indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Selamat malam,

Ik ben een beetje in de war ivm het prenup-gebeuren. Op de meeste fora lees ik dat het aangewezen is om voor de trouw een prenup te laten opstellen. Nu vandaag ben ik langs de notaris geweest in IndonesiŽ en ik ben er niet meer zo zeker van. Ik ben dus Belg en de toekomstige echtgenote is Indonesisch.

Als ik geen prenup laat opstellen dan blijft mijn eigendom(in BelgiŽ) van voor de trouw ook mijn volledige eigendom in geval van scheiding. Tevens als er een eigendom gekocht wordt na de trouw in IndonesiŽ(op haar naam, mijn geld) en we scheiden dan heb ik recht op de helft van dat eigendom. Ik heb geen behoefte om een eigen zaak te beginnen hier, dus daar kan ik al geen verlies aan doen. Wel misschien geld investeren in een shop(op naam van mijn vrouw zetten, mijn geld) en verhuren. Als er dan een scheiding volgt heb ik weerom recht op de helft van de shop.

Ik ga er van uit dat er kinderen zullen komen, dus weerom in geval van scheiding dan zou ik niks willen van eigendom omdat de kinderen er later beter van zouden worden.

Wat is dan het nut van prenup?

Als ik wel een prenup laat maken dan zou de persoonlijke eigendom, verkregen na de trouw van de persoon zelf blijven. Maar ik als bule kan niet echt eigendom hebben en de eigendom op mijn vrouw haar naam zou van mijn centjes komen. Dus in geval van scheiding heb ik geen recht op hetgene wat op haar naam staat. Dus heb ik volgens mij zonder prenup recht op meer dan met een prenup.

Zie ik het verkeerd???

Hoop dat iemand me wat wegwijs kan maken?

Groetjes,

Frank

There's a big difference between kneeling down and bending over!

spacer line  

In het kort :
Prenupt is nodig om jou en haar eigendom te scheiden.
In verband met b.v het zaken doen ,de miljoenen erfenis van de Indonesische partner(m/v).,

Dit is noodzakelijk bij perkawinan campuran ( zie U.U Perkawinan1974 en de relevante delen mbt Erfgoedererecht).

De Indonesische staat kan namelijk jou eigendom in onroerendgoed opeisen .
En de gang naar de notaris MOET je doen voordat je trouwt.
In Nederland is het anders weet niet of Belgie bijna dezelfde wet heeft als Nederland.

Omdat dit een gratis advies is Emoticon: Yes! en een spontane oprisping Emoticon: Shiny kan je geen rechten aan verbinden.

bisa dicek of makemyday .

TinusM
User
spacer line

Frank, het maakt geen bal uit hoe je het doet, je bent altijd je geld kwijt, buddy. Wees daarvan maar overtuigd. Je bent een eerlijke vent, eerlijk opgevoed in een beschaafde omgeving, en geeft alles door aan de vrouw, en dan stink je er in, want daar gelden andere regels!
Doe nu gewoon wat je moet doen en betrek er absoluut niemand bij, ook je vrouw niet, hou je bankrekeningen geheim voor iedereen - vooral wat er op staat, laat niemand iets weten, ook je meest prachtige vrouwtje van de wereld niet. Hoe minder men weet, hoe minder ze je kunnen / zullen plukken, want dŠt is het enige waarmee men bezig is; geld jatten van anderen, daarin zijn ze alleen maar goed, want dan hoeven ze zelf niet veel te doen. Lui volk! Ja, je hebt met een volkje te maken, hoor!!! Laat je niets wijs maken!, Gerrit! Ratten,allemaal. Als je daarvan uitgaat, zal het misschien wel meevallen, maar als je ervan uitgaat dat men wel meewerkt en dat het wel goed zit, dat ben je leeggeplukt voordat je het weet. Another dumbass down the drain!
Tja, velen zullen dit standpunt bestrijden, maar ja, door schade en schande wordt men wijs? Nou ja, wijs ..... Sommigen worden dat nooit!
Neem die gedachte maar mee in je overwegingen... en anders maar niet.

Can't stop laughing out loud!

bambang
User
spacer line

Huwelijkse voorwaarden in NL of RI is altijd het beste.
In het begin is het rozengeur en maneschijn.
ďIk hou van jou en blijf je trouw totdat zij van ander houĒ.
Emoticon: Smile

spacer line  

On 24-03-2012 18:51 TinusM wrote:

Doe nu gewoon wat je moet doen en betrek er absoluut niemand bij, ook je vrouw niet, hou je bankrekeningen geheim voor iedereen - vooral wat er op staat, laat niemand iets weten, ook je meest prachtige vrouwtje van de wereld niet. Hoe minder men weet, hoe minder ze je kunnen / zullen plukken, want dŠt is het enige waarmee men bezig is; geld jatten van anderen, daarin zijn ze alleen maar goed, want dan hoeven ze zelf niet veel te doen.

Als je een ongeletterde boerentrien uit de klei had getrokken dan zal je haar mss zand in haar oog kunnen strooien.

Heb je mee te maken met een (iets) slimmere ex barjuffie of erger nog ex working girl , dan bestaat er de kans dat je nog (kaal)geplukt wordt.

Behalve(?) als je al een kale kip bent , omdat men vaak zegt van van een kale kip kan men niet plukken.

Aan de andere kant al zou je een uitkering hebben in je land pan erkomst ( Ollanda of Belgenland) heb je nog steeds zorgplicht voor je ex vrouw en van je kroost .

spacer line  

On 24-03-2012 19:55 bambang wrote:
Huwelijkse voorwaarden in NL of RI is altijd het beste.
In het begin is het rozengeur en maneschijn.
ďIk hou van jou en blijf je trouw totdat zij van ander houĒ.
Emoticon: Smile

Een jongere , rijke maar naieve bule.
Of een oud vriendje .

Het valt mij op dat hier vaak verhalen van ervaringsdeskundigen die een "nare"ervaring hebben.
Van de gelukkigge(n) ervaringdeskundige(n) hoor je weinig.
Of helemaal niet.

HOE ken ?
Ze leven lang en gelukkig in een harmonieus huwelijk .

bambang
User
spacer line

Je maakt een gelofte tot de dood ons scheidt bij de huwelijksceremonie. MAAR we leven nu in de 21ste eeuw met veel verleidingen: reizen, afleidingen, cultuurshocks ...

Tot de dood ons scheidt. Het zijn allemaal sprookjes. Je hebt nog veel mensen die in sprookjes geloven totdat ...

Garanties in het leven heb je niet. Des te meer als het met mixed couples te maken heeft uit verschillende culturen.

Als je met beide benen op de grond wil blijven, is het zeeeer verstandig alvast voorbereidingen te treffen als het mis mocht gaan.

Tja .... Je kunt ook anders erover denken. Maar dan betaal je wel een heel duur leergeld.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 24-03-2012 20:06 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Van de gelukkigge(n) ervaringdeskundige(n) hoor je weinig.
Of helemaal niet.

HOE ken ?
Ze leven lang en gelukkig in een harmonieus huwelijk .

Ach Om Sid, degenen die gelukkig zijn met hun partner hoeven ook niet te reageren, die hebben het meestal goed uitgezocht en geregeld

Ben al weer wat jaartjes tevreden met mijn Indonesische (Balinese) onwettige echt- en vechtgenote> ik 26 jaar ouder, maakt geen moer uit verder, zij haar baan en leven buiten Indonesie, eigen,goede,inkomsten, ...ik mijn baan hier...3 of 4 maanden per jaar bij elkaar, prima zo...geen gezeik meer van haar familie omdat wij het verdommen te trouwen.

. Mocht mij wel wat overkomen, krijgt zij toch alles wat ik heb>>>alleen weet zij dat nu niet

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heel veel zin heeft het ook niet, want ik zeg altijd dat een handtekening hier niets waard is, toch heb ik zo'n akte laten opstellen. Dit meer voor de sier, maar wel om te laten merken dat ik niet dom ben en gewoon wat veiligheid wil.

Nu heeft de vrouw een eigen bedrijf, en mocht daar wat mee gebeuren (ik hoop van niet uiteraard) dan val ik daar buiten. Dat is wel een fijne gedachte.

Overigens Surya; aan mij valt weinig te plukken. Als de pleuris uit breekt dan staat mijn geld in Nederland, en de spullen die ik hier heb laat ik gewoon in de fik steken als ik op het vliegtuig zit. Nederlandse normen en waarden zijn niet van toepassing in dit land, dus die kan ik ook met een gerust hart achterwege laten als het geheel fout loopt.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ben al 6 jaar heel gelukkig !

niks geen gefocus op mijn geld !

Wie dat wel doen komen bedrogen uit !!!

Want als ze denken dat er veel is !!! zal er weinig zijn

De Konstrukties zijn hier gelukkig eindeloos En de meeste papieren god zij dank waardeloos Emoticon: Party!

Als je daar op ten duur zelf achter komt !! zonder al te veel schade

Weet iedereen om je heen waar ze staan Emoticon: Yes!

Voordeel daar van is ...

De aanhang en consorten geeft het op en blijft weg Emoticon: Laugh out loud

Bedoel maar te zeggen, kun je het (iets) niet winnen? doe dan gewoon lekker mee Emoticon: Cooool

Een zegt het hier elke keer al op het forum

hati hati, pelan pelan Emoticon: Bye bye

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Goeie morgen,

Ik kreeg al bang dat er alleen ongelukkig getrouwde bule in IndonesiŽ rondliepen, uit de laatste reactie blijkt dat dan toch niet waar te zijn, oef.

Ik ben er trouwens nog steeds niet uit, heb van de reacties wel wat opgestoken, bedankt. Maar als er kinderen zijn dan wens ik toch niks te houden van eigendom in IndonesiŽ. Ik denk dat ik maar lekker naiŽf blijf en blijf geloven in de liefde. (domme Belg?)

En Harly's raad ter harte neem: hati hati, pelan pelan

There's a big difference between kneeling down and bending over!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Nu het is gewoon zo !

Natuurlijk mijn vrouw wil ook wel iets leuks soms zit dat er in en gebeurt dat.

soms zit het er niet in.!!!

Ik zie totaal geen verschil tussen mijn liefde nu en toen ik een geliefde in nederland had !

(grof gezegt ... Waar je ze weg hebt gehaald, bevalt het niet? Moet je ze dan ook maar weer terug brengen)

Soms vertalen ze hier de dingen wat anders.... mijn vrouw zegt soms waarom zou ik weggaan van jouw ? je bent een goede man ik heb te eten Emoticon: Cooool

We hoeven tot nu toe niet bang te zijn bankroet te gaan en jij hebt geld.

Nu kun je dat heel verschillend vertalen.

Dat laat ik graag aan anderen over Emoticon: Yes!

Ik zie het zo wat zij dan zo tegen me zegt, Zegt bv een europese vrouw iets anders Emoticon: Wink

Maar beide denken ze het zelfde daar is niks mis mee Emoticon: Cooool

Leuke van mijn vrouw vond ik laatst terug komend op dit onder werp

Ze zei en ik houd ook nog van je Emoticon: Bye bye

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

On 25-03-2012 05:48 nsenada wrote:
Maar als er kinderen zijn dan wens ik toch niks te houden van eigendom in IndonesiŽ. Ik denk dat ik maar lekker naiŽf blijf en blijf geloven in de liefde. (domme Belg?)

Domme Belg ?
Ken niet , ik denk dat je wel ietsiepietsie slimmer Emoticon: Wink bent dan je Noordelijke buren.

Indonesia kent ook erfrecht , van oorsprong afgeleid van Nederlandse recht( Romeins).
Aangevuld met Islam en Adat Recht.

Als er kinderen zijn gaan ze gewoon van de erflaters erven .

spacer line  

On 25-03-2012 04:23 Yerun wrote:

Overigens Surya; aan mij valt weinig te plukken. Als de pleuris uit breekt dan staat mijn geld in Nederland, en de spullen die ik hier heb laat ik gewoon in de fik steken als ik op het vliegtuig zit. Nederlandse normen en waarden zijn niet van toepassing in dit land, dus die kan ik ook met een gerust hart achterwege laten als het geheel fout loopt.

Zeg ,dat heet "met voorbedachten rade" .
Ik weet dat het een grapje is maar dan moet je niet in het openbaar schrijven.

Iemand die opdracht geeft om brand te stichten kan in een DPO geplaats worden.
Eventuele advocaten van de tegenpartij ( ex, familie , leveranciers etc) kan al bij je voordeur aankloppen of je moet niet terug gaan naar Nederland .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Weet je Surya, zo letterlijk is het natuurlijk niet. Een jaar of anderhalf terug ging er het een en ander fout en mijn ex wenste toen allerlei spullen uit mijn huis te halen die ze had gekregen. Laptop had ze meegenomen, paspoort is niet mijn eigendom en heeft ze op laten halen. Persoonlijke spullen heb ik later ingepakt en klaargezet. Motor kreeg ze echter niet mee. Daar wilde ze nog iets mee doen, maar is uiteindelijk niet gebeurd. Ik stelde toen ook dat ik er dan wel voor zou zorgen dat ie gejat zou worden voordat ze er bij kwam. Denk dat het genoeg dreiging was, voor iets van 11 miljoen rupiah nieuw.

Ik ga er niet vanuit dat het nu fout gaat, ik zal er dan ook alles aan doen om deze huidige relatie verder uit te bouwen zodat we er allemaal op vooruit gaan. Dat mag wat bloed, zweet en tranen kosten, maar op de lange termijn heb ik liever iets stabiels dan iets onduidelijks. Scheelt me een hoop stress om mee te beginnen.

pierre
User
spacer line

Ik zeg altijd, werken aan een relatie is harder werken dan voor een baas. met andere woorden een (liefdes) relatie opbouwen gaat niet zonder slag of stoot.
In het beginne lijkt het allemaal zo mooi en allerlei roze wolken, maar die wolken verdwijnen ooit gegarandeerd, dan wordt het de zaak om samen en met elkaar te werken aan een duurzame relatie.

Ook hier schort er af en toe wat aan, maar mening verschillen zijn in elke relatie aanwezig, het is de zaak om hier goed mee om te gaan, praten, praten, praten, dat is de juiste remedie en zorgen dat struikblokken uit de weg geruimd worden.
Vaak komt er bij een mix couple relatie ook nog eens de taal barriŤre kijken, en de miscommunicatie die hieruit kan ontstaan.
Een relatie in stand houden is keihard werken.
Maar tot op heden gaat het bijzonder prima bij ons.

Ik heb op dit forum al eens uitgebreid geschreven hoe ik mijn HV heb voorbereid voordat wij in het huwelijk zouden treden.
Ik geef toe erg romantisch was het niet om voordat het huwelijk zou plaatst vinden de gang naar de notaris te moeten maken, maar geloof me het is echt noodzakelijk wil je later niet in de problemen komen en platzak en berooid achter gelaten worden.
Wees niet zo naief hierin beste snenada als je niets laat beschrijven ben je straks simpelweg alles kwijt.
Niemand kan garantie geven dat een huwelijk stand houdt, tja als je nog steeds op die roze wolk zit, zou je denken dat er jou niets kan overkomen, maar geloof me die roze wolk lost straks vanzelf op.

Alles destijds hier in Nederland laten opmaken ( gaf me toch een veiliger idee dat die papieren bende in RI) ik heb alles tot op de komma laten opstellen. en alles laten beschrijven tot het laatste schroefje aan de motor ( bij wijze van spreken)

Mijn toekomstige vrouw kon het er mee eens zijn of niet, dat zou haar keuze zijn, niet mee eens? dan geen trouwerij.
Uiteraard was zij bij alles betrokken en heb ik geen enkele informatie achtergehouden alles eerlijk uitgelegd (de officiŽle HV laten opmaken in het Nederlands en Engels) en het concept laten vertalen in het Bahasa zodat mijn vrouw het goed kon begrijpen.

Ik zou de adviezen van de forumleden nog maar even in overweging nemen beste nsenada

spacer line  

Zo als mijn buurman altijd tegen ons vertelde : Jongens het gaat om twee dingen in ons leven, het gaat om de fluit en om de duit..... Heeft hij toch gelijk gekregen...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-03-2012 12:58 bule gembel wrote:
Zo als mijn buurman altijd tegen ons vertelde : Jongens het gaat om twee dingen in ons leven, het gaat om de fluit en om de duit..... Heeft hij toch gelijk gekregen...

BG, ik wordt steeds misselijker van jou.
Vragen vragen en nog eens vragen, zonder mening, behoudens niets zeggende opmerkingen zoals deze, gatverdarrie.
Wordt het te moeilijk en geeft iemand antwoord of stelt een tegen vraag dan verdom je het om te antwoorden.
Geen inzicht geven op je eigen mening of leven is je goed recht.
Maar stop dan ook met je indringende vragen, je lijk wel een wijf die voor ťťn of ander gossip blad bezig is gegevens te verzamelen.

TinusM
User
spacer line

Nou, de afdeling "lulverhalen" is weer open. Wat een ventje, die Malam, zeg. Off topis en op de man, en altijd op deze tijd en vooral in het weekend. Laat die computer lekkr uit als je aan het zuipen bent geslagen, knul.

TinusM
User
spacer line

En nu is nsenada zo van de rel, dat ze ook niets meer te melden heeft. Leuk om een topic te openen en dan spoorloos te verdwijnen. Van de gekke hier. Emoticon: Stupid

Indoboy20
User
spacer line

Prenup in de meeste gevallen is goed omdat je bij een scheiding niet de helft moet afstaan. Misschien nog belangrijker is dat je vrouw een huis en of grond mag bezitten als je een prenup opstelt.

Zonder prenup mag jouw Indonesische vrouw geen land bezitten, omdat jij geen landrechten hebt als buitenlander mag zij het ook niet omdat je geen prenup hebt opgesteld om je zooi te scheiden.

Dat is denk de meest praktische reden dat men aan prenups doet in Indo. Als zij land heeft of later erft en je hebt geen prenup, dan is zij haar land kwijt en / of ze mag het niet bezitten.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

En je kinderen dan Die kan je het toch schenken en niet je vrouw? Emoticon: Confused

spacer line  

On 25-03-2012 17:34 harlys wrote:
En je kinderen dan Die kan je het toch schenken en niet je vrouw? Emoticon: Confused

Je vrouw ( wettig getrouwd ) en je kinderen zijn jou erfgenamen.

Schenking wordt meestal belast , erfenis NIET.
Voor de goede orde , ga naar een Notaris .

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 25-03-2012 17:11 schreef Indoboy20:
Prenup in de meeste gevallen is goed omdat je bij een scheiding niet de helft moet afstaan. Misschien nog belangrijker is dat je vrouw een huis en of grond mag bezitten als je een prenup opstelt.

Zonder prenup mag jouw Indonesische vrouw geen land bezitten, omdat jij geen landrechten hebt als buitenlander mag zij het ook niet omdat je geen prenup hebt opgesteld om je zooi te scheiden.

Dat is denk de meest praktische reden dat men aan prenups doet in Indo. Als zij land heeft of later erft en je hebt geen prenup, dan is zij haar land kwijt en / of ze mag het niet bezitten.

Leg me dit eens uit Emoticon: Confused

ik ben getrouwd ga ik dood gaat alles naar haar en het kind nu hoor ik verschillende verhalen over Emoticon: Confused

Doch gaat mij even hier om dat ik altijd begrepen hebt dat ze zolang je kind leeft, en het staat op haar of zijn naam de regering echt niks inpikt Emoticon: Confused

spacer line  

On 25-03-2012 18:11 harlys wrote:

[quote removed]

Doch gaat mij even hier ,
om dat ik altijd begrepen hebt dat ze zolang je kind leeft, en het staat op haar of zijn naam de regering echt niks inpikt Emoticon: Confused

Kan ik jou een persoonlijke mail sturen?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,181,927 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com