indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wouter1492
User
spacer line

Hallo mede landgenoten. Mocht de drang of het verlangen naar overheerlijk nederlands brood (zowel tarwe als wit en zowel groot als klein), worstebroodjes, sausijzenbroodjes, appelflappen e.d. te sterk worden dan kunnen deze eenvoudig besteld worden bij: Eva,s Dutch bread & Pastry. Eveneens maken wij heerlijke 100% pure, lang houdbare tongstrelende vruchtensappen en dergelijke. Bij gebleken interesse organiseren wij graag een proeverijtje (liefst groepjes) en maken we er meteen een gezellig avondje van!.

= edit op verzoek =

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Appelflappen -> goedgekeurd
Sauzijzenbroodjes -> goedgekeurd
Bruin brood -> goedgekeurd
Bruine bolletjes -> goedgekeurd

Ginger ale -> goedgekeurd
rode droge wijn -> goedgekeurd
whiskey -> goedgekeurd

Voor diegenen die willen proeven, ik ben graag chauffeur. Emoticon: Shiny

spacer line  

Yo Wouter, you're my man. Broooooddddd.

"Denkend aan Holland, zie ik brede rivieren.....kroketten en brood".

Proeverij? Ik ben erbij.

Ik ga straks even googlen naar je adres, maar deze jongen gaat komen! Ik stuur je zo even een mail.

Heldere ziende

spacer line  

Ik heb nog een goeie Jameson. Lekkere Ierse. Helaas 1 liter nog maar.
BTW bier is ook -> goedgekeurd.

Heldere ziende

spacer line  

Hollandse Proeverij ?

4-5 jaar geleden zaten we met Indonesische vrienden die in Amsterdam wonen ergens kopi aan het drinken aan een van de Amsterdamse grachten .
Lekker kijken naar de langskomende rondvaartboten, met kleine hollandse snacks en kopje kopi.
Het is mooi weer , de zon straalt.
Wat wil je nog meer.

Toen zijn we aan het dromen om in Bandung een Hollandse proeverij te willen organiseren, in Lembang om precies te zijn .
Een kleine guesthouse( eigen gebruik en vrienden kennissen) en eenvoudig eterij/proeverij met betalende vrienden/kennisen of uitgenodigden (internet).Vorig jaar werd het in de ijskast gezet omdat ik eerst jalan jalan wil , heb nog veel gebieden in Indonesia die ik nog niet gezien heb.

Succes met jullie proeverij.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-04-2012 10:37 Yerun wrote:

Is dat die rode wijn Yerun??????????
GOEDGEKEURD

In april zijn Pop en Malam binnen 4 dagen na elkaar jarig.
Ergens er tussen in een Pizza Americano van Pizzahut scoren en dan rukken we hem open Emoticon: Nice

spacer line  

Moet ik vast een destillatie ketel en condensor regelen? Gaan we t even iets opsterken... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

wouter1492
User
spacer line

Op 02-04-2012 10:54 schreef Surya Atmadja:
Hollandse Proeverij ?

4-5 jaar geleden zaten we met Indonesische vrienden die in Amsterdam wonen ergens kopi aan het drinken aan een van de Amsterdamse grachten .
Lekker kijken naar de langskomende rondvaartboten, met kleine hollandse snacks en kopje kopi.
Het is mooi weer , de zon straalt.
Wat wil je nog meer.

Toen zijn we aan het dromen om in Bandung een Hollandse proeverij te willen organiseren, in Lembang om precies te zijn .
Een kleine guesthouse( eigen gebruik en vrienden kennissen) en eenvoudig eterij/proeverij met betalende vrienden/kennisen of uitgenodigden (internet).Vorig jaar werd het in de ijskast gezet omdat ik eerst jalan jalan wil , heb nog veel gebieden in Indonesia die ik nog niet gezien heb.

Succes met jullie proeverij.

wouter1492
User
spacer line

Op 02-04-2012 14:04 schreef jakarta-snacks:
Moet ik vast een destillatie ketel en condensor regelen? Gaan we t even iets opsterken... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Eerst zo maar eens even proberen!! Emoticon: Wink

wouter1492
User
spacer line

Op 02-04-2012 14:26 schreef wouter1492:

[quote verwijderd]

Bedankt en selamat jalan Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-04-2012 13:43 Malam wrote:

[quote removed]

Is dat die rode wijn Yerun??????????
GOEDGEKEURD

In april zijn Pop en Malam binnen 4 dagen na elkaar jarig.
Ergens er tussen in een Pizza Americano van Pizzahut scoren en dan rukken we hem open Emoticon: Nice

ja, dat is die rode wijn. En ik heb nog staan!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-04-2012 15:44 Yerun wrote:

[quote removed]
ja, dat is die rode wijn. En ik heb nog staan!

Nou over dat goddelijk vocht is maar één woord op zijn plaats.
SLUUUUUUURP
Bacchus zou opstaan uit zijn graf gelijk Lazerus deed, als hij zou weten hoe dit smaakt
Zeker met een fatsoenlijke pizza of met haute cuisine ala Poppy Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie!

barubagus
User
spacer line

wat kost het transport niet vanuit Jakarta Utara naar Bekasi voor een paar bruine bollen???

wouter1492
User
spacer line

Op 02-04-2012 22:41 schreef barubagus:
wat kost het transport niet vanuit Jakarta Utara naar Bekasi voor een paar bruine bollen???
Je zou kunnen overwegen om een voorraadje in je vriezer te parkeren! Emoticon: Wink Van de andere kant, als jij eenmaal bij me geweest bent ben ik er van overtuigd dat je terug blijft komen!!

spacer line  

Miele 8 laden vriezer ligt bijna vol met snacks, maar volgende week weer ruimte!

Heldere ziende

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-04-2012 05:33 jakarta-snacks wrote:
Miele 8 laden vriezer ligt bijna vol met snacks, maar volgende week weer ruimte!
Luxeprobleem. Kan ik je van dat probleem afhelpen? Emoticon: Wink

spacer line  

Ja, dat kan Emoticon: Yes! . 4 weken, 3x per dag paar kroketten eten.... Emoticon: Yummie!
Herstel: Broodje kroket! Ga binnenkort de broodjes van Wouter proberen hoor.
En natuurlijk mosterd & mayo. Zonder mayo geen leven.

Heldere ziende

spacer line  

Op 02-04-2012 10:37 schreef Yerun:
Appelflappen -> goedgekeurd
Sauzijzenbroodjes -> goedgekeurd
Bruin brood -> goedgekeurd
Bruine bolletjes -> goedgekeurd
Witte bolletjes -> zo moeten ze zijn! Niet die kleffe tjap die 2 weken houdbaar is.
Ginger ale -> goedgekeurd
whiskey -> goedgekeurd

Update:
Alles uitgetest en kritisch beoordeeld:
Appelflappen -> top
Sauzijzenbroodjes -> subliem, niets aan veranderen
Bruin brood -> wow, lang geleden. Top
Bruine bolletjes -> super. Die met roomboter en kaas.... Emoticon: Yes!

Ginger ale -> heerlijk verfrissend, maar oppassen. Stijgt rap naar t hoofd in dit klimaat, tenminste bij mij wel.
rode droge wijn -> doorgaan zo
Witte wijn -> Magisch. Bepaalde smaak die ik niet kan plaatsen, maar wel geweldig is. hou die fles gerust uit mijn buurt.

Whiskey: durfde ik niet meer aan te beginnen. Next time.

Heldere ziende

spacer line  

Yerun,
Besef je wat je zegt als je graag chauffeur wil zijn voor diegenen die wilen proeven?
OF je bent geheelonthouder OF je rijdt luid toeterend achteruit naar huis. Emoticon: Laugh out loud

Was blij dat ik met de taxi was! Emoticon: Laugh out loud

Wouter en Eva,
Die vruchtensappen waren ook super. Ook de sterkere.....

Heldere ziende

Corriene
User
spacer line

Weet niet of dit nu on/ of offtopic is , maar wel een heel groot compliment aan Jakarta snacks.

spacer line  

Corriene,

Ligt t aan mij dat ik je niet snap? Ik heb enkel even getest of hetgeen als bovenstaand beschreven idd waar was. Ik typ niet alleen, maar ik test tevens uit, rapporteer voor de geïnteresseerden en praat geen onzin of doe aannames.

"Aannames doen is het begin van t eind" Emoticon: Yes!

Heldere ziende

Corriene
User
spacer line

Ik heb het over die update naar aanleiding van het bericht van Yerun.
Inderdaad iets onduidelijk als ik teruglees, maar tot nu heb ik niets negatiefs gelezen over Jakarta snacks , en dat zegt toch wel heel veel over Jakarta snacks.

Als ik in Indonesie ben , hoef ik geen kroketten ed , maar als ik langer ga geloof ik dat ik dat typische Hollandse ga missen, na 6 mnd of zo ,en dan is het fijn een adres te hebben.

spacer line  

Corrien,

Nu zijn er al een trits off topic berichten van je bij een ander topic verwijderd. Ga je nu hier weer door? Begint je dagelijkse portie azijn iets aan je synapsen te doen?
Blijkbaar begrijp je de eerdere waarschuwingen van de moderator niet.

Antwoord op je vraag: JA, weer off topic en een melding naar de moderator. Mensen als jij trappen de essentie van een forum volledig kapot. Tip: zoek een hobby of ga praten met mensen die er voor gestudeerd hebben of lever onderbouwde ON topic reacties aan.

Heldere ziende

Corriene
User
spacer line

Sorry ??????? Welke waarschuwing, en een melding naar de moderator omdat ik u een compliment geef...dat neem ik dan bij deze terug!!

Ben nieuw hier en moet nog veel uitzoeken
MODERATOR BREAK

Dat zal je dan heeeeeeeeel snel moeten doen.

Placed by oyibo @ 08-04-2012 19:44

spacer line  

Beste Corriene,

Probeer dan pls on topic te blijven. Dit topic gaat over broodjes pastries e.d.
Ik heb ze vandaag getest en gerapporteerd. Dat is on topic. Dus pls blijf on topic, zoals eerder door moderator ook al je is medegedeeld.

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,506 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,584,159 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com