indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor aanvraag van een Schengen visum moet men in het bezit zijn van een reservering voor een vlucht. Aldus de formulieren.

Echter... ik kan vluchten uitzoeken en dan wel of niet betalen. Ik zie nergens een mogelijkheid een bepaalde vlucht/prijs enkele dagen vast te houden? Dusss.... hoe doet men dat op de ambassade tijdens het overhandigen van de papieren en het interview?

Ik kan wel een ticket kopen, heb geen reden waarom mijn vrouw geen visum zou krijgen, maar dat wordt strikt ontraden in diezelfde documenten.

Wie o wie heeft het gouden ei voor mij? Want ik lijk ergens gruwelijk overheen te kijken?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Vroeger boekte ik mijn vluchten, en moest die maar 30 dagen voor vertrek betalen. Tegenwoordig kan dit niet meer, tenzij in de duurdere klassen misschien. Ik vind dit maar een rare redenering van de ambassade.
Hebben zij zelf geen tips hieromtrent? Toen ik 12 jaar geleden trouwde had ik informatief contact met de Belgische ambassade. Ik kon toen met al mijn vragen terecht bij de ambassade via e-mail.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je kan voor vragen precies 1 uur per dag bellen met visum-vragen. Laat ik dat nu al drie dagen vergeten zijn. Morgen is het Goede vrijdag, dus alles gesloten tot maandag. En dinsdag moet ik naar de ambassade. Gepruts dus. Emoticon: Sadley

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vliegtarieven.nl Yerun, vlucht uitzoeken en binnen een half uur heb je een reservering in je inbox, uit me hoofd gezegd binnen 3 dagen betalen ander vervalt ie.
Morgen kan je dat doen, goede vrijdag zijn ze gegarandeerd open, ik weet welhaast zeker dat het je maandag ook lukt, je kan bij die jongens 24 uur per dag 7 dagen per week boeken.
Is Montys uit Haarlem, boek al 10 jaar bij hun.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-04-2012 13:36 Malam wrote:
Vliegtarieven.nl Yerun, vlucht uitzoeken en binnen een half uur heb je een reservering in je inbox, uit me hoofd gezegd binnen 3 dagen betalen ander vervalt ie.
Morgen kan je dat doen, goede vrijdag zijn ze gegarandeerd open, ik weet welhaast zeker dat het je maandag ook lukt, je kan bij die jongens 24 uur per dag 7 dagen per week boeken.
Is Montys uit Haarlem, boek al 10 jaar bij hun.
heb ik heden namiddag een paar pogingen gewaagd, maar ging steeds fout. Vanavond dus nog maar een keer proberen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-04-2012 12:41 Yerun wrote:
Voor aanvraag van een Schengen visum moet men in het bezit zijn van een reservering voor een vlucht. Aldus de formulieren.

Echter... ik kan vluchten uitzoeken en dan wel of niet betalen. Ik zie nergens een mogelijkheid een bepaalde vlucht/prijs enkele dagen vast te houden? Dusss.... hoe doet men dat op de ambassade tijdens het overhandigen van de papieren en het interview?

Ik kan wel een ticket kopen, heb geen reden waarom mijn vrouw geen visum zou krijgen, maar dat wordt strikt ontraden in diezelfde documenten.

Wie o wie heeft het gouden ei voor mij? Want ik lijk ergens gruwelijk overheen te kijken?
Jeroen dat is idd echt een probleem. Voozover ik weet kun je een optie alleen reserveren met MAS. SQ doet dat bv niet (tenzij je een IATA volle prijs ticket koopt) en veel andere luchtvaartmaatschappijen doen dat slechts enkele dagen (niet genoeg dus). De optie kun je dan later weer annuleren en het echte (goedkopere) ticket boeken.

Verder kun je ook zelf creatief zijn (...) Papier is geduldig. Misschien niet de juiste manier, maar de ambassade heeft regels die geen rekening houden met hoe het er in de luchtvaart aan toe gaat.

Succes!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Yerun
Je zou naar het kantoor van MAS kunnen gaan, zij maken dan een reservering voor enkele dagen, daarna vervalt het.
Maar voor de ambassade is dit genoeg,
het maakt niet uit of daarna de reservering vervalt je kunt altijd later de definitieve ticket kopen.
( althans zo hebben wij het altijd gedaan in Medan, met de visa aanvraag van mijn vrouw)

Wat Anne Mieke oppert is ook een ideetje, je zit zelf dicht bij het vuur dus een reservering zou je zelf even kunnen maken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

pierre; helaas is even langs het kantoor gaan geen echte oplossing, da's 3 uur rijden heen en terug. Maar ik zal wel kijken of het via de site kan, wat Anne Mieke al aan gaf. Dan zou ik ook gered zijn.

Heb er geen baat bij om de boel te flessen, maar als het moet dan moet het. Want kromme regeltjes kun je niet aan voldoen op een normale manier natuurlijk.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

U weet dat wij al enkele jaren gebruik maak om een visum te krijgen voor de zus van mijn vriendin die hun moeder begeleid naar Nederland.
Ze heeft ooit een visum gehad voor 2 jaren.
Maar deze keer ging het moeizaam, wat onbegrijpelijk is, want ze kennen haar al jaren.
Ik heb al een uitnodiging gestuurd per post want een kopie nemen ze geen genoegen mee.
Had op de site van de ambassade die je daar kan kopiŽren een bewijs van garantstelling of particuliere logiesverstrekking, ingevuld en uit geprint naar gemeente huis een stempel laten opzetten ter goedkeuring, kosten 6,50Ä opgestuurd via de E- mail zowel naar de ambassade als naar huisadres.
Niets hielp ze wilde de originele papieren zien en die zijn dan opgestuurd.
Aangetekend, na 14 dagen is aangekomen gelukkig spoed verzending zou rond de 80Ä kosten en die deed er 4 dagen over.
Al met al een moeilijke procedure wat echt niet nodig is, maar gezien dat ze de mens niet meer vertrouwen, misschien wel omdat ze veel zijn bedonderd, is het vol op ergernissen om een Visum te bemachtigen....................... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Vreemd dat er geen eenheid is in schengenvisum aanvraag, de ambassade in jakrta daarvan weet ik dat ze moeiijk doen. Dat is geen nieuw gegeven. Iknhad bij schengenvisum aanvraag helemaal geen ticketsreservering nodig. Overigens was dat in een ander zo aziatisch land, alleen bij het ophalen van paspoort. En die heb ik gewoon gemailed een dag voor ophalen. Werd ook nog netjes bevestigd. Als ik aan Jakarta denk met zulke eigen verzonnen regeltjes kan ik gewoon spontaan over mijn nek. Ik ben er 2 keer geweest, vreselijk die houding achter dat pantserglas. Die kastjes voor je spullen is nog 1 ding. Zeker geen visite kaartje voor mensen die voor een visum komen. En dan bedoel ik de " service" kennelijk is het nog niet doorgedrongen dat iemand die een visum verzoekt gewoon een klant is. Ik ken hele andere voorbeelden van behandeling in Ambassade, sorry YB. Wil wel opmerken dat degene die niet zichtbaar zijn en je wel aan de lijn krijgt wel het idee van een klant hebben. Ik kreeg ook netjes een excuus. Hoort niet zo te gaan. Tja en dat ticket? Inderdaad zoals malam al aangeeft. Overigens hoe kan een ambassade een ticket eisen alvorens er een visum is toegekend? Complete waanzin lijkt me.

Where there is a will there will be relatives.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Idd waanzin dat er eerst een ticket wordt gevraagd, daarna een visum terwijl het juist omgekeerd moeten zijn. Maar waanzin of niet, ze willen het zo en ze doen het zo (uit de categorie take it or leave it) en sporen de mensheid aan tot creativiteit (en da's iets anders dan de boel flessen). Uiteindelijk gaat er toch om dat er een ticket is bij het ophalen van het paspoort.
Met verschillende maten meten is een andere, willekeur zo ook nog een. Ik ken zelf ook echt identieke situaties waarbij de een wel en de ander niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Indoboy20
User
spacer line

Ik weet dat de KLM voor de mensen die vanuit IndonesiŽ vliegen naar NL een 'optie' aanbiedt voor 20 dollar om het ticket 14 dagen vast te houden.

Do you need more time?

Take an option on a flight and fare for a maximum of 14 days.

For USD 20.00

In principe heb je dus een ticket voor 20 dollar.. Als je binnen 14 dagen de uitslag van de ambassade krijgt dan kun je dat ticket gewoon nemen. Als je geweigerd wordt ben je maar 20 dollar kwijt.

Besides als het langer dan 14 dagen duurt, dus de uitslag van de ambassade dan vervalt je optie op dat ticket gewoon. Als je dan later hoort dat je toestemming krijgt dan boek je gewoon een andere vlucht.. En als je geen toestemming krijgt dan boek je niks verders.

Schade 20 dollar..

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 05-04-2012 19:37 schreef Indoboy20:
Ik weet dat de KLM voor de mensen die vanuit IndonesiŽ vliegen naar NL een optie aanbiedt voor 20 dollar om het ticket 14 dagen vast te houden.

[quote verwijderd]

In principe heb je dus een ticket voor 20 dollar.. Als je binnen 14 dagen de uitslag van de ambassade krijgt dan kun je dat ticket gewoon nemen. Als je geweigerd wordt ben je maar 20 dollar kwijt.

Besides als het langer dan 14 dagen duurt, dus de uitslag van de ambassade dan vervalt je optie op dat ticket gewoon. Als je dan later hoort dat je toestemming krijgt dan boek je gewoon een andere vlucht.. En als je geen toestemming krijgt dan boek je niks verders.

Schade 20 dollar..

Dat wisten wij niet want de ticket heeft ze bij KLM moeten boeken omdat der moeder de heen reis ook per KLM had geboekt.
Maar dat is niet alles je moet daarbij eerst een E-mail afspraak maken wanneer je bij de Ambassade mag komen.
Om je spullen af te geven, en ook weer afwachten of je het krijg of niet.
Dus je hebt de ticket gekocht heel duur boven de duizend dollar en je weet niet of je een visum krijg.
Je zou ze daar allemaal een schop voor hun flikker geven, trouwens ook die ministers zoals Leers die nu bezig zijn, moeten niet in mijn buurt komen, want dan kunnen ze van mij een trap krijgen.
Ik zal ze niet opzoeken, maar ze moeten wel weg blijven bij mij................. Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Je moet wel een kronkel in je hersenpan hebben, om een vader bij een gezin weg laten halen en die terug sturen, dat je van te voren weet dat hij gedood word.
Wat ben je dan toch een lafaard om zo iets maar te denken.
Nou die kunnen bij mij deze sleutel van de voordeur pakken........... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2012 18:53 Anne Mieke wrote:
Idd waanzin dat er eerst een ticket wordt gevraagd, daarna een visum terwijl het juist omgekeerd moeten zijn.
Yerun, er is geen ticket nodig. Een reservering wordt gevraagd. Logisch want er moet een begindatum en een einddatum op het visum komen. Als je later afwijkt van je reservering is dat geen probleem.
Bijv. je hebt een reservering van 8 t/m 20 mei. Dan krijg je een visum dat geldig zal zijn vanaf 8 (of 9) mei. Je mag altijd later vertrekken, maar NOOIT eerder.
Dat je achteraf met een andere maatschappij gaat vliegen, is ook geen probleem. De reservering is er puur voor het kunnen bepalen van de geldigheidsduur van het verblijf in Schengen.
Dus gewoon even een reservering regelen (op internet of bij welk willekeurig reisburo op de hoek). Dat je later je ticket elders bookt, daar zal niemand wakker van liggen. Simpel als wat...... give the people what they want ......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; dat klopt, geef ze wat ze willen.. echter zo'n reservering maken op internet is me nog niet gelukt en bij een reisbureau zijn ze maar een paar uur tot max 24 uur geldig.. dus moet ik de dag voor vertrek dit eerst regelen. Dat kan dus, en er zit weinig anders op. :-)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-04-2012 19:37 Indoboy20 wrote:
Ik weet dat de KLM voor de mensen die vanuit Indonesi� vliegen naar NL een 'optie' aanbiedt voor 20 dollar om het ticket 14 dagen vast te houden.

[quote removed]

Schade 20 dollar..
Die optie poogde ik ook.. toen ik wilde betalen was het 40 USD en slechts 3 dagen wachttijd.. het is namelijk MAX 14 dagen, en niet 14 dagen, dus het kan ook veel minder zijn voor die 'paar' dollar.

Ik kan dus op zijn vroegst morgen reserveren.. dus ik kijk het nog maar even aan. Erg omslachtig allemaal, en compleet onnodig want nutteloos. Wat dat betreft doet de EU niet veel onder voor de Indonesische bureaucratie.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik vraag me af waarom er met 2 maten gemeten wordt en waarvoor de extra kosten nodig zijn die de klant moet maken. Het komt op mij raar over dat een Ambassade de regel invoert. Het creert een rechtsongelijkheid. Wat bij mijn weten niet eens mag. Vreemd overigens, want ik heb een aanvraag gedaan voor 2 werknemers naar Nederland en hoefde de ticket en verzekering ook in Jakarta pas te overleggen bij het ophalen. Voor niet ziet zakelijk haalde ik in een andere ambassade ook gewoon de paspoorten met visa op op vertoon van tickets en verzekering nadat de er een telefoontje was dat de visum in paspoort stonden. Dus blijft het buiten dat er sprske is van rechtsongelijkheid ook nog eens de situatie dat je de klant zeg maar volslagen overbodig bezigheids therapie geeft en onnodig op kosten jaagt. Een familie met 2 kinderen is het dan al 80 dollar. Te gek voor woorden.

Wanneer komt het besef in Jakarta dat ook hier velen van ons gewoon een klant zijn.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-04-2012 04:16 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Yerun, er is geen ticket nodig. Een reservering wordt gevraagd. Logisch want er moet een begindatum en een einddatum op het visum komen. Als je later afwijkt van je reservering is dat geen probleem.
Bijv. je hebt een reservering van 8 t/m 20 mei. Dan krijg je een visum dat geldig zal zijn vanaf 8 (of 9) mei. Je mag altijd later vertrekken, maar NOOIT eerder.
Dat je achteraf met een andere maatschappij gaat vliegen, is ook geen probleem. De reservering is er puur voor het kunnen bepalen van de geldigheidsduur van het verblijf in Schengen.
Dus gewoon even een reservering regelen (op internet of bij welk willekeurig reisburo op de hoek). Dat je later je ticket elders bookt, daar zal niemand wakker van liggen. Simpel als wat...... give the people what they want ......

Waarom zo moeilijk doen een begin en einddatum aanbrengen.
Dat kunnen ze toch bij aankomst Schiphol de datum er in stempelen, die paspoorten worden daar toch gecontroleerd.
Dan is het nog 3 maanden geldig om te verblijven.
Geef een visum af voor onbepaalde tijd en laat die mensen reizen wanneer ze kunnen als er maar binnen een half jaar de reis word aangegaan.
Twee jaar geleden heeft die zus een visum voor 2 jaar gehad, nu ze weer er een moet aanvragen doen ze zo moeilijk, om de originele garantstelling te willen ontvangen, dat ze zelf op internet hebben staan.
Dat is de klok terug zetten bij een internet hype.......
Heb zelfs mijn paspoort kopie mee verzonden dat ze konden zien wie de aanvraag heeft verricht.
Laat het wel wezen, tegenwoordig met die Hackers, kunnen ze alles jatten, laten ze zich daarom druk maken, dat ze daar hun computers niet kunnen hacken.
Soms gaan ze te ver met het beschermen van mensen die niet mogen binnen komen in Nederland.
Terwijl er al heel veel illegalen hier rond lopen.
De gewone vrouw/man word te veel de dupe van die lieden die het niet zo nauw nemen.
Is het zo moeilijk om de kaft van de koren te scheiden.................. Emoticon: Very funny Emoticon: Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Trouwens ze wilt zich in dit rot land niet vestigen, ze gaan veel naar Singapore waar ze twee dochters heeft wonen.
Niet verwonderlijk als je dat land vergelijkt met IndonesiŽ en Nederland beide landen een grote bende door als de huidige generatie lieden die te pas en onpas hun eigen wetje maken. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yerun, je kan gewoon een reservering gebruiken die je net hebt gehaald bij een reisburo. Dat het na een paar uur is verlopen, maakt niets uit omdat niet wordt gecontroleerd of je nou werkelijk met die betreffende maatschappij vliegt. Men heeft alleen een vertrek- en terugkomstdatum nodig.......en dat staat op iedere reservering.
Niet ingewikkeld maken, maak op internet een booking of haal er eentje bij het reisburo op de hoek. Geen probleem als het daarna verloopt, jij hebt de reservering dan al gebruikt voor de visumaanvraag. Insya'allah, alhamdulilah en allah u'akbar.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

[quote]Insya'allah, alhamdulilah en allah u'akbar. [quote]kijk, nu weet ik zeker dat het allemaal goed komt. Dat had ik net nodig, die aanmoediging. Alvast een zalig pasen. Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Insgelijks. Emoticon: Clown 't Leven is goed in 't Brabantse land Emoticon: Clown (ben nog bij Siebjan langsgeweest).

pierre
User
spacer line

Op 07-04-2012 06:36 schreef Yogya-Bali:
Yerun, je kan gewoon een reservering gebruiken die je net hebt gehaald bij een reisburo. Dat het na een paar uur is verlopen, maakt niets uit omdat niet wordt gecontroleerd of je nou werkelijk met die betreffende maatschappij vliegt. Men heeft alleen een vertrek- en terugkomstdatum nodig.......en dat staat op iedere reservering.
Niet ingewikkeld maken, maak op internet een booking of haal er eentje bij het reisburo op de hoek. Geen probleem als het daarna verloopt, jij hebt de reservering dan al gebruikt voor de visumaanvraag. Insyaallah, alhamdulilah en allah uakbar.

Ik schreef zoiets al in die strekking, maakt niet uit of de daadwerkelijke datums kloppen of niet het gaat om de vertrek en retour datum.

komt goed Yerun, enuhh allemaal fijne paasdagen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, ik heb iets in mijn mailbox waarop met grote letters 'reservation' staat, dus dat komt wel goed nu. Wat een onzinnig gedoe zeg. Liever dat ze gewoon de andere documenten in ontvangst nemen. Daaruit valt prima op te maken dat we slechts even naar Nederland willen. Maar goed, overmorgen rond deze tijd 'het interview'.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

succes alvast.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,543 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com