indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ana90
User
spacer line

Hallo!

Ik ben van plan om dit jaar naar Bali te gaan en zou graag enkele tassen willen laten maken.
Weet iemand misschien waar ik het beste terechte kan, hoe ik het moet aanpakken etc??
Ben er nog nooit geweest en dit word dan de eerste keer.. waar kan ik dan het beste verblijven om vakantie en het maken van tassen te combineren?

En moet ik dan mijn eigen leer kopen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!!

groetjes,

Ana

songo
User
spacer line

Je kunt overal op vali tassen laten maken, er zijn vele leershoos waar ze jassen en tassen maken en verkopen. Ook als he speciale wensen hebt kunnen ze dit voor je maken. Je zoekt het leer uit en geeft aan wat je wilt, ze geven je dan een totaalprijs. Let er wel op dat je nuet meteen de prijs betaalt die ze vragen! Afdingen is gebruikelijk in indonesie.
Waar je precies vakantie wil houden is afhankelijk van wat je zoekt, drukte, rust?
Kuta en Semenuak zihn vrij druk. Sanur is heerlijk rusig
Succes

tujuan sama jalan yang lain aja

Ana90
User
spacer line

Hallo Songo,

dank je wel voor deze reactie!
Ik heb namelijk nog geen idee hoe het daar allemaal werkt, dus elke tip is meer dan welkom!

Ik wil daar voornamelijk bezig zijn met het maken van tassen daarom vroeg ik me af waar ik dan het beste terecht kon. Ik heb namelijk ook begrepen dat Denpasar ook veel leerbewerking heeft en dat het daar stuk goedkoper zou zijn dan bepaalde andere plaatsen.

Groetjes,

Ana

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Pas wel op dat je géén leer koopt van beschermde dieren!!!!
Je kan er donder opzeggen dat je dan NIET door de douane komt.....Misschien is het intussen verandert, dát weet ik niet.....

Gusans
User
spacer line

Je hoeft niet perse naar Bali! Probeer het eens bij Jaya Langgeng (www,jayalanggeng.com) in Jogjakarta/Java. Nederlandse dame, handgemaakte lederen producten, leer gelooid met zout niet zo zacht wel zo gezond. zeer ervaren en ze maken alle modellen. Zeg maar dat je ze hebt gevonden via Budi Tours (www.buditours.org).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact. Tassen worden gemaakt door Javanen (ook in Bali) en stukken goedkoper op Java. Wat moet men toch telkens op Bali die zelf alles uit Java halen? Een tas op Bali is > 2x zo duur als op Java. Dan ook nog de designers.....dat zijn geen Balinezen maar Javanen of Arabieren uit Denpasar.

Corriene
User
spacer line

Je denkt een tas te kopen van Bali, en die blijkt dan te komen van Java ?

Dat is toch bedrog of wel legaal ?

spacer line  

Tassen laat je niet maken op Bali. Omgeving Yogja is veel goedkoper.
Corienne, het is geen bedrog en het is wel legaal.

Snap niet dat zoveel mensen van Bali kopen, want t meeste komt namelijk uit java. Bali is een doorsluiseiland.

Ana90, ga je eens goed inlezen in de materie voordat je veel geld kwijt bent.

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dát klopt....heel veel handelswaar komen inderdaad van Java....de Balinezen laten

de toeristen flink voor betalen hoewel de Balinezen voor een schijntje op Java hebben

gekocht.... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-04-2012 15:20 Kembang wrote:

D�t klopt....heel veel handelswaar komen inderdaad van Java....de Balinezen laten

de toeristen flink voor betalen hoewel de Balinezen voor een schijntje op Java hebben

gekocht.... Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie
Zoiets heet handel, of 'op een snelle manier geld verdienen'. Je mag zelf kiezen waar je de gemiddelde 'hardwerkende' of hardwerkende Balinees aan relateerd.

Milani
User
spacer line

Wat een idiotie als je op vakantie gaat naar Bali dan ga je niet een paar keer naar Java om een paar tasjes te laten maken. Zo worden het nog dure tassen.

Op Bali kan je mooi leder vinden, laat je ontwerp zien en zij maken het voor je en ook nog eens goedkoop. Ook jassen en schoenen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-04-2012 05:28 Milani wrote:

Wat een idiotie als je op vakantie gaat naar Bali dan ga je niet een paar keer naar Java om een paar tasjes te laten maken. Zo worden het nog dure tassen.

Op Bali kan je mooi leder vinden, laat je ontwerp zien en zij maken het voor je en ook nog eens goedkoop. Ook jassen en schoenen.
Ik wed er bijna om dat als je een vliegtuig pakt naar Jogja, ze het goedkoper voor je maken en dat je je vliegticket er zelfs eenvoudig uit kunt halen. Bovendien is het een leuke afwisseling voor tijdens je vakantie.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-04-2012 05:28 schreef Milani:

Op Bali kan je mooi leder vinden , laat je ontwerp zien en zij maken het voor je en ook nog eens goedkoop. Ook jassen en schoenen.

De "A" kwaliteit Leer/Leder is op de lokale markt(en) niet te vinden in RI, deze is uitsluitend bestemd voor de Export Emoticon: Wink
Ik wil niet zeggen dat het veelal "bocht " is wat ze aanbieden maar het is geenszin top Emoticon: Nooo
Ook heb je vaak te maken met Geiten-leer (veel minder kwalitatief dan Sapi) en het looien gaat ook niet altijd goed, vaak ruikt het leer niet erg fris....

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-04-2012 05:28 Milani wrote:

Ook het leer komt van Java. 30 jaar geleden haalde ik mijn leer al uit Java (en niet Bali) voor lederen textiel in NL. Bali is niet goedkoop, dat is een lachertje. Dat kan eenvoudig niet want 85% van de op Bali aanwezige handelsproducten is gemaakt in Java. Dus reeds binnenlandse transportkosten. En als je het gaat exporteren, gaat het weer terug naar Java om van daaruit te worden verstuurd. Daarnaast zijn finishing -kosten op Bali duur vanwege het "rijke" toeristen-effect.
Zo komen zelfs de kleermakers op Bali, de vaklui, uit Java. De Balinees verdient goed over de ruggen van de Javaan (lijken wel neo-kolonialen). Dus.....simpel: naar Java voor je productie.
Of is vakantie belangrijker? Dan nog kan men een leukere vakantie krijgen op Java dan op Bali (tenzij men niet goed tegen Indonesia kan en liever op dat toeristeneiland blijft hangen tussen de andere witneuzen).

Milani
User
spacer line

Herenjas mooi soepel leder en kleur naar wens 125 euro.

Damestas leder eigen ontwerp 25 euro, bijpassende slipper 10 euro met voetbed.
Dit is in Sanur.

Zet daar twee maal retour Java tegenover met overnachtingen.

Niet leuk hoor steeds dat negatieve over Bali.

spacer line  

Op 20-04-2012 15:51 schreef Yogya-Bali:
Exact. Tassen worden gemaakt door Javanen (ook in Bali) en stukken goedkoper op Java. Wat moet men toch telkens op Bali die zelf alles uit Java halen? Een tas op Bali is > 2x zo duur als op Java. Dan ook nog de designers.....dat zijn geen Balinezen maar Javanen of Arabieren uit Denpasar.

Dit dus. Mijn tante maakt tassen vanaf Java, die gaan vervolgens naar Bali en van daaruit vliegen ze over de hele wereld.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Op 22-04-2012 05:28 schreef Milani:

Je ziet het verkeerd. Mensen betalen teveel om naar Bali te 'mogen' gaan en daar betalen ze vervolgens teveel voor alles wat los en vast zit. Je moet je ticket niet naar Bali boeken, maar naar Java ! Die toeristen ook ....

Da's niet negatief over Bali, want dat is een prima stek, maar er zijn betere plekken op aarde, Java bijvoorbeeld ! Daar zit je namelijk wél nog voor een dubbeltje op de eerste rang.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Macan Belanda,

Zou je mij even een email willen sturen pls? jakarta.snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail.com.
Heb een paar vragen die ik je wil stellen.

Thanks

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-04-2012 11:16 Milani wrote:

Herenjas mooi soepel leder en kleur naar wens 125 euro.

Allemaal door een Javaan gemaakt in Sanur of omgeving. Daar de Balinese ¨baas¨ ook moet verdienen, dus beduidend duurder uit.

Zet daar twee maal retour Java tegenover met overnachtingen.
Ga je naar Indonesia op vakantie of alleen het eiland Bali? Alsof Java een ander land is en verweggistan heet.

Niet leuk hoor steeds dat negatieve over Bali.
Niet leuk voor een kritiekloze Bali-lover maar wel realiteit.
Ik probeer Ana90 te overtuigen dat de tassen van Java/Javanen komen zodat ze - als ze echte business wil - kan beslissen waar haar produktie het best en goedkoopst kan plaatsvinden. Dat laatste zeker niet op Bali. Ik heb zelf enige jaren in de leren kleding- en tassenhandel gezeten, dus weet wel waar Abraham de mosterd vandaan haalt.
En dat negatieve roept Bali en de Balinees zelf over zich uit. Na decennia hier en een vergelijking tussen plaatsen en etnische groepen, verdwijnt Bali in het niet........tenzij.......men op zoek is in de ¨oost¨ naar ¨westerse¨ geneugten.....naar het Benidorm-effect. Ik heb voldoende vrienden op Bali die dit toegeven, maar hen hoor je zelden de kritiekloze loftrompet over Bali blazen en zijn realistisch en kritisch genoeg over Bali en haar bevolking.
Het gegeven dat zovelen Bali-gek zijn, toont al aan dat zij niet veel begrijpen van de autochtone bevolking om zich heen. Anders zou men wel iets meer kritisch zijn. Bedenk dat kritiek nog geen negativisme hoeft te zijn. Zonder kritiek kan geen enkele samenleving floreren.....en dat is juist iets dat hard nodig is in utopia.

Ana90
User
spacer line

Iedereen dank jullie wel voor de reacties, ze zijn allemaal meer dan welkom!

Een kennis van ons die ook regelmatig naar Java reist had het er ook over dat het beter is om naar Java te gaan. Dat is ook hetgeen wat ik van plan ben op het moment.
De ontwerpen zijn al klaar en ben nu aan het uitzoeken welke plaats het beste is om te gaan in Java en ook de manier om contact te leggen, dus moet nog heel wat inlezen.

Als jullie nog meer tips hebben of opmerkingen die zijn meer dan welkom!!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In Yogyakarta is een Nederlandse dame die al ruim 20 jaar in de leren tassen business zit: Joan van Jaya Langgeng aan het eind van Jl. Suryodiningratan. Ga daar eens je licht opsteken. Dan is er nog 1 waarvan de naam me is ontschoten. Zodra ik me het herinner, zal ik het oppennen voor je. Ik heb zelf een tijdje leren tassen gedaan maar ben mijn contacten kwijt na het stoppen ermee. Ik kom door heel Indonesia maar de goedkoopste productie kreeg ik toch uit Yogya (wel de kwaliteit goed blijven controleren).
Succes.......

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-04-2012 11:16 Milani wrote:
Dit is in Sanur..
En dat zeg je nu pas.... Emoticon: Angry
Potverdorie, moet ik weer terug...

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kan het niet ontdekken maar ga even Googlen met termen als "leren tassen Yogyakarta" of "leather bags Yogyakarta Bantul".

spacer line  

Het is zeker niet waar dat tassen per definitie op Java goedkoper zijn dan op Bali of dat de op Bali geproduceerde tassen door Javanen gemaakt worden. Heb met eigen ogen de "fabrieken" mogen bekijken waar tientallen Wayan's, Komang's, Made's en Putu's de tassen, laarzen, jassen, jacks, etc., etc. in elkaar zitten te naaien.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Uiteraard zijn ze er, maar hoeveel procent? Ik heb zelf in die tassenhandel gezeten en had ook een Arabier uit Denpasar die voor mij iets deed maar die haalde zelf het leeuwendeel uit Java en had voor de lokale productie Javaanse tassenmakers in dienst (geen Komangs of Wayans want die waren volgens hem teveel aan de "wandel" voor upacara ini, upacar itu terwijl de Javanen alleen een weekje Idul Fitri hadden).
Maar er zullen uiteraard Balinese tassenmakers zijn. Ik weet ook dat 85% van de handel uit Java komt, dus blijft er altijd nog 15% over voor de Balinees.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,527,866 topic views - 222,871 posts - 13,503 topics - 16,512 members - last post @ 17-10-2017 10:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,941,393 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com