indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

unclejeffi
User
spacer line

Hoi,

Hoe geraak ik het beste van Bogor naar Yogja?
Via de bus naar Bandung en van daaruit de trein naar Yogja? Of is er een trein die rechtstreeks van Bogor naar Yogja vertrekt?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet het budget niet wat je hebt maar ik zou persoonlijk kiezen voor een huurauto met AC of het vliegtuig (Jakarta - Yogja) Vanuit Jakarta kun je ook met de trein naar Yogja.
Met de bus in Indonesie raad ik niemand aan.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nee, er is geen trein die rechtstreeks vanuit Bogor naar Yogya vertrekt. Je zit in Bogor tegenwoordig niet meer dicht bij Bandung (kost je minimaal 4 uren via de Puncak). Sneller is terug via Cibubur naar Bekasi en dan richting Bandung....dit alles via de tolweg.
Maar zoals boven al gesuggereerd: trein vanuit Jakarta i.p.v. Bandung.

Sinds de tolweg Jakarta-Bandung is Bogor behoorlijk uit de route.......

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Damri bus naar luchthaven Jakarta en verder met het vliegtuig is het snelste.

Of trein naar Gambir en daar de trein op naar Yogya.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En als je tijd hebt eerst met de forenzen-trein van Bogor naar Jakarta Gambir/Kota en vanuit daar de trein naar Yogya. maaarrrr.. reken niet op een aansluiting van een uur, treinen naar Jogja zijn er maar een aantal per dag, dus mogelijk lang wachten.

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

Hmm okay, in die huurauto met chauffeur kun je dat regelen in Bogor of enkel in Jakarta?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-04-2012 13:42 unclejeffi wrote:
Hmm okay, in die huurauto met chauffeur kun je dat regelen in Bogor of enkel in Jakarta?
Moet in Bogor geen enkel probleem zijn lijkt me.

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

Hmm,

Van gedacht veranderd.

Ik land om 15u30 in Jakarta, ik zou een aansluitende vlucht om 19u30 kunnen hebben naar Yogya. Is dit haalbaar, ik zou eerst nog de douane moeten passeren dus daarmee rekening houden

unclejeffi
User
spacer line

Ik ga het anders formeleren.

Ik vlieg met Qatar airways naar Jakarta en land om 15u35. Als ik dan een aansluitende vlucht (19u30, Garuda Indonesia) wil hebben, is dit haalbaar? Moet ik dan in Jakarta een 'visum of arrival' halen, of moet ik dan in transit blijven en de douane en visum regelen in Yogyakarta?

alvast bedankt

songo
User
spacer line

Op 12-04-2012 15:37 schreef unclejeffi:
Ik ga het anders formeleren.

Ik vlieg met Qatar airways naar Jakarta en land om 15u35. Als ik dan een aansluitende vlucht (19u30, Garuda Indonesia) wil hebben, is dit haalbaar? Moet ik dan in Jakarta een visum of arrival halen, of moet ik dan in transit blijven en de douane en visum regelen in Yogyakarta?

alvast bedankt

Bij aankimst in Jakarta koop je, voordat je douane passeert, eerst een visa on arrival. Dat wijst de weg vanzelf. Dan passeer je de douane en begeef he he naar airport nasional (zelfde comokex, alleen op de eerste verdieping). Ik hoop alleen dat je al wel de tickets voor Yogya hebt, want boeken op het moment dat je in Jakarta aankomt is risicovol omdat die vluchten vaak al helemaal volzitten,
Succes

tujuan sama jalan yang lain aja

unclejeffi
User
spacer line

Hoi

Ja ik zou de tickets wel al op voorhand kopen.
De vraag is gewoon of ik in die 4 uur tijd genoeg heb om een visum te kopen, door de douane te gaan, mijn bagage ophalen en dan in de nationaal weer inchecken...

Of zou ik beter een vlucht naar yogya de dag nadien nemen?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vier uur tijd moet zeker genoeg zijn hoor.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-04-2012 15:57 songo wrote:

[quote removed]

Bij aankimst in Jakarta koop je, voordat je douane passeert, eerst een visa on arrival. Dat wijst de weg vanzelf. Dan passeer je de douane en begeef he he naar airport nasional (zelfde comokex, alleen op de eerste verdieping). Ik hoop alleen dat je al wel de tickets voor Yogya hebt, want boeken op het moment dat je in Jakarta aankomt is risicovol omdat die vluchten vaak al helemaal volzitten,
Succes
De meeste binnenlandse vluchten gaan vanaf terminal 1 en 3, alleen bepaalde maatschappijen gaan vanaf 2 ook binnenlands, maar die wil je niet vanwege te duur (Garuda) en te vaak annuleringen (Merpati). Lekker naar terminal 1 of 3, Lion Air, Batavia Air, Sriwijaya Air, AirAsia, ect..

Airport nasional is overigens een term die niet gebruikt wordt voor het internationale vliegveld Soekarno Hatta. Als je dat tegen iemand zegt, kijken ze je raar aan.

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

Hoi, bedankt voor de info

de vlucht van garuda is slechts 10 euro duurder dan die van lion air, maar vertrekt om 19u30 en die van lion air om 19u00.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dan heb je een mooi promo-ticket kunnen vinden. Overigens is de vloot van Lion Air gemiddeld nieuwer, maar je krijgt bij Garuda iets van een doosje met wat snacks, bij Lion Air een droog zoet bolletje met een glas water.

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

Hoi,

Ahja voor ik het vergeet, dus je moet 2 uur voor aanvang ingecheckt zijn. Dus moet ik de douane gepasseerd zijn, visum on arrival gekocht hebben, mijn bagage opgehaald hebben en ingecheckt zijn in 2 uur.

Dat moet wel lukken zeker?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nee hoor, vanaf 2 uur voor vertrek gaan de incheckbalies voor binnenlandse vluchten pas open (soms kun je al eerder inchecken), en sluiten 45 minuten tot 1 uur voor vertrek. Op tijd inchecken is te adviseren, maar dit kan ook minder als 2 uur voor vertrek.

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

ah okay, ik had dit gelezen op de website,

Bookings can be made up to 4 hours prior to departure, with minimum check in time 2 hours prior to departure.

maar ik heb het blijkbaar verkeerd verstaan.
Man, moest gij in yogya zijn terwijl ik er ben, dan betaal ik u geen pint, maar een vat!
bedankt voor de hulp!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Welke maatschappij is dat? Vreem dat dit er zo staat, want dit is niet het geval, althans zeker niet voor binnenlandse vluchten.

Ik ben voorlopig niet meer in Yogya vrees ik (altijd een leuke stad om naar toe te gaan), dus dat pintje zet maar op het verlanglijstje Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

unclejeffi
User
spacer line

dat is op de site van garuda

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,065,311 topic views - 240,130 posts - 13,728 topics - 33,217 members - last post @ 17-09-2020 04:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,749,740 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com