indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Gelukkig droom ik nog niet over "vleeskroketten", maar ik ben momenteel op dieet, omdat ik voor mijn vertrek alles wat ik zou missen extra ging eten in Rotterdam:

- Overheerlijke monatoetjes. Geen enkel toetje lijkt erop.
- Bara kip kerrie
- Roti kipfilet (ik bedoel met de pannenkoek, niet een broodje)
- Echte (zachte) eierkoeken. Er is hier wel een nieuw product dat er veel op lijkt en ze noemen het een 'brioche', maar het is minder stevig en veel te zoet.
- Patat met mayo oftewel een Brammetje met
- Worstenbroodjes (en niet de slechte 'hot dogs' met een slap worstje)

Wie helpt me met mijn zoektocht?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Stop maar met zoeken. Niet te vinden als je het niet zelf maakt. Overigens was er ergens al een topic met 'dingen die je mist als Nederlander in Indonesie'.. of iets in die richting..

Ho Lee Fuk

spacer line  

Frank, nog geen vleeskroketten joh? Emoticon: Nice
Patat zelf maken is lastig. Geen goeie aardappelen
Mayo is een koud kunstje als je die zelf wil maken
Worstenbrood een keer zelf gemaakt. Goed gelukt. Staat binnenkort weer op de planning, stuk of 40. Niet zo moelijk hoor. Hou je van koken?

Heldere ziende

spacer line  

On 02-04-2012 07:58 jakarta-snacks wrote:

Patat zelf maken is lastig. Geen goeie aardappelen

Waar halen Mekdie en Kapece hun kentang dan ?

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Weetikniet. Hoor t graag. Niets zo lekker als eigengebakken frietjes. De aardappelen die ik heb geprobeerd, zijn allemaal niet geschikt voor friet.

Heldere ziende

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Jakarta.snacks, ik heb je inmiddels terug gemaild uit een ander topic. Ik ben niet goed in koken en waar ik nu verblijf hebben we geen keuken.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

De worstenbroodjes heb ik inmiddels bij Wouter gevonden! De eierkoeken zijn waarschijnlijk daar ook.

De vader van een vriendin van mijn vrouw heeft een aantal eetzaken, maar ze durft de roti kipfillet niet aan zonder het eerst bij iemand anders te zien. Het heeft wel een beetje weg van siomai...

We hebben inmiddels een enkele inductie kookplaat waarmee we ons eten klaar maken. En mijn vrouw kan hier ook een lekker caramel toetje op maken, waarbij ik Mona bijna vergeet.

En helaas heeft Jakarta.snacks Indonesie verlaten, dus geen warme snacks meer te verwachten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Warme NL snacks? Frikadellen en kroketten hebben ze vast wel in The Cazbar in Mega Kuningan. Eindje rijden, maar smullen!

Ho Lee Fuk

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Wouter gaat nu ook snacks zoals kroketten en frindandellen maken als ik het goed begrepen heb.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik hoop het, kan ik in de rij gaan staan, want de enige frikadellen hier in Jakarta zijn bij the Cazbar in Mega Kuningan. Niet echt dichtbij.

Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

En die zijn lekker in de Cazbar. Zeker als je al wat langer niet in Nederland bent geweest. Moet wel de volgende keer onthouden me niet weer klem te eten. Haha.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zorg wel dat ik mee ga, dan haal je nog maar de helft van je quotum want ik vreet ook mee. Emoticon: Shiny

Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Hehehehe, zal wel moeten, de laatste keer dat we daar waren, en dat is al een tijd geleden Emoticon: Wink dacht ik een half uurtje erna, moet ik overgeven? Hield het er wel in maar dat was gewoon echt vies vol gegeten getsiederrie. Hahaha, Heb laatst in Nederland nog een kroket gegeten bij mijn zus. Uit een kwalitaria, hebben ze tegenwoordig ook in plaats van een cafetaria. Smaakte goed ! Heerlijk Nederlands patatje mayo en 3 kroketten. Ik dacht ik sla mijn slag, dat gaat weer even duren hihi.

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben in staat om morgen even langs te rijden, maar het is geheel de andere kant uit van waar ik moet zijn. Beetje vervelend.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,708,088 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com