indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben nu op de NL ambassade. Kwam hier om iets voor achten aan voor een afspraak om 8 uur. Mooi op tijd en mede mogelijk gemaakt door de busway, want het was al vroeg heel druk. Meldt je je netjesn krijg je een volgnummer in je handen geduwd. 'Ja die afspraak, maar die anderen kwamen eerst!'

Heb gelukkig een riem om, anders had mijn broek op mijn enkels gehangen. Niet te geloven dat ik niet gewoon op mijn 14 dagen geleden gemaakte afspraak kan komen omdat 'anderen eerst' waren. Compleet van de zotte, van de pot gerukt en idioot.

Maar goed, we wachten maar, bij opstandigheid word je vast verzocht te vertrekken, en dat gaat ook niet werken.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Vergelijkbaar:

Hadden een ziek kind thuis. Bellen met de apotheek waar de kinderarts praktijk houdt, om een afspraak te maken voor die avond. Geven de naam van het kind op en krijgen telefonisch volgnummer “1”. Altijd lekker, scheelt wachten.

Die avond op tijd vertrokken om zo om 18:00 uur bij de apotheek aan te komen, wat ook lukt. Wachtkamer is redelijk vol want de dokter is er nog niet maar geen probleem, toch?
We melden ons bij de receptioniste die vervolgens het patientenboekje van ons kind onder op een stapel van ca. 6 of 7 andere boekjes legt. We corrigeren haar en vertellen haar over ons volgnummer “1”. Ja, zegt ze, maar die anderen waren hier eerder dan jullie.

Goed, toen hebben we maar (weer) wat tijd gestoken in “training” en even uitgelegd wat nu eigenlijk de bedoeling van het afspraken-systeem is. Vervolgens komt er van de receptioniste een “Aha, dus zo werkt dat!” reaktie en wordt je alsnog bovenop de stapel gelegd.

Boodschap / training / uitleg is klaarblijkelijk in goede aarde gevallen, want er wordt nu nog steeds op die manier gewerkt. Patienten met afspraak worden in volgorde geholpen en hebben voorrang op degene die op de bonnefooi naar de praktijk komen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is om het even hetzelfde in NL als hier. Vorige week in NL naar de dokter (met afspraak) maar mooi dat eerder gekomenen eerder werden geholpen.
Ik voelde me gelijk weer thuis in RI.....

spacer line  

Heb goeie ervaringen met volhouden. Gewoon volhouden en doorzaniken (netjes). Bereik meestal mijn doel wel. Precies wat AEB zegt. Werkt ook goed bij kantor imigrasi. Als je passief blijft blijf je zitten tot je een ons weegt en zitten ze lekker door te bbmmen of smssen. Als je door blijft gaan, gaan ze actie ondernemen. Waarschijnlijk om van die vervelende bule af te zijn Emoticon: Stupid , zodat ze snel door kunnen gaan met bbmen.
Moet zeggen dat ik bij de ambassade altijd snel en netjes in het glazen hok werd geholpen. Aardig meisje, dat donkere meisje. Uiterst correct.
Punt is echter dat zij niet bepaald hoe hey met de nummers en volgorde zit. Mogelijk je klacht uiten bij haar of mailtje naar ambassade. Volgens mij doen ze daar wel wat mee (lees: hoop). Emoticon: Smile

Heldere ziende

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het is een bekend gegeven. Ik waardeer de inspanningen t.a.v. veiligheid. Niks mis mee. Vervolgens gaat security je aanwijzen waar je moet gaan zitten. E waag het niet ergens anders plaats te nemen zoals 1 van mijn staff toen deed want dan zijn de rapen gaar, bevel is bevel! Vervolgens op nummer mag je naar het loket. Ontbreekt er iets of is het niet naar de zin van de dame achter het glas, dan kun je huiswaarts en op nieuw een afspraak maken! Dus dubbel check je papieren. Mijn eerste kennismaking was een verre van prettige. De papieren ingevuld volgens de instructies van de ambassade handelszaken, het betrof hier 2 medewerkers die naar Nederland voor training gingen. De heren werden na inlevering aan het loket weggestuurd want " het was niet goed". Oh, nee? Ben me even naar het loket gegaan en gemeld dat de papieren conform de richtlijnen waren ingevuld en nu ingeleverd en ik niet van plan was mij en de heren met een kluitje in het riet te sturen. Mevrouw brilletje paardestaart weigerde de papieren te verwerken, we konden naar huis! Ben maar even gaan bellen met ons contactpersoon die binnen enkele minuten ook achter het glas verscheen, en.......... de papieren in ontvangst nam. En te kennen gaf dat het afdoende was en we huiswaarst konden in afwachting van goedkeuring. Heb mevrouw brilletje paardestaart nog even via de telefoon te kennen gegeven dat ik absoluut niet gediend ben van een dergelijke behandeling. En al helemaal niet ten overstaan van de zittende wachtende menigte. Achter mij klink goedgekeurend gemompel. Brilletje paardestaart werd rood. En brilletje paardestaart uitgelegd dat als mijn medewerkers klachten hadden bij het ophalen van paspoort dit niet zonder gevolgen zou blijven.

Conclusie, laatje niet afschepen daar !

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Per geval is anders .
Ben 1x meegegaan met mijn broer , die moest zijn visumdatum veranderen , werd eerst moeilijk gedaan.
Mijn broer wilde toen de "baas"spreken, omdat er mss al een telefoontje werd gepleegd.
De baas had het te druk , maar we kunnen dezelfde ochtend de nieuwe visum krijgen.

De vrouwelijke satpam ( binnen) was vriendelijk , staat leuk te kwekken met haar .
In die 2-3 uren dat we moeten wachten ( bepaalde papieren thuis gelaten/nwe foto maken ) kon ik bij de HEMA even uitpuffen.
En dan zie ik echt soms "vreemde" mix-couple echtparen langskomen , dat de satpamse af en toe zuchte , itu lho pak, banyak yg kaya begitu .

PS: ben alleen toeschouwer .
Geef toe dat sommige localstaff wel een beetje banyak tingkah hebben.(kapsones hebben).

Nadat de foto's kwamen moet meprauw local staff haar lunch een paar minuten moet uitstellen , omdat onze zaak iets uitloopt.
Ging ze mompelen dat het al lunchtijd is.
Dus ik kon het niet laten om tegen mijn broer hardop te mompelen , tya , eerst je werk afmaken.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-04-2012 10:08 Surya Atmadja wrote: En dan zie ik echt soms "vreemde" mix-couple echtparen langskomen , dat de satpamse af en toe zuchte , itu lho pak, banyak yg kaya begitu.
Al zo vaak gezegd. En daardoor reageert het personeel enigszins nors en arrogant (feitelijk bevooroordeeld). Dit is geen goed praten van de vaak onvriendelijke houding van het personeel maar wel een verklaring. Ook al treft men dan aanvragen aan van individuen i.p.v. couples, het chagrijn zit er dan al in.

zieleffe
User
spacer line

Heb al ergens anders laten weten hoe het er aan toe gaat.
Zelfs een E-mail met de eis een antwoord binnen 14 dgn negeren ze gewoon.
jakRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.minbuza.nl
telefonisch poederen je ze ook af want je komt niet verder dan de telefoniste die schijnbaar een opleiding hebben gekregen om alles af te wimpelen.
Dat schijnt ook trouwens bij vele overheid en particulieren bedrijven zo te zijn.
Die managers en verantwoordelijke hoofden, verschuilen zich makkelijk achter dat systeem.

Een middel voor hen die veel met de ambassade te maken heeft neem het stiekem op met een verborgen camera en zet het op Yuotube.
Eens zullen de managers en of hoofden,moeten begrijpen dat ze zich niet blijven kunnen verschuilen achter een telefoniste.
een laffe manier van je verantwoordelijkheid afschuiven naar lagere medewerkers......... Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Moet je 'voor de grap' eens een keer kennis maken met het IND, die zijn heer en meester in afpoeieren en uitstellen en uitstrijken. Op zich ook een vak natuurlijk ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niet altijd laf oom Ziel maar onkunde met de wijze van service-verlening door het lokale personeel. Grootste probleem in zowel ambassade als sommige bedrijven is dat men Nederlands of Engels-talig personeel aanneemt en daarmee er vanuit gaat dat dit personeel ook Nederlands (westers) denkt. Grote fout. Een taal kan men zelfs via een woordenboek of tape leren, maar de wijze van communiceren, interacteren kan men alleen onder de knie krijgen als men ooit in de samenleving heeft gewoond waarvan men de taal heeft geleerd. Dus men heeft hier te maken met Nederlands-sprekend lokaal personeel dat echter wel 100% Javaans, etc. denkt, dus ook nog steeds denkt in die feodale, hierarchische wijze waarop de autochtoon denkt (i.c. machtsspelletjes). En dat ziet doorgaans het uitgezonden personeel niet. Die denken: er wordt Nederlands gepraat, dus gedraag ik me t.o. hen zoals ik gewend ben in NL.
Communicatie houdt veel meer in dan uitsluitend taal. Het is een geheel van cultuurkennis, houding, opstelling, positie, gebaren, etc.

Oom Ziel, dat idee van camera en Youtube is subliem.

pierre
User
spacer line

Op 10-04-2012 11:03 schreef zieleffe:
Heb al ergens anders laten weten hoe het er aan toe gaat.
Zelfs een E-mail met de eis een antwoord binnen 14 dgn negeren ze gewoon.
jakRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.minbuza.nl
telefonisch poederen je ze ook af want je komt niet verder dan de telefoniste die schijnbaar een opleiding hebben gekregen om alles af te wimpelen.
Dat schijnt ook trouwens bij vele overheid en particulieren bedrijven zo te zijn.
Die managers en verantwoordelijke hoofden, verschuilen zich makkelijk achter dat systeem.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Een middel voor hen die veel met de ambassade te maken heeft neem het stiekem op met een verborgen camera en zet het op Yuotube.
Eens zullen de managers en of hoofden,moeten begrijpen dat ze zich niet blijven kunnen verschuilen achter een telefoniste.
een laffe manier van je verantwoordelijkheid afschuiven naar lagere medewerkers......... Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Shut up!

Een soort gelijke ervaring wat ik dus wel gedaan hebt.
ook hetgeen oyibo gedaan heeft, poot stijf houden en contact personen inschakelen ( of dreigen hiermee)
In 2010 diende mijn vrouw haar WIB examen te doen, ( ik was erbij)
Poort door, spullen inleveren in het kluisje op de aangewezen plaatst gaan zitten. ( hier had ik dus lak aan) ik ben nogal nieuwsgierig van aard en ging op onderzoek uit. mocht niet van die bewaker. ik zei alleen maar ik ben nederlander en dit is ons grondgebied en ik doe wat ik wens te doen ( in redelijkheid dan) meneer de bewaker schikte zich in zijn lot ( wat ik al vreemd vond)
enfin mijn vrouw werd opgeroepen voor haar examen ( ik mee, dacht ik, nee hoor ik moest buiten blijven in de hitte) ik dacht het dus niet.
ben gewoon meegelopen naar binnen ( tenminste airco) daar aangekomen kregen we te horen dat het examen is vertraagt doordat er geen internetverbinding met de spraak computer in nederland verkregen kon worden, enfin in eerste instantie geloof je dat nog. na twee uur wachten!!!!!! kregen we te horen dat we morgen maar moesten terug komen. ik dacht het niet dus, ben even van leer getrokken op zijn Nederlands, tevens mijn telefoon gepakt en melden zo even tussen neus en lippen door dat alles werd opgenomen. bewijs later voor de klacht bij het min. van binnenlandse zaken en de nationale ombudsman.

Ik zei heel simpel maar wel met een dreigende ondertoon. vandaag doet mijn vrouw examen hoe dan ook, je zorgt maar voor een goede IT er die de boel even gaat fixen.
Wij gaan niet weg voordat mijn vrouw examen heeft gedaan..... boze gezichten gemopper. maar ik hield mijn telefoon duidelijk in de hand...... kortom een half uur later zat mijn vrouw in het examen hokje.
later hoorde ik dat dit andere mensen ook was overkomen...
later heb ik de consult gemaild en vermeld dat ik een officiële klacht heb ingediend, ( heb ik ook gedaan) kreeg een mailtje terug waarom dat nu nodig was geweest..... tjaa hier heb ik maar niet meer op geantwoord.

ohh oyibo was de naam van het paardestaartje brillevrouwtje soms mevr M.H ???
( alleen initiaal vermeld wegens privacy)

jeroen hoe is het nu afgelopen? heb je nu alles wat je wilde hebben?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-04-2012 11:29 pierre wrote: ohh oyibo was de naam van het paardestaartje brillevrouwtje soms mevr M.H ???
( alleen initiaal vermeld wegens privacy)
Betrof het hier een lokaal personeelslid of een uit NL afkomstige?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Man man, wat een farce. Afspraak maken? Ja dat moet, maar je wordt dus no-way ook op die volgorde geholpen.. Ik schoot uit mijn slof, stellende dat ik 14 dagen geleden een afspraak heb gemaakt, en bovendien om 05:30 van huis was weggereden (bonnetje tolpoort gegeven) om hier voor mijn afspraak te zijn. "Tja, die mensen waren eerst".. ik kon die satpam wel door die grote ijzeren gevangenis-dingen heentrekken. Niet gedaan overigens, mijn vrouw heeft dat visum nu eenmaal nodig.

Buiten dat, na 2,5 uur wachten prima ontvangen. Vrouw kon blijven zitten met de kleine en ik deed het interview voor haar. Gewoon koetjes-kalfjes over waar ik dan eerder werkte en waarom ik nu pas naar Nederland ging en waarom ik maar een maand wilde (tja, Indonesie is leuker). 5 minuurtjes later stond ik buiten.

Om half drie nog een wat kortere wachtronde. Omdat het paspoort als een van de laatsten van een visum voorzien was, lag dit nog 'achter', werd natuurlijk direct even gehaald. "Fijne reis!".

Het visum zelf is geen enkel probleem, alleen die absurde afspraken dat moeten ze heel snel afschaffen of aanpassen. Ik vind het niet te accepteren dat ik 14 dagen eerder een afspraak maak en dat meneer de satpam dan voor mij bepaalt dat ik maar gewoon achteraan moet sluiten.

YB weet wel waar ik een klacht kan indienen, en ik wil dit dan ook zeer zeker doen. Geen planning op te maken op deze manier, en op een kwalijke manier geschoffeerd voor mijn gevoel.

Maar goed, vrouw heeft multiple entry visum en ik kan nu dus een ticket gaan boeken. Dat is wel het leuke van reizen, dat plannen. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
spacer line

Op 10-04-2012 11:29 schreef Yogya-Bali:
Niet altijd laf oom Ziel maar onkunde met de wijze van service-verlening door het lokale personeel. Grootste probleem in zowel ambassade als sommige bedrijven is dat men Nederlands of Engels-talig personeel aanneemt en daarmee er vanuit gaat dat dit personeel ook Nederlands (westers) denkt. Grote fout. Een taal kan men zelfs via een woordenboek of tape leren, maar de wijze van communiceren, interacteren kan men alleen onder de knie krijgen als men ooit in de samenleving heeft gewoond waarvan men de taal heeft geleerd. Dus men heeft hier te maken met Nederlands-sprekend lokaal personeel dat echter wel 100% Javaans, etc. denkt, dus ook nog steeds denkt in die feodale, hierarchische wijze waarop de autochtoon denkt (i.c. machtsspelletjes). En dat ziet doorgaans het uitgezonden personeel niet. Die denken: er wordt Nederlands gepraat, dus gedraag ik me t.o. hen zoals ik gewend ben in NL.
Communicatie houdt veel meer in dan uitsluitend taal. Het is een geheel van cultuurkennis, houding, opstelling, positie, gebaren, etc.

Oom Ziel, dat idee van camera en Youtube is subliem.

Y-B ik weet niet van waaruit u van welk positie, handel en bewandel, ik schrijf het maar gewoon in mijn eigen spraak taal.
Maar heb zo een gevoel dat je voor de Nederlandse instantie werkt die controleert daar de Nederlanders die iets te maken heeft met overheidsregelingen instanties.
als ik het mis heb en je hebt daar moeite mee,dan ontken je het maar.

Zoals Pierre ook al melde, de ombudsman heeft het ook aan de stok met de overheid.
De ombudsman heeft het ook met de gezondheidsraad aan de stok via Radar TV TRos aangekaart menselijke drama's in ziekenhuizen.
Der ombudsman zou een goede instantie zijn, om eens voor goed die consulaire medewerkers op de ambassade's een onder de loep te willen nemen.
Mensen raken tegenwoordig goed gefrustreerd door die zakken van ambtenaren die er een vreselijke manier van houding op nahouden en hebben tegen over het gewone volk.

Dat mensen soms agressief worden is niet vreemd meer als men het meemaak van arrogante ballen of K*tten, bij de overheden werkzame mensen, soms bij de politie, soms door politiek gerichte personen.
Ze zouden eens in de spiegel moeten kijken, waarom ze zo tegenwerking krijgen en tegen boze mensen aan lopen.
Niet gauw schrijven dat de mensen onredelijke eisen hebben, maar gewoon eens kijken hoe het bedrijf en instanties werkt in welk omstandigheden, maar ook als men denkt dat het gaat om geld dan heb je een verkeerde mentaliteit als overheid functionaris.............. Emoticon: Eerie Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-04-2012 12:37 zieleffe wrote: Maar heb zo een gevoel dat je voor de Nederlandse instantie werkt die controleert daar de Nederlanders die iets te maken heeft met overheidsregelingen instanties.
als ik het mis heb en je hebt daar moeite mee,dan ontken je het maar.
Nou oom Ziel, ik werk niet voor een Nederlandse instantie, ik ben een kleine zelfstandige die wel vaak werk aanneemt voor Nederlandse instanties en bedrijven.....maar niet uitsluitend. Ik ben zoals mijn autochtone buurtgenoten, op vele vlakken werkzaam.

pierre
User
spacer line

Op 10-04-2012 11:34 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Betrof het hier een lokaal personeelslid of een uit NL afkomstige?

Volgens mijn vrouw is ze indonesische, maar ze spreekt redelijk goed Nederlands.
Ze komt nogal kribbig over en ze heeft een attitude over zich alsof ze de consult zelve is.
Maar hier stoort Pierre zich niet aan.
Ik ben dan wel van leer getrokken, maar op een zeer correcte en beleefde manier, maar wel op een manier dat de boodschap duidelijk overkwam.
En het hielp.

Kleine aanvulling,
Later na het gehele MVV gebeuren kwam mijn vrouw weer op de ambassade om haar MVV sticker op te halen, waarschijnlijk stond er bij de dames nog iets van in het geheugen ( of de pittige mailwisselingen)
Maar ze waren bijzonder aardig en zeer overdreven behulpzaam.
( paardenstaartbrillenjuf heeft mijn vrouw niet gezien op dat moment)

pierre
User
spacer line

Op 10-04-2012 12:18 schreef Yerun:

Maar goed, vrouw heeft multiple entry visum en ik kan nu dus een ticket gaan boeken. Dat is wel het leuke van reizen, dat plannen. Emoticon: Puh!

Nou, dit kan dan maar weer geregeld zijn,

Jammer dat de aanloop hier naar toe zo teleurstellend is. ( de handelingen ambassade)

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Gefeliciteerd! Mooi, die zit in de tas yerun. Nu de reis plannen, het window shoppen is altijd het leukste. Iik heb flink veel papierwerk moeten doen voor mijn reis, en kabouter. Maar de heb alle visa en we zijn dan ook op plaats van bestemming. Een schrikbarend aantal van 4 visa dit keer. Paspoort komt goed vol zo. In ijn geval scheelt het nog dat werken voor een multinational en bedrijfsuitnodiging het stukken makkelijker maken.

Afijn op naar een mooie reis, en inderdaad een klacht indienen. Zeker de tijd voornemen. Je bent een klant. En mag verwachten dat je als zodanig behandelt word.

Overigens ben ik de naam van paardestaart brilletje kwijt, maar wil er ook geen moeite meer in stoppen. Wegblijven van dit soort Ambassades is gewoon het beste.

spacer line  

Misschien moet je de arrogante houding van mevrouw paardestaart overtreffen, door te vermelden dat deze dame vaak op internet wordt genoemd als dwarsligger en "zullen we nu afspreken dat je mij niet dwarsligt op ongegronde zaken, maar mij de service verleent zoals een vertegenwoordiger van de Nederlandse staat betaamt? Anders gaan we een heel vervelend spel spelen en komt je naam heel erg slecht op internet en moeten we de klachtenprocedure in. Duss..." of iets in die strekking.
Volg het Duits model. Altijd harder terugblaffen en vooraf even de namen opzoeken van de echte officials van de ambassade en nonchalant uitspreken. Misschien helpt t.
Als een security pipo mij zo in de rij zou zetten terwijl ik een afspraak heb, zou ik toch verbaal hard losgaan en me afvragen waar hij zijn scholing heeft gehad. We kunnen t zachtjes oplossen of ik kan hard gaan praten, up to you.
Helpt me meestal wel, maar dat kan ook komen omdat ik er nogal agressief en soms nogal psychotisch uitzie (wat ik wel eens naar mijn hoofd geslingers krijg) . Emoticon: Yes!
Overigens niks mis met me. Tenminste dat zei mijn psychiater na 5 jaar TBS behandeling Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
"je kunt maar beter niet iets gaan doen in de sociale sfeer, met mensen enzo. Dat was de laatste keer ook niet zo'n succes...." Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Ik draaf door, hoort in sectie grapjes.

Heldere ziende

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tja, helaas mag je zeggen dat het besef dat er een klant staat aan het glas niet doorgedrongen is? Brilletje paardestaart de natuurlijke gave heeft alles te verknallen wat ze in handen krijgt, of inderdaad een beroepsdeformatie heeft ontwikkeld.

Overigens het verhaal van paspoorten op Bali is voor mij behoorlijk gedateerd en mocht het heel lang geleden ondervinden toen ze de hotelkamers hadden leeggemaskt van bezittingen. Incluis paspoort. Toen ben ik degene geweest die het in guldens toen nog heb voorgeschoten. Overigens ook in een ander land. Overigens mag dit heenzenden niet!!!!! Ambassade staff is verplicht je de juiste informatie te verstrekken over de mogelijkheden die er wel zijn. Je weet natuurlijk niet of het toevallig mondige. Nederlanders waren. Het onbeschoft zijn doet zich niet aan 1 zijde van het glas voor. Trof een nieuw fenomeen aan, een land met een Nederlandse Ambassade waar je een Schengen visum verzoek en het ophalen van paspoorten in een andere ambassade moet doen en niet de Nederlandse. Schiet mij maar lek!

spacer line  

Anorak,
Je zegt dat je fatsoenlijk geholpen wil worden want "je bent een klant".
Ik wil het anders omschrijven. Je bent hun baas! Immers worden ze door "ons" betaald om hun verplichte dienstverlening dan ook te verlenen.
Heb ik wel eens met een kwaaie kop gezegd in NL. Duurde even voordat dat doordrong dus heb ik t toegelicht en vriendelijk doch zeer dringend verzocht mijn een dienst te verlenen.
Helaas is het toch zo in de wereld dat de brutalen en vasthoudenden veel verder komen dan de naieve die zich af laat schepen en geen antwoord paraat heeft.
Ik weet dat veel van de doorhetraamturende dienstverleners een hekel heeft aan personen als ik, maar er moeten nou eenmaal mensen zijn die hun van tijd tot tijd wakker schudt

Heldere ziende

pierre
User
spacer line

Ik heb het idee dat elke ambassade zo zijn nukken heeft.
Ik verkrijg via via redelijk veel informatie over ambassades verdeelt over de wereld.
Het is niet alleen droefenis in Jakarta, het blijkt in de gehele wereld hommeles te zijn.
Allemaal zijn ze arrogant en lui en het ergste, ze weten niet eens precies hoe de wet en de opgestelde regels in elkaar steekt.
Maar niet alleen de Nederlandse ambassade zijn zo, wij hebben ook best wel wat negatieve ervaringen op de indonesische ambassade in Den Haag meegemaakt.
Ook daar zijn ze gigantisch arrogant en sikkeneurig en blaffen ze je soms af of je een hond bent.
Zowel telefonisch als fysiek aan de bali.
Het blijkt gewoon een trent te zijn.

zieleffe
User
spacer line

JA het zijn toestanden die je zo uit je vel kan laten springen.
Het is wel offtopic sorry maar moet het even kwijt die arrogante houding van ongeïnteresseerdheid zit in hun genen denk.
Omdat ik zelf ook een heet gebakend persoon ben moet ik goed oppassen om mij onder controle te houden.
Ik heb het niet van een vreemde een Tukker die laat zich nooit en ter nimmer zich iets zeggen of maar even aan de kant zetten.................... Emoticon: Yeah right! Emoticon:

Deze is niet voor jullie allemaal bedoeld, maar zij die denken in termen het is toch maar gewone volk, waarmee je kan spelen.
Spelen doe je maar in de zandbak maar met mij niet.
Ik stap er direct op af en zeg gelijk in hun gezicht hoe ik er over denk

Ik heb al eens in Jakarta een Taxichauffeur bij zijn stropdas gepakt, over de meter die hij niet wilde gebruiken.
Bij Bandung zaten heel veel taxi chauffeurs toen wij aan kwamen met de koffers, wilde wij een taxi en niemand stond op om je naar een taxi te begeleiden.
Ik had wat losse rumpia's in mijn zak en heb ze daar mee bekogeld, zo je moest eens zien hoe ze met open mond stonden te kijken.
De kinderen die daar liepen die waren er blij mee.
Zo ook eens iemand naar een busterminal gebracht, en het gaat daar er zo aan toe, als de bus vol is dan vertrekt ie pas.
Daar liep iemand maar te roepen "marie" marie en ik zo grapjas, riep met hem maar ook mee "MARIIIIIIIIIIIIEEEEE" , in de hoop dat ie maar gauw vol zou zijn want die bus vertrok naar Pandangdaran wij gingen zelf niet mee.
Toen ze eindelijk weg waren wilde wij een taxi, maar niemand was bereid om ons een taxi te laten instappen tenslotte zag ik een politie ik hem bij zijn arm gepakt en hem vertelt dat de chauffeurs te malas (te lui) waren.
De eerste beste chauffeur moest met zijn staart tussen zijn benen met een greins van een olifant ons naar huis brengen.
Weet je waarom ik niet bang ben ik heb jaren aan Taekwondo gedaan,(dat is een snelle verdediging tactiek) maar ook ik zie er nogal fors uit:, zie foto............................ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

spacer line  

On 11-04-2012 10:09 pierre wrote:

Maar niet alleen de Nederlandse ambassade zijn zo, wij hebben ook best wel wat negatieve ervaringen op de indonesische ambassade in Den Haag meegemaakt.
Ook daar zijn ze gigantisch arrogant en sikkeneurig en blaffen ze je soms af of je een hond bent.
Zowel telefonisch als fysiek aan de bali.

Soms ben ik ook niet te spreken , maar 9 van de 10 gevallen zijn ze wel correct.
Toen ik om de 2 jaar mijn passaporto moest verlengen zie ik in de afgelopen 40 jaar vele Londho die slordig zijn qua uiterlijk, optreden en soms ook gekomen zijn met onvolledige papieren.

Ik zou ook geen baliemedewerker willen worden, of moet ik dubbel betaald worden.
Gevaren toeslag, stresstoeslag op zijn minst.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt van blaffende baliemedewerkers .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Op 11-04-2012 10:46 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Soms ben ik ook niet te spreken , maar 9 van de 10 gevallen zijn ze wel correct.
Toen ik om de 2 jaar mijn passaporto moest verlengen zie ik in de afgelopen 40 jaar vele Londho die slordig zijn qua uiterlijk, optreden en soms ook gekomen zijn met onvolledige papieren.

Ik zou ook geen baliemedewerker willen worden, of moet ik dubbel betaald worden.
Gevaren toeslag, stresstoeslag op zijn minst.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt van blaffende baliemedewerkers .

Gelukkig maar, niet iedereen is er geschikt voor, je moet wel een beetje een hogere IQ hebben, om dat werk te kunnen doen.
Waarom er niet goed geselcteerd word is mij een raadsel, maar het zal mij niet verbazen dat er vriendjespolitiek hier ook mee te maken heeft.................. Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,033,372 topic views - 240,287 posts - 13,732 topics - 33,687 members - last post @ 25-10-2020 07:34 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,344,837 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com