indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-04-2012 13:42 alfredscheepers wrote:
Begrijpt u nu waarom ik me soms kwaad maak. De staat jaagt mij nodeloos op kosten en kan daar mee weg komen omdat zij groot zijn en ik klein. Dan vinden sommige mensen het gek als ik die staat voor die kosten verantwoordelijk houd en geen moeite of gewetensbezwaren voel van de diensten van de Nederlandse zorgverzekering gebruik te maken. Mag je alstjeblieft leven met de persoon van je eigen keus?

Tuuuurlik mag je samen leven met de persoon van je eigen keuze Emoticon: Laugh out loud
Maar wel effe zelf betalen alstublieft Emoticon: Yes!
Of even denken dat deze ouwe Malam die zijn hele leven betaald heeft, en nu al 4 jaar geen gebruik maakt van de voorzieningen (wel betalen dus) even voor jou pop gaat
betalen???????
Naar Nederland halen en enkele tienduizenden spenderen??????? Omdat die zus het nodig heeft en Malam en jij er ooit voor hebben betaald en er nooit gebruik van hebben gemaakt?
Sta je eigenlijk nog met twee benen op de grond?
Volgens mij heb je geen gaatje in je hoofd maar een krater in je kop brave borst

Ya sorry hoor oprotten met dit soort achterlijke gedachten.
Nederland is een sociaal land, maar er zijn grenzen Emoticon: Angry

elsbeth
User
spacer line

Op 23-04-2012 13:42 schreef alfredscheepers:
Begrijpt u nu waarom ik me soms kwaad maak. De staat jaagt mij nodeloos op kosten en kan daar mee weg komen omdat zij groot zijn en ik klein. Dan vinden sommige mensen het gek als ik die staat voor die kosten verantwoordelijk houd en geen moeite of gewetensbezwaren voel van de diensten van de Nederlandse zorgverzekering gebruik te maken. Mag je alstjeblieft leven met de persoon van je eigen keus?

Even voor alle duidelijkheid : welke staat jaagt jou nodeloos op kosten? de Indonesische of de Nederlandse? Ik mag toch aannemen dat je hoogstens de Indonesische bedoelt?
Wat heeft de Nederlandse staat hiermee te maken?
Je zei in een eerdere posting dat je mij met één of andere opmerking misschien onrecht had aangedaan. Ik heb eigenlijk nog nooit in mijn leven het gevoel gehad dat mij daadwerkelijk onrecht werd aangedaan. Ja, ik heb het goed, heb ook altijd heel goed voor mijzelf gezorgd. Ik heb altijd mijn eigen geld verdiend, heb daar altijd van gespaard. Altijd zelfstandige geweest, dus nooit een cent ziektegeld. (was ook niet nodig, want ik ben nooit ziek). Nooit een uitkering gehad. Het gevoel bekruipt mij dat jij voortdurend het gevoel hebt dat jou onrecht wordt aangedaan. Je zegt zelf: "ja, er zijn anderen die het nog slechter hebben (dan die vriendin), maar die heb ik nooit ontmoet". Maar ik wel, en met mij miljoenen anderen.
Vind je het reeel dat die er ook allemaal vanuit gaan dat de Nederlandse staat hun probleem (wat er ongetwijfeld in jouw geval wel ligt) oplost.
Je vertelt hier dat die blinde darmoperatie je 7 miljoen Rp. heeft gekost (inc. ziekenhuisopname en medicijnen) en dat dat je in problemen heeft gebracht. Dat is een bedrag van max. € 600,-. Je woont hier in Nederland, hebt een uitgeverij, publiceert talloze boeken. Ik heb natuurlijk geen inzage in je inkomsten en uitgaven, maar dit is geen geval van een onbetaalbare niertransplantatie van duizend/tienduizenden euro's.
Het is volstrekt logisch dat jij mag leven met wie je wil. Daarom nogmaals: zorg dat je vriendin aan de eisen van de Nederlandse wetgeving voldoet, of zorg anders vanuit Nederland zelf voor haar. Net zoals ieder ander het (soms met veel moeite) doet.

spacer line  

Beste Elsbeth. Het is prettig dat je het goed hebt. Misschien denkt u dat je met een uitgeverij goed geld verdient, niet is minder waar. Had ik inderdaad veel verdiend dan was de overkomst van Annie geen probleem geweest. Ze had hooguit voor haar inburgeringscursus kunnen zakken. Van de Nederlandse wetgever mag je geen vrouw naar Nederland halen, zelfs niet als je getrouwd bent tenzij je over een voldoende inkomen beschikt. Daardoor moet ik of Annie's kosten voor ziekte in Indonesië betalen of haar aan haar lot overlaten. Ik hoop dat u begrijpt dat als je om iemand geeft dat laatste geen vrijwillige optie is, temeer daar geen medicijnen betekent een mogelijke coma met fatale afloop. Wat ik met die 7 miljoen wilde aangeven is dat de prijs die ik heb betaald redelijk is aangezien ik op deze site las dat iemand voor dezelfde operatie 17 heeft betaald. Het probleem zit hem in de hoge kosten van medicijnen. Die zijn niet eenmalig maar komen bij een chronische kwaal permanent terug. Die medicijnen zijn in Nederland veel goedkoper, in tegenstelling tot het ziekenhuisbed dat in Indonesie veel goedkoper is. Als ik in Nederland dezelfde rechten zou hebben als een rijker iemand dan zou ik Annie naar Nederland kunnen halen en zou ik zelfs als ik alle kosten van medicijnen zelf zou moeten betalen haar veel goedkoper kunnen helpen dan nu. De logica is dat het leven van arme mensen veel duurder is dan van rijke. Zij moeten voor hetzelfde meer betalen dan iemand die meer geld heeft. Dat geld niet alleen hier, maar ook met allerlei andere dingen. Mensen in een betere positie krijgen ook veel vaker dingen gratis, zoals een auto van het werk, vrij gebruik van programmatuur en dergelijke meer. Dat zou niet zo zijn als ik gelijke rechten had als een ander. Daarom heeft u gelijk als u denkt dat ik het gevoel heb dat me onrecht wordt aangedaan. Voor u is die 7 miljoen misschien niet veel. Voor mij was het op dat moment alles wat ik had. En zo is er ook nog een dengue opname geweest met bloedtransfusie. Daar heeft ze een dag in coma gelegen. Het was kantje boord. In zo'n situatie is er niemand die wil helpen. Het is een wonder dat ze nog leeft. U zegt dat u altijd voor uzelf heeft gezorgd. Daarmee bedoelt u dat u voor uw werk betaald heeft gekregen. Ik heb gemerkt dat mensen die betaald krijgen voor hun werk vaak menen dat mensen die niet of weinig betaald krijgen niet werken, dus uitvreters zijn. Annie werkt met haar zwakke gezondheid 6 dagen in de week en ontvangt daarvoor 2 miljoen rupiah per maand. Voor indonesische begrippen is dat niet eens bar slecht. Maar stel dat je daar zelf een goedkope opreatie van 7 miljoen of die dengue of 2x per week de dokter en een zwik medicijnen van moet betalen. Legt u haar maar eens uit hoe ze dat moet doen? Toch zeggen mensen tegen mij met een stalen gezicht: je moet haar geen geld sturen. Ze moet maar voor zichzelf zorgen. Maar omdat ik zelf ook weinig heb, omdat ik uitgever ben, maar Nederlanders niet lezen of enkel rotzooi, is er de kans dat ik haar na drie jaar toch aan de dood moet overgeven, omdat a) zij niet naar Nederland mag omdat ze geen geld heeft (iemand uit Japan mag dat bv. wel) en b) ik haar niet naar Nederland mag halen omdat ik volgens de criteria van de wet te weinig geld heb, hoewel het genoeg zou zijn om samen te leven en onze eigen kosten te betalen. Dus ze zou niks ten koste van de gemeenschap hoeven te leven. Kort en goed, omdat we te arm zijn hebben we alleen maar het recht om dood te gaan. Denkt u daar eens over na. Ik hoop dat u nu brgrijpt wat ik bedoel. Kijk, om het met een voorbeeld eenvoudiger te maken. Iemand die geen geld heeft om eten te kopen en het ook niet van een ander krijgt, gaat langzaam dood. Dat is zijn eigen schuld, dan had hij maar wel geld horen te hebben.

spacer line  

Malam. je bent een onbeschofte vuilak Heb ik je soms wat gevraagd?

spacer line  

Anorak, tot nu toe betaal ik alles zelf. Ik heb hier iets aan de orde gesteld, wat niet alleen voor mijn vriendin geldt maar ook voor veel anderen. Het probleem is dit. Nederlanders zijn zo grof, dat hun begrip van relaties tussen mensen niet verder gaat dan "hokken". Het ligt toch voor de hand dat iemand die over filosofie en mensenrechten publiceert geen inkomen kan hebben. In Nederland kun je enkel grofheden verkopen. Alleen wat banaal, cynisch, platvoers is dat heeft daar een plaats. Wie iets subtieler is heeft er geen leven. En zo ver mezelf verlagen om mensen als jij te kunnen behagen, dat kan ik niet. Ik wil hier af. Dit is geen discussieforum voor mij. Dat excuus over arrogantie neem ik terug. Ze zijn nog veel erger dan arrogant. Het zijn barbaren die hollanders die je altijd zullen vermoorden als ze zeker weten dat ze er mee weg kunnen komen.

spacer line  

Wat Yogya zegt over ziekenhuizen en medicijnen voel ik wel aan, ook die mentaliteit van hoe duurder hoe beter. Ik noemde Singapore ook niet vanwege de geweldige ziekenhuizen. Die indonesische artsen hebben haar to nu best goed behandeld. Ik hasd het erover vanwege een mogelijke redelijk betaalde baan. Het dacht aan In Nederland wonen of bij Indonesië. Zij is van Sumatra inderdaad (Medan) en dat is dichter bij Sg dan bij Jakarta

spacer line  

Jogya. Al die verwarring.. Het ging voor mij in dat Singapore helemaal niet om een operatie. Bij schildklier mits goed gedoseerd kan veel met medicijnen.Die operaties liggen in het verleden. En dat ging om iets dat echt geopereerd moet worden, Blinde darm. En dat boek: het gaat niet om een Javaanse Vondel. Het is een literaire bewerking. Annie had ervan gehoord: soort kamasutra, geloof ik (niet heus), maar de toenmalige vriend van mijn dochter en zijn moeder (uit Jogya) hadden het beiden gelezen en waren erg enthousiast. Toen begon mijn dochter ook te denken dat ik niet volkomen idioot was. Ik wil gewoon leven met de vrouw om wie ik geef. Is dat zo gek. Dat wordt me door de Nederlandse wetgeving (fort Nederland in fort Europa onmogelijk gemaakt. Dan kan iedereen brullen dat er regels moeten zijn. Maar heeft Nederland er onder te lijden als ik met een Indonesische vrouw leef. Op een gegeven ogenblik is de buitenlanderhysterie losgebarsten alsof die plan waren om ons allemaal op te eten. In de huidige mondiale cultuur lukt het toch niet de volken en rassen zuiver te houden. En misschien leidt dat op een dag wel tot wereldvrede. En als het angst voor de islam is, lijkt het alleen maar een strategische zet het land te versterken met meer protestanten Een auteur van me uit Singapore zegt dat echtgenoten van elkaar scheiden zelfs in hun dictatuurtje wettelijk niet mogelijk zou zijn. Ook Maleisië kan niets doen tegen schijnhuwelijken, waar ze zich bezorgd over beginnen te maken. Maar Nederland is volkomen doorgeschoten in de angst voor de verloedering. Wie kwaad wil slaagt daar toch wel in. Het zijn de fraudeurs die geschoold zijn in het omzeien van regels. Moet je daarom gewone mensen het leven onmogelijk maken? Vrijheden kun je alleen beschermen door ze te handhaven niet door ze preventief af te schaffen. Ik heb genoeg van die hysterie. Van mij part zegt men gewoon: je mag komen zolang je het doet op eigen kosten en lukt het niet dan terug. Dan hoeft tenminste niemand te schreeuwen dat je aan hun geld komt. Maar die vrijheid om mijn eigen financiële verantwoordelijkheid te nemen heb ik niet eens. Omdat een sober leven lijden eigenlijk is verboden. Schildklier is in Nederland eigenlijk een goedkope ziekte. Maar in JKT zijn de dokter denk ik inderdaad de dealers met de medicijnen multinationals.. Nederland zou voor Annnie goed zijn omdat hier dokters haar zouden kunnen overtuigen dat ze niet al die medicijnen nodig heeft. maar alleen een paar en dat dat best generic medicins kunnen zijn. Helaas is ook Annie voor die verkooppraatjes gevoelig. Op een gegeven ogenblik wilde ze aan de noni. Tahiti noni. zo zuiver, je voelt je meteen beter worden. OOk een kwestie van een mooi flesje. Suggestie doet veel, duur. Ik dacht meteen, dat groeit op Java ook. Kun je het niet van de kant van de weg plukken. Binnen een paar uur vond ik Java noni uit Bogor, gratis bezorgen in Jakarta. Maar dat komt van het vieze Java en werkt dus niet. KOn het ook nog importeren. Als ik 1800 liter nam mocht ik het onder eigen merk verkopen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, dat er duidelijk iets schort aan de Nederlandse wetgeving aangaande gemengde huwelijken ben ik met je eens. Maar ja, ik ben niet in staat de regels te veranderen, dus go with the flow. Mijn echtgenote kan ik ook niet naar NL halen. Nou, dan ik in Indonesia. Makkelijk toch?! Hier is men wellicht niet grof maar verbergt men doorgaans de waarheid. Wat is de keuze? Wat staat je wel en niet aan? Elke cultuur heeft zo zijn pros' en anti's.
Ook hier wonen en werken is niet altijd een idylle; men moet er sterk voor zijn want het is een 3e wereldland met survival of the fittest ; de sterksten overleven en de zwakken gaan ten onder. Kei- en keihard, harder dan NL. Take that in mind.

spacer line  

On 24-04-2012 01:51 alfredscheepers wrote:
Malam. je bent een onbeschofte vuilak Heb ik je soms wat gevraagd?

In een open forum moet je altijd rekening houden dat er verschillende mensen met verschillende meningen hebben.

Malam is een gewone doorsnee Ruwe bolster blanke pit type .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  
If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Veel dank Om Sid, je begrijp mij. ik bedoel het niet kwaad.
Maar de waarheid is nu éénmaal hard Emoticon: Yes!
Van een modaal inkomen (33000) wordt pakweg 4000 Euro AWBZ per jaar ingehouden.
Daar komt dan ook nog 7.1 % werkgeversbijdrage bij, 2220 Euro.
Zomaar effe een dametje naar Nederland halen die goud kost voor de nederlandse staat is voorbij.
Men wil zeker weten dat het inderdaad gezinshereniging is en geen dolletje.
Helaas zie ik ook fijne (h)eerlijke echtparen die op één of andere manier door deze regels de mist in gaan.
Dat doet mij zeer Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-04-2012 11:01 Amed East Bali wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=RZ7FMtKpH48

Whaaaaaaa schitterend en zo subtiel Amed hihihi.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 24-04-2012 11:44 schreef Malam:
Veel dank Om Sid, je begrijp mij. ik bedoel het niet kwaad.
Maar de waarheid is nu éénmaal hard Emoticon: Yes!
Van een modaal inkomen (33000) wordt pakweg 4000 Euro AWBZ per jaar ingehouden.
Daar komt dan ook nog 7.1 % werkgeversbijdrage bij, 2220 Euro.
Zomaar effe een dametje naar Nederland halen die goud kost voor de nederlandse staat is voorbij.
Men wil zeker weten dat het inderdaad gezinshereniging is en geen dolletje.
Helaas zie ik ook fijne (h)eerlijke echtparen die op één of andere manier door deze regels de mist in gaan.
Dat doet mij zeer Emoticon: Angry

Malam dat kan allemaal wel waar zijn maar wij hebben het op het ogenblik er ook mee te maken met de moeder van mijn vriendin.
We kunnen ze zo al tot 2020 AWBZ goed gekeurd, naar een tehuis sturen.
Maar dat vind ik niet goed.
Het is dan net dat je ze in de steek laat en ze past daar ook niet in.
Nu hebben wij een PGB aangevraagd en die krijgen we ook .
Hoe en wat dat moeten we afwachten omdat ze nog in Indonesië zit.
Ondanks dat ze bijna zelf geen handtekening meer kan zetten moeten we wachten tot dat ze hier is.
Dan kunnen we zelf haar hulp inkopen.

Wat ik wel vind dat alfredscheepers gelijk heeft bij een keuze van zijn partner.
En of dat uit de staatsruif komt kan mij niet deren als hij maar gelukkig word.
Dat is inherent aan het geluk van iedere echte Nederlander, met een echte, bedoel ik hier geboren mensen....................... Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-04-2012 12:47 zieleffe wrote:

[quote removed]

Wat ik wel vind dat alfredscheepers gelijk heeft bij een keuze van zijn partner.
En of dat uit de staatsruif komt kan mij niet deren als hij maar gelukkig word.
Dat is inherent aan het geluk van iedere echte Nederlander, met een echte, bedoel ik hier geboren mensen....................... Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Click to see original image

OOOOOH Ziel volledig met je eens.
Leven en laten leven, ik gun ieder zijn geluk.
Maar ik kan ook goed lezen, wat Alfred wil is natuurlijk van de zotte.
Ik heb geen zin om al zijn uitspraken in deze topic voor de dag te toveren, ook Elsbeth heeft diverse keren gevraagd hoe zit de boel nu echt in elkaar?
Voordat je gaat schoppen.
Antwoord? Emoticon: Shut up!
Zielige verhalen over boeken die het niet doen in Nederland, liefjes met enorme gezondheids problemen die je effe naar Nederland wil halen terwijl je zelf toe geeft dat je een minimumloner bent is nu éénmaal niet realistisch.

Ja sorry hoor Ziel, maar meneer Alfred denkt voor mij iets te simpel.
Ik wil haar verzorgen, maar de Nederlandse staat begrijpt mij niet Emoticon: Confused
Mijn grote liefde(niet getrouwd) of de Nederlandse staat effe wil schokken.
Tja die tijd is nu eenmaal voorbij, daar is Nederland in het verleden mee naar de kloten gegaan.
Het meest erge is dat ik diverse mensen ken die daar nu mee te maken hebben terwijl ze ze verdomme een geweldig huwelijk en leven hebben Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam het is voor mij, om over alfredscheepers te hebben, alles hier een goede mening er over te hebben, moeilijk, omdat ik schrijf ook wel geen ABN, maar hij kan er ook van, in een verhaal geen duidelijkheid geven.
Als zijn boeken ook zo is, dan valt er ook geen lees plezier te beleven.
Maar eerlijk gezegd, hij schrijf boeken, maar ik lees heel weinig of in ieder geval geen boeken.
Maar wij hebben ook een vrije keuze kunnen maken van partner, vooral ik heb de overheid mee laten betalen voor allerlei sociale uitkeringen.

Dat alles in Nederland naar de knoppen is gegaan had te maken met schijnhuwelijken.
Te veel mensen en jij mag raden waar de mensen vandaan kwamen heeft misbruik gemaakt van die goed bedoelde wetten.
Wij zijn overrompeld door mensen van buitenlandse orgieën die hier alle heeft gedaan wat ze dachten te kunnen doen, omdat er jaren vooral door die linkse kerk, hen niets in de weg is gelegd............. Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: So funny Emoticon: Shut up!

elsbeth
User
spacer line

Alfred, ik denk zeker niet dat allen mensen die niks/weinig verdienen uitvreters zijn, dat hangt geheel van de omstandigheden af. Maar dat ze er tussen zitten, staat voor mij als een paal boven water.
Ik denk echter wel dat een hoog opgeleid iemand zoals jij zich zou moeten bezinnen op hetgeen hij op de markt wil brengen. Als jij zelf al zegt dat jouw product geen of weinig inkomen genereert, (waarmee je vervolgens aangeeft dat je te weinig verdient om aan de inkomenseis voor gezinsvorming/hereniging te voldoen), dan zul je je misschien toch moeten verlagen tot het bedienen van een ander publiek. Ook als dat het publiek is dat jij veracht. Wat is sterker: jouw minachting of jouw wil Annie hierheen te halen om voor haar te kunnen zorgen? Er zijn hier in Nederland genoeg mensen die het over een andere boeg gooien als ze zich realiseren dat ze het op hun voorkeursmanier niet redden.
Het lijkt me (hoe vervelend ik het ook vind om dit te zeggen) een illusie om te denken dat de Nederlandse vertaling van dat Javaanse boek een bestseller gaat worden. Je hebt zelf laten weten hoe je het gros van de Nederlanders inschat. Dat zijn neem ik aan toch de enige mensen die die Nederlandse vertaling ubrhaupt zullen kunnen lezen.
Wat is de inkomenseis eigenlijk (ik zou het wel kunnen uitzoeken, maar het is misschien handiger als jij een bedrag noemt).
Verder ben ik nog steeds benieuwd welke medicijnen zij nu gebruikt, welke prijs jij daar voor betaalt en waar het gekocht wordt.
Verder nogmaals, oprecht, ik wens je veel sterkte, maar ook veel wijsheid om tot op de bodem uit te zoeken waar je precies je medewerking aan verleent. Je verhaal over de noni Tahiti bevestigde wat mij betreft de suggestie van Yogya Bali dat Indonesiers dol op medicijnen zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel ik zal je antwoord geven in omong om hier niet te ver van het pad af te wijken

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Toch Malam we hebben door het systeem hen die een partner zoeken in een onmogelijk situatie gebracht.
De statistieken heeft gisteren bericht bevestigd dat Partners uit Thailand en Rusland enorm is toegenomen van meer dan 3/4 %.
Ja het kan nog steeds, maar niet voor hen die een uitkering hebben en die weinig inkomen heeft.
Jou analyse is duidelijk, maar wel met het verschil waarom mag dat voor hen niet gelden.
Ik begrijp het we worden overspoeld van mensen uit derde wereld en andere landen en dat brengt ons in problemen.
Kunnen we die mensen gewoon laten tekenen dat ze voor hun eigen zorgen moeten en dat ze de eerste 10 jaren niet op de sociale uitkeringen mogen beroepen.
Dan heb je het gelijkheid beginsel niet aangetast....................... Emoticon: Emoticon: Blush

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Net als iedereen prijs ik Singapore ook aan! Mijn vrouw had vorig jaar 'sudden deafness', een virus in het binnenoor dat de zenuw daar aantast. In Jakarta deden ze vrij weinig en door zichzelf te informeren via internet, probeerde mijn vrouw diverse behandelingen, waaronder hyperbaric chamber, accupunctuur, etc. De laatste dokter had zelfs een verkeerde diagnose gesteld en stuurde haar naar fysiotherapie.

Na 2 maanden gingen we naar Singapore en kregen we te horen dat het inderdaad 'sudden deafness' was. Als ze binnen 2 weken bij deze dokter was geweest, had ze een injectie met steroiden kunnen krijgen en had ze nog genezen kunnen worden! Nu is ze dus door onkunde van de Indonesische medici doof aan haar linkeroor. De virus heeft de oorzenuw vernietigd en ze heeft nu veel overlast van tinutus, dat soms luide geluiden maakt urenlang metaal krassend tegen metaal.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Leuk onderwerp Ik heb het verhaal van Alfred e.a. eens allemaal nagelezen.
Ik zou er bijna een boek door gaan schrijven.

Maar alle gekheid op een stokje.
Een blinde darm operatie die kun je hebben in grofweg 3 klassen:
7,14 of 17 juta
In Indonesie werken de ziekenhuizen nog met een "klassensysteem"
Mijn vrouw heeft ook een blinde darm operatie gehad (vandaar dat ik er iets van weet)

In Indonesie is het heel gemakkelijk betalen dan word je geholpen en anders ....
dat kun je zelf invullen / uitzoeken.

Singapore wordt hoog aangeschreven omdat dat een van de kenniscentra op de wereld
is en als je geld hebt ben je daar zo geholpen wachtlijsten kennen ze niet.
Als de portemonnee maar open gaat. Op sommige terreinen behoort Singapore wereldwijd tot de top 3 maar niet voor alles.

Voor hetzelfde geld (reken er niet de extra ticket en verblijfskosten bij)
kun je in Indonesie vaak goedkoper terecht en word je toch kwalitatief
goed geholpen.

Verder is de route zoals Jeroen deze beschrijft de meest logische en ook medisch verantwoordelijke route. Een medisch onderzoek (+kostenopgaaf) en evt een second opinion en dan is het gewoon betalen. Of niet ...

De nederlandse staat is niet verantwoordelijk voor iedereen die toevallig met een Nederlander een relatie heeft. Dat heb ik aan den lijve ondervonden in een soortgelijk
scenario.

Kan je daar kwaad over worden ?? Ja
Is dat logisch ??? Ja
Maar ... wanneer je even nuchter nadenkt dan weet je dat dit de regels zijn en niemand
gaat die even veranderen voor jou persoonlijk. (deed men bij mij ook niet)

Dan kan je kwaad worden en je afzetten naar de gehele wereld toe en dat is begrijpelijk
(heb ik ook gedaan toen het mij overkwam) maar je schiet er niks mee op.

Er is uiteindelijk maar een persoon waar je op kunt rekenen in zo'n situatie en dat ben je zelf. C'est la vie

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

die blinde dam is indertijd met 7 yuta gelukt en goed afgelopen. De schuldklier gaat nu in Penang, inclusief vliegreis nog altijd goedkoper dan indonesië, helemaal in combinatie met een bezoek aam familie (Medan). Waar ik boos over ben is niet dat Nederland geen zorg aan buitenlanders vergoedt, maar dat het artikel 16 van de universele verklaring van de rechten van de mens schendt. Over de vrijheid zelf te bepalen met wie je een gezin wilt vormen. Nederland maakt dat voor arme mensen onmogelijk, en maakt het recht daarmee inkomensafhankelijk en dus te koop. Het is deze politiek die mij op kosten gedreven heeft, kosten waarvoor ik de Nederlandse overheid dus verantwoordelijk houdt

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Blijf jouw stelling vreemd vinden. En ben kennelijk de enige niet. De overheid stopt je helemaal niet in je keuze. Je hebt de vrijheid volledig zelf. Verwacht alleen niet dat de gemeenschap een sponsor is voor jouw keuze.

Een schuldklier zei je? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Die zit in de buurt van de vervelende klier Emoticon: Shut up!

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

schildklier. Mac heeft een toetsenbord dat er gelikt uitziet, maar ergonomisch waardeloos is. De u zit naast de i, snapt u?

De overheid stopt je wel in je keuze. Dat ze niet voor die keuze betaalt is acceptabel, maar dat de Nederlandse overheid ieders vrijheid respecteert is pertinent onjuist. Ik kan mijn vriendin niet naar Nederland krijgen ook niet op eigen kosten of met steun van familie.

Het is verder een aanvaard principe dat mensen instellingen en overheden aansprakelijk zijn voor de schade die ze aanrichten met hun onrechtmatig gedrag. Dat heeft bv. Willem Oltmans ons geleerd.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Alfred

Ik had een uitvoerig antwoord geschreven maar net toen ik dat postte
kreeg ik de melding Oooops U bent niet meer ingelogd.

Ik heb geen tijd zin (op dit moment) om dit opnieuw te herhalen (wellicht op een ander moment. Kort samengevat de kern van dat (verloren) betoog ;

Je leeft in jou belevingswereld die niet overeenkomt met de realiteit.
De politiek (overheid) heeft een andere agenda en gaat anders met
(internationale) afspraken/wetten/regels om als actievoerders en idealisten.

Ik zeg dit niet om je te beledigen maar door zo in je eigen beleving/gelijk te blijven hangen zal de realiteit niet veranderen.

Je hebt de "vrijheid" om keuzes te maken en de overheid bepaalt de regels en randvoorwaarden waarbinnen je mag "spelen" met je "vrijheid" C'est la vie C'est ca.

Die boosheid van je daar kan ik inkomen. Ik heb dat ook gehad in mijn verleden.
Maar dat lost niks op wees realistisch.

Dan nog een opmerking

Je bekijkt de wereld vanuit jezelf (alles overkomt je)
Je zegt: Het is deze politiek die mij op kosten gedreven heeft, kosten waarvoor ik de Nederlandse overheid dus verantwoordelijk houdt
Zo beleef jij het !!

De realiteit is dat de politiek (overheid) doet wat hun uitkomt zodra er verkiezingen zijn geweest en draait met woorden hoe het hun uitkomt. Alle burgers zijn daarin "lijdend voorwerp" Er zijn wetten,regels en procedures en vaak heeft niet iedereen daar weet van en wordt er pas mee geconfronteerd wanneer men daar zelf mee in aanraking komt.

Concreet ... het was jou keuze om een buitenlandse partner
te kiezen, dat is jou vrije keuze, niemand heeft je gedwongen. Dat je een keuze maakt zonder alle zaken eromheen te realiseren,weten of beseffen dat is niet de schuld van de politiek "overheid" dat is nu wat men politiek noemt eigen verantwoordelijkheid
En dan ben je politiek gezien (wat de overheid betreft) uitgepraat of je moet een proces winnen maar dan moet je van goede huize komen om van "de overheid" te winnen.
Maar ik ben het op een punt met je eens ... het voelt onrechtvaardig.
Was er maar eens iemand die hier een proefproces over zou starten dan was er ook jurispendentie beschikbaar, maar dat lost eea maar tijdelijk op want de politiek "overheid" past dan wat regeltjes aan zodat ze gewoon weer kunnen doen wat ze willen en dan blijf je aan het procederen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-05-2013 19:13 alfredscheepers wrote:
Ik kan mijn vriendin niet naar Nederland krijgen ook niet op eigen kosten of met steun van familie.

Dat is de bedoeling van het vreemdelingenbeleid in Nederland.
Het zo moeilijk mogelijk maken.
Je bent niet de enige.
Ik zit in dezelfde situatie dus ik heb gekozen om op termijn dit "paradijs" Nederland
voorgoed te verlaten. Met het volle besef dat ook in Indonesie ik op termijn niet alles leuk zal vinden. Maar da's dan That's what's love got to do with it.

Kies voor jezelf i.p.v. een onwinbaar conflict te houden met de overheid,IND,politiek,etc
Al die energie die je in je boosheid weggooid die kun je beter gebruiken om aan jouw
persoonlijke droom te werken,jouw toekomst en voor de rest laat maar lullen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,925 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 13:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,677 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com