens "internationale" hotel salaries level.

cabrio
User
spacer line

Een vriend van mij is kok en die heeft in Bali gezocht naar werk, maar ik kan je verzekeren dat het niet eenvoudig is en al zeker niet als je alles officieel met een Kitas wil hebben. Dus inderdaad misschien eens eerst kijken bij de internationale ketens.

spacer line  

Volgens mij lukt het bij internationale ketens of een heel goed restaurant alleen als je wat sterren achter ja naam hebt staan. Als je hier in een gooi en smijt tent hebt gewerkt heeft het weinig zin. ( dit bedoel ik algemeen en niet op de persoon )

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Corriene
User
spacer line

Op 28-04-2012 18:38 schreef bule gembel:
Volgens mij lukt het bij internationale ketens of een heel goed restaurant alleen als je wat sterren achter ja naam hebt staan. Als je hier in een gooi en smijt tent hebt gewerkt heeft het weinig zin. ( dit bedoel ik algemeen en niet op de persoon )

Wat bedoel je daarmee MC D ofzo ? Bij internationale ketens ga je toch niet zo gauw weg, evenmin bij een sterren restaurant. En zelf *** achter je naam zetten werkt ook niet

spacer line  

Corriene, foei! Natuurlijk niet de Mac D, internationale hoge ketens, bekende restaurants dat bedoel ik. In JKT weet ik dat in sommige dure hotels bule koks werken. Bijvoorbeeld het Mulia hotel.

Moet jij al niet in het vliegtuig zitten ? Emoticon: Smile

spacer line  

On 17-04-2012 14:46 Yerun wrote:
Een beetje kok in een goed aangeschreven restaurant zal geen problemen hebben met het salaris dat gegeven wordt, er wordt goed betaald voor dergelijk personeel. In ieder geval geen Indonesisch salaris. Je werkgever regelt je visum natuurlijk, doet hij/zij dat niet, dan lekker een andere werkgever zoeken.

Voor topkoks werd goud betaald , ook Indonesische .
Soms nemen ze ook orang bule als kok of FB manager , het is de "vlag"die de lading moet dekken.

Indonesiers met buitenlandse diploma's ( buitenlandse kennis en vakmanschap) kunnen ook werken in de hotel sector , alleen beginnen ze vaak met te weinig salaris.
Dus gaan ze vaak voor zich zelf beginnen.

Een paar jaar geleden wilde de dochter van een kennis( Zwitsers diploma) in een hotel werken , haar aanvang salaris was in de buurt van 2 juta (of iets meer) .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Goedemorgen oom Sid!

Hoe gaat het met u? Met een Zwitsers diploma als het de goede hotelschool is dan is dat wel heel erg weinig om met 2 juta te beginnen 180 euro per maand...

Dit is die goede geloof ik: http://www.ehl.ch/eng

Ik denk dat Miranda nog beter voor haarzelf kan beginnen of een restaurant moet zoeken met een Bule eigenaar ( geen bule gembel eigenaar ) die wel zin heeft om zijn keuken wat op te waarderen. Wellicht kan ze meer dan alleen koken en ook wat leiding geven?

spacer line  

On 29-04-2012 08:43 bule gembel wrote:

Ik denk dat Miranda nog beter voor haarzelf kan beginnen of een restaurant moet zoeken met een Bule eigenaar ( geen bule gembel eigenaar ) die wel zin heeft om zijn keuken wat op te waarderen. Wellicht kan ze meer dan alleen koken en ook wat leiding geven?

Grappig.
5/6 jaren geleden vroeg iemand of ik met mijn ibu de vrouw mee willen doen om als "boegbeeld" Emoticon: Cry wat heet) te spelen.

Maar ya, je hebt nog verplichtingen in Ollanda , dus kan niet meedoen.
En als ik in de horeca stap dan wil ik mijn eigen baas zijn .
Goede Indonesische koks kan je zo "opleiden"en trainen

Heb je zelf te weinig kennis in huis, kan je altijd iemand inhuren , no problemos .
Er zijn veel workshops in Indonesia .
Voor brood-banket kan je ook uitwijken naar Singapura .
Al is het alleen om de getuigschrift /diploma aan de muur te kunnen ophangen .

bisa dicek of makemyday .

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

.ę Previous 11 of 20 Next Ľ
putuUnfollow Follow putu
IBIS KUTA 153 ROOMS OPEN Q1 2012
IBIS KUTA 153 ROOMS OPEN Q1 2012 WE ARE LOOKING FOR :

* ENGINEERING :
- Supervisor Engineer
- Engineering staff

* FRONT OFFICE :
- Front Desk Supervisor
- Front Desk Staff

* FOOD & BEVERAGE SERVICE :
- Restaurant Supervisor
- Waiter/Waitress

* FOOD & BEVERAGE KITCHEN :
- Chef de partie
- Cook
- Steward Supervisor

* Accounting :
- Income audit
- Cost Controller

* SALES :
- Sales Executive
- Sales Admin
* A & G :
- Executive Secretary

* Human Resouces :
- Asst. Human Resources Manager
- HR Admin.

* HOUSEKEEPING
- Room Attendants

Interesting candidate, please send your CV to my office e'mail at hrmRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.allseasonsdenpasarbali.com

1 month ago

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Opening soon, Mercure Bali Nusa Dua is currently recruiting for the following positions : HR Manager, DOS, Asst. DOS, FOM, Exec Chef, Chief Engineer, Financial Controller, FB Manager
Please send your application letter and CV to hrmercurenusaduaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

13 days ago

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Op Linkedin staan in de Indonesia-groepen regelmatig vacatures!
Deze heb ik uit het Bali hospiltality forum.

BLACKSTONE TERRACE BAR & LOUNGE NUSA DUA BALI
GREETING FROM BLACKSTONE TERRACE BAR & LOUNGE URGENTLY NEED
1. WAITER / WAITRES VERY SOON.
2. BARTENDER
3. EXECUTIVE CHEF

PLEASE SEND ME EMAIL TO GREGORIUS_11100&Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YAHOO.COM.AU
OTHER LANGUAGES WILL BE AN ADVANTAGES.
PREFER HAD AN EXPERIENCE IN THE RELATED POSITION.
ABLE TO WORK IN THE SHIFT TIME

THANKS.

spacer line  

Beste Ibusas,

Je kan wel een uitzendbureau gaan beginnen! Je tovert ineens even enorm veel vacatures op Indahnesia. Wellicht zit er iets voor de dame bij!

Oom Sid,

En wat oom Sid betreft fungeren als boegbeeld.... tsja ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet als hij voor het restaurant op zijn sokkel staat.

Lijkt u op de gemiddelde rijke Indonesische oom met een mooie gouden klok, geverfd haar en een mooie ronde dikke buik ( teken van genieten en lekker makan Emoticon: Smile ?

Corriene
User
spacer line

Op 29-04-2012 00:07 schreef bule gembel:
Corriene, foei! Natuurlijk niet de Mac D, internationale hoge ketens, bekende restaurants dat bedoel ik. In JKT weet ik dat in sommige dure hotels bule koks werken. Bijvoorbeeld het Mulia hotel.

Moet jij al niet in het vliegtuig zitten ? Emoticon: Smile

BG ,

Ik bedoelde meer het gooi en smijtwerk waar jij het over had,en natuurlijk niet de internationale goede ketens zoals Lotus die je overal in de wereld vinden kan.

Nee ik zit nog lang niet in the plane, jammergenoeg moet ik nog wat geduld hebben,
het zal wel oktober worden, in ieder geval ver na de Ramadan.

Groetjes Corriene

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Wat Yerun zegt merk ik ook - moeilijk zoeken vanuit Nederland naar vacatures. Ik zoek zelf al een aardig tijdje, ook via linkedin en heb nu maar besloten om me primair te richten op Nederlandse bedrijven in IndonesiŽ die nog expats willen inhuren. Het blijft lastig, hoewel het wel helpt dat de salarissen in IndonesiŽ enorm gestegen zijn en dus het gat tussen expat en local steeds kleiner wordt.

In juni ga ik weer eens rondkijken in Jakarta en Bandung samen met vrouw en kids. Liefst zien we de kids daar opgroeien.

Overigens voor koks zijn er genoeg vacatures, alleen lijkt het me wel dat je je dan als kok dient te richten op de westerse kookkunst, want Indonesische koks zijn er genoeg en die zullen een stuk minder duur zijn! Succes in elk geval....

From Dayeuhkolot with love

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,108,224 topic views - 234,287 posts - 13,691 topics - 25,167 members - last post @ 17-10-2019 14:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,551,284 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com