indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Corriene
User
spacer line

Nee gelukkig niet, maar hoelang dat nog gaat duren ?

spacer line  

Beste eco liefhebbers,

Dit nieuws las ik vanmorgen

http://www.uneto-vni.nl/zakeli(...)k-voor-zonne-energie

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Allemaal leuk en aardig maar we hebben het hier over zonne energie in RI. En dat........vergeet het maar. Wellicht in andere landen maar niet hier. Al geprobeerd maar geen resultaat. Behalve het feit van de dure aanschafkosten (ook al levert het op den duur goedkoper resultaat op) is er ook nog het probleem gengsi . Zonne-energie levert geen status op. En wat goedkoop is, kan nooit goed zijn (de gedachtentrent hier).

spacer line  

On 03-04-2012 09:23 Yogya-Bali wrote:
Behalve het feit van de dure aanschafkosten (ook al levert het op den duur goedkoper resultaat op) is er ook nog het probleem gengsi . Zonne-energie levert geen status op. En wat goedkoop is, kan nooit goed zijn (de gedachtentrent hier).

NOU NOU.
Als OmeSid een villa of cottage gaat bouwen in Indosenia zal hij zeker een zonnepaneel laten plaatsen, goed voor de imago.
Iemand die millieu bewust is.
En zeker als zijn investering zich zelf terug betaald.

In Nederland is het anders , onze volkstuin gaat nu over met het plaatsen van stroom.
Kan OmeSid zijn koelekast , TV, rijstkoker , leptop , schuurmachine , koffiezetapparaat etc aansluiten.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Heel leuk BG, met de kleine letterjes "als de olieprijs nog omhoog gaat, naar verwachting". Weinig reeel allemaal. Het kan allemaal alleen inderdaad door de subsidie. En dat er veel is geinvesteerd, dat heeft natuurlijk zijn gevolgen, zoals minder stroom levering. vertellen ze niet de werkelijk gemaakte kosten. Zo reken je jezelf snel rijk. Het kan gewoon niet uit.

En nu de subsidie kranen dicht gaan is het heel snel eind oefening en volledig terecht. Puinruimen en weer op naar een volgend nieuw groen idee. Vergeet inderdaad RI rustig. Hier is nog de dagelijkse overlevingsstrijd. En nog los daarvan het niet commercieel krijgen van zonnepanelen. Een Indonesier investeert niet voor 20 jaar. Gemiddeld genomen.

Where there is a will there will be relatives.

ecco1964
User
spacer line

In Bali valt de electriciteit regelmatig uit, men zou dus denken dat zonnepanelen daar een ideale aanvulling zouden zijn. Steeds electriciteit . Ik vraag me ook af hoe het zit met electrische auto's? Zijn er daar al te zien in Bali of Indonesia?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

In dat geval koop je voor veel minder een generator. Voor veeeeeeel minder zelfs. Enige idee wat een zonne paneel kost met een output rond 4 kilowatt? Emoticon: Shut up!

spacer line  

Nog in ontwikkelingsfase .

spacer line  

Per wp betaal je nu ongeveer 0,90 eurocent. Dit was drie jaar geleden wel 3 euro.
Een paneel van 250wp kost je dus minder dan 240 euro.

De prijzen zijn behoorlijk gedaald. Ik ga zakelijk zonnestroom nemen Emoticon: Smile en dan oom maar een paar op mijn privedak plaatsen. Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

.....kan zo goedkoop zijn als je wil. Maar vergeet de gengsi niet. Het K.U.T.-ding geeft geen status. Titik.... over en uit. Mimpi indah....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-04-2012 04:59 Yogya-Bali wrote:
.....kan zo goedkoop zijn als je wil. Maar vergeet de gengsi niet. Het K.U.T.-ding geeft geen status. Titik.... over en uit. Mimpi indah....
Buiten dat staat de PLN binnen de kortste keren op de stoep omdat je ineens vrijwel geen stroom meer gebruikt. Dan wordt je eerst beticht van diefstal, gaan ze alles controleren en mag JIJ op kantoor komen uitleggen waarom je geen dief bent. Zulke smeerlappen zijn het, en ik heb er ervaring mee, en dan heb ik nog niet eens zonnepanelen.

Bij dergelijke controles komt ook altijd een agent mee overigens, dus die eerst even de hand schudden en daarna direct uitvallen tegen de troepenmacht van de PLN voor je deur, en daarna het kantoor bij elkaar schreeuwen tot de satpam komt. Lekker minachtend die snorremans die je van diefstal beschuldigd even op zijn plek zetten op zijn Indonesisch... hehe.. Emoticon: Yummie!

Nee, meer last als lust van die dingen op het dak. Generator is veel handiger. Maakt bovendien vaak geluid.. en da's goed, dan weten de buren dat je een generator hebt. Stijgt je gengsi van. Zo'n mooie stille generator is natuurlijk beter, maar ja, die maakt geen geluid, dus die mot men niet.

spacer line  

On 04-04-2012 04:59 Yogya-Bali wrote:

Y-B.
Hoe kan dat nou ?
Zoals (bijna) iedereen weet is Indonesia een land van tegenstellingen.
Dat zal je als een oud gediende wel weten , met verschillende lagen van bevolking , inkomens en en opleidings en vormingsniveau.

Als je over de "gewone"vollk praat ( dat is meer dan 80%) dan heb je gelijk .
Voor zover ik gezien en gehoord en gelezen heb heb je ook millieu freaks in Indonesia .
Vroeger heb je die oude ASRI (?) majalah , tegenwoordig heb je verschillende soorten en soms betere majalah , met allerlei tips hoe je moet bouwen, rekening houden met de natuur etc .Zoals die rumah etnik , rumah bambu, rumah kelapa kayu.
Het is nog niet populair bij de brede massa ( gebrek aan geld, opleiding/vorming) , dat is wel waar.
Er zijn zelfs hybride bouwmethoden (Oost en West).
Ongeveer 20 jaar geleden kwam ik in het huis van mijn oud studiegenoot (Holland) in Semarang( Tjandi) .
Die ging al Javaanse manier van bouwen toepassen, het was toen uniek/revolutionair , veel arsitektuur studenten komen zijn huis bewonderen.Met veel hout(verbindingen) .

Mijn enige bezwaar is dat een zonnepaneel vaak ontsierend werkt voor je huis , en waarschijnlijk moeilijk toepasbaar bij een traditioneel gebouwde "etnik"huizen .

Wat de grote massa vinden( door onwetenheid of omdat ze geen geld hebben) is voor die vooralsnog millieu freaks niet doorslaggevend.
De mening cq "bewondering" van je gelijken , wah rumahnya si Aleks NYENTRIK banget2 , tapi ASRI betul.

Uiteraard dat kan je niet bouwen in een perumahan of luxe estate van een developer.

spacer line  

On 04-04-2012 06:20 Yerun wrote:

[quote removed]
Buiten dat staat de PLN binnen de kortste keren op de stoep omdat je ineens vrijwel geen stroom meer gebruikt. Dan wordt je eerst beticht van diefstal, gaan ze alles controleren en mag JIJ op kantoor komen uitleggen waarom je geen dief bent. Zulke smeerlappen zijn het, en ik heb er ervaring mee, en dan heb ik nog niet eens zonnepanelen.

Tergantung siapa dulu. Hangt af .
In het algemeen bestaat de kans dat de honden eerst wordt los gelaten .
Niet dat het gebeurd, maar ik zou het wel willen mee maken.
Ome Sid kan men intimideren , dus zal ook geen zonnepaneel hebben, trouwens PLN is goedkoper.

spacer line  

PLN is misschien goedkoper maar zonne energie is toch veel leuker en beter?
Al zou je dit alleen voor jezelf en je kinderen doen dan zouden we allemaal al iets doen aan een beter milieu en ook meer rendement maken dan op een spaarrekening. Emoticon: Smile

Kom maar op critici, maar kom niet met een kontverhaal!

spacer line  

Coba kijken bij dese topic.

http://blog.indahnesia.com/ent(...)renewable_energy.php

Als ze maar geen Hollandse molen bij Yogyakarta gaan bouwen.
https://www.google.nl/search?q(...)LAE&biw=1280&bih=621

spacer line  

Beste Surya,

Zonne energie is ook voor IndonesiŽ heel geschikt let maar op wat er de komende 10 jaar gaat gebeuren in RI.

Jouw link met artikel geeft dat al aan..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-04-2012 20:06 bule gembel wrote:
PLN is misschien goedkoper maar zonne energie is toch veel leuker en beter?
Al zou je dit alleen voor jezelf en je kinderen doen dan zouden we allemaal al iets doen aan een beter milieu en ook meer rendement maken dan op een spaarrekening. Emoticon: Smile

Kom maar op critici, maar kom niet met een kontverhaal!
Ja, jij ziet dat zo en ik ook wel een beetje. Maar 240 miljoen Indonesiers niet. Dus dan houd het verhaaltje al snel op en blijven deze producten duur.

Zoals ik al zei, als ik een 'eigen huis' heb, wil ik zeker zonnepanelen op het dak. Niet om het rendement dus, want dat heb je de komende 10-20 jaar niet.

spacer line  

Hoe vaak is er overdag wel niet stroom uitval...
Rijke mensen in RI balen hier van en ook mensen met kantoren. Het is dus goed te verkopen, overdag altijd stroom! Geen beurt meer nodig voor je generator want dat goedkope Chinese ding doet het na 1 jaar toch ook niet meer...

De kwestie is gewoon hoe zet je het in de markt...

Ps lees het artikel van om Sid maar eens. Die "ouwe" Javaan weet dat er iets mee gaat gebeuren in de nabije toekomst.

annevkr
User
spacer line

idd, informeer bij het aanschaffen van duurzame energieproducten hoe het zit met milieuvriendelijkheid tijdens het produceren..Productie van goedkope zonnnepanelen bijv gebeurt niet altijd op een nette manier..Lees daarover ook op ekudos

spacer line  

Beste Annevkr,

Wat je zegt is waar heel vaak denkt men niet altijd milieuvriendelijk tijdens het productieproces. Ook dit soort zaken gaan steeds meer veranderen. Ook de regering in IndonesiŽ is bezig met zonneenergie.
Zelf zou ik zeker een installatie op mijn dak plaatsen gezien alle stroomuitval. OOk denk ik dat het hip en goed is dit te doen Emoticon: Smile Een beetje dik doen met je villa aan de zee en niet eens 24 uur per dag stroom kunnen hebben.... das zielig!

Zijn er landgenoten hier op het forum die zonne energie gebruiken, los van een zonneboiler?

annevkr
User
spacer line

Ik denk niet dat er nu al veel mensen zijn die daar gebruik van maken (aandeel groene energie in NL is bijv. 3.8%) Wat wel zonde is als je aan je energie rekening denkt en hoeveel je kunt besparen met zonne energie..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-08-2012 23:32 annevkr wrote:
Ik denk niet dat er nu al veel mensen zijn die daar gebruik van maken (aandeel groene energie in NL is bijv. 3.8%) Wat wel zonde is als je aan je energie rekening denkt en hoeveel je kunt besparen met zonne energie..
Buiten dat je gewoon loopt te spammen is dit al eerder onderuit gehaald. Stroom wordt in Indonesie gesubsidieerd voor 90% van de mensen. Investering in zonne-energie krijg je in Nederland in 20 jaar terug, in Indonesie duurt dat dus nog langer. Niet rendabel te noemen en dus niet haalbaar.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Nee BG, ik kan je vertellen dat zonne energie opgewekt door panelen te duur is. Zoals al eens veel eerder aangegeven, het is gewoon te duur. (zeg maar rustig veeeeeellls te duur ) Hier draait de generator gewoon als er geen prik is. moet er niet aan denken wat het bedrag is om dat op te vangen met panelen. De investering komt er gewoon weg niet uit.

Gewoon lekker ouwerwets diesel stoken ! Dat niet millieu vriendelijke zeg maar.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Al die plannen voor zonne energie in Indo ...allemaal leuk en aardig, en zonne energie is natuurlijk allemaal heel goedkoop en goed voor het milieu enz maar zolang ze hier nog de vuilniszakken in de rivier flikkeren zie ik dat niet gebeuren in deze eeuw. Ik zie geen enkel draagvlak, alle goede bedoelingen van bule's ten spijt.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

spacer line  

Ik weet dat het niet makkelijk is. De toekomst zal het leren. Wat kost stroom in RI ?
Hebben de IndonesiŽrs wel enig besef van milieuzaken wat is jullie mening hier over?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,343 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com