indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

In 2011 :
pada hari Natal 2011 kali ini pun Front Pembela Islam (FPI) akan ... personel FPI dalam membantu pengamanan Natal dan Tahun Baru 2011,” .

Habib Rizieq (de baas van FPI) : Jangan ganggu natal (blijf af van Natal)
pun memastikan bahwa FPI siap mendukung pemerintah dalam membantu pengamanan Natal dan Tahun Baru 2012.

Vrije vertaling : FPI zegt toe om de Kerstmis gebeuren te helpen beveiligen.
http://www.indoweb.nl/islamiti(...)ring-sulawesi-22788/

Ik weet dat lezers / leden van Indahnesia ook een afspiegeling is van de Nederlandse maatschappij.
Dus het is logisch dat er verschillende meningen zijn over Islam in Indonesia en in Nederland.

Ik vind jammer dat zelfs in kerstdagen hier gediscussieerd werd over alleen maar de "slechte" moslims , dus individuen.
Is dat alles wat sommigen hier ziet of willen zien ??

Vrede op aarde begin met vrede in je hart .

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Aan de ene kant heb je gelijk Om Sid, aan de andere kant is het goed dat er een paar oogkleppen af gaan. Ik snap Sapolidi heel goed. En weet hoe hij dit benadert, maar die houding heeft zijn houdbaarheidsdatum datum intussen overschreden. Dit kun je de burger niet meer verkopen. Politiek correct past niet meer, hiervoor is het te vaak geëscaleerd Natuurlijk moeten we opletten om niet degene aan te spreken om wie het niet gaat. Maar over de probleem groep bestaan geen misverstanden. En die moet worden aangepakt. Het is niet ingewikkeld.

Over de FPI kan ik kort zijn Om Sid, boter op het hoofd, even nu in de pers laten zien hoe lief ze zijn? Het is niet anders als een zootje tuig.

Overigens als het gaat om inburgeren, als mensen van 2 walletjes willen eten en alleen de lusten nemen? Mogen die ook terug. Stukje bij beetje verandert de Nederlandse wet.
En uitburgeren mag hier best een onderdeel van zijn.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ik had beloofd dat ik zou antwoorden op Sapolidi posting............. Emoticon: Devil

Ik was vroeg op, omdat ik vroeg naar bed was gegaan ........ Emoticon: Smile

Alles wat niet in jouw straatje past is een afgang of wordt gebagatelliseerd . Typische reactie voor iemand die door zijn argumenten heen is.

Men dunkt argumenten genoeg gegeven, als je even zelf aangeef wat voor jou ogen en oren het beste is, dan zullen we dat op verzoek opzoeken.

Och Ziel, omdat jij er de tweede wereldoorlog bijhaalt wil ik daarover ook wel iets kwijt. In nazi-Duitsland werd iemand die geen begrip had voor de slechte behandeling van Joden meteen bestempeld als Jodenvriend en werd beschouwd als een vijand van de staat. Moest ook als zodanig behandeld worden. En menselijkheid betrachten is iets wat jij ook meer zou moeten doen Zieleffe. Word je niet slechter van, integendeel zelfs. Komt zelfs ten goede aan je humeur.

Op de eerste plaats ben ik niet de eerste geweest, een vergelijk te trekken op die tijd, Malam had dat al eens iets beweerd over de oorlog tijd.
Kan geen kwaad als men iets kan vergelijken met in die tijd gebeurde geschiedenis
Maar de geschiedenis niet vervalsen.....
Ik ben gewoon een mens, die niet zomaar achter ieder aanloop en beoordeel hen, wat ze bedoelen en probeer dat te ontleden.
Zo zijn er legio ’s fragmenten opgeschreven, wat er toen in die tijd heeft plaatst gevonden.
Of ze representatief zijn, op deze tijd betwijfel ik, want zo iets heeft niets te maken, met de aanwezige buitenlanders in Nederland.
Ik hou van prestatie gedreven bevolking en geen lapzwansles die hier komen om elke sociale stelsel te vernielen.

Toen er uit weilanden schapen verdwenen wisten ze hier meteen met stelligheid te beweren dat de daders zeker allochtonen moesten zijn geweest. Dan is het niet meer belangrijk of je er nu wel of niet het fijne ervan af weet. En Zieleffe duikt er vervolgens meteen op met zijn plaatjes van illegale slachtingen. Hoezo consequent.

Kom op zeg, dat wisten we al, wie daar achter zaten, een groep bevolking, die aan die mensen probeerde geld te verdienen, ik ken ze ook van hier dichtbij, woonwagens bewoners die handelen in, alles wat los en vast zit.
Maar dat mag je niet vertellen, want je stigmatiseert een kleine bevolking groep…

Ik weet niet of je vaak Indisch kookt kembang, maar laat deze waarschuwing van Zieleffe goed op je inwerken. Veelvuldig gebruik van trassi wordt door de echte autochtone Nederlander niet meer op prijs gesteld. Het is een cultuur-vijandige reuk. Voordat je het weet hoor je bij de volgende bevolkingsgroep die gestigmatiseerd wordt. Er wordt niets meer getolereerd. Je haalt bij hen dan het bloed onder de nagels vandaan. Niet meer doen dus.

Het is wel lekker, maar je proeft het niet zo, als het klaar gemaakt word, dan stinkt het hele huis.
Ook van spruitjes lucht, kan je misselijk van worden.
Maar een goede afvoer kanalen, kanaliseert de lucht, zodat de buren er geen last van hebben, denk eens aan je buur, met deze kerstgedachte.
De techniek staat voor nergens, overal is er een oplossing te bedenken.

Dat valt dan weer mee. Toch een lichte blijk van menselijkheid.

Ik heb de mens hoog zitten Sapolidi niet iedereen, maar mensen die iets presteren, heb ik een groot respekt voor
Ik heb weer genoten van André Rieu bij hem thuis en het Maastrichter staar mannenkoor.
Dat zie ik de moslims niet doen Sapolidi, je zou eens naar Jemen op vakantie moeten gaan, of verhuizen, of ga eens naar Syrië dan pas kan je mee praten, over wat een fijne bevolking dat zijn.

Of naar het Midden oosten, waar je kan merken, wat voor invloeden daar plaats vinden, lees eens meer er over, die jij als Godsdienst bestempeld idioten van Arabieren origine. Emoticon: Stupid Emoticon: I love it Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie
http://www.elsevier.nl/Buitenl(...)den-Oosten-1134379W/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

(Aangepast) Geplaatst Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 26-12-2012 11:51
In 2011 :
pada hari Natal 2011 kali ini pun Front Pembela Islam (FPI) akan ... personel FPI dalam membantu pengamanan Natal dan Tahun Baru 2011,” .

Habib Rizieq (de baas van FPI) : Jangan ganggu natal (blijf af van Natal)
pun memastikan bahwa FPI siap mendukung pemerintah dalam membantu pengamanan Natal dan Tahun Baru 2012.
Vrije vertaling : FPI zegt toe om de Kerstmis gebeuren te helpen beveiligen.
http://www.indoweb.nl/islamiti(...)ring-sulawesi-22788/
Ik weet dat lezers / leden van Indahnesia ook een afspiegeling is van de Nederlandse maatschappij.
Dus het is logisch dat er verschillende meningen zijn over Islam in Indonesia en in Nederland.
Ik vind jammer dat zelfs in kerstdagen hier gediscussieerd werd over alleen maar de "slechte" moslims , dus individuen.
Is dat alles wat sommigen hier ziet of willen zien ??
Vrede op aarde begin met vrede in je hart.

Allemaal goed bedoelde meningen van individuen, maar ook mensen die het niet willen in zien dat er geen basis is in ons cultuur zo nadrukkelijk aanwezig te zijn.
Mensen hebben hier nog de vrijheid om te gaan waar ze willen.
NOG; want als het aan jullie lig, gaan ze mee met de gedachte goed aan die koran en dat is niet zo fraai.

Trouwens ik had mij al uit laten schrijven, uit de katholieke kerk, want ik wil er totaal niets meer mee te maken hebben.
Heeft daar eens durf voor, om je eigen uit te laten schrijven uit die Islam beweging.
Door dat systeem, word je al gelijk aangepakt en ben je onbeschermd je eigen leven in gevaar te brengen en dat is zeer triest dat te moeten constateren.
De regering kan niet iedereen beschermen, dat is onmogelijk en dat weten ze die doerakkers.... Emoticon: Angry

We hebben oorlogen gehad van de Duitsers en van de Japanners
De wereld heeft de communisten in Europa bestreden en is min of meer weg in de wereld.
Nu is het de beurt om die verrekte Arabieren en hun ideologie terug te krijgen waar ze thuis horen.
In de zandbak waar ze geen kwaad meer kunnen doen

http://www.demorgen.be/dm/nl/9(...)n-is-een-zonde.dhtml
Ik heb ook niets mee met zalig zo en zalig dat, maar ben niet iemand, dat dan het lef heeft, te zeggen dat je, als die Australische imam: "Iemand 'zalig kerstfeest' wensen is een zonde", te verklaren, welk recht hebben ze dat, om zo iets openbaar te zeggen.

`Kijk` en je bent pas een sterk persoonlijkheid, een mens, die dat ook veroordeeld.
Maar dat doen de moslims niet, die nemen dat op en hun leven gaat gewoon door, i.p.v dit te veroordelen.
Altijd kritisch zijn, vooral naar de kerken en in die Islam gedoe.
Zo ben ik ook kritisch over de uitspraken van die mafkees als die Duitse Paus, over homo’s en condooms............. Emoticon: Sadley Emoticon: Yeah right! Emoticon: Stupid

spacer line  

De leider van een grote politieke vereniging met zetels in het parlement had zijn voornemens voor 2013 al geuit.
Hij is plan om de ziekte die Islam heet te bestrijden.
TV Journaal 27-12-2013

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Om Sid dat is het gevolg van, dat die man met de dood bedreigd word.
Maar ik denk, dat stiekem, gematigde moslims, blij kunnen zijn, dat er een juk van hun schouders zouden vallen.
Wanneer ze niets meer hebben te vrezen, van hen die controle houden op de Islam.
Maar de kosten van die bewaking van die man loopt in de miljoenen.
Doet ie toch wat voor zijn geld................................... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool
http://www.nujij.nl/politiek/g(...)ijden.20707353.lynkx

Nederland is hard op weg om een islamstaat te zijn over pakweg 50 jaar! Waarom?
- Integratie, totaal mislukt! Moskeeen worden nog steeds gebouwd, komt zelfs gebedshuis bij Walibi, maar ook bij grote bedrijven! Islamscholen komen steeds meer bij, vluchtelingen uit Somalie, Ethiopie, etc komen dagelijks binnen, overal in overheidsinstanties zijn tegenwoordig naast Nederlands, Engels ook uitleg in Turks, Marokkaans, Arabisch. In de grote steden zijn er bijna geen slagers te vinden waar je nog varkensvlees kan kopen, iedere Nederlandse winkel die verdwijnt komt een belhuis, islamitische slagerij, Turkse meubelzaak, kapper voor terug. Als je even goed oplet na een vrijdagsgebed wat een massa mensen er uit komen, net of ze niet hoeven te werken. Zover ik kon zien mankeert 90% van de massa helemaal niets, zou mij niet verbazen dat grotendeels in de uitkeringen zit!
Je hebt honderden verschillende nationaliteiten, maar bepaalde groepen komen altijd in beeld en mooie is dat de politiek alles wilt verbloemen!

En dan praat Nederland over INTEGRATIE????
Hallo Nederland over 50 jaar kunnen NEDERLANDERS integreren!!!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-12-2012 10:45 Surya Atmadja wrote:
De leider van een grote politieke vereniging met zetels in het parlement had zijn voornemens voor 2013 al geuit.
Hij is plan om de ziekte die Islam heet te bestrijden.
TV Journaal 27-12-2013

Dit stuk ongeluk is een haatzaaier, het Nederlandschap niet waardig.
Mensen die hem volgen, zijn paupers die ontevreden zijn, net als de paupers die Hitler volgden.
Dit stuk ongeluk is het erger als de crisis die in Nederland heerst.
Korte metten maken met die man, wegwezen, Nederland is 1000 % beter af zonder deze goorlap, dan gaan mensen misschien weer hun gezonde verstand gebruiken.
De crisis te lijf zonder een schuldige te zoeken in een bepaalde groep.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zolang hij door het systeem, de bedreiging niet aangepakt kan worden, zal hij heel lang aanwezig zijn.
je ken hem van alles verwijten, en zijn aanhangers ook en vergelijken met wie dan ook hij is er en zal zo maar niet weg zijn.
Ik vind die kreten nu eenmaal niet werken,
De mensen duidelijk maken niet op hem te stemmen is de enige middel.
Maar daar zal je een hele klauw aan hebben.
Was hij niet bedreigd geweest dan was hij misschien al lang weg.
Dus zo iemand blijft ter gratie van die domme mensen die hem dood willen hebben.
Weet dat Nederlanders heel gevoelig zijn voor slachtoffers, die niet normaal kunnen leven.
Ik zag ergens langs komen om een handtekening actie op touw te zetten, om hem die bescherming af te pakken.
Maar welk politieke verantwoordelijke, zal dat aandurven.
Pim Fortuyn hij had hem geen kans gegeven, zo veel aanhang te krijgen.
Het is gewoon erg geweest dat ze hem hebben gedood

Anders had die wilders nooit zo veel aanhang gekregen
Dus die emotionele kreten helpen niet....................... Emoticon: Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel voor mij nog steeds onbegrijpelijk dan bijna een miljoen Nederlanders op Wilders stemmen.
Voor vele Limburgse stemmers is het niet om zijn politieke standpunten, maar omdat hij Limburger is Emoticon: Confused dat valt af te meten aan de stemmen die hij krijgt in deze provincie.
Met andere woorden wat voor extreme standpunten een politicus ook heeft, maakt niet uit, hij komt uit Niemandsstad en de hele provincie waar Niemandsstad in ligt, gaat op zo'n figuur stemmen, Jesoes Maria waar zit het verstand van die mensen.

Onderzoeken hebben uitgewezen dat de vaste kern PVV stemmers heel klein is,hij moet het hebben van zwevende kiezers, duidelijk is ook dat deze zwevende kiezers in veel gevallen het helemaal niet eens is met zijn standpunten, zowel over de Islam als over Europa.
70 procent van deze kiezers geven niet openlijk toe op de PVV te stemmen, de rest zegt dat zij uit protest op hem gestemd hebben, in de hoop dat de andere politieke partijen het gehijg in hun nek voelen en hun standpunten bijstellen.

Nou we hebben het resultaat gezien ze gaven hem in de voorlaatste verkiezing de macht en hij wist zelf niet wat hij er mee aan moest.
Gelukkig hebben enkele honderdduizenden mensen dat de laatste verkiezing ingezien, nu speelt hij weer oppositie en kan ie weer brallen.
Veel interessanter dan een islam wel, islam niet discussie is een Wilders wel of Wilders niet discussie, deze man steekt namelijk met zijn extreme anti moslim ideeën Nederland in brand.
Uit de EU stappen, waar heeft hij het over, dat is hetzelfde als uit een trein stappen die honderd kilometer p/u gaat, dat overleef je niet, maar het klinkt wel populair.

Mensen beseffen nog steeds niet wie Wilders is en door wie hij word gefinancierd.
Hij was niet voor niets zo gekant tegen de wet over het bekend maken van verkiezingsgiften boven de 4500 Euro.
Het is inmiddels een publiek geheim dat zijn proces om en nabij de 500.000 Euro heeft gekost, ja ja onze bekendste strafpeiter Bram Eurowitz is niet de goedkoopste.
In Amerika bestaat het verschijnsel denktanken, een aantal conservatieve denktanken, gaan heel ver, pro Israel anti Islam, gefinancierd door een groep decadente rijkaards.
Uit welke hoek die mannen komen is ook vrij duidelijk.
Horowitz Freedom Center (David Horowitz) en Legal Project (Daniel Pipes) hebben Geert zijn proces betaald.

Onze Geert die zo begaan is met het lot van de Nederlanders werft zijn fondsen in Amerika en hoe harder hij schreeuwt dat de islam een verdorven geloof is, des te meer er in de partijkas vloeit.
Er waren zelfs geruchten dat Geertje naar zo'n conservatieve denktank zou gaan, ik wist al dat hij dat niet zou doen, dat gaat alleen maar gebeuren bij een verkiezing waar Nederlanders wakker zijn geworden en hij nog een zeteltje of 4 krijgt.
Dan weet hij dat zijn rol is uitgespeeld en gaat hij Ayaan achterna.

Wie zijn nu die mensen die fondsen werven voor Geert, onder andere zijn vriendin Pamela Geller, met Robert Spencer medeoprichtster van Jihad Watch, ook zo'n lekker denktankje.
Afgelopen april was Geert op uitnodiging van zijn vriendin in Amerika, daar is het vet voor betaald, hier enkele uitspraken van zijn vriendin Pamela Geller, schrik niet.

Volgens Geller deed president Obama het met een crackhoer,

Toen hij in de jaren ’80 naar Pakistan reisde, daar naartoe ging voor drugs, maar terugkwam met de jihad. Obama volgens Geller: een drugsgebruikende jihadistische geheime moslim.

Obama’s moeder was een naaktmodel die een kind baarde van Malcolm X: Barack Obama

De islam inspireerde Hitler

Ja ja onze Geert heeft schattige vriendinnetjes en vriendjes in Amerika, geruchten dat er even een koffertje met 75.000 Euro op zijn bureau werd neer gezet en dat een expartij lid om opheldering vroeg en het antwoord kreeg, "Je kom toch niet uit een ei, waar denk je dat ik Bram van betaal" zijn vrij geloofwaardig.
Begin 2013 gaat Geert weer naar Amerika, nu op uitnodiging van Michele Bachman, conservatief senator in het huis van afgevaardigden voor Minnesota, ook zo'n olijke tante.
Als je het verstand van dat mens in een musje prop, dan gaat het arme vogeltje geheid achteruit vliegen.
Ik zal een aantal uitspraken van haar hier maar niet vermelden want dan zakt je broek spontaan af.

Afijn, daar komt dus het geld van de PVV, een politieke partij met één lid (Geert Wilders) dus vandaan.
Ga er maar van uit dat als Geert terug komt, dat er weer een paar stevige ongenuanceerde uitspraken gelanceerd worden.
Allereerst, moet er dan weer olie op het vuur in Nederland, want zijn naam moet natuurlijk zoveel mogelijk in de media verschijnen.
En ook moet hij zijn Amerikaanse geldschieters warm houden, de vorige keer vond hij het nodig om een oorlog tegen Iran te beginnen, dat ging er in als koek bij zijn conservatieve fondsenwervers in Amerika.
Dan zitten er gelijk een stelletje pro Israël/anti moslim rijkaards met een spontaan orgasme en trekken de welgevulde buidel.

Zit Nederland op zo'n politicus te wachten Emoticon: Confused
De man zoekt geen oplossingen, hij zoekt de confrontatie en als hij die krijgt dan zegt ie "Zie je nu wel".
Nederland moet van deze man af, het is een gevaarlijke idioot.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Toen onze Geert een Geertje was,
was hij aardig om te zien.
Nu bromt hij alle dagen,
en bijt hij bovendien.

SOLO MAN FOREVER

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Helemaal mee eens en een goed onderbouwd verhaal.
Maar dat neem niet weg dat hij toch die stemmen krijg, van mensen die gewoon tegen de Islam zijn en hem daarvoor gaan gebruiken.
Je weet ik ben ook een felle tegenstander van ieders geloof en heb mijn eigen manier om dat te vertellen (schrijven) verwoorden.
Ik kan mij ook niet zo thuis voelen met atheïs zijn, want ik ben nergens bij en ben van nature eerst zien en dan geloven.

de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden,[1] of
de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]

In het eerste geval is atheïsme het tegenovergestelde van theïsme.[3]

Het verschil tussen deze twee definities kan tot verwarring leiden, in het bijzonder als ze door elkaar gebruikt worden.[4] In de filosofie wordt traditioneel meestal de tweede definitie gehanteerd,[5] in het dagelijks spraakgebruik wordt vaak de eerste definitie gehanteerd.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'.

Van die achterlijke zogenaamde theologische, niet gebeurde verhalen, kan er bij mij er niet in, het tegenover ontstane leugens en daarom hebben ze een of ander niet bestaande mythisch figuur voor nodig.
Zoals de Christenen, God en in de figuur Jezus nodig te hebben en zoals een moslim Allah in de figuur van Mohammed.
Allemaal verzinsels, om de inwendige gevoel, te bewerken, zodat die zielenknijpers, macht over de mens verwerft.
Ik heb daar niets mee, ik heb de natuur veel hoger staan, want die kan zorgen, voor je leven en de dood.
Anders bestaat er niets, allemaal flauwe kul verhalen.

Kijk; en zo figuur is ook WIlders die probeer de gevoelens van die bange mensen te bewerken en daarmee heeft hij een aanhang ook mee verworven.
Zoals je al zei 1.1/2 miljoen mensen hebben ooit op hem gestemd.
En niet zo verwonderlijk want hij vertegenwoordig wel, die Nederlanders die Nederland wil behoeden voor vreemde mogendheden.
Dat ligt ook zwaar bij mij, want er is nog steeds geen succes met Europa te vinden.
Vroeger niet en nu helemaal niet, met deze crisis die ontstaan is via Amerikaanse zwendel overgewaaid naar Europa.
EN of het Wilders is, of een andere, als hij er niet was, dan had je andere gehad, die dit ook zal kunnen gebruiken, die onderbuik gevoelens die bij velen leven.
Jij vergelijk hem met Hitler, dat vind ik nog al te ver gaan, Hitler was geen Nederlander.
Ik vond de mensen die achter die man aanliep (NSB)veel enge ergere mensen.
Want die diende niet hun eigen land, en daar ben ik toch wel een voorstander van, dat je, je eigen land voorop zou moeten stellen.
Dat zie je weer vandaag nog in vele berichten.
De regering moet meer voor eigen land op komen.
Regering moet meer focussen op Nederland'

En dat is mijn idee ook, zorg eerst voor je zelf, dan kan je beter voor andere zorgen, dat is altijd mijn lijfspreuk geweest.
Ook tegen mijn kinderen, want toen ik moest scheiden heb ik hen dit altijd voor gehouden.
Dat ik kies voor mij zelf, om later voor hen te zijn en dat is nu goed opgepakt, want dat had mijn zoon nog in de Kerstdagen gezegd tegen mij.
Maar terug komen dat ik zo felle tegenstander van de Islam ben is dat ze brengen armoede en laten niets heel van persoonlijke mensheid.
Ze blokkeren de mens in zijn eigen ontwikkeling.
Ik lees veel het tegenovergestelde verhalen, de doorsnee Nederlanders denken er anders over moet je die thema’s maar eens volgen op NuJij dan lees je zulke verhalen ook.

Ach wat aardig, je hebt de 'fabeltjeskorant voor dhimmi's' gelezen. In géén opzicht te vergelijken met de werkelijke koran.
Als je die leest(ik heb er meerdere gelezen) dan ontdek je wat een waardeloos geschreven boek het is. Te taai om door te komen, zichzelf aan de lopende band tegensprekend en vol plagiaat.

Het mohammedanisme is, net als het nazisme destijds, uit op werelddominatie door middel van onderwerping(goh, toevallig, laat dat nou ook de betekenis van het woord 'islam' zijn...), onderdrukking, geweld, oorlog en het met voeten treden van zo'n beetje alle rechten van de mens die er ooit bedacht zijn.

Mohammedanisme = haat jegens alles wat westers is en pure doodsverheerlijking.

http://www.spitsnieuws.nl/arch(...)handeling-onderzocht

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp jou denken wel Ziel, ik begrijp ook de mensen die veel last hebben van Marokkaanse jeugd, maar om dat gelijk te verbinden met een geloof, gaat mij te ver.
Ik denk dat het merendeel van deze jeugdigen niet eens volgens het geloof leven.
Door deze groep steeds verder in een hoek te drijven, maakt dat ze die kant gaan kiezen en een gemakkelijke prooi worden voor mensen met extremistische geloofsovertuiging.

Ik weet ook dat het niet alleen de islam is, iedereen met een open blik voor de maatschappij om zich heen kan zien dat er uit naam van een geloof dingen gebeuren die absoluut niet door de beugel kunnen.
Ik zie het hier in Indonesië, we kennen dat kankergezwel in Ierland, maar ook in eigen land, kinderen die geen injecties krijgen tegen kinderziektes, politieke partijen die geen vrouwen als lid dulden enz. enz.
Zelfs mensen die een broertje dood hebben aan alles wat met een geloof te maken heeft kunnen erg extremististisch zijn.

Door de hele geschiedenis heen hebben we niet anders gezien, gelovigen die ongelovigen vervolgden en andersom, Hugenoten in Frankrijk, Katholieken en Protestanten in Ierland, joden in de tweede wereldoorlog.
Zelfs ruzies die geen ruk met het geloof te maken hadden, voorbeeld uit een ver verleden de Hoekse en Kabeljauwse twisten, ging om macht.

Ons landje is voor de rest altijd redelijk de dans ontsprongen, we zijn altijd een verdraagzaam volkje geweest, maar Nederland is losgeslagen de afgelopen decennia.
Niet alleen de Marokkanen, maar ook de jeugd in het algemeen en zelfs de ouderen.
Maak geen foutje in het verkeer, je hebt zo een paar ketsen te pakken van een mede weggebruiker.
Tegels vanaf een viaduct, staaldraden over de weg gespannen, naar de flappentapper gaan doe je s'avonds niet meer enz. enz.

Falend beleid, softe aanpak, politici die enkel aan hun eigen belangen denken.
Onze dochter is politie agente, die laat wel eens wat los, ze mogen werkelijk niets, het hele politieapparaat ligt onder een vergrootglas.
Ze moeten zich eerst door een idioot laten steken met een mes voordat ze mogen schieten, als ze er dan nog toe in staat zijn, liever in zijn poten schieten, want schieten ze zo'n idioot dood komen ze alsnog op de pijnbank terecht.

Mijn mening is, we hebben geen Marokkanen/islam/crimineel probleem, het probleem ligt voor mij in de politiek, geen lik op stuk beleid, geen kordaat optreden en gevangenissen die meer op een hotel lijken als op een gevangenis.
Crimefighter Teeven, als officier van justitie zeker geen gemakkelijke jongen zie je na verloop van tijd in de politiek veranderen en wordt een zacht aaibaar konijntje.
Daar ligt het grote probleem, wij Nederlanders kunnen gewoon ons gang gaan, autochtonen en allochtonen, niemand tikt ons meer op de vingers.
Net als een kind die van jongs af aan alles mag en niet soms met harde hand wordt gecorrigeerd, die gaat zich ontwikkelen met de gedachte alles mag en kan.

Voorbeelden zat, het Indonesië van Suharto, strakke hand, geen cent tolerantie of vrijheid, kijk nu eens wat een losgeslagen boel het is geworden.
De Sovjet Unie het zelfde laken en pak, zeker niet goed te praten, maar wel een bewijs dat ieder volk een strakke sturing van bovenaf nodig heeft en weet waar ze aan toe zijn.
Anders wordt het een rotzooi, zoals nu in Nederland.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-12-2012 04:26 Anorak wrote:
De discussie op zich ging over de Nederlandse situatie. Die wetswijziging Sapolidi als dit zo door gaat in Nederland komt er. Vanzelf. Daar heb je geen Wilders voor nodig.

Bij jou is de wens de vader van de gedachte. En jij hebt daar wel Wilders voor nodig.
Nederland heeft nml. in 1997 het Europees Verdrag inzake nationaliteit in Straatsburg mede ondertekend en dat verdrag geldt nog steeds.

En zoal je ziet Anorak wordt hierin, zoals jij wel graag zou willen, geen onderscheid gemaakt tussen burgers. En hoe weet je nou zeker dat die wetswijziging er vanzelf komt? Heb dat in geen enkel partijprogramma, behalve natuurlijk van de PVV, kunnen lezen.

Met de enkele uitspraak dat iemand voorstander is van het aanpakken van een maatschappelijk probleem maakt hem/haar niet rechts.

Aanpakken van maatschappelijke problemen is zeker noodzakelijk, maar wat jij voorstelt maakt jou wel rechts. Jij creëert een staat waarin niet iedereen dezelfde rechten heeft. Jij maakt bij jouw aanpak een onderscheid tussen Nederlandse burgers. Dat is niet alleen rechts, maar zelfs uiterst-rechts.

Misschien geeft het wel een realistischer beeld dan het pappen en nat houden. En reken erop dat een dergelijke maatregel inslaat als een bom bij de doelgroep.

Het is bewezen dat repressie/afschrikking weinig uithaalt. Onderzoek in de VS heeft getoond dat zelfs de doodstraf geen afschrikking blijkt te zijn voor het begaan van misdaden.

En het terugsturen is een simpele wetswijziging die doorgevoerd kan worden , en wat mij betreft mogen ze die de uitburgeringswet noemen.

Simpele wetswijziging? Volgens mij weet jij niet eens waarover je praat. Wetten moeten nml. nog door de tweede kamer aangenomen worden en dan nog eens een goedkeuring van de Eerste kamer. Denk jij nu echt dat het een eenvoudig hamerstuk wordt? Dat alle politieke partijen dat voorstel van jou volmondig gaan steunen? Dan had Wilders als gedoger van Rutte I dat toch al lang voor elkaar gebokst. Ik had je hoger ingeschat Anorak.
Leuk die benaming “uitburgeringswet”. Meteen opsturen naar het PV propaganda- bureau, want die houden wel van one-liners. En zeker als ze het kunnen gebruiken in het bashen van allochtonen.

elsbeth
User
spacer line

Het is misschien een beetje slap om je aldoor "aan te sluiten" bij de woorden van iemand anders. Er is echter geen sprake van dat ik het zo zou kunnen verwoorden als Malam. Daarvoor mis ik o.a. een hoop kennis van geschiedenis. Ik kan dan ook niet beoordelen of Malam 100 % gelijk heeft, ik kan wel zeggen dat ik het voor 100% met hem eens ben.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van Albert, die dit topic geopend heeft met de woorden dat hij uitzag naar de reacties. Hij is daarna niet meer in beeld geweest, wel jammer.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-12-2012 04:34 Anorak wrote:
En Sapolidi, Balinesen hebben na de eerste bom ook geruimd, getuige Kuta beach, daar werden de handelaren de boot opgejaagd dor de bevolking. Toevallig allemaal moslims? Me neus ! Die waren en zijn daar allemaal weg. De sterke arm stond erbij en keek er naar. Dat gebeurd dus als een bevolking in opstand komt.

Opstand, handelaren de zee opgejaagd, moslims zijn daar allemaal weg?
In het boek “Bali an open fortress” las ik het volgende:

De schrijver is een Nederlands hoogleraar oriëntalistiek, met als specialisme Indonesiëkunde. In zijn proefschrift behandelde hij het politieke systeem op het eiland Bali in Indonesië. Geen kleine jongen dus.
Dat er na die aanslag gevoelens van woede en angst bestonden bij beide religieuze groepen begrijp ik. De toenmalige gouverneur van Bali, I Dewa Mada Beratha, is daarom ook met alle religieuze leiders gaan praten om vooral de kalmte te bewaren. Tachtig procent van de Balinezen is afhankelijk van de toeristenindustrie. En men begreep heel goed dat de economie op Bali compleet zou instorten en dat de samenleving door armoede zou verloederen als de religieuze groeperingen elkaar uit frustratie in de haren zouden vliegen.
Volgens mij ben je weer aan het fantaseren geslagen.

Je neemt Kembang als voorbeeld, zo Sapolidi zijn er velen, heeft niets met rechts te maken wel sprekende voorbeelden uit de huidige samenleving. En daar moet een eind aan komen.

Jij hoeft mij niets te leren wat nu wel links of rechts is Anorak. Dat kan ik gelukkig zelf beslissen.
Net zoals bij dat stukje over Bali wil je belerend overkomen. Iemand die het wel even zal uitleggen. Je moet onderhand toch wel gemerkt hebben dat ik niet overal intrap. Emoticon: Bye bye

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-12-2012 10:40 Kembang wrote:
Sapolidi....zoals Zieleffe als zó vaak hebt constateert, dat je álles uit het verband rukt.

Geef eens met een voorbeeld aan waarin ik alles uit z’n verband ruk? Ben gewoon benieuwd.

Verbetert de wereld maar begint éérst bij jezelf....behalve uitschot en tuig die de hersens hebben van een garnaal!!

Deze zin is helaas in zo’n krom Nederlands geschreven dat ik niet weet wie je nu eigenlijk met uitschot en tuig die de hersens hebben van een garnaal bedoelt.

Ik denk eerder dat je haar de mond hebt gesnoerd door een betweter, puntjes op de i zettende man en de arrogantie die je denkt te hebben om álles beter te weten dan een ander.

Op de eerste plaats begrijp ik niet wat mijn vrouw hier mee te maken heeft en op de tweede plaats moet ik je helaas mededelen dat jij, zoals gebruikelijk, weer helemaal verkeerd gedacht hebt.
En een andere mening heeft niets met “beter weten” of “arrogantie” te maken. Maar ja, dat snap je toch niet. Emoticon: Laugh out loud

Leest beter ...en zie hoe anderen denken en gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. ...
Jij kunt echt niet zonder de steun en hulp van anderen Kembang. En zoals ik eerder geschreven heb: “De meerderheid bepaalt niet of iets klopt of niet”. Dat doen de feiten Kembang.

dus sapolidi, sappelt nu maar op je lolly en hou je commentaren maar voor je.....

Ah, mevrouw is niet gediend van kritiek, terwijl de PVV de vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan?

Héérlijk de rust zónder hatelijkheden.....Vrede zij met U.

Eerder heb je het over tuig en uitschot, arrogantie, betweterigheid, m’n vrouw die het zogenaamd moeilijk heeft met me, en dan heb je het weer over geen hatelijkheden en vrede. Je bent gewoon niet te volgen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Je kunt een schrijver aan halen Sapolidi doet niets af aan het feit dat de boys op de boot zijn gegaan. Mooie praatjes naar een schrijver geven de feiten niet weer. Lulloek sapolidi. Dan het europese verdrag waar je op wijst? Als Nederland een wet aanneemt komt tie er gewoon. Geen europa die bepaalt wat in dit land wel of niet kan. Die macht helaas ligt niet zoals jij denkt. Die is voorbehouden aan het Nederlandse parlement. Inderdaad door sapellen op een lolly. Je hoeft niet rechrs re zijn en je hebt ook geen Wilders nodig om vast te stellen dat de maatschappelijle problemen door integratie behoorlikk groot zijn. De pijn punten zijn wel duidelijk. Je hoeft geen raket geleerde te zijn. Leg je oor te luister bij de burger. Kennelijk kun je het verschil niet meer maken. Niet eens meer tussen burgers die miet rechs zijn maar wel rechts stemmen. Weet je wasrom Sapolidi? Om mensen zoals jij die proberen recht te lulllen wat krom is. Schei nog toch eens uit man met je geleuter in de ruimte. Want dat is het. En niet meer dan dat. Wat jij doet is meer dan onbesuist noem ik het maar. Als je zoals jij zo ver van de burger staat is het weing gepast meer om Kembang te wijzen pp wat juist zou moeten zijn. Hoe komt het toch sapolidi dat jiist uitgerekend jij nou nooit tegen de lelijke samenleving aanloopt? Ooglleppen op toevallig? Het is bijma misselijk makend jouw commentaar te lezen. Zonder enige vorm van kritiek op wat er gebeurd. En bij de les ben je ook niet helemaal. Je weet kennelijk niet het verschil tussen politie die een proces verbaal opmaakt en een rechterlijke uitspraak. Ga jij mij nou vertellen hier wat europa wel en niet kan doen? Nou wakler worden dan maar. Als er een uitburgeringswet wordt aangemonen? Gaat die ook in uitvoering. Met enige zekerheid lomen er dan sapolidi's die door procederen tot het Europese hof om niet aangepast tuig in nederland te houden. Toch? Goed gedaan man.

Where there is a will there will be relatives.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hoe komt het toch sapolidi dat jiist uitgerekend jij nou nooit tegen de lelijke samenleving aanloopt? Ooglleppen op toevallig? Het is bijma misselijk makend jouw commentaar te lezen. Zonder enige vorm van kritiek op wat er gebeurd. En bij de les ben je ook niet helemaal
.

Kritiek is prima, maar niet van iemand als jij die uit z'n nek lult.....en je denkt dat de forumleden jou kunnen begrijpen... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud En die ook nog steeds hatelijk blijft.....
Je ben gewoon zielig hoor.....Nee...ik heb niemand nodig Sappel-lolly zij begrijpen precies wat ik bedoelt.....

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

begrijp jou denken wel Ziel, ik begrijp ook de mensen die veel last hebben van Marokkaanse jeugd, maar om dat gelijk te verbinden met een geloof, gaat mij te ver.
Ik denk dat het merendeel van deze jeugdigen niet eens volgens het geloof leven.
Door deze groep steeds verder in een hoek te drijven, maakt dat ze die kant gaan kiezen en een gemakkelijke prooi worden voor mensen met extremistische geloofsovertuiging.

Malam snapt deze jeugd dan niet dat ze hun eigen glazen ingooien???? Het is nu al zo erg dat werkgevers ze niet meer eens willen aannemen, triest voor anderen die wél zich hebben aangepast in de maatschappij, toch?

Voorbeelden zat, het Indonesië van Suharto, strakke hand, geen cent tolerantie of vrijheid, kijk nu eens wat een losgeslagen boel het is geworden.
De Sovjet Unie het zelfde laken en pak, zeker niet goed te praten, maar wel een bewijs dat ieder volk een strakke sturing van bovenaf nodig heeft en weet waar ze aan toe zijn.

Dat noemen we CORRUPTIE, je ziet dan ook, dat door het losgeslagen bevolking...bekend werd wáár al dat geld zit....juist bij de familieleden van Dictators, toch Malam?? En wie heeft in IR voor te zeggen ... nog nét geen Ayatollah Khomeini de 2e, als het aan die extremisten ligt...gráág toch?? Dat is enge en griezelige van deze Geloof....en inderdaad je mag ze niet over één kam scheren....maar 60% van de 98% Islamieten hebben dat Geloof maar aangenomen vanwege de angst....je zag in de film ook duidelijk gebeuren...( de Maan, Zon en Sterren).

Dat gevoel heerst ook in Nederland Malam....eerst was het Bolkenstein( liet toen al járen geleden door schemeren om hier wat aan te doen, maar werd terug gefloten) Als ze toen naar hém hadden geluisterd was het nooit zover gekomen....., daarna kwam Pim Fortuin en nú Wilders die wakkert het aan....terecht of onterecht dat maakt de bevolking niets meer uit en willen gewoon de Islam in zijn geheel eruit werken . Ze hebben hun eigen glazen ingegooid door uitspraken waar de rillingen over je rug van lopen......de grote angst is dat de Islamieten over tig jaar hier in Nederland de macht overnemen. Het bewijst zag je in IR, Nederlanders die eruit zijn getrapt en later de macht door Suharto ( Islamiet) is overgenomen ( nadat hij Soekarno heeft weggewerkt) dat 98% van bevolking ineens Islamiet is geworden ....binnen zeer korte tijd.!!!! Erg beangstigend hoor..... Dat zijn mijn gedachten Malam....misschien misplaatst maar zo voel ik mij wel in de afgelopen 30 jaar.... Emoticon: Wink

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 28-12-2012 17:14 Anorak wrote:
Je kunt een schrijver aan halen Sapolidi doet niets af aan het feit dat de boys op de boot zijn gegaan. Mooie praatjes naar een schrijver geven de feiten niet weer. Lulloek sapolidi.

Wederom een ijzersterke onderbouwing van jouw gelijk Anorak. De bewuste schrijver was op Bali voor dit onderzoek in 2003, 2004, 2005 en 2006 en werd bijgestaan en ondersteund door doctorandici van zowel Balinese als Nederlandse nationaliteit, lokale politici, alsmede gewone burgers. Maar Anorak weet het zoals gewoonlijk weer veel beter. Wie hier lulkoek vertelt is mij in ieder geval overduidelijk. En boys op een boot zitten daar heel veel. krijg je met zo'n eiland.

Dan het europese verdrag waar je op wijst? Als Nederland een wet aanneemt komt tie er gewoon. Geen europa die bepaalt wat in dit land wel of niet kan. Die macht helaas ligt niet zoals jij denkt. Die is voorbehouden aan het Nederlandse parlement.

Klein actueel voorbeeldje voor jou Anorak. Men wil hier de hypotheekregels versoepelen, maar omdat minister Dijsselbloem de toorn van Europa vreest, in het bijzonder van begrotingscommissaris Olli Rehn, zodra de hypotheekregels worden verzacht, gaat het hele plan niet door. Het wordt gewoon moeilijk om al een wet in te dienen die tegen Europese regels indruist. Snappie?
En jouw PVV-vriendjes hebben in het verleden onderstaande vragen ingediend in de Tweede kamer.

Als die wetjes volgens kenner Anorak toch zo makkelijk aan te passen zijn, waarom is er dan niets van deze commentaren overgenomen? Kembang mag trouwens van geluk spreken dat hun wetjes niet zomaar aangenomen worden, want nalv. hooliganrellen opperde onze haatkuif:

Natuurlijk bedoelde hij daarmee alleen Marokkaanse hooligans, want over andere supportersrellen zoals in bv. Utrecht heeft ie het dan weer niet.

Inderdaad door sapellen op een lolly. Je hoeft niet rechrs re zijn en je hebt ook geen Wilders nodig om vast te stellen dat de maatschappelijle problemen door integratie behoorlikk groot zijn. De pijn punten zijn wel duidelijk. Je hoeft geen raket geleerde te zijn. Leg je oor te luister bij de burger.

Bij welke burger Anorak? Die burger waarover de koningin het had tijdens haar kerstrede waarbij de onvrede alles overschaduwt en wantrouwen de boventoon voert? Dacht het niet.
Dat jij je daar gelukkig tussen voelt, moet jij weten. Ik maak andere keuzes. Moet kunnen toch?
Ik zit ook op fora waar er weer veel genuanceerder gedacht wordt. En dat zijn ook burgers.

Kennelijk kun je het verschil niet meer maken. Niet eens meer tussen burgers die miet rechs zijn maar wel rechts stemmen. Weet je wasrom Sapolidi? Om mensen zoals jij die proberen recht te lulllen wat krom is. Schei nog toch eens uit man met je geleuter in de ruimte.

Recht lullen wat krom is? Ik zeg alleen dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen Nederlandse burgers. Iedereen dezelfde rechten en plichten en overtreders aanpakken zonder de gehele gemeenschap ter verantwoording te roepen. Wat is hier krom aan? Voor mensen zoals jij die een onderscheid willen maken in eerste rang- en tweede rangburgers is dit inderdaad geleuter in de ruimte.

Als je zoals jij zo ver van de burger staat is het weing gepast meer om Kembang te wijzen pp wat juist zou moeten zijn. Hoe komt het toch sapolidi dat jiist uitgerekend jij nou nooit tegen de lelijke samenleving aanloopt? Ooglleppen op toevallig?

Natuurlijk loop ik soms ook tegen die samenleving op, maar in die gevallen ondervind ik dan hinder van zowel autochtonen als allochtonen. Kan het gevolg zijn van mijn opvoeding en sociale omgeving, maar ik heb geleerd om het nooit te projecteren op een hele gemeenschap. Niks te maken met oogkleppen op hebben. Gewoon het gezond verstand laten werken. Zouden meer mensen moeten doen. Emoticon: Bye bye

En bij de les ben je ook niet helemaal. Je weet kennelijk niet het verschil tussen politie die een proces verbaal opmaakt en een rechterlijke uitspraak.

?????????????????

Ga jij mij nou vertellen hier wat europa wel en niet kan doen? Nou wakler worden dan maar. Als er een uitburgeringswet wordt aangemonen? Gaat die ook in uitvoering. Met enige zekerheid lomen er dan sapolidi's die door procederen tot het Europese hof om niet aangepast tuig in nederland te houden. Toch? Goed gedaan man.

Nee hoor. Zo’n actievoerder ben ik nu ook weer niet. Maar wat versta je onder een uitburgeringswet? Is dit het tegenovergestelde van inburgeren? Wordt er bij jouw wet de eventueel geleerde Nederlandse taal, cultuur en zeden er dan uitgeslagen?
Maar ik zie aan jouw taalgebruik en de overvloed aan typefouten dat je je behoorlijk aan het opfokken bent. Moet je niet doen Anorak. Die ik zelf ook niet. Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Die ik zelf ook niet.

Die moet zijn doe.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 28-12-2012 13:57 Malam wrote:

Je weet Malam dat wij altijd als eersten klaar staan om met ons opgeheven vingertje zulke landen te wijzen op het overtreden van de mensenrechten. Je hebt al die heisa op de tv gezien nalv de Olympische Zomerspelen 2008 in China. Men wilde dat Nederland zich als protest tegen de schending van de mensenrechten en de onrust in Tibet, Darfur en Taiwan terug zou trekken.
Die strakke sturing zal hier dus nooit lukken. Eenmaal verworven vrijheden staat men niet meer af.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 28-12-2012 19:46 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Die moet zijn doe.

Wat ik nu niet begrijp Sapolidi dat jij nog niet weet wanneer je een tikfout heb gemaakt rustig binnen 24 uur dit kan herstellen door edit engels site of wijzig Nederlandse site aan te klikken en je die voor doe kan veranderen.

Verders heb ik het, met alles, wat je hier schrijf, gewoon al kant en klare, het gedachte goed vast kunnen stellen, dat je echt bij die club hoor, van die linkse kerk.
Daar zitten velen mensen, met een onverhoopte Politieke correctheid dat je er kotsmisselijk van wordt.
Meelopers van de eerst orde, die zelfs het land verraden, of weg geven, om maar een goed voorkomen te verkrijgen, bij hen die er op uit zijn Nederlandse subsidie te bemachtigen en zo voor Jan en zijn moer te helpen, om het eigen gewin.

We hebben te maken met een hele grote groep chronisch ontevreden mensen, en dat komt niet zo maar uit de lucht vallen.
Maar dat word gewoon aan de kant geveegd, zowel door de druk van de VVD op de P.vd.A en zo gijzelen ze elkaar, tot dat ze groen en geel zien van de ellende.
Van de VVD weten wij het, maar de P.vd.A zal heel goed moet gaan nadenken, wat ze na de verkiezingen zullen gaan doen, want ze verloochen hun eigen achterban................ Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Shut up!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 28-12-2012 23:32 zieleffe wrote:

[quote removed]

Wat ik nu niet begrijp Sapolidi dat jij nog niet weet wanneer je een tikfout heb gemaakt rustig binnen 24 uur dit kan herstellen door edit engels site of wijzig Nederlandse site aan te klikken en je die voor doe kan veranderen.

Ach Ziel, de één is handig met de computer en de ander beheerst de Nederlandse grammatica beter. Zo heeft ieder zijn eigen kwaliteiten. Daar gaan we elkaar toch niet op bekritiseren wel?

Verders heb ik het, met alles, wat je hier schrijf, gewoon al kant en klare, het gedachte goed vast kunnen stellen, dat je echt bij die club hoor, van die linkse kerk.

Nu pas? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Meelopers van de eerst orde, die zelfs het land verraden, of weg geven,

Hoe kan ik nu een meeloper zijn als mijn mening, volgens jou, haaks staat op wat de burger wil. Ben ik toch eigenlijk meer een dwarsligger, vind je niet? Meelopers zijn meer die figuren die zonder zelf na te denken de groep volgen en blindelings achter de grote geblondeerde leider aanlopen.
En landverrader vind ik zo’n groot woord. Gebruikten de nazi’s ook voor iedereen die niet achter hen stond. Beetje een beladen term in deze context. Vind je onze koningin dan ook een landverraadster?

om maar een goed voorkomen te verkrijgen, bij hen die er op uit zijn Nederlandse subsidie te bemachtigen en zo voor Jan en zijn moer te helpen, om het eigen gewin.

Dit is een moeilijke zin. Kom ik even niet uit. Maar bedoel je met Jan en zijn moer misschien Henk en Ingrid? Want dat zijn toch die types die eigen volk en vooral eigen belang op de eerste plaats zetten. In dat geval ben ik het roerend met je eens. Emoticon: Bye bye

We hebben te maken met een hele grote groep chronisch ontevreden mensen, en dat komt niet zo maar uit de lucht vallen.

Dat zou wel eens een gevolg kunnen zijn van de economische crisis volgens mij. Maar het blijft natuurlijk een gok.

Maar dat word gewoon aan de kant geveegd, zowel door de druk van de VVD op de P.vd.A en zo gijzelen ze elkaar, tot dat ze groen en geel zien van de ellende.
Van de VVD weten wij het, maar de P.vd.A zal heel goed moet gaan nadenken, wat ze na de verkiezingen zullen gaan doen, want ze verloochen hun eigen achterban. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Shut up!

Dat zou zo maar kunnen Zieleffe. Ik hoor van mensen die uit strategische overwegingen op de PvdA hebben gestemd dat als die teveel naar rechts opschuift, hun stem weer gaan uitbrengen op een linksere variant.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-12-2012 21:11 sapolidi wrote:

[quote removed]

Je weet Malam dat wij altijd als eersten klaar staan om met ons opgeheven vingertje zulke landen te wijzen op het overtreden van de mensenrechten. Je hebt al die heisa op de tv gezien nalv de Olympische Zomerspelen 2008 in China. Men wilde dat Nederland zich als protest tegen de schending van de mensenrechten en de onrust in Tibet, Darfur en Taiwan terug zou trekken.
Die strakke sturing zal hier dus nooit lukken. Eenmaal verworven vrijheden staat men niet meer af.

Om niet te veel van het onderwerp af te wijken zal ik antwoorden in Omong Sapolidi.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,793 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com