indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Kuncitan heeft wel een punt. Zelf ken ik ook voldoende mensen die een "eigen" huis bezitten in RI of dit op naam van de partner hebben en hier geen problemen mee ervaren..

Er moet toch iemand hier zijn of dit lezen die een ervaring met dit bedrijf heeft?
Kuncitan lijkt me iemand die al goed geinformeerd is en weet wat hij doet.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

Ik denk dat degene die meer weten over het reilen en zeilen van de mensen achter Tropis Living dat nooit hier open en bloot op het forum zullen plaatsen.

Ik denk dat je meer en betere informatie over dit bedrijf (en voorgangers) had gekregen als je een email adres bij je username had geplaatst zodat iemand je 1 op 1 had kunnen emailen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Corriene
User
spacer line

En zeker niet als ze benadeeld zijn, dan zwijgt de mens het liefst. ( schaamte ) ?.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-04-2012 12:54 bule gembel wrote:
Kuncitan heeft wel een punt. Zelf ken ik ook voldoende mensen die een "eigen" huis bezitten in RI of dit op naam van de partner hebben en hier geen problemen mee ervaren..

Er moet toch iemand hier zijn of dit lezen die een ervaring met dit bedrijf heeft?
Kuncitan lijkt me iemand die al goed geinformeerd is en weet wat hij doet.
Over het algemeen zal het ook geen probleem zijn. Ik ben het ook van plan. Echter bedrijven die er in handelen, doen dat vaak uit winstbejag en kijken hier liever niet naar mogelijke latere problemen, want niet hun zorg.

spacer line  

Ik denk dat je gelijk hebt Amed. Het is niet altijd goed zo maar alles op een forum te plempen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Heel simpel, ik ken er ook een paar die op naam van vrouw een eigen huis hebben. Kan allemaal, en helemaal niks mis mee. De crux zit hem daar waar je geen Indonesier bent. Ook k heb land gekocht voor mijn zoon. Kan ook, alleen niet op mijn naam.het is iet ingewikkeld allemaal. Het zijn metname niet Indonesiers, en niet alleen Nederlanders die in zo'n verhaal trappen en weg geld, vele Ausssie zijn ook de bietenboot ingegaan. En toen ik nog op Bali woonde, een Japanse buurman. Dus het betreft niet alleen Nederlanders.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Mijn advies zou zijn, nee, want met een dergelijke constructie koop je niets. Het aanbieden daarvan is al meer als twijfelachtig. Niet doen dus. Iet bij dit maar ook elke andere willekeurig bedrijf die een dergelijke constructie aanbiedt.

Ook geen ervaring, mar dat is ook iet nodig. Je moet wel behoorlijk van de potgerukt zijn zo met je geld om te gaan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou ook nee zeggen. Jaren geleden heb ik te maken gehad met een aardig aantal medelanders die (uiteraard in Bali) erin gestonken zijn en alles kwijt waren. Niets is waterdicht; zelfs niet op naam van je echtgeno(o)t(e). Als de familie kwaad wil (en dat kan heel makkelijk want die zijn niet verliefd op jou (als er al sprake is van liefde....hehehe)), dan zetten ze hun dochter/zoon wel even onder druk. Op Bali kan men heerlijk dreigen: verkoop je dat stuk land niet, dan zorgen wij niet voor je crematie (en dus kan men niet reÔncarneren, ondenkbaar voor de Balinees).
Is het geen familie; dan helemaal makkelijk...dan ben je voor hen die bule die even langskomt en geplukt ®mag® worden.
Maar het allerbelangrijkste is dat men niet dezelfde waarde mag hechten aan een notariŽle akte als in het westen. Zoals ondertussen wel 20x geschreven: een notariŽle akte is niet meer waard dan de kosten van pen, inkt en papier. Notarissen staan hier niet onder centrale controle en er is een behoorlijke wildgroei onder. Dan nog......stel dat men de betreffende akte zou accepteren, dan heb je nog het ®premanisme® oftewel de ®onderwereld® die zal worden ingeschakeld, de corruptie-trucendoos die open wordt getrokken (bij justitie heeft degene met het meeste geld de grootste kans van slagen......en de tegenstander heeft altijd het ®meeste® geld, ook al is het niet cash , want na verkoop komt er een hoop geld los en dat weten de rechters ook wel). Dus kans van slagen met notariŽle aktes (de bovengenoemde 4 aktes truc) is zeer dubieus......

Begin nou eerst door te hebben dat je niet vanuit je westerse cultuur kan denken want dan ga je continu de gracht in.
Kortgeleden was er iemand die kennis van cultuur irrelevant vond bij zaken doen.....nou, voor mij vreemd want dat is de essentie van wonen, leven en werken hier. Zonder enige kennis hiervan is men gedoemt te falen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tja zoals gewoomlijk de spijker op de kop YB. Waarmee je gelijk de grote doelgroep aaangeeft. En niet te vergeten de touristen die meegelokt worden vanuit winkelcentra en andere gelegenheden. Opstraat, op terrasjes enz enz. Er was zelfs een aantal jaren geleden op het vliegveld van Bali, internationale aankomst een kunststof wall poster van enorm formaat die aangaf dat huizen voor buitenlanders te koop waren. Die is overigens al een tijdje weg, maar geeft aan hoe de verkopers omgaan met hun clientele. Met een topic als dit is het eigenlijk al pijnlijk duidelijk hoever iemand wil gaan. De persoon of bedrijf die je een huis en of grond wil verkopen? Is op voorhand weinig fris. Het aangeven op een internetsite is er ingezet om bij latere problemen te kunnen zeggen, kijk wij hebben schone handen en alleen als tussen persoon gefungeerd. Er zijn nog genoeg mensen die er helaas instinken, op een paar na die gewoon huren. Wat op Bali overigens nog steeds niet duur hoeft te zijn als je een beetje rondkijkt. Op naam van vrouw heb ook ik een huis laten bouwen in het noorden van Bali. Dat is gewoon afgeschreven. Daar weet ik op voorhand van nooit aanspraak te kunnen maken. Ook niks mis mee. Voor op staat dat je het weet. Maar niet de niet wetende gewoon oplichten, want dat is het, niks meer en niks minder.

kuncitan
User
spacer line

Op 04-04-2012 schreef Amed East Bali: Ik denk dat degene die meer weten over het reilen en zeilen van de mensen achter Tropis Living dat nooit hier open en bloot op het forum zullen plaatsen.
Ik denk dat je meer en betere informatie over dit bedrijf (en voorgangers) had gekregen als je een email adres bij je username had geplaatst zodat iemand je 1 op 1 had kunnen emailen.

Voor degene die ingelogd is:
mijn emailadres is nu te zien. Nu maar hopen dat mijn postvak niet wordt overspoeld met spam of ander ongewenste mailtjes.

spacer line  

On 05-04-2012 05:53 Yogya-Bali wrote:

Maar het allerbelangrijkste is dat men niet dezelfde waarde m ag hechten aan een notariŽle akte als in het westen.

Zoals ondertussen wel 20x geschreven: een notariŽle akte is niet meer waard dan de kosten van pen, inkt en papier. Notarissen staan hier niet onder centrale controle en er is een behoorlijke wildgroei onder. .

Bij de eerste gedeelte kan ik een klein beetje mee .

Bij de 2de gedeelte is het kort door de bocht .
Zoals in Nederland hebben de notarissen een bepaalde functie , door de wet geregeld.
Ze hebben ook hun "broederschap", met hun regels.
Ik ben redelijk kritisch , en toch durf wel om een overeenkomst te sluiten met een andere persoon via een Indonesische notaris.

Uiteraard heb je ook kaf onder de koren.
En over de 4 acten constructie(en meer acten) kan ik kort zijn , het is bedoelt om een onr.bezit te krijgen in Indonesia door buitenlanders.
Terwijl de huidige wet het(nog) niet toestaat.
Ben niet juridisch geschoold, maar kan nog steeds zwakke punten ontdekken in de acten.

bisa dicek of makemyday .

Pasek
User
spacer line

Over het aan en verkopen van onroerend goed in Bali is nog lang niet het laatste gezegd, en zoals uit dit topic blijkt kan de discussie snel een "verhitte" indruk achterlaten.

Er worden echter dingen gezegd over mensen en bedrijven zonder kennis van zaken, maar met groot gevoel voor "drama".

Er wordt zelfs door een moderator een suggestie gedaan om personen "uit het maatschappelijk verkeer te onttrekken". De manier waarop wordt in het midden gelaten, tsja "weg met dat soort figuren".

Verkoop truuken, domme hollanders, het is allemaal niet in de haak, etc etc.

"Inmiddels zijn veel bouwwerken ontruimd en onteigend" oh ja Goh. Nou, ik ben benieuwd welke dan.

"een illusie rijker geworden en een kapitaal kwijt" Oh ja? Voorbeelden graag.

Er is een bedrijf "bali beach garden" wat in het verleden in de problemen is geraakt met grond aankopen. Deze problemen hebben veel leed veroorzaakt. Inmiddels zijn een hoop (de meeste) van deze problemen door de verantwoordelijke opgelost, en men is nog steeds bezig om de laatste stukjes recht te breien.

Dat wat er is gebeurd een slechte zaak is geweest voor degenen die betrokken zijn (op wat voor een manier dan ook) bij onroerend goed in Noord Bali, moge duidelijk zijn.

Dat "eigendom" in Bali voor buitenlanders, vooral in de media (lekker bang maken werkt altijd), een punt van discussie is moge duidelijk zijn.

Maar even terug naar de werkelijkheid. Er zijn 1000den buitenlanders die in Bali op een of andere manier een woning "hebben". Er zijn 100den buitenlanders die in Noord Bali een woning "hebben". Daarbij zijn er veel die door het bedrijf van Jeroen Franken (vroeger Bali Beach Garden) zijn gebouwd. Veel van die villas worden met succes verhuurd, en er zijn er ook weer (met winst) verkocht.

Dat de contracten op de website van Tropis Living aan modernisering toe zijn ben ik het mee eens.

Maar er wordt hier de suggestie gewekt dat het hier gaat personen die in de gevangenis thuishoren, "degelijke praktijken".

Het gebeurd wel vaker hoor, zeker in Buleleng. Buitenlanders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaar van alles beschuldigen, roddels verspreiden, het altijd beter weten zodat ze zelf belangrijk en "Bali wise" lijken. En zeker het internet is een makkelijk hulpmiddel om je frustraties via het keyboard "kwijt" te kunnen.

En nee, ik ben niet Jeroen Franken.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat mensen er met plezier wonen is niks mis mee. Ook in de wetenschap dat het nooit hun eigendom zal worden. Dan is het vooraf tenminste duidelijk. De wetten in RI laten ook geen onduidelijkheden achter. Een niet Indonesier kan niets in bezit hebben in RI. Met een 4 akten constructie heb je ook NIETS in bezit. En zo wordt het wel verkocht. Ook deze meneer is het niet ontgaan dat er problemen genoeg zijn geweest met mensen die wel hun centjes kwijt zijn. De Nederlandse Ambassade weet daar alles van, pleeg eens een telefoontje alvorens U hier iets op het forum plempt. Er zijn mensen stevig opgelicht en de meneer gaat ook heden gewoon door met het aanbieden daarvan. Dat het in Nederland gewoon oplichting. Dat u een andere visie heeft maakt de praktijken niet anders. Vandaar de opmerking dat zulke figuren uit het maatschappelijke verkeer onttrokken zouden moeten worden. Er zijn hier op dit forum al vele vragen en topics geweest aangaande dit onderwerp. Laat U eens adviseren door een Ambassade in dit geval. U mag verwachten dat Op een forum de juiste informatie wordt gegeven. Met een 4 akten constructie bent U geen eigenaar. En loopt U net als vele anderen een behoorlijk risico.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

En om de juiste voorstelling van zaken even terug te zetten in perspectief, de problemen met met bali beach garden zijn nog helemaal de wereld niet uit.

Pasek
User
spacer line

Ah, op dit forum wordt de juiste informatie weergegeven.

U, anders bekend als de moderator oyibo, I presume, zegt dat deze meneer een oplichter is, geld gestolen heeft, en u laat berichten staan op dit forum staan waarbij gesuggereerd wordt dat het bedrijf Tropis Living, of mensen die daar mee verbonden zijn, verantwoordelijk zijn voor ontruimingen en oplichting. Over plempen gesproken.

Ik stel voor dat u dat eens onderbouwd met feiten, data, namen, namen en of adressen van villas, zodat de mensen, die dit betrouwbare forum lezen, kunnen worden overtuigd van de waarheid.

Ja, ik weet dat de problemen met bbg nog niet de wereld uit zijn. Ik weet ook dat er hard gewerkt wordt om de laatste problemen op te lossen, en ik heb de overtuiging dat dit ook gaat gebeuren.

spacer line  

Voorbeeld : 15 jaar geleden kocht iemand voor 40.000 gulden , op grond van 4 acten constructie , was populair tot omstreeks 2003-2004, kreeg ook te zien omdat ik een stukje grond/ gubuk wil kopen.

Nu kost dat stuk op zijn minst 40.000 eurie ( meestal meer ).
En dan krijg je ruzie met de land en huis eigenaar .

Je hoeft geen doctor andus in de economie te zijn om te kunnen zien dat je hoogstens die 40.000 gulden terug kan krijgen eventueel vermeerdert met rente ( het was een fictieve lening geweest) .En heb je de rente van jou "lening"opgegeven bij de belasting dienst ?
Buiten de soesah / stress , want soms moet je zelf jaren procederen .
Procederen is mogelijk , zelf tot de hoogste rechter.
Maar wat kost het dan ???

In de praktijk zijn sommigen al lang blij als ze hun "inleg" terug kunnen krijgen.

Hoe zit het met het waarde verschil tussen 2012 en 15 jaar terug.
2012: minimaal 40.000 eurie* plus X , 1998 : 40.000 gulden minus proceskosten ( stress/frustraties krijg je gratis erbij ) .

Ik heb de eventuele naheffing van belastingdienst nog niet meegerekend.

Wat is jou "winst" dan ?

* Wat vroeger gulden is , wordt nu Eurie.

Pasek
User
spacer line

Er werd in dit topic informatie gevraagd over het bedrijf Tropis Living. En passant worden et zaken aangehaald die niets met dit bedrijf te maken hebben, maar er worden wel allerlei suggesties gewekt.

Je kan de fabrikant van Jaguar niet verwijten dat een volkswagen uit de bocht vliegt, zelfs niet als de Jaguar ook wel eens een lekke band heeft gehad.

spacer line  

Ik heb geen waarde oordeel gegeven over bovengenoemde bedrijf , andere bedrijven of personen..

Zelfs deze passage is niet van mij :
Dat de contracten op de website van Tropis Living aan modernisering toe zijn ben ik het mee eens.

Ik constateer alleen bepaalde feiten , in zijn algemeenheid.
Ben ook van bewust dat naast de honderden (potentiele)gedupeerden van onduidelijke constructies ook tevreden "kopers" zijn die het goed kunnen vinden met hun nominees.
De problemen komt pas naar boven drijven als om welke redenen dan ook ruzie krijgt met je nominee.

Ook vertel ik mijn eigen ervaring als een potentiele koper .
De developers waar ik in contact heb gehad in verre verleden , gaan terug trekken toen ik kenbaar maakte dat ik Indonesier ben en SHM status wilde.
Wat de redenen zijn kan ik alleen maar raden.

Is mijn opmerking in mijn voorbeeld :"Wat is jou "winst dan ?" niet juist ?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

U heeft mij niets maar dan ook helemaal niets horen zeggen over gestolen geld. Dat maar voorop. Voor alle duidelijkheid, heb ik helemaal niets gezegd over ontruiming op vernatwoording aan het adres van deze persoon. Misschien handig om te lezen wat er staat. Ik ben duidelijk geweest, een niet Indonesier kan niets kopen in RI. En als dit aan de man wordt gebracht onder een 4 akten constructie dan is dat ook volledige misleiding. Iemand die denkt iets te kopen, koopt niets. In Uw reply deed U voorkomen alsof er niets aan de hand was op bali dream. Dat heb ik recht gezet, wel de juiste informatie verstrekken. Dat deed U in iedergeval niet. En dat U denkt dat er hard gewerkt wordt om het op te lossen? Als U zo goed op de hoogte bent, weet U ook dat dit niet kan. Met pappen en nat houden? De oplossing komt ongetwijfeld. Waarschijnlijk niet wat U denkt in de zin van een oplossing naar te vredenheid van de klant. En ik blijf erbij dat als mensen op het verkeerde been worden gezet met een vier akten constructie en dit inderdaad je reinste oplichting is. En daar zeg ik niks raars mee.

spacer line  

Beste Pasek,

Ik heb uw aan en opmerkingen hier nooit eerder mogen lezen. U spreekt duidelijke en klare taal. U heeft een behoorlijk punt denk ik zo....

Ik ben benieuwd naar de reacties!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Welk punt maakte hij eigenlijk? Leg eens uit?

It's only kinky the first time.

spacer line  

Ik citeer:

Er worden echter dingen gezegd over mensen en bedrijven zonder kennis van zaken, maar met groot gevoel voor "drama".

Er wordt zelfs door een moderator een suggestie gedaan om personen "uit het maatschappelijk verkeer te onttrekken". De manier waarop wordt in het midden gelaten, tsja "weg met dat soort figuren".

Verkoop truuken, domme hollanders, het is allemaal niet in de haak, etc etc.

"Inmiddels zijn veel bouwwerken ontruimd en onteigend" oh ja Goh. Nou, ik ben benieuwd welke dan.

"een illusie rijker geworden en een kapitaal kwijt" Oh ja? Voorbeelden graag.

Dit bijvoorbeeld....

spacer line  

En dit:

Maar even terug naar de werkelijkheid. Er zijn 1000den buitenlanders die in Bali op een of andere manier een woning "hebben". Er zijn 100den buitenlanders die in Noord Bali een woning "hebben". Daarbij zijn er veel die door het bedrijf van Jeroen Franken (vroeger Bali Beach Garden) zijn gebouwd. Veel van die villas worden met succes verhuurd, en er zijn er ook weer (met winst) verkocht.

Of zijn dit geen punten?

Leuk Oyibo dat u als moderator even contact met mij zoekt! Dat stel ik op prijs als poster hier! Ieder mens heeft soms aandacht nodig, ook een bule gembel Of doet u dit uit hoofde van Anorak?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja ik was even bezig als moderator, en nu ook nog ingelogd als zodanig.

Genoemd bbg is dus niet uit de problemen, en ik stelde dat als mensen iets verkocht wprdt onder een vier akten constructie dit oplichting is. Mensen die willens en wetens iets willen huren, of daadwerkelijkweten wat de inhoud daarvan is? Geen moeite mee. Echter dit schijnt niet de praktijk te zijn, mensen daadwerkelijk juist te informeren. ook al zelf kennis gemaakt met dit soort figuren en praktijken BG? Ik wel. En weet ook de consequenties ervan, en BG ook de moeite genomen om te gaan kijken ter plaatse en eens te horen wat daar nu werkelijk aan de hand is? Nee? Ik wel. Vertel jij even welke ervaring je hebt opgedaan en waar je bent wezen kijken. Bbg is niet uit de problemen. En om ruim 2 jaar na dato, waarschijnlijk iets langer te vernemen dat het nog steeds gaande is BG is ronduit stuitend. Maar jij mag het rustig normaal vinden, geen probleem.

It's only kinky the first time.

spacer line  

Wij hebben familie en vrienden uit RI die woningen bezitten op o.ŗ. Bali hierdoor hebben wij altijd een plaats om ergens te logeren of krijgen we een sleutel mee indien geen babu aanwezig. gelukkig heb ik dit soort ervaringen niet gehad. Het is echt een ramp als je dit overkomt dat geloof ik graag. Juist informeren en eerlijk zijn is heel belangrijk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,087,748 topic views - 234,255 posts - 13,691 topics - 25,148 members - last post @ 16-10-2019 13:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,515,536 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com