indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Wie heeft er ervaring met die duo simkaarten mobieltjes VOOR 2 Aparte LANDEN???
Ik zit meestal in RI met 2 mobieltjes te zeulen. 1 van Nl en 1 voor Indo.
Meestel zijn die duo mobieltjes alleen geschikt voor het zelfde land waar je bent.
Dus 2 sim kaarten voor Nl of 2 voor RI.
Pl merk en model vermelden svp. Ik heb er nu 1 van Nokia. gekocht en die is weer niet geschikt voor 2 LANDEN, ondanks dat de winkel zei dat het wel geschikt was.

BB

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat is vreemd BB, ik heb jaren lang zo'n ding gebruikt, ooit gekocht in Singapore.
Merk: TV Phone uit China, ik weet niet of ze ook in IndonesiŰ te koop zijn.
Ik gebruikte Telfort en Simpati op dat ding, ging perfect.
Was gewoon een imitatie Nokia, er zat ook een Nokia batterij in.
Ligt het misschien niet aan je instellingen?

spacer line  

BB, ik heb tijdens mijn vorige reis in febr 2012 een HTC geval gekocht in Bandung , voor 250.000 rup(pake diskon extra ) . Een oude model van vorig jaar.
Daarom zo goedkoop
Je kan 2 sim kaarten gebruiken , ook in Ollanda ( zegt men) , hebin NLD nog niet geprobeerd.
Te ingewikkeld voor mij , te veel toeters bellen.
Specifikatie volgt , zit in mijn reiskoffer op zolder.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het gaat er volgen BB om dat hij zijn Indonesische en Nederlandse sim te gelijke tijd kan gebruiken Om Sid.

Volgens BB kan hij met zijn huidige mobiel alleen maar twee Indonesische of twee Nederlands providers gebruiken, wat ik eigenlijk wel raar vind Emoticon: Confused

spacer line  

On 10-04-2012 07:58 Malam wrote:
Het gaat er volgen BB om dat hij zijn Indonesische en Nederlandse sim te gelijke tijd kan gebruiken Om Sid.

Dat had ik ook gelezen.
Ik zal mijn vriend vragen, hij heeft bijna dezelfde toestel( ik moest van hem kopen, omdat ik met een oude Sagem (van X jr geleden rondloop.
Nu loop ik in NLD met een eenvoudige "nieuwe"Samsung Simlockvrij , gekocht bij Kijkshop .

Heb net gebeld:
Hij kan 2 verschillende SIM kaarten in zijn HTC gebruiken, Simpati en Lebara .
Dat had die verkoper ook mij verteld .

BB is een mevrouw.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-04-2012 08:13 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat had ik ook gelezen.
Ik zal mijn vriend vragen, hij heeft bijna dezelfde toestel( ik moest van hem kopen, omdat ik met een oude Sagem (van X jr geleden rondloop.
Nu loop ik in NLD met een eenvoudige "nieuwe"Samsung Simlockvrij , gekocht bij Kijkshop .

Heb net gebeld:
Hij kan 2 verschillende SIM kaarten in zijn HTC gebruiken, Simpati en Lebara .
Dat had die verkoper ook mij verteld .

BB is een mevrouw.

BB, Brigitte Bardot ya Emoticon: Laugh out loud

Ya Om Sid volgens mij is dat bij Nokia ook mogelijk.

Dit vond ik op de site van Nokia Newsroom.
Dat gaat over de Nokia C2-00 en de C2-03

6. Reizen
Voor mensen die veel reizen is een dual sim een oplossing. In het buitenland schaf je eenvoudigweg een lokale simkaart aan om tegen gunstig tarief te kunnen bellen. Deze stop je in de telefoon, er is toch plek. En wil je even snel kijken of je nog iets gemist hebt? Dan wissel je de simkaarten gewoon weer om. Eenvoudiger kan haast niet.

spacer line  

NOKIA , de nieuwere toestellen zijn duur( voor mij dan).

Mijn HTC kost alleen 250.000 rupie ( iets meer dan 20 eurie).Kan iets meer zijn .

Moet zijn HT , een kloon ?

Met toeters en bellen,kan ook foto's maken (weet nog niet hoe dat ding werkt) en volgens de verkoper " ini bandel Pak".
Dus bijna niet kapot te krijgen en de batterijen kan langer mee
Oudere modellen zijn vaak te koop voor dumpprijzen, de trendy jongeren willen vaak de allernieuwste spul.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Effe inhaken op dit topic: Weet iemand of er in Indonesie (Bali) ook al de MINI Sim kaarten verkrijgbaar zijn?

Ik heb al mijn "oudere " mobieltjes weggelazerd en 2 nieuwe Nokia Lumia aangeschaft en daar past dus geen normale Sim card meer in, alleen de mini sim cards....

hati hati, pelan pelan

songo
User
spacer line

Ik ben ook vaak in indonesie en ik heb een mooi compact toestel van het merk Alcatel, de one touch 918d. Kost in nederland ca. 95 euro bij www.dual-sim.nl.
Is een fantastisch toeste met touchscreen enalle snufjes zoals die op de dure A merken aanwezig zijn. Werkt voortreffelijk met twee simkaarten aktief ongeacht uit welke landen die simkaart komen. Aanrader.
Succes

tujuan sama jalan yang lain aja

songo
User
spacer line

Op 09-04-2012 23:13 schreef barubagus:
Meestel zijn die duo mobieltjes alleen geschikt voor het zelfde land waar je bent.
Pl merk en model vermelden svp. Ik heb er nu 1 van Nokia. gekocht en die is weer niet geschikt voor 2 LANDEN, ondanks dat de winkel zei dat het wel geschikt was.

BB

Op 09-04-2012 23:13 schreef barubagus:

BB

Zie mijn reactie (songo) over de Alcatel one touch 918d, te koop op www.dual-sim.nl voor ca. 95 euro.

45havana
User
spacer line

Hi,ik gebruik nu een CROSS,ik dcht dat het van chineese makelij was maar het blijkt dus gewoon in indonesie gemaakt te worden.Kan er 3 sim kaarten in kwijt en ze kunnen ook nog alle 3 aktief zijn.2 indonesische kaarten van XL en mijn Vodafone kaart heb ik er in.Ze doen het alle 3 en je kan kiezen met welke kaart je wilt bellen.Als je een sms ontvangt staat er ook duidelijk achter op welke kaart je die ontvangen hebt.Versturen van een sms kan je ook kiezen met welk nummer of kaart je wilt versturen.Reuze handig en dat voor maar omgerekend 33euries met een 2gb geheugen kaart.Wel bleutooth maar geen Wifi.Gebruik hem nu al 8mnd en heb het ook in NL gebruikt en dat ging prima.Begeeft hij het na een jaartje dan koop ik toch gewoon een nieuwer model en heb dan geen hartzeer voor die prijs.

barubagus
User
spacer line

45havanna, waar heb je die CRoss gekocht? In Jakarta.?
Ik voel wel voor die 3 kaarten, want als 1 het niet doet dan mss die anderen 2 wel.

Dat ding wat ik heb is een oude type nokia 101 of zoiets gemaakt in India.
Verder doet hij het goed alleen niet perfect.
Bij voorbaat dank

BB

songo
User
spacer line

Op 10-04-2012 10:34 schreef senior:
Effe inhaken op dit topic: Weet iemand of er in Indonesie (Bali) ook al de MINI Sim kaarten verkrijgbaar zijn?

Ik heb al mijn "oudere " mobieltjes weggelazerd en 2 nieuwe Nokia Lumia aangeschaft en daar past dus geen normale Sim card meer in, alleen de mini sim cards....

Senior, ja er zijn micro simkaarten te koop in Bali van verschillende providers

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Algemene IndonesiŰpraat'.

spacer line  

Hoi BB,
Ik heb afgelopen vakantie 12-2011 een Nokia X1-01 gekocht in Kupang, ook duo sim. (340K)
Heb `m gebruikt met een NL kaart en een Telkomsel kaart erin.
Hij "luistert" beide kaarten uit en zodra er iets binnen komt wordt de andere kaart tijdelijk uitgeschakeld. Dus SMS ontvangen op de NL kaart en beantwoorden met de Indo-kaart.
Ik gebruik deze telefoon ook in NL en bevalt me prima.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

45havana
User
spacer line

De Cross heb ik in Bandung bij BEC(Bandung Electric Centre)gekocht.Ik denk dat het bij iedere groot electic winkel centrum te koop is.Overigens zijn ze nu ook op de markt met 4 simkaarten,3x GSM en 1x CDMA voor diegene die daar behoefte aan heeft.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,379 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,258,631 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com