indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RogerC
User
spacer line

Beste mensen,

Ik vertrek samen met mijn vriendin 26 Mei naar Indonesie om vervolgens door Java te trekken richting Bali. We komen aan in Jakarta en vanuit daar pakken we de trein naar Bandung. En vanuit Bandung willen we ook weer met de trein richting Kroya/Wonosobo/Yogyakarta. Nou heb ik een aantal vragen.

Wij willen vanaf 1 van die 3 plekken (Kroya/Wonosobo/Yogya) een prive chaffeur huren.Om vervolgens de trekpleisters daar op een makkelijke manier te bereiken. (borobudur/bromo/dieng plateu etc)

Na alles gezien te hebben willen we naar Kalibaru gebracht worden en dan weer op eigen houtje naar Bali.

Is het dus verstandig om in Kroya uit te stappe of in Yogyakarta?

En weten jullie nog goede chauffeurs plus auto?

Alle tips zijn mooi meegenomen! Alvast bedankt

joost
User
spacer line

Hallo Roger,

Ik heb een auto met chauffeur. Voor meer info kun je me mailen.
Ben momenteel kin Indonesie doch vanaf 16 april weer tijdelijk in Nederland.
Kunnen we ook indien je dit wenst telefonisch contact hebben.
groet Joost

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Stap maar niet in Kroya uit, dat is 'in the middle of nowhere', lekker vanuit Yogya, al is dat verder reizen.

Pascal.F
User
spacer line

Roger,

Ik heb 2 jaar teug van Joost zijn diensten gebruikt gemaaakt.
Opgehaald in Kalibaru >> Bromo>> meerdere stops + afgezet aan de ferry richting Bali.
Prima auto en driver + alles volgens afspraak zonder problemen !!!
Als ik nogmaals naar oost - java ga is het met zijn driver.
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

spacer line  

Beste allemaal,

Dit is mijn eerste bezoek aan deze fantastische site, ik heb geloof ik nog een jaar lang leesvoer Emoticon: Smile
In juli gaan wij naar Java en Bali; route vanaf Jakarta, via Bogor, Bandung, trein Bandung --> Yogykarta, Malang, Bromo, Surabaya (vlucht naar DPS), Bali (Seminyak & Ubud).

Ik heb een vraagje over het bereiken van Bromo NP. Ik heb contact met een touroperator Bromo Discovery die een Sunrise tour aanbiedt; prijs 218 euro voor 2 personen.
1. vinden jullie dit een goede prijs? Zo nee, wat is reŽel?
2. en zijn er mensen met ervaringen met deze touroperator?

Bedankt!

Bromo Discovery Sunrise Tour (Antonie)

dag 1 : juli 18 : Malang - Bromo
in de namiddag , vertrek U naar bromo ( 3,5 uurtjes rijden )
aankomt in Cemoro Lawang voor overnachting
logeren bij Cemoro Indah Hotel ( de mooiste panorama met bromo zand zee )
eenvoudig kamer met prive badkamer,deken en ontbijt ( ook warmwater natuurlijk )

dag 2 : juli 19 : Bromo - Surabaya
om 03.45, vroeg opstaan
vertrek met 4x4 vervoer naar Pananjakan ( 2.600m) voor de zon`s opgang.
verder steek U de zee van het zand over tot aan de aktieve krater van
het vulkaan Bromo (2.200m )
terug naar het hotel voor het ontbijt en shower
dan rijd U weer per auto met AC naar Surabaya ( 4 uren rijden,ongeveer)
aankomt in SUrabaya , rond om 14.00 het eind van de toer

voor deze prive toer , bereiden wij voor:
- prive auto met AC en chauffer
- 1 navhtje hotel kamer bij bromo
- 1 x ontbijt voor 2 personen
- 4x4 vervoer bij Bromo
- ingangs kaarten
- prive gids ( engels sprekende jongen met jaren ervaren als RANGER )
- tol en parkeer weg
- transfer naar Surabaya

Groeten van Marieke

Pascal.F
User
spacer line

Marieke,

Ik denk dat dit geen slechte prijs is.
Hotel en jeep inbegrepen
Mail eens naar Joost en vraag zijn prijs

spacer line  

Ten eerste: waarom naar Bali? Java heeft genoeg om aan aan te doen. Is het te doen omhet 'thuisfront'? Zelf ervaar ik gedurende mijn uitgebreid bezoek aan Java dat dit meer dan genoeg is. Bali is een mythe, Lees alle reviews over Bali. Wil je daar heen?

simpati
User
spacer line

logeren bij Cemoro Indah Hotel
Er zijn betere plaatsen om te overnachten, dit is een van de slechte plaatsen waar ik in IndonesiŽ ooit heb overnacht, 11 jaar geleden heb ik daar overnacht, het was inderdaad inclusief een nasi goreng als ontbijt er werd zonder te vragen een gebakken ei bij geserveerd, dat bleek niet inclusief te zijn en er werd Rp.5.000 voor in rekening gebracht!

Op hun website ( http://www.hotelcemaraindah.com/galery.php?id=STD# ) schrijven ze dat een standaard kamer Rp.350.000 kost in het hoogseizoen zelfs Rp.550.000, ronduit schandalig voor hetgeen geboden wordt.
Met de prijs voor de kamer kom je inderdaad op een totaalprijs van 218 euro (meer dan Rp.2,5 miljoen) voor 2 personen, ik betwijfels dat het tarief all-in is, waarschijnlijk betaal je bij het binnenkomen van de Bromo ook nog eens entree.
Het hele gebeuren rond de Bromo is geen reclame voor IndonesiŽ maar een bezoek aan de Bromo hoort nu eenmaal bij een bezoek aan Java.

Ik denk dat je beter uit bent met Joost, waarschijnlijk ook voordeliger en een goede auto.
www.parpulo.nl/jpg/suzuki_apv.jpg
Groetjes,
Jan

joost
User
spacer line

De prijs is zeker niet overtrokken. Hotel, auto 2 dagen,benzine,4 -wheel voor bij de Bromo.
Maar waarom ga je van de Bromo niet door met de auto naar Bali.
Nu moet je zeker terug naar Surabaya via Porong, de modderstroom, waar je meestal in de file staat. Wil je meer info en advies zonder verplichtingen kun je me mailen.
Ik verhuur ook een auto met chauffeur

spacer line  

Beste allen, hartelijk dank voor de reacties en adviezen. Ik ga zeker contact leggen met Joost, ter vergelijking.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.mister robert; het zgn 'thuisfront' heeft liever helemaal niet dat ik naar IndonesiŽ ga, veel te warm/eng/beestjes etc. Emoticon: Wink

F.Verhey
User
spacer line

Wij zijn net terug van Indonesie: een week een huis in Bali, en daarna gereisd van Lovina (Bali) naar Java: Ijen, Malang, Solo, Yogyakarta, Bandung, Bogor en Jakarta, in 9 dagen. We hadden een uitstekende driver: zijn naam is Djaelani Jay, en ik kan deze zonder voorbehoud aan iedereen aanraden. Hij is aardig, zeer behulpzaam en erg betrouwbaar. Zijn prijzen zijn heel redelijk, en zijn mini-bus is comfortabel met een goede airco, en biedt goed ruimte aan vier volwassenen inclusief alle bagage.
Wij betaalden 600.000 rupiah per dag, en dat is alleszinds redelijk.
Als ik weer naar Indonesie ga, zal ik geen moment aarzelen om hem weer te vragen.

Zijn naam is Djaelani Jay, zijn email adres is kojel1974Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.co.id, en hij heeft een eigen blog met de ervaringen van eerdere gasten: http://driver-java-bali.blogspot.com/

joost
User
spacer line

Zeker een mooie prijs.
Ze zijn, meestal, allemaal zeer vakkundig, aardig en betrouwbaar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,044 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com