indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Yerun weet een plek in Jakarta waar we verschillende keren zijn wezen bunkeren. Caz bar of zoiets. Frikadellen!!!!

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heb ik geen kl.ten aan, ingevroren koreketetjes incl. verzendkosten voor 20.000 p. st. heb ik meer aan.
Nu ook nog gerookte makrelen en ik ga hier nooooooooit meer weg Emoticon: Yummie!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En nu ophouden met dat steeds elkaar in de haren vliegen, zowel Malam als Pak Pupyes. Hap eens lekker niet zou ik zeggen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn. Emoticon: Confused

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anorak
Batam? Dan kom toch eens even een keer langs. Heb volgende maand een afspraakje in S'pore en vlieg ik wel via Batam. Heerlijk, Filet Americain. Die MOET ik proberen! Heb je ook lekkere salades?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam
Volgens mij bedoel ik niet die Mama whatever hoor. Iets Koreaans/Japans/weet ik veel. Witte kunststoffen fles met een blauw/wit label en wat van die vage letters erop. Waar kan ik Mama Suka kopen? Ken de naam niet.
Waar zit je?
Die gerookte makrelen...Nou...Ik heb een paar maanden geleden "koud gerookte" zalm gemaakt. Gerookt op eiken. Een zalm (2 zijden) was binnen 2 dagen op.
Doe ik voor de fun in mijn eigen "koudroker". Binnenkort weer een kilo of 10 rookeik binnen, dan ga ik weer verder. Goed gerookte zalm of makreel is super. Mij makreel mooit stilgestaan.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Pak Pupyes
Is dit het Algemeen Beschaafd Nederlands wat op dit forum gehanteerd wordt. Schrik ervan?
Als ze TE goedkoop zijn, mag jij ze hebben voor Rp30.000/stuk. Deal? Emoticon: Yes! . Nee, zonder dollen gewoon Rp15000/stuk en subliem. Niet Indonesisch "subliem"..
Goed wat vlees erin en smeuiig. Gewoon zoals t hoort.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Allen: Laten we t wat leuk houden. Wat is het toch met die negativiteit die ik bespeur in de reacties?

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nope, geen salades, we doen lunchesvoor bedrijven. Doorgaans expats. Er is een restaurant, maar doorgaans zijn het chauffeurs die bestelling afhalen. Salades zijn meer voor als er een feest ergens is, met een buffet. We hebben zalm en tonijn salade voor een broodje. Geen schalen vol, die maken we dagelijks vers. Afgestemd op de afname. Meer kan maar dan op bestelling.
Excuus, gepost met Oyibo, moet Anorak zijn Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Graag ontopic, heb net een reply weggehaald. Het gaat hier over kroketten en andere snacks kennelijk. De rest kan in klachten moderatie. Alst U Belieft. Emoticon: Worship

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 01-04-2012 14:50 Pak Pupyes wrote:
Die kroketten zijn TE GOEDKOOP (om er iets aan te verdienen als je serieus bisnis wilt doen; als je het uitsluitend voor de lol doet, maakt de verkoopprijs natuurlijk niet uit).

Ik dacht dat 15.000 rup een redelijke prijs is .
Een goede bekende van mij maakt het(als ik niet vergist) voor die prijs een goed gevulde kroket( veel meer vlees) dan Febo of Kwekkeboomkroketten.

Op zijn minst moet er ongeveer 25-30 gr vlees in zitten ( moet effe de oude recept na lezen).

Voor mayonaise maken heb gebruikt men slaolie ( o.a de recepten van Mevr J.M.J Catenius van Der Meijden).

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Ajajajajaj Anorak, Niet goed dat ik in JKT zit zeg. Zou je dagelijkse klant zijn.

BTW, goed dat er even is ingegrepen. Vond al snel een bepaalde negatieve teneur opdoemen eigenlijk. Niet dat ik er erg mee zit, meestal problemen van anderen, maar toch wordt de toonzetting daar niet bepaald leuker op.

Nou, eff allemaal positivo. Emoticon: Party!

jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-04-2012 15:44 Surya Atmadja wrote: Ik dacht dat 15.000 rup een redelijke prijs is

Ik kom aan kostprijs ingrediŰnten op ongeveer Rp 6000. Tel daarbij op zaken die min of meer onmogelijk te berekenen zijn (LPG, frituurvet, arbeid), en ik schat Rp 7500. Dan lijkt een keer over de kop gaan om op 15.000 uit te komen leuk, tot je gaat groothandelen en een restaurant/snackbar gaat uitbaten. Daarom vind ik 15.000 te weinig. En die 35.000 van Excelso veel redelijker (als de kwaliteit goed zou zijn). Voor serieuze handel natuurlijk. Als hobby is het een andere zaak.

MAD

spacer line  

Listen again,
Ik verkoop die dingen diepgevroren.
Niet gebakken
Niet vanuit een restaurant
Kunnen we hele handelingen gaan schrijven over kostprijs, maar dat is toch niet relevant? Dit is toch geen kostprijscalculatie topic, of heb ik t mis?
Plain & simple: Bevroren kroketten kosten rp15000/stuk.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ie een lekkere kroket te goedkoop vindt. Wel aardig en eerlijk btw. Emoticon: Shiny

Ook als er een zaak van gerund moet worden vind ik persoonlijk een kroket voor rp35000 te veel, tenzij er e.e.a. bij geserveerd wordt. Ook al is de kwaliteit top.

Of zullen we afspreken dat ik vanaf nu er Rp30.000/stuk voor vraag Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ??

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Afgelopen maand in Nederland geweest en me heerlijk tegoed gedaan aan..... Indonesisch eten dat in NL op een hoger kwalitatief peil staat dan hier. Dan heb ik het natuurlijk niet over een op andere afhaal-Chinees op de hoek maar de kwali-resto┤s.
Ondanks de mogelijkheid heb ik me vrijwel niet bezondigd aan Nederlands voedsel dat aan mij niet is besteed. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om al 3 pagina┤s te kunnen vullen over een kroket?
Heeft de tropenkolder toegeslagen?

spacer line  

On 01-04-2012 15:52 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ik kom aan kostprijs ingrediŰnten op ongeveer Rp 6000. Tel daarbij op zaken die min of meer onmogelijk te berekenen zijn (LPG, frituurvet, arbeid), en ik schat Rp 7500. Dan lijkt een keer over de kop gaan om op 15.000 uit te komen leuk, tot je gaat groothandelen en een restaurant/snackbar gaat uitbaten. Daarom vind ik 15.000 te weinig. En die 35.000 van Excelso veel redelijker (als de kwaliteit goed zou zijn). Voor serieuze handel natuurlijk. Als hobby is het een andere zaak.

Hangt ook af of je alleen maar kroketten en of bitterballen verkoopt.
Ik dacht 15.000 rup is redelijk , zal effe informeren . Het is ook al 2,5x over de kop.
Met kleinere winst haal je meer omzet, en men blijft vaak niet alleen bij de kroket maar meestal iets anders bestellen .

Ik volg namelijk de marketing strategie van de Chinezen in Holland.
Bij C1000 kost een blok tahu/tempe bijna 2 euro.
Bij Oriental kost het nog niet eens 1 euro , dus ga ik vanuit dat bij een kleine pabrik tahu/tempe bij mij in de buurt ongeveer 50 cents per stuk, wel zonder btw en bon .
Dus wat doe je dan, je koopt andere goedkope(re) spullen bij Oriental (zgn groothandel met pas ). En neem je een paar blok tahu en tempe terwijl bij C1000 of Albert Heijn alleen maar eentje koopt

spacer line  

On 01-04-2012 16:11 Yogya-Bali wrote:
Afgelopen maand in Nederland geweest en me heerlijk tegoed gedaan aan..... Indonesisch eten dat in NL op een hoger kwalitatief peil staat dan hier. Dan heb ik het natuurlijk niet over een op andere afhaal-Chinees op de hoek maar de kwali-resto┤s.

Berapa kerusakannya per orang ????

Eerlijk gezegd heb ik nooit gegeten bij de SIR keten.
Vond te duur, zal mss nooit kunnen proeven apalagi als ik met pensioen ga .

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-04-2012 16:07 jakarta-snacks wrote: Ook als er een zaak van gerund moet worden vind ik persoonlijk een kroket voor rp35000 te veel

Dat is precies m'n punt. Al de hele tijd. Goeie kroketten worden te duur. Niet als ze 15rb kosten, wel als je commercieel wordt. En ik kan het mis hebben, maar als jouw kroketten een succes worden, wil je uitbreiden. Of je het geld wat je ermee verdient nou nodig hebt of niet.

MAD

spacer line  

Beste reageerders,
Fijn dat iedereen meedenkt over de kostprijs, maar is niet nodig hoor. Overigens zal kostprijs alleen maar dalen als aantallen groter worden. Wet van de getallen/aantallen+hogere efficiencygraad.
Anyway, Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yogya-Bali: Lijkt inderdaad wel een tropenkolder te worden. Wel een leuke. Ik kan het niet helpen. Had gewoon een enorme cold turkey Emoticon: Stupid van mijn kroketten addict en daar MOEST iets aan gebeuren.
Heb hetzelfde met gerookte zalm, Filet Americain (yo Anorak), kaas, drop etc. kan het niet helpen. Denk dat iedereen wel zo zijn/haar dingen mist. Emoticon: Yummie!

spacer line  

Ik denk dat PP gelijk heeft over de kostprijs van een kroket. Als je ze in een grotere hoeveelheid maakt zijn ze nog iets goedkoper. Ik denk dat je uit kan komen op 0,20 tot 0,35 cent per stuk.

In Nederland worden kroketten verkocht tussen de 1,10 en 1,50.
Met een juist invoer kanaal via Spore zou het leuk kunnen zijn die dingen te gaan importeren.

gelukkig mag iedere verkoper zelf bepalen wat hij vraagt voor een kroket.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach je moet de dingen misschien in dit geval niet te zakelijk bekijken.
Ik heb het idee dat het voor JS meer een uit de hand gelopen hobby is.
Zijn prijs zal vast niet onder de kostprijs liggen, mocht hij er een redelijke afzetmarkt voor vinden dan zou het best lucratief kunnen zijn voor een geruime tijd.
Met de nadruk op een geruime tijd, want zo snel men door heeft dat het lucratief is dan komen de kroketten tentjes als paddenstoelen uit de grond.
Nog het liefst op zijn lip ook en natuurlijk goedkoper, tot dat ook die hype weer over is.
Zo werkt het hier nu eenmaal.
Hier in Soekeleboemi zit in ieder geval een potentiŰle klant Emoticon: Yes!

spacer line  

Als JS ongebakken voor 15.000 aanbiedt , dan is het bruto winst op zijn minst 2x de kostprijs zijn .
Een goed product van een goede aanbieder heeft altijd bestaanrecht en zeker als de kwaliteit dezelfde is gebleven.

Kijk maar naar Klappertaart , nu wordt het als Oleh2 Bandung genoemd.
En niet alleen in Bandung werd klappertaart verkocht.
Sommigen zeggen dat het oorspronkelijk uit Menado komt.
Terwijl het een Nederlandse oorsprong heeft.

Wijlen mijn moeder (haar personeel eigenlijk) maakte tig jaar geleden al klappertaart van Hollandse kwaliteit.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

YB heeft er niks mee, mij kunnen ze na een paar maanden wel blij maken met een kips of geldersegekookte worst voor op brood. Het broodjeshuis is een uit de hand gelopen hobby. Tja en blijkt dat je niet de enige bent. Of gerookte makreel. Dat verhaal even over Singapore binnen halen is ook beperkt houdbaar. Je zal niet de eerste zijn bij wie het wel in beslag wordt genomen. Dus zeker geen alternative route. En invoer op Batam? Ook 2 weken van te voren aangeven wat je in gaat voeren. Als het zo simpel was? Hadden we geen hobby's vrees ik. Fatsoenlijk frieten, tenminste naar Nederlandse kwaliteit is niet eenvoudig. De juiste aardappel is er niet. En importeren? Vergeet het maar. Ach gewoon even terug naar Nederland. En je daar klem eten.

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Simpel: invoer wordt een drama. Klaar. Daarom denk ik er ook niet aan. Heb t wel bekeken, maar kon stoppen.
Friet is inderdaad tot op heden nog niet naar tevredenheid gelukt. Die makreel he, is die hier verkrijgbaar eigenlijk (vers)? Roken doe ik ook. Just for fun.
Binnenkort gaan er weer wat zalmzijden in de pekel en in de rook. Dan portioneren, vacumeren en deel in koelkast (zo op). Rest in vriezer. Gaat uitstekend. Lekker op t vel houden. Subliem. Ook je jarkatanen hebben zitten kanen (was geen eten meer te noemen). Niet gedacht eigelijk.

spacer line  

Enneh Anorak, die worst he. Potdomme, water loopt me in de mond. Rookworst...
Wil het toch een keer proberen. Yoghurt vliegt hier ook al de deur uit (familie en vrienden). Snap echt niet waarom yoghurt een vrij duur product is hier. Vanillevla houdt het ook geen dag uit hier. Worstenpersen zijn hier te koop dus waarom probeer je t niet?

Corriene
User
spacer line

Een dag zonder frikandel of kroket is pet.

spacer line  

Kunnen we aub rap ophouden met die off topic kletspraat, want het gaat echt nergens meer over. Als je elkaar meer te vertellen hebt wat niets met het topic te maken heeft ga je in een chatbox of pak je de telefoon.

Aan de moderator: haal gerust die totale off topic reacties weg. Stelletje topic vervuilers. Bule Gembel, ga op facebook of zo, tenzij je iets te melden hebt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hele hoop offtopic geneuzel verwijderd; Bule Gembel en Coriene kunnen het beste elkaar een email sturen. Want in andermans topic is dat niet zo netjes. Dat doen we dus ook niet meer.

spacer line  

Jeroen,
Dankje

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,974,355 topic views - 222,224 posts - 13,488 topics - 16,255 members - last post @ 23-09-2017 16:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,077,411 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com