indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Heb het zopas ook vernomen van mensen uit Bali. Erg natuurlijk, maar misschien wel best dat ze dood zijn. Weet iemand over welk hotel het gaat?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Het klinkt me erg dom dat je als terrorist overvallen op Bali gaat uitvoeren, terwijl ze daar nog 'enigszins' voorbereid zijn op terrorisme ? Ik ben wel benieuwd naar details, maar het zou me niks verbazen als dit gewoon een succesje is wat nodig is om de anti-terrorisme-pomp te laten draaien.

Het is natuurlijk wel fijn voor de toeristenbranche ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

M-B schreef

Nou dat lijkt mij niet.
Als je zou bedenken dat er toch nog aanslagen zouden gepleegd kunnen worden.
Wat mij wel opvalt dat men steeds meer hen in de gaten houden, door die moderne apparatuur.
Ze gebruiken misschien hun HP en weten niet dat ze afgeluisterd worden.
zoals ze dat hier ook doen kunnen ze dat ook daar.
Want ze zullen samenwerken met het internationale terroristen bestrijding.
Je kan het niet bevatten hoe dat in zijn werk gaat, maar alles schijnt opgenomen te worden en dan worden bepaalde woorden gefilterd om zo de aandacht op die HP en zijn locatie. Emoticon: Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik denk het ook niet, vele toeristen zullen afgeschrikt worden, want je weet nooit wat er nog kan komen... Blijkbaar wou men een aanslag op Nyepi plegen (zopas gehoord via Skype van mensen die in Bali wonen). Er zouden ook nog terroristen op vrije voeten zijn, die men niet heeft gedood. Dus wat kan/gaat er nog gebeuren? Men verbleef in Sanur in een klein hotel in de omgeving van prostitutie, waarom daar?, omdat er daar weinig controle is. Politie zou kunnen denken dat "echte moslims" niet naar prostitutie gaan. Maar gelukkig heeft de politie ze daar wel gevonden. Men zou plannen gehad hebben om een aanslag te plegen in een populaire plaats/cafe in Jimbaran.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-03-2012 21:34 Macan Belanda wrote:
Het klinkt me erg dom dat je als terrorist overvallen op Bali gaat uitvoeren, terwijl ze daar nog 'enigszins' voorbereid zijn op terrorisme ? Ik ben wel benieuwd naar details, maar het zou me niks verbazen als dit gewoon een succesje is wat nodig is om de anti-terrorisme-pomp te laten draaien.

Het gaat dan ook niet om de overvallen, maar de buit ervan. Kennelijk hebben bepaalde terroristische clubjes het financieel moeilijk, dus dan stelen ze maar van de mensen die ze later willen doden. Tja, je moet krom kunnen denken, want recht zal het nooit worden.

spacer line  

Op 19-03-2012 02:28 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Het gaat dan ook niet om de overvallen, maar de buit ervan. Kennelijk hebben bepaalde terroristische clubjes het financieel moeilijk, dus dan stelen ze maar van de mensen die ze later willen doden. Tja, je moet krom kunnen denken, want recht zal het nooit worden.

Snap ik, maar als je geld wilt jatten doe je dat niet op een eiland wat voorbereid is op terrorisme ? Als ik een overval wil plegen doe ik dat niet in hartje Amsterdam, maar in een of ander onbelangrijk oord met 1 wijkagent, daar doel ik op.

Over de andere 2 postings : mijn opmerking over de toeristenbranche leek mij duidelijk genoeg sarcastisch bedoeld ?? Natuurlijk is Bali niet blij met die negatieve aandacht.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

okay, op die manier. Tja, ik kan er toch wel inkomen. In zo'n oord met alleen een wijkagent speel je jezelf vrij snel in de kijker als 'vreemde', in Amsterdam niet. Toch maar eens extra nadenken of Amsterdam geen goed doelwit is, want je moet wel een beetje bluf hebben natuurlijk, zeker als laffe terrorist?

spacer line  

Dat is ook zo. Ik kom uit een klein dorp, daar woonde 1 neger. En voor hij zijn bivakmuts opdeed en de plaatselijke Rabo binnenliep met pistool zei hij nog vrolijk mensen gedag ... No shit, sommige mensen zijn écht dommer dan je kan voorstellen ....

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Emoticon: Party! Emoticon: Party! That´s the way - aha aha - I like it Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Voordat ik vorig jaar naar Bali ging werd er al gewaarschuwd dat overvallers, criminelen

en nu ook de terroristen zonder pardon dood worden geschoten.....ze moeten het

hebben geweten ,,,vooral als het om moslim-terroristen zijn heb ik helemáál geen

medelijden met ze... Emoticon: Yes!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 22-03-2012 19:48 Kembang wrote:

Voordat ik vorig jaar naar Bali ging werd er al gewaarschuwd dat overvallers, criminelen en nu ook de terroristen zonder pardon dood worden geschoten .....ze moeten het hebben geweten ,,,vooral als het om moslim-terroristen zijn heb ik helemáál geen medelijden met ze... Emoticon: Yes!

Wat ik uit de media heb begrepen werden die moslim terroristen pas neer geschoten nadat ze probeerden te ontsnappen en zelf het vuur hadden geopend op de politie. Dat ze dus zonder pardon doodgeschoten werden is schromelijk overdreven.

En dat ander verhaal van jou dat criminelen en overvallers op Bali ook zonder pardon worden afgeschoten rijmt niet met een ander bericht dat er in de Kerobokan-gevangenis op dat eiland een oproer was uitgebroken vanwege spanningen, na een steekincident, in de overbevolkte gevangenis . Hoe kan die gevangenis overbevolkt zijn als misdadigers zonder pardon worden neergeknald? Als jouw verhaal zou kloppen dan hebben ze op Bali zelfs helemaal géén gevangenissen meer nodig. Komt dit verhaal ook van die ambtenaar die jou heeft wijsgemaakt om je gezicht met schoensmeer in te smeren om een ingerichte woning te krijgen? Emoticon: Laugh out loud

TinusM
User
spacer line

Misschien ben ik wat kortzichtig, maar zijn er dan andere terroristen dan Moslim terroristen? Volgens mij gewoon een pleonasme (zoals zwarte neger, witte sneeuw)?

Can't stop laughing out loud!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 23-03-2012 07:27 TinusM wrote:
Misschien ben ik wat kortzichtig, maar zijn er dan andere terroristen dan Moslim terroristen? Volgens mij gewoon een pleonasme (zoals zwarte neger, witte sneeuw)?

IRA, ETA, Tomothy Mc Veigh, FARC, kiest u maar Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 23-03-2012 10:55 schreef _Jarno_:

[quote verwijderd]

Sorry maar al die terroristische organisaties hebben nog nooit wat berijkt van hun idealen..... Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 23-03-2012 10:55 _Jarno_ wrote:

[quote removed]

En niet te vergeten de rechts-extremist Anders Behring Breivik die op het Noorse eiland Utoya een slachting aanrichtte plus die rechts-extremisten in Duitsland die negen allochtonen en een politie-agente neerknalden.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 23-03-2012 11:30 zieleffe wrote:

[quote removed]

Sorry maar al die terroristische organisaties hebben nog nooit wat berijkt van hun idealen..... Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

En wat zouden moslim terroristen dan voor hebben op hun collega's van een ander geloof/ideaal?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 23-03-2012 12:52 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

En niet te vergeten de rechts-extremist Anders Behring Breivik die op het Noorse eiland Utoya een slachting aanrichtte plus die rechts-extremisten in Duitsland die negen allochtonen en een politie-agente neerknalden.
Op 23-03-2012 13:24 schreef _Jarno_:

[quote verwijderd]

En wat zouden moslim terroristen dan voor hebben op hun collegas van een ander geloof/ideaal?

ik ben het niet altijd met je eens Sapolidi maar hier heb je een punt.
Ja ook die zullen hun idealen nooit verwezenlijkt zien, want ook dat heeft geen meerderheid, zolang de buitenlanders zich maar assimileren. ( as - si - mi` le - ren («Frans«Latijn) (assimileerde, h. geassimileerd) 1 gelijkmaken; 2 zich assimileren zich aanpassen)

Jarno
Moslims hebben het hiernamaals als een propaganda van idealen met 70 maagden geprononceerd. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Devil

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

sapolidi...dat verhaal over het doodschieten heb ik niet VERZONNEN hoor.....
Leest mijn volgende bericht ...vooral bij OVERVALLEN....

Maar ach...je moet mensen die discrimineert juist ABSOLUUT links laten liggen, en vooral die verhalen VERZINNEN....toch??

Jij als " heilige" moet vooral het grote VOORBEELD geven.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Rote Armee Fraction, was volgens mij toch ook niet echt islamitisch.
Dus ja, Tinus, je hebt je nogal kortzichtig uitgedrukt met je pleonasme.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

GEVONDEN.....vooral lezen bij OVERVALLEN....

autoriteiten op Bali trekken extra geld uit om de enorme hoeveelheden vuilnis op de stranden op te ruimen. De maatregelen volgen op een vernietigend artikel in Time, dat een vakantie op het Indonesische eiland vergeleek met een verblijf in de hel.

© afp.

© afp. Volgens het Amerikaanse tijdschrift vormt niet alleen het afval een probleem. Ook veelvuldige watertekorten, stroomonderbrekingen, stijgende criminaliteit en vastlopend verkeer brengen een stevige deuk toe aan het imago van het paradijselijke eiland.

'De jaarlijkse moesson transformeert Bali. Het mos op de eeuwenoude tempelmuren wordt dikker, rivieren zwellen aan en vervoeren afval en menselijke uitwerpselen naar de zee nabij het populaire vakantieoord Kuta Beach. Bacteriën tieren welig en het zeewater wordt troebel door het dode plankton,' zo steekt auteur Andrew Marshall van het artikel in Time van wal.

Huidinfecties
Half maart kregen toeristen een niet mis te verstane waarschuwing van de Balinese autoriteiten: langer dan dertig minuten zwemmen in de zee veroorzaakt huidinfecties.

'We hebben inderdaad een afvalprobleem,' aldus de directeur van het Balinees Bureau voor Toerisme. Alleen al in de populaire strandplaats Kuta zijn ruim driehonderd vuilniswagens per dag zijn nodig om al het vuil te verwijderen. De directeur voegt daaraan toe dat veel van het vuil op de stranden niet van Bali afkomstig is.

Overvallen
Naast de groeiende afvalberg, vormt de stijgende criminaliteit een steeds groter probleem. Gewelddadige overvallen op toeristen zijn geen uitzondering meer. Politiechef Hadiatmoko heeft in januari zelfs de opdracht gegeven aan zijn officieren om iedere crimineel die op heterdaad betrapt wordt, ter plaatse dood te schieten.

Al die problemen zijn volgens Time terug te brengen tot het feit dat Bali te populair is. Er zijn gewoon te veel toeristen die het eiland verkiezen als vakantiebestemming. In 2001 brachten 1,3 miljoen buitenlanders een bezoek aan Bali. Ondanks de bomaanslagen door extremistische moslims in 2002 en 2005, zijn die toeristenaantallen nu verdubbeld. Ook miljoenen Indonesiërs bezoeken het eiland.

Toerisme is met afstand de belangrijkste inkomstenbron van Bali.

TinusM
User
spacer line

On 23-03-2012 15:08 elsbeth wrote:
Rote Armee Fraction, was volgens mij toch ook niet echt islamitisch.
Dus ja, Tinus, je hebt je nogal kortzichtig uitgedrukt met je pleonasme.

Ja, ik geeft dat ruiterlijk toe.
Mag ik mij dan troosten met de gedachte dat moslim terroristen de enige soort terroristen zijn met een religieus getinte achtergrond. Die andere hebben een politieke achtergrond, lijkt me toe.

Can't stop laughing out loud!

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 23-03-2012 14:57 Kembang wrote:
sapolidi...dat verhaal over het doodschieten heb ik niet VERZONNEN hoor.....
Leest mijn volgende bericht ...vooral bij OVERVALLEN....

Maar ach...je moet mensen die discrimineert juist ABSOLUUT links laten liggen, en vooral die verhalen VERZINNEN....toch??

Jij als " heilige" moet vooral het grote VOORBEELD geven .... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Om personen die tegen racisme en discriminatie zijn nu meteen heilig te verklaren vind ik iet wat overdreven Kembang. Zo'n houding moet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld zijn. Wat dat betreft fungeer ik graag als voorbeeldfunctie voor jou. Als jij van die 90% racist zou zakken naar 50% ben ik al meer dan tevreden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 23-03-2012 15:15 Kembang wrote:
GEVONDEN.....vooral lezen bij OVERVALLEN....
Overvallen
Naast de groeiende afvalberg, vormt de stijgende criminaliteit een steeds groter probleem. Gewelddadige overvallen op toeristen zijn geen uitzondering meer. Politiechef Hadiatmoko heeft in januari zelfs de opdracht gegeven aan zijn officieren om iedere crimineel die op heterdaad betrapt wordt, ter plaatse dood te schieten.

In een andere krant stond het iets genuanceerder Kembang.

En met scherp schieten betekent niet dat je zo'n misdadiger meteen moet afknallen. Je kunt bijvoorbeeld ook op z'n benen mikken. En de toevoeging, indien nodig bij vluchtgedrag , geeft ook al weer dat van standrechtelijke executie geen sprake is. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,181,955 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com